Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her om dagen var det en som FØRST hadde tatt x-antall minutter i solarium, så kjørte han igjennom programmet sitt, for så å ta 15-20minutter til i solariumet ! :shifty:

Eeer det bare meg eller er det suspekt oppførsel ? :banghead:

Note : tror ikke det gikk med noe tid til rengjøring heller...

2 sett med solarium gir mer tæn-gainz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette et eksempel på mitt utsagn tidligere i denne tråd, hvor jeg setter fokus på det ekstreme innenfor språkbransjen, eksemplifisert gjennom amerikaniseringen av det norske, som jeg er meget kritisk til. Hvorfor skal en allmenngjøring og påfølgende ungdommelig stil innenfor språkkonteksten være det avgjørende? Et retorisk spørsmål, kanskje, spesielt innenfor dette forum, men som også er relevant når det gjelder dagens diskusjoner innenfor dette samveldet.

plakat-utsilling%2Bweekend-quisling_79.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var endelig noe morsomt å se på senteret idag. En gjeng med gutter fra tiende trinn på ungdomsskolen borti her kom og meldte seg inn i dag. Ingen av dem hadde trent på senter før virket det som, men de ba heller ikke om noen veiledningstime. De begynte å varme opp på mølla, men et par tre av dem hadde tydeligvis ikke brukt tredemølle før. Til slutt fikk de dem endelig til å rulle, men slet med å løpe beint. De syntes løpinga var veldig morsomt, for de lo og pratet konstant i de 4 minuttene de løp.

Så var det videre på selve styrkeøkten. De var 7 stykker, pluss to jenter som hang litt rundt dem men ellers trente for seg selv oppe med manualene. 6 gutter stod rundt apparatene mens en av dem gjorde et sett. De fulgte ikke noe program heller virket det som. Det som trigget meg til å skrive om dem her var når en av dem skulle ta stående nedtrekk, satte på 13 kilo og TRE av de av kompisene stod rundt for å SPOTTE..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei som svømte i går som regelrett så ut som en fisk når hun kom opp fra vannet. Hun svømte vanlig brystsvøming, hadde hodet halvveis under vann på hvert tak (ca sånn at øyenbryna stakk opp), og når hun kom opp så spruta hu først alt vannet bort fra munnen, før hun gapte SÅ HØY HUN KUNNE med heeeelt innsnurpa lepper (gap så hayt du kan og stram alt du har av lepper samtidig, søtt), før hun dukket hodet halvveis under vann igjen. Det så helt spinnvillt ut. Sånn holdt hun på i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ei som svømte i går som regelrett så ut som en fisk når hun kom opp fra vannet. Hun svømte vanlig brystsvøming, hadde hodet halvveis under vann på hvert tak (ca sånn at øyenbryna stakk opp), og når hun kom opp så spruta hu først alt vannet bort fra munnen, før hun gapte SÅ HØY HUN KUNNE med heeeelt innsnurpa lepper (gap så hayt du kan og stram alt du har av lepper samtidig, søtt), før hun dukket hodet halvveis under vann igjen. Det så helt spinnvillt ut. Sånn holdt hun på i evigheter.

Det høres jo ut som helt riktig teknikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gymmen men gym på stranden. Voksen dame, kom styrtende opp fra vannet hvor hun hadde plasket litt i tre fire minutter. Kastet seg i sanden og ble full av sand. Opp på strake armer og klar for push ups. Så senket hun seg ned... Kan ikke ha vært mer enn toppen fem cm, og opp igjen. Gjentok i rasende tempo en ti ganger og rullet rundt og ble liggende og smile stolt. Jeg undres på om det var planken med innlagte skjelv eller push up uten push eller up? Hun skal ha for innsatsen, og alt er bedre enn ingenting, er det ikke sånn det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eldre kar som putta på to 10kg skiver og pussypad på stanga i knebøy racket. Gikk inn spente seg opp, så rygget han ut tok noen skritt til siden og bare stod der med stanga på skulderne. så satt den tilbake ventet noen minutter og det samme igjen..

kan være tilvenning av belastning på ryggraden av et eller annet slag, knebøyprehab : sofapotetpensjonist-edition?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne den stakkars fyren som trodde han var dritgod i bulgarske utfall. Bakerste bein høyt oppe i ribbeveggen, det andre beinet en knapp halvmeter fra veggen (antagelig fordi bakerste bein var såpass høyt oppe). Å si han var lut i ryggen er å underdrive, fyren hadde kroppsholdningen til syvende far i huset. Når han forsøkte å gjennomføre settene stupte overkroppen hans fremover mot bakken som en gribb, og han bare slapp kroppen ned til en kvart bulgarsk utfall-lignende bevegelse. Godt han økte vektene i settet etter, så han kunne stønne enda litt høyere under utførelsen i tillegg.

Jeg filmet det og har ledd mye av det etterpå, men det er for slemt (selv for meg) å dele det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare nevne den stakkars fyren som trodde han var dritgod i bulgarske utfall. Bakerste bein høyt oppe i ribbeveggen, det andre beinet en knapp halvmeter fra veggen (antagelig fordi bakerste bein var såpass høyt oppe). Å si han var lut i ryggen er å underdrive, fyren hadde kroppsholdningen til syvende far i huset. Når han forsøkte å gjennomføre settene stupte overkroppen hans fremover mot bakken som en gribb, og han bare slapp kroppen ned til en kvart bulgarsk utfall-lignende bevegelse. Godt han økte vektene i settet etter, så han kunne stønne enda litt høyere under utførelsen i tillegg.

Jeg filmet det og har ledd mye av det etterpå, men det er for slemt (selv for meg) å dele det.

Det viktige er kneet er parallelt med fot. Du kan stå langt frem med foten eller veldig nærme, bare du har korrekt vinkel på benet.

Utover det høres det ut som han ikke har lært hvordan han skal gjøre øvelsen. Du får si fra hvis det er ser farlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker disse som er mer på treningssenteret for å skaffe seg likes på instagram enn å faktisk trene.

F.eks hadde jeg et par jenter for litt siden. Hun ene spente på seg et belte lempet på 5 kg(?) og gjorde seg klar for Pull ups. Men hun skulle ikke ta Pull ups da, hun var bare motiv for venninnen som skulle ta bilde av henne.

Hehe, når photoshooten var over så var det en ny øvelse som sto på programmet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker disse som er mer på treningssenteret for å skaffe seg likes på instagram enn å faktisk trene.

F.eks hadde jeg et par jenter for litt siden. Hun ene spente på seg et belte lempet på 5 kg(?) og gjorde seg klar for Pull ups. Men hun skulle ikke ta Pull ups da, hun var bare motiv for venninnen som skulle ta bilde av henne.

Hehe, når photoshooten var over så var det en ny øvelse som sto på programmet ;)

har sett den trenden der i det siste :p seinest på torsdag- 4 jenter...skulle trene...men det var litt mer posering enn trening kan man si o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen trente jeg på Elixia. Thank god for at jeg ikke gjør det oftere. Anyways, det var ei jente som trente markløft med TIDENES kyfose, stanga en halvmeter utenfor kroppen, valgus på hver rep og NULL spenn i posterior chain whatsoever. Jeg gikk bort, spurte om jeg kunne få snakke med henne på tomannshånd og sa rett ut at jeg ville anbefale henne å ikke trene markløft før hun evt. skaffa seg en PT eller fikk noen med peiling til å se på teknikken hennes.

Hun: "Ja, men kan ikke du bare vise meg, da?"

Meg:

post-2287-14440971107998_thumb.jpg

"Du trenger en seriøs innføring i teknikk".

Så slutta hun å trene markløft og sa takk for at jeg sa ifra. Alle kompisene hennes hadde nemlig sagt at teknikken så helt fin ut.

Point being: når dere ser folk som nesten skader seg på trening, så er det lov til å si ifra på en hyggelig måte. Kanskje dere sparer folk for flere års smertehelvete med prolaps og crap (been there) (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...