Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/17/19 in all areas

  1. 1 point
    PaulM

    Teknikk markløft

    Hiptrust og strakmark er utmerket for å øke (kjerne)styrken på baksiden. Planke og Ab-Wheel er fine for å øke på framsiden. Wood-shoppers styrker diagonal/rotasjons muskulatur på framsiden. Hyperekstensjon er at du bøyer ryggen for langt tilbake/skyter hoftene fram når du låser løftet i avslutningen. Sett fra siden har du profil som en banan med bøyen fram. Det er tilstrekkelig å stå noenlunde rett opp i avslutning av løftet. Det ordner seg sikkert når du kommer ned på vekter du behersker. Legg gjerne ut en ny film hvor du løfter for eksempel 5x60 kg. Hvordan trener du markløft? Sett/reps? Antall økter pr. uke?
  2. 1 point
    19-91

    Teknikk markløft

    Du hadde fin startposisjon før selve løftet. Helt tydelig at du ikke var klar for denne vekta, så gjør som mr paul sier og reduser vekta😊 Det var også hyperekstensjon av ryggen i topp-posisjonen, noe som er enda farligere enn krumming av ryggen på vei opp. Jobb med selve teknikken, øk kjernestyrken og bruk av rumpe og hofteteknikken. Strake markløft og hip thrust er gode øvelser for å styrke rumpa og å øve seg på hoftebevegelsen i stedet for å kompensere med korsryggen(!) Lykke til og stå på!
×
×
  • Create New...