Jump to content

Santon

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

  1. IFt action-lever belte, så har iron tanks også godkjent belte, til en svært høvelig pris, og har i mitt tilfelle av en eller annen grunn gått utenom tollen, mulig grunnet sending som sample merchandise. http://www.irontanksgymgear.com/collections/lever-belts/products/pro-13mm-lever-leather-weightlifting-belt
  2. Jeg har alltid vært tung, på det meste 160kg. Dette har gitt meg ganske store legger. Husker gymlæreren min I 8klasse sa til meg at om en går på flat fot, ikke hæl-rull-trykkfratåball, så aktiverer du ikke Legg musklene. Aner ikke om dette har gjort at jeg har økt belastningen på leggen, men per dags dato trenger jeg ikke trene isolerte øvelser for å holde på størrelsen. Anbefaler dog ikke 20 år med grisefedme for store legger.
  3. Primærlitteratur er en artikkel skrevet om en studie. En artikkel kan skrives på flere måter, og innholdet kan fortolkes av den enkelte forfatter. Du har et sammensatt syn av flere teorier, dvs en egen tolkning som du fremlegger som fakta?
  4. Jeg argumenterer ikke for at du ikke går ned i vekt med en diett på 1500kcal. Jeg argumenterer for at det er holdepunkter i teorien til norton som sier det ikke er hensiktsmessig på lang sikt. Primærlitteratur kan ikke betegnes som forskning, det kan sammenlignes med nye og gamle testamentet i bibelen. Du gir ingen referanser eller sitater til disse menneskene som har lest denne litteraturen, så jeg har vanskelig for å ta din kritikk mot teorien jeg fremlegger seriøst.
  5. Fett i mat og fett som er lagret på kroppen innebærer to forskjellige forbrenningsprosesser. Det lærte jeg på skolen. som Layne Norton forklarer http://www.youtube.com/watch?v=b5C3uqA1yRI, så blir den ikke ødelagt. men du havner på et unødvendig lavt nivå, noe som gjør at du må øke aktivitetsnivået betraktelig for å opprettholde samme progresjon. Videre bruker kroppen laaang tid på å tilpasse seg et slikt fall i kcal inntak.
  6. Dine antagelser angående fettreservenes energiegenskap begrunnes i forskning fra hvor? Dersom vedlikeholdskcalmengden er 3600, og den kuttes med 1000kcal vil det over tid gi stabil vektnedgang. Kutter du nærmere 40-50%, vil det kanskje gå fortere i begynnelsen, men etterhvert stagnere. Har du erfaring med høyt vekttap, eller baserer du din kunnskap på artikler fra dagbladet?
  7. Energien din som er lagret i form av fett er ingen garanti for at et 1500kcal inntak ikke vil dempe din basale forbrenning. Det er enkelt å gå ned i vekt, men ønsker du varig vektnedgang anbefaler jeg at du tar det på lang sikt - dvs et høyere kcal inntak som igjen vil være mer behagelig og du minsker risikoen for sulteperioder gjennom dagen. 1500 kcal er lite, når jeg var på mitt største hadde jeg et inntak på rundt 4400kcal daglig for å ikke føle meg sulten. Tålmodigheten lenge leve, dessuten slipper du hengslete hud jo lenger tid du bruker på å gå ned.
  8. Som eks tjukkas, prøvde jeg meg på lavkalori diett over lengre tid. Iløpet av ti mnd gikk jeg ned rundt 50kg. All is fine and dandy, men så normaliserte jeg kosten, og gikk over til et normalt kcal inntak - i underkant av 3000kcal. Da veide jeg rundt 100kg. I løpet av ca 6mnd hadde jeg lagt på meg 30kg igjen, merk at jeg trente og holdt et høyere aktivitetsnivå enn tidligere. Dette skyldtes IKKE at jeg ikke klarte å regulere inntaket. vektoppgang etter nedgang er en enorm psykisk belastning, men etter den belastningen av å gå på lavkalori diett over lengre tid ønsket jeg ikke å gjøre det igjen, så jeg holdt denne gangen et høyere kcal inntak for å få en jevnere vektnedgang. falt ned på 105 etter rundt halvannet år og holdt en stabil økning i styrke og muskulatur frem til dags dato.
  9. Er nok bare min som blir tørr. Hvor mye salt bruker du?
  10. Tanita vekten min fra xxl viser samme resultat som inbody 720. Kanskje ikke verdens mest nøyaktige, men klype er bestilt for å sammenligne.
  11. Dere er så smarte. Men dette konkluderes da med at jeg må forholde meg til tørr kylling på psmf dager. Ukult
  12. Har prøvd dette, dog med labert resultat. Kjøttet var liksom bare vått, men ikke saftig, om du skjønner?
  13. Ingen som har noen magisk løsning på hvordan unngå tørr pulled chicken? 6 timer istedenfor 8?
  14. Får vel heller prøve kokosmelk og krysse fingrene for at fettet fordamper. :-P
  15. Bruker kyllingfileter (tinte), brukte denne oppskriften , men den ble tørr. Trengs det kraft når jeg har vann i fra før? Hadde i nok vann til at det ble dekket-
×
×
  • Create New...