Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ofte folk som lesser på 200kg i Smithmaskinen, for så å stå på en stepkasse og gynge forsiktig på tåballene. Løftebanen ser ut til å være mellom 1 og 1,5 cm. Er ikke helt sikker på hva de trener med denne øvelsen :p

Egoet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har dere noen øvelser jeg absolutt anbefaler dere å legge inn i programmet!

- En slags step up øvelse. Gå bort til assistert chins/dips apparatet. Sett den ene foten oppå platen. Press så ned med det ene benet, mens det andre benet er plassert på gulvet. Gjenta i fem minutter på hvert ben.

- Kombinert tåhev og dips. Ta på deg den tyngste vektvesten og gå bort til dipsstativet. Kjør så tåhev med ROM på ca 5 cm, samtidig som du tar dips med samme ROM.

- Gå bort til et hjørne og sett deg i lotusstilling oppå en bosuball.

- 90 grader knebøy med 60 kg, belte og tåhev.

- Et slags supersett hvor du alternerer mellom å kjøre bicepscurl med lette vekter og å gå så fort du kan på elipsemaskinen. Kjør ca 5 min curl, så 10 min elipsemaskin. Gjenta 4 ganger!

Må også legge til at jeg blir like imponert hver gang jeg ser gutta kjøre 20 min med forskjellige øvelser på biceps før det avslutter med noen chins (ála crossfit) og gjerne noen øvelser på skulder og bryst.

PS. til du som reddet meg i benken i dag: tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere noen øvelser jeg absolutt anbefaler dere å legge inn i programmet!

- En slags step up øvelse. Gå bort til assistert chins/dips apparatet. Sett den ene foten oppå platen. Press så ned med det ene benet, mens det andre benet er plassert på gulvet. Gjenta i fem minutter på hvert ben.

Disse fitnessjentene tar jo over treningssentrene med fete rutiner. Hva er det neste vi ser, hipthrust i leg-extensions-apparatet? oh, wait...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faller kanskje ikke helt inn under kategorien fet rutine, men på treningen i dag var det en person som satt og leste avisen KONSTANT i en time... Satt på benpressmaskinrn og leste avisen i det jeg kom. Jeg reagerte litt, men tenkte som så at sikkert leste i pausa.. Men nei da, plutselig satte han i gang med benpress (bevegelsesbanen var vel tretti cm) mens han fortsatt leste. Etter noen sett reiser han seg opp og går bort til ja/nei-maskinene, fremdeles med nesa neddi avisa, og setter i gang med sett der - fremdeles lesende!

En annen satt på romaskinen ved siden av meg og snakket i handsfree. Justerer vekta' gjør seg klar og fortsetter å snakke i tlf mens han gjør settet sitt. Stopper selvfølgelig treningssettet før han blir andpusten, på jo ikke forstyrre samtalen, og fortsetter på prate. Kjører fire sett mens jeg sitter på apparatet ved siden av og alle blir utført mens han snakker i tlf. I tillegg han det jo nevnes at jeg aldri blar hørt så mye "bror, nigger, faen og lozer" i løpet av så kort tid...(hva skjer med vokabularet til folk???)

For all del, er tilhenger av multitasking på mange områder, men det får da være grenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ble vitne til den feteste rutinen jeg noen sinne har sett, en gang forrige uke.

Ei jente utførte crunches stående i crunches maskinen. Altså.. stod med begge beina PÅ setet, og crunchet i vei. Aner ikke hvordan hun fikk det til, i og med at man faktisk skal sitte, og ha leggene under den leggputa.. :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over ei som hadde en helkroppsøkt i Smith-maskina. Sikkert 1,5 time, hu fikk nemlig ikke trent så ofte, så måtte gjøre det skikkelig. Satt og vippa på en pilatesball i pausene, og var så svak i håndleddene at hun egentlig ikke burde løfte vektene på selv. Jada, måtte jo prate med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over ei som hadde en helkroppsøkt i Smith-maskina. Sikkert 1,5 time, hu fikk nemlig ikke trent så ofte, så måtte gjøre det skikkelig. Satt og vippa på en pilatesball i pausene, og var så svak i håndleddene at hun egentlig ikke burde løfte vektene på selv. Jada, måtte jo prate med henne :)

Altså, selv om kanskje det er å foretrekke for noen å ta de fleste øvelser med frivekter kan en fint få en god fullkroppsøkt i smithmaskinen og. Variasjon er jo viktig for mange, og selv om jeg nesten alltid kjører med stang i vanlig rack har også jeg noen ganger kjørt flere øvelser i smithmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, selv om kanskje det er å foretrekke for noen å ta de fleste øvelser med frivekter kan en fint få en god fullkroppsøkt i smithmaskinen og. Variasjon er jo viktig for mange, og selv om jeg nesten alltid kjører med stang i vanlig rack har også jeg noen ganger kjørt flere øvelser i smithmaskinen.

Jeg er helt sikker på at det er mye bra man kan gjøre der, det var bare litt festlig at hun okkuperte det totalt, vanligvis står det litt alene uten å bli brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag når jeg trente så jeg en annen person som trente på en annen måte enn meg! Haha! Øvelsen så ikke ut som når jeg, eller flere andre jeg har observert på treningssenteret, utførte den! Når jeg så dette opphørte selvfølgelig enhver konsentrasjon for min egen trening, og jeg ble fylt med en slags panikkangst for at ingen andre fikk det med seg. Så oppdaget jeg denne tråden, og nå som jeg poster dette føler jeg at min egen selvtillit vokser betraktelig, samtidig som jeg føler at jeg sender ut et viktig signal til enhver nybegynner om at dersom de gjør noe dumt, kan de lese om seg selv i denne tråden etterpå. :) High five til alle andre likesinnede i denne tråden, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...