Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. I dag
  3. I går
  4. Siste uke
  5. Valentin01

    Tråden for dumme spørsmål!

    Takk for linken! Jenter ser ikke ut som profesjonelle, men amatører som jeg personlig anser en syk +. Denne kilden er definitivt min favoritt blant andre voksne nettsteder, jeg tror jeg er ikke den som tenker det https://no.firecams.com/ .
  6. Valentin01

    Billige forbrukslån raskt?

    Ja, jeg forstår. Men sett at jeg ikke bruker over kredittgrensen, men heller sikter til den delen med rabatter på bensin/flybiletter, jeg ser for meg at det ikke er noe særlig annet enn indirekte reklame/illusjon av at det skal bli veldig mye billigere, noe jeg går utifra stemmer? Og hva synes du om https://credit-10.com/no/thorn-logg-inn/ ?
  7. Havoc

    Fengselsbetjentutdanning

    Jeg har ikke tatt utdanningen, men jeg har jobbet i Oslo fengsel som vikar i 3 år, og vet om det meste. Den fysiske biten er til å le av. Jeg kom hjem uten å ha trent én dag, etter å ha tilbrakt 3 måneder på ferie, spise dritt og drikke øl hver dag, og jeg naila den lett. Du bør være hvilt ut før du skal ta testen. Det viktigste du bør gjøre under intervjuet er å være ydmyk og vise modenhet. Du blir spurt om spørsmål om ting som skjer i verden. Poenget er at du skal vise at du leser nyheter og er opptatt av hva som skjer rundt i verden. Du bør også kunne svare for deg om dine egne meninger rundt temaene. Du bør kunne vise at du er en god person med mye medmenneskelighet, for du skal faktisk hjelpe mennesker i en fæl situasjon. Den skriftlige oppgaven har jeg aldri hørt noenting om, så det kan jeg ikke svare på, dessverre. Lykke til!
  8. Tidligere
  9. mismis

    Fengselsbetjentutdanning

    Noen her som har tatt utdanningen som har noen tips å komme med? Jeg skal snart på opptak og kjenner nervene sniker seg på! Det fysiske tror jeg sitter, men har noen noen tanker om hvor tett oppimot dagen jeg bør trene og evnt hva? Og intervjubiten? Hva blir man spurt om, hva er den skriftlige oppgaven og hvor ille er det??😬😬😬
  10. Morten-S

    Billige forbrukslån raskt?

    En rente på 8,5 prosent høres ikke så verst ut. Jeg fikk noe tilsvarende da jeg så meg nødt til å ta opp et forbrukslån tidligere i år. Dette er jo et alternativ man som regel bør unngå, men for de som likevel vurderer det så kan de sjekke prisen slik. Om man først skal ta opp et lån så gjelder det jo å sikre seg best mulig rente.
  11. Har brukt Fitnotes en stund til styrketrening, kan anbefales. For spinning og annen cardio finnes det sikkert andre/bedre alternativ.
  12. Hei jeg har begynt å trene. Har sykdom og skader så følges av en fysio. Målet er å redusere skade og bli friskere med tilrettelagt trening og kosthold. Jeg har feks stresslidelse så høy kondisjonstrening er ikke bra for meg. Jeg har begynt å gå mere tur, svømme, sykle og skal begynne m styrketrening. Når jeg føler meg sterkere skal jeg forsøke gruppe-trening a la CrossFit og spinning Kan noen her hjelpe meg med en app hvor jeg enkelt kan legge inn øvelse, tid og dato etc ? Trenger ikke være veldig avansert. Jeg er nybegynner håper på god hjelp !! Dette handler om å ta tak i seg selv og få et bedre Liv. I går var faktisk første gang jeg kjente på en god følelse etter en lengre økt. Så det er bra for motivasjonen !
  13. Maria jensen

    Vondt i nedre lårfeste

    Jeg har fått vondt i nedre lårfeste (vastus medialis) det gjør vondt å bøye kneet. Det føles nesten litt ut som et blåmerke, selvom jeg ikke har noe blåmerke der. Når jeg begynner å trene går det over så kommer det tilbake. Hva kan det være?
  14. Strølle

    Treningsprogram for nybegynner

    Hei og velkommen! Etter 4 uker er det bare å fortsette i samme dur, gjør programmet om igjen. Finn et nytt program, kjøp deg et nytt program, lag deg et nytt program. Det viktigste i starten er at du syns prosessen er morsom og givende, slik at du får kontinuitet og glede av det. Det vil videre føre til at resultatene kommer av seg selv.
  15. Hei, jeg er en nybegynner som aldri har trent før med ganske høy fettprosent, dårlig kondis og er veldig svak. Helt utrent dame på 163cm og 85kg. Jeg bestilte et skreddersydd treningsprogram men jeg tror det kanskje er litt tøft for noen som er så utrent? Hva skal jeg eventuelt gjøre etter uke 4. Har ikke mulighet til å kjøpe nytt program. Er redd for å gå i den fella hvor man føler man bare er på trening uten mål. Så må ha noe å jobbe mot. Setter pris på all form for hjelp :) DAG 1 Beinpress 3x12-15 Glutebridge 3x12-15 Skulderpress 3x12-15 Sittende roing 3x12-15 Rygghev 3x12-15 Russian twist 3x10-12 DAG 2 Step up på benk 3x8-10 Hip thrust 3x8-10 Nedtrekk, smalt grep 3x8-10 Facepulls 3x8-10 Diagonalløft 3x12-15 DAG 3 60 min rask gange DAG 4 Sittende roing 3x10-12 Nedtrekk, bredt grep 3x10-12 Skulderpress m. Hantler 3x10-12 Utfall bakover 3x10-12 Glutebridge 3x12-15 Pushups til smith 3 x max 10-12 min ellipse/rask gange
  16. Hvor kjøper du dine fine klær online? og hvilken er din favoritt? Jeg er virkelig glad i Sunwill. https://www.sunwill.eu/no/. Men jeg leter etter nye nettbutikker.
  17. KnebøyErGøy

    Rate my diet!

    Noen vegeterianere eller veganere her? 😄
  18. KnebøyErGøy

    Løpe og joggeteknikker?

    Hei godtfolk! ✌️ Skulle gjerne fått litt innspill i hva deres syn på hva som er den perfekte måten å løpe/jogge på? 😁 Personlig pleier jeg å løpe med hunden min som kan av og til by på litt problemer i forhold til postur og hvordan jeg tar stegene. Hadde satt stor pris på noen tips. 🙏
  19. Hei! 😊 En gutt på 19 her. Som tittelen sier har jeg opplevd en del smerter og plager i forhold til det med stramme, hovene legger som jeg ofte også får beinhinnebetennelse i. For 2 år siden var jeg veldig overvektig (nærmere 167 kg), men fikk meg hund og begynte å bli mer fysisk aktiv, samt spiste bedre. Ettersom jeg raste ned i vekt og fikk bedre kondisjon ble jeg enda mer motivert til å øke intensiteten. Gåturer ble istedenfor joggeturer (ca. 10 km hver dag) og jeg opplevde meg frisk og vel. Det var før jeg klarte å utvikle en beinhinnebetennelse pga. all løpinga. Jeg tok pause med løping til jeg ble bedre, og tøyde mer og gjorde noen styrkeøvelser som jeg fikk av fysioterapeut. Så ble det pån igjen med løpeturer (for det meste på hardt underlag hele veien). Føttene mine overpronerte veldig, og jeg var så og si "kalvbeint" (google det 😉). Med tiden har det stagnert med løpinga som jeg gjorde så og si hver dag, og pressa kroppen maks. I begynnelsen da jeg begynte kunne jeg så og si gjøre hva jeg ville uten å føle for at jeg møtte tøye legger og bein, men med tiden ble dette mer og mer noe jeg møtte gjøre regelmessig. Nå løper jeg så og si ingenting, men jeg går tur med hunden min. Det som er litt problematisk for meg og stopper meg fra å kunne og ville trene mer er at jeg får så mye lettere stramme legger som verker, og at de kan bli hovene, og få mye lettere beinhinnebetennelse. Jeg tenker nesten litt selv at all den løpinga kan ha vært en årsak til at det er slik i dag. Hva tenker dere? Og hva anbefaler dere i forhold til å forebygge dette?
  20. Time

    Optimal muskelvekst, jente

    Takk for svar Ja, klarer stort sett å løfte tyngre hver økt! Noe som gjør treningen mye gøyere og mer motiverende enn når en ligger i underskudd. Jeg ønsker særlig å bygge rumpe, er det innafor å avslutte hver treningsøkt med fokus på rumpeøvelser og egen kroppsvekt/med strikk? Høye repitisjoner? Eller er dette overkill? 🧐 TS
  21. getsome

    Trening etter t snitt operasjon

    Er det spesielle hensyn du må ta i forhold til operasjonen? Ville kanskje anbefalt enkle og statiske øvelser som varianter av planke, enarms farmers walk og rygghev med vekt i den ene hånden i første omgang før du etterhvert kan begi deg ut på vanskeligere og mer utfordrende øvelser. Birddogs og deadbugs er også veldig fine øvelser som ikke krever noe utstyr og kan gjøres hjemme på stuegulvet når som helst. Sjekk YouTube for videoer av hvordan de gjennomføres om du ikke har vært borti de før 😊
  22. getsome

    Optimal muskelvekst, jente

    Så lenge du føler deg restituert mellom øktene er nok dette et helt innafor opplegg! Hva som er helt optimalt kan jo alltids diskuteres og er avhengig av en rekke faktorer som blir for mye å ta for seg her inne, men så lenge du har det moro på trening og har progresjon i løftene dine er det bare å kjøre på så lenge det varer 😊 Og veldig bra at du lytter til kroppen om du er sliten! Det kan bidra til å holde deg frisk og skadefri 👍
  23. Hei, har tatt bukplastikk for 6 uker siden og kan nå begynne å trene mage. Forslag til øvelser so m er bra for helt utrent mage?
  24. Panda33

    Dvask etter kostholdsendring

    Hei! I januar droppet jeg ut fra trening, og begynte å spise etter hva jeg har lyst på, ikke hva jeg bør spise. mye godteri og ferdigmat. Mangler folat og jern, har vært veldig slapp og plaget med hodepine. For 4 uker siden droppet jeg snop og ferdigmat, har spist veldig sunt men heller ikke overspist. Har begynt å trene styrke igjen. Problemet mitt er at jeg har bltt sykt dvask. Har markerte muskler på øvre del av magen, men nede er det bare «fettansamling» og jeg kan dra huden ut. Har også fått cellulitter på rompe og lår. Er det noen som har en idé om hvorfor dette skjer? Mister litt motivasjonen siden kroppen min så bedre ut når jeg levde på snop.. er forresten 171 og 65 kg.
  25. Hei! Har tidligere gått ned ca 40kg over flere år, og trent styrke hele veien. Nå ønsker jeg å bygge muskler, og det gjør ikke noe om jeg går opp noen kg i prosessen. Ligger på et kcal-overskudd på ca 300-500/døgn, og har makroene iorden. Er også startet på kreatin mono, noe som ser ut til å ha positiv effekt. Det jeg lurer på: Trener splittprogram, og trivest best med det. Prøver å stresse hver muskelgruppe 2-3 ganger pr. uke, samt å løfte tungt(så mye jeg klarer siste settet). Baseøvelsene ser slik ut: 20 reps, 15 reps, 12 reps, 6-8 reps, avslutter med lettere vekter og 12-15 reps. Uken ser gjerne slik ut: man: rygg, skuldre, biceps tirs: bryst, mage, triceps ons: bein tors: rygg, skuldre, biceps fre: bryst, mage, triceps lør: bein søn: fri Dersom kroppen er sliten før søndag tar jeg meg en fridag, og det hender jeg kombinerer overkropp med underkropp noen dager, og eller har flere dager fri. Trener minimalt med kardio, kun oppvarming nå om dagen. Er dette optimalt for muskelvekst? Noen tips å komme med? Håper noen kan hjelpe
  26. PaulM

    Nybegynner innen styrketrening

    Da vil starting strength programmet være fint for deg. Tunge baseløft, progressiv økning og kalorioverskudd gir muskelvekst!
  27. Mid30s

    Nybegynner innen styrketrening

    Jeg er cirka 189 cm høy og veier i dag 90 kg
  28. Kanskje du kan prøve rack-pulls? Det vil si at du bygger opp under vektskivene slik at du får kortere løftevei. Etter hvert som du blir sterkere vil du sannsynligvis få bedre fleksibiliteten kan du redusere høyden litt om gangen til du løfter fra bakken.
  29. PaulM

    Nybegynner innen styrketrening

    Hva er høyden/vekten din nå? Dersom du skal bygge muskler må du spise mer.
  1. Last inn mer aktivitet
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her