Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Tidligere
  2. Tren benkpres med smalt grep som en del av tricepstreningen. En annen veldig fordelaktig øvelse er skråbenk "den andre veien" legg denne øvelsen helt til sist i brysttreningen hvor du da f.eks legger på 110 kg tar så mange reps du klarer, tar av 2 × 15 kg og tar så mange du klarer på 80 kg, ta av 2 x 15 kg enda en gang så fortsetter du helt til du ikke klarer å løfte stanga (20 kg)
  3. Mangomega

    Reversed diet

    Hei. Etter en lang periode med rundt 1300 kcal pr dag ( uten vektnedgang ) har jeg for ca 1,5 mnd siden økt kcal inntaket med 500 kcal pr dag. vekten økte først med 1,5 kg men gikk ned 0,5 kg etter noen uker. Jeg er super happy for å kunne spise mer. Nå etter ca 1,5 mnd med 1800 kcal pr dag bestemte jeg meg for å øke ytterligere 100 kcal pr dag. vekten har på kun 1 uke økt med enda nye 1,5 kg. jeg kjenner jeg begynner å få litt panikk og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen av dere som har noen erfaringer med dette ?
  4. Men hva om solsikkefrø blir vanskelig å få tak i, særlig nå for tiden? Da kan det jo hende at fuglen må sakte omvennes til å spise sesamfrø? Hva tenker du🤔🦢🦢 Det undrer, egentlig regnes helheten alt nesten?
  5. Det var et godt poeng. Jo flere frøtyper, jo flere valgmuligheter. Men noen ganger kan for mange frø gjøre fuglen forvirret tror jeg. Anbefaler uansett å hive innpå med solsikkefrø🐦
  6. Fordi med flere frø så kan man velge hvilket frø man spiser først, men så er jo solsikkefrø alltid bedre enn sesamfrø. Ingen tvil!🤑
  7. Wow, flere grener enn vanlig høres heftig ut. Håper ikke den sliter ut vingene sine. Jeg tror ønske om flere frø er bra, da blir stæren stor og sterk! Men hvorfor ønsker stæren flere frø akkurat nå?
  8. Stæren flyr mellom flere grener enn vanlig🤷🏼‍♀️ Den føler for mere frø, vet ikke om dette er bra eller dårlig? Kan du svare meg?
  9. Okei. Hva skjer med stæren for tiden? Jeg håper den kvitrer lystig, men vet ikke riktig. Noen av dere som har peiling?🐦
  10. Hallai, noen her som har noen anbefalinger på hva som kan hjelpe mot hårtap? Fikk anbefalt av en kompis RecreaForte. Noen erfaringer med dette utover "vanskelig å si, det ble hvertfall ikke dårligere". Noen bivirkninger man skal passe på og sånn? Ser også at man kan få køpt en del billigere på utenlandske nettsider og finn.no, har noen erfaring med dette?? Hilsen VikerForIngen
  11. Du kan ikke går ned i vekt og øke muskelmasse samtidig, så du må bestemme hva du ønsker og legge opp trening og kosthold deretter. Dersom du vil øke muskelmasse anbefales 3 styrkeøkter og 1 intervalløkt i uka, og mer mat, Hvis du prioriterer vektnedgang kan du f.eks ha 2 crossfitøkter og en intervalløkt i uka. Det er bedre med 3 økter med kvalitet i uka enn 7 økter med dårlig kvalitet. For stort volum ødelegger restitusjonen og kan slite på psyken. Nyt ungdomstiden! Paul
  12. Prøvde å svare litt tidligere her, men det funka tydeligvis ikke. Jeg tenker at du helt trygt kan begynne å løpe igjen etter 5 mndr. Man får jo beskjed om ca 6 ukers treningsfri, men det virker som at mange som er vant til å trene regelmessig, begynner forsiktig før dette. Jeg personlig er 1 uke post-op, og holder på å klikke av å sitte stille og ta det med ro. Tenker at jeg skal begynne sykling og beintrening etter ca 4 uker, dersom alt går fint (har lagt over muskel). Bruk en god sports-bh med masse støtte, så skal det ikke være noe problem å begynne så smått å løpe igjen. 😊
  13. Hei! Jeg har laget et styrke- og kondisjonstreningsprogram som jeg gjerne ønsker innspill og tilbakemeldinger på. Høyde, vekt og alder: 173 cm, 75 kg og 20 år Hva jeg ønsker å oppnå med treningen: Ned i fettprosent og opp i muskelmasse, vektreduksjon og bli slankere og strammere før sommeren Nåværende form: Middels trent Kosthold: Flink med mat. Mye protein, moderate mengder kvalitetskarbohydrater og sunne fettkilder. Ca. 1500 kcal per dag. Hvile og tid: Flink med søvn. Stillesittende hverdag. Treningsnarkoman.
  14. Hei! Jeg klarer ikke å følge tradisjonell lavkarbo over tid, derfor har jeg formulert en moderat karbohydratredusert diett, men jeg er usikker på om denne planen er realistisk for vektnedgang (for mye karbohydrater?). Er 173 cm og veier ca. 75 kg, vil ned 10-15 kg til sommeren. Har en stillesittende hverdag, men trener mye. Ernæringskonsept: Høyprotein-smartkarbo Fokuser på 80\20 regelen: 80 % - Animalske og vegetabliske proteinkilder, sunne fettkilder, meieriprodukter, egg og kvalitetskarbohydrater (grønnsaker, frukt, bær, br
  15. Driver å mekker istand et lite styrkerom for meg selv og kollegaer i Refinansiering.no-gjengen (må få rørt oss litt vi som sitter på kontor så mye!), men er litt stuck når det kommr til hvilket utstyr flest vil få bruk for… har skaffa ei lita levity premier treadmill, en squat rack, en benkpress, og noen manualer - er det andre must-haves for treningssenter på jobb, som folk vil ha tilgang på i lunsjen og på fritiden?
  16. Nå er det slik at huden blir mindre elastisk med alderen. Styrketrening kan redusere dette til en viss grad siden økt muskelmasse vil ta litt ekstra plass på kroppen din, og det er jo bra. Andre ting du kan gjøre er å forbedre kostholdet ditt, men om du allerede spiser sunt og næringsrik mat, så fortsett med det. Jeg kan ikke gi deg direkte råd angående det å redusere grevinneheng. Men det jeg kan anbefale deg å gjøre, er at du fortsetter med styrketreningen, øk vektene i en beskjeden grad, anstreng deg på trening men ikke slit deg ut. Og så kan du følge med på hvordan kroppen forandrer s
  17. Jeg er enig. Styrketrening har faktisk gjort meg raskere🏃🏼‍♀️☺️En ting jeg lurer på, jeg sliter veldig med grevinneheng. Det er virkelig ille. Jeg har trent dips og tricepscurl vekselvis, men jeg synes bare det har blitt ørlite bedre. Det er fremdeles veldig mye heng.Men å bli helt kvitt det, tar vel kanskje flere år? Har du noen råd? Hva er et godt alternativ til knebøy? Hvis det finnes da☺️
  18. Det er imponerende å høre at du er så viderekommen når det kommer til løpetrening 👍 Og det er veldig spennende å høre at du er villig til å investere tid til styrketrening. Mange som driver med løping, holder seg unna styrketrening fordi de er redde for at økt muskelmasse kommer til å gjøre dem treigere på løpebanen. Dette er overhodet ikke sant, og en myte som må bli slått ihjel for hvert år som går. Økt muskelmasse på kroppen din som følge av styrketrening, kommer til å gagne kondisjonen din, og medføre at du blir en større og sterkere motor, ergo en bedre løper. Bare hyggelig å ku
  19. Hei! Takk for nydelig begynnerguide for oss som er forholdsvis grønne! Det skal være mange videoer der, men jeg får beskjeden "This video is private" på stort sett alle. Da får jeg ikke sett øvelsesguiden. Skulle veldig gjerne sett den. Er det jeg som surrer på noe vis, eller er de videoene utilgjengelige for alle?
  20. Jeg har 15 års løperrfaring og har vært med på mange arrangerte løp. Det lengste jeg har løpt, er allikevel bare halvmaraton( flere ganger). Noe lenger enn det har jeg ikke tålmodighet til😆 Jeg er også glad i motbakkeløp. Da jeg begynte å løpe for 15 år siden, ble jeg ufattelig utmattet lenge. Men jeg sto på videre. Det gav seg etterhvert. Og nå er det bare moro. Kroppen må ha tid til å venne seg til nye ting. Jeg tente å begynne med styrke igjen på onsdag eller fredag. Da har det blitt 10-11 dagers pauser.Du skal ha tusen takk for alle gode råd🌹
  21. Bare hyggelig 🙂 Du har forstått riktig. Det skjønner jeg veldig godt. Styrketreningen kommer til å hjelpe deg med å oppnå best mulig livskvalitet livet ut. Ikke vær redd for at du skal miste all fremgangen når det kommer til løping. Som følge av styrketreningen kommer du til å bli en større og sterkere motor, følgelig vil du yte bedre på mølla/løpebanen. Du skal ikke være utmattet etter en løpeøkt, derfor vil jeg foreslå at en løpeøkt varer i 30 min. Gjerne utvid til 40 min dersom du opplever at det blir for lett. Gjennomfør løpeøktene på de dagene du har fri fra styrketrening. Den ø
  22. Takk for svar☺️ Jeg tenkte å ta en pause på 8-10 dager. Og har forstått andre steder at det ikke er noe problem. Jeg vet at styrke er gull for helsa i min alder. Har ikke lyst til å ikke ha krefter til å åpne et glasslokk for eksempel😂 Dessverre går det på bekostning av løping, som jeg elsker. Men der får så være. Da begynner jeg med litt lettere vekter etter pausen, og ikke løfter til utmattelse hver gang. Høres det bra ut?☺️
  23. Bare hyggelig 🙂 Gå gjerne litt ned på vektene. Fokuser på å klare 5 reps. Det fine med dette repsantallet er at du har mulighet til å opprettholde god teknikk samtidig som du er ferdig med settet før du blir sliten. Poenget er å få inn noen sett med høy kvalitet, hvilket blir nærmest umulig å få til dersom du trener til utmattelse. En treningsøkt skal være utfordrende, men den skal ikke slite deg ut. Det har du rett i, bedre sent enn aldri. Du sier du ikke er glad i styrketrening, men med tanke på alderen din, så er det å drive med styrketrening par ganger i uken det beste du kunne g
  24. Tusen takk for svar☺️ 8 måneder er jo ikke lenge tenker jeg også. Jeg har trent til utmattelse hver gang. Da tenker jeg at jeg tar litt lettere vekter og heller flere reps. Jeg var 60 da jeg begynte med styrke. Bedre sent enn aldri vet du😉 Jeg har også allverdens tid, siden jeg er hjemmeværende. Jeg er ikke så veldig glad i styrke, men vet hvor viktig det er spesielt når man blir eldre. Jeg føler at jeg kunne trenge en styrkepause nå. Hvor lenge kan jeg ta pause uten at det går utover det jeg har opparbeidet?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...