Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. I går
  3. Siste uke
  4. Jente på 40, trent i mange år, mest kondisjon de siste årene, men trent mye styrke tidligere. Er 168 cm høy og veier ca 60 kilo, Er ekstremt tynn på overkroppen, men har mer enn nok fett å ta av på mage/rompe/lår og dette vil jeg ha bort. Veide mer tidligere (68 kilo) og har alltid slitt med å gå ned i vekt grunnet lavt stoffskifte, men det ble enklere når jeg begynte å spise mindre brød/ris, pasta og poteter. Målet er å bli kvitt fettet og få mer markerte muskler Mannen har begynt å trene styrke igjen etter mange års opphold og fant et program som heter Stronglift som skulle være en bra start. Jeg har også begynt å trene dette og har holdt på siden slutten av oktober med bra hell. Har blitt mye sterkere og fått markerte muskler i overarmene. Er veldig glad i kondisjonstrening også, men trenger nå spinning kun 1 time i uka. Ellers kjører jeg Strongliftprogrammet 3 ganger i uka. Er det slik at jeg nå ødelegger alt med den kondisjonstreningen? Skulle ønske jeg kunne gå mer på ski f.eks., men vil ikke ødelegge for målet mitt. Det er vel vanskelig å forbrenne fett og bygge muskler samtidig? Kostholdet mitt er kanskje ikke optimalt heller. For å holde vekta (pga det lave stoffskiftet) kan jeg ikke spise altfor masse heller. Og er litt for glad i sjokolade så det blir litt søtsaker på kveldene. En typisk dag ser slik ut: Frokost: Gresk yoghurt med granola, blåbær og litt honning Lunsj: Salat med skinke, eller laks Middag: Kyllingfilet, biff, ren fisk e.l. med grønnsaker, av og til litt potet Kvelds: 1 caffe mocca (lagd på espresso, 1 dl h-melk, 1 ts sjokoladesirup), og 1 kvarg Så noen små sjokoladebiter ila dagen og kanskje litt nøtter e.l. til mellommåltid. Hva tenker dere? Bør jeg endre på noe, i så fall hva? Og hva med kondisjonstreningen oppi det hele
  5. Bjørken

    Knebøy (nok en tråd)

    Noen som vet hvorfor videoene slutter å fungere? Når jeg uploader er det ingen problem og de er ok i noen minutter før de plutselig slutter å fungere...
  6. Bjørken

    Knebøy (nok en tråd)

    Hei! Har over flere år slitt med å få korrekt teknikk i knebøy, mest pga stiv hamstring og veldig stive ankler som vanskeliggjør dorsalfleksjon. Får også litt pelvic tilt og har en tendens til å lene meg litt fremover akkurat i det jeg er på vei opp. Gi meg gjerne tilbakemelding på hvordan teknikken ser ut VID_20190112_201933.mp4 VID_20190112_201933.mp4
  7. Madskinen

    Ck verdier?

    Har en tarm sykdom. Tar blodprøver hver 12 uke. Legen ble jo helt bekymret pga mine høye CK verdier, begynte og spørre om jeg slet med vondt i muskler osv. Jeg gikk inn og leste litt på nettet som alle gjør til tider🤗 og leste at over 1000 i CK vil være normalt når du trener hardt. Men var bare nysgjerrig på andres erfaringer her inne ...Men takk for svar og lykke til videre 👍
  8. Madskinen

    Inbody

    Takk for svar !!
  9. Tidligere
  10. lille-gille

    Benkpress

    Et forslag kan vaere aa oeve paa negative. Gaa litt lettere i vekt (100 kg) og proev aa gaa ned saa sakte som mulig. Og proev aa dra albuene litt innover paa veien ned. Jeg er i samme posisjon, hvor jeg har stagnert rundt 180kg paa benken, saa driver aa proever ut en del for aa faa fremgang igjen. Staa paa!!
  11. Hei Jeg ønsker å gi i gave kostholdsprogramm til mine foreldre. Jeg ønsker å få det tilpasset til de som par. Pappa går på hjertemedisiner og sliter med vond kne. Mamma har 4 prolapser i ryggen. De har ingen problemer med å gå turer eller sette seg skrittmål om dagen. Er det noen som jobber med dette og ønsker å komme med tilbud, eller om noen kan hjelpe meg med å bidra med program til de 2. Eventuelt henvise meg til side som kan hjelpe meg med emnet. Jeg ser at Vektklubb.no har kampanje for 12 mnd nå. Er det noe som kan anbefales? Det har kommet 3 barnebarn i livet til de og jeg ser hvor mye glede de får av de. Jeg å ha de med oss så lenge som mulig. Nærmere info om detaljer kan vi ta i etterkant ved eventuelle henvisningerl Takk på forhånd!!
  12. Milladin

    Ang reise til USA

    Hei. Jeg skal reise til USA, det jeg lurer på er om jeg kan ta med meg pwo, proteinpulver, bcaa og fettbrenner piller i kofferten lovlig? 🙄
  13. Strølle

    Teknikk Markløft

    Du kan nok hvertfall med fordel senke hoftene dine litt lavere. Nå gjør du øvelsen strakmark. Ellers er det greit. Feil og svakheter kommer tydeligere til syne på maksimale vekter.
  14. 88Kjetil88

    Teknikk Markløft

    Hei, ønsker tilbakemelding på markløftsteknikk. Konstruktive tilbakemeldinger og tips om bedring av teknikk taes imot med stor TAKK! Ønsker spesielt tilbakemelding på om jeg gjør noe som kan være skadelig. video-1546183340.mp4
  15. Ønsker å ta bachelor innen ernæring som nettstudie. Noen som har erfaringer fra NKI, Atlantis eller Bjørknes? Hvilke skole er best innen faget?😊
  16. Falk

    Fitness light

    Hmm.. ikke mye interesse rundt dette temaet dessverre 🤔 hmm.. Kanskje jeg formulerte meg feil? Jaja.. god jul alle sammen 🎅🎄🎁
  17. https://zumbabrazfitpal.wordpress.com/2018/12/20/zumba-instruktor/
  18. Trenger et par hodetelefoner for trening. Jeg blir ekstremt svett under kondisjonsøktene(løping), finnes hodetelefoner som tåler svette/bli vasket ? Har prøvd diverse ørepropper, men blir ikke komfortabel med å ha de inne i ørene, blir derfor hodetelefoner denne gang.
  19. Alexsandra

    Fins det Gainer shake uten soya?

    Noen som vet? Jeg tåler ikke det som inneholder soyalecitin.. eller soya generelt..
  20. Max Mekker

    Hva har du på havregrøten?

    Alltid den samme oppskriften: -1 dl gryn -1,5- 2 dl væske (halvparten bør være melk) -litt mandler og rosiner -litt kanel (valgfritt) -noen skiver geitost -på toppen ca et halvt "granny smith" eple. Nydelig! Særlig når osten blir halvsmeltet!
  21. PaulM

    Smerter i hamstring.

    Kan det være isjas? Dvs. et problem med isjasnerven som kommer i klem i korsryggen og så kjenner du smerten i benet? Paul
  22. Hei! Etter en treningsøkt for snart 3 uker siden opplevde jeg at jeg fikk store smerter i hamstringsområdet i min høyre fot. Jeg kjente ingen smerte under selve treningsøkten, og heller ikke på kvelden, men dagen etter gjorde jeg det. Tenkte da at dette ville gi seg om noen dager så tok en liten treningspause, men nå har det gått 3 uker og det blir egentlig bare verre. Det er spesielt om morgenen det gjør vondt, eller om jeg har sittet i ro en stund. Har jeg beveget meg litt kjenner jeg ingenting til det. Noen som vet hva det kan være? Takk på forhånd.
  23. Kallenavn8

    Andre Nordmenn som Vaper her?

    Sluttet med snus og røyk til fordel for vape, fruktige smaker liker jeg best, jordbær, appelsin etc. Fizzy juice er god. Lettere å trappe ned på nik via vape, startet på 10, er nå på 4. Mens andre jeg kjenner har gått ned på 0 styrke.
  24. PaulM

    Benkpress

    Tror du er på rett vei. Du har nådd et platå, så nå går alt mye seinere. Dersom du øker 1 kg\måned i 15 måneder vil du ha et beregnet maksløft på 180kg og du vil løfte mer enn 90% i din kategori! Lykke til!
  25. Jon holmen

    Benkpress

    Takk får svar. Spiser som en hest vær dag vær 3/4 time. Har begynt å gå over til å trene mere støtte muskler, å løfte litt lettere i benkpress med flere repetisjon ,men med like mange sett. Så jeg får fortsette med det å håpe at det kan hjelpe.
  26. PaulM

    Benkpress

    Dersom du løfter 140 kgx6 tilsvarer dette 1RM 162 kilo. Du er løfter da mer enn 80% av løfterne i tilsvarende alder/vekt. https://strengthlevel.com/ og karakteriseres som "Advanced" Dette er et godt resultat etter 1 års trening, selv om du var sterk da du begynte. For å øke, og nå nivået elite må du periodisere treningen, trene støtteøvelser og spise mer. Anbefaler at du spør flinke folk der du trener om å sjekke teknikk og forslag til periodisering. Paul
  27. Jon holmen

    Benkpress

    Hei. Er man på 38 år, veier 108kg. Starta å kjøre benk press for ett år siden, da kjørte jeg 100 kg 6/7repetisjon. Etter ett år nå så kjører jeg 140 kg 6 repetisjoner 4 sett 2 til 3 ganger i uka, men nå har det stoppet helt opp den siste mnd. Føles som det går nedover. Noen gode tips å få? Spiser veldig sunt å riktig med proteiner hver 3/4 time.
  1. Last inn mer aktivitet
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her