Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. I går
  3. Kezz

    Anorexia

    Hey, mann på 24 her. Greit å vedlegge den infoen så det er lettere å vite hvor fysikken min ligger. Uansett, jeg er en anorektiker under behandling, jeg har lagt på meg siden jeg var på den laveste vekta mi og er per nå ikke lenger i faresonen for undervekt eller død. Jeg har nå kommet så langt at jeg vil begynne å ta tilbake kroppen min fra denne sykdommen som har spist meg levende. Jeg har fortsatt så mye problemer med hvordan jeg ser ut og jeg har så mye komplekser rundt min egen fysikk, men innser at det er eksterne ting jeg må jobbe med over tid. Jeg vil dog jobbe meg selv mot en sunnere og mere estetisk finere kropp. Jeg er utrolig redd for å spise "feil" og jeg er så vanvittig usikker på om det tidligere kostholdet mitt som lå på et sted mellom 0 til 700 cal om dagen kan ha en innvirkning på hvordan kroppen min tar opp næring og forvalter den nå som jeg spiser tilnærmet normalt. Jeg ønsker å oppnå en skinny lean fysikk uten for mye bulking. Er det noen som har noen tips/erfaring eller lignende til en form for kost plan og treningsplan jeg kan følge for å oppnå dette på en sunn og god måte? På forhånd: Takk!
  4. vapekongen

    Andre Nordmenn som Vaper her?

    Hei alle sammen, Jeg sluttet med røyk for 2 år siden og har vapet siden da, er det noen som bruker vape her? Og har dere noen anbefalning til e væske? Hva slags smaker liker dere , nikotinstyrke osv?
  5. Siste uke
  6. Sephania

    Deaktivere/slette konto

    Ved slette av konto, får man da og loggboken sin slettet, eller kan man gjøre dette selv?
  7. kaaregarnes

    Rabdomyolyse

    Håper du har fått svar for lenge siden, men jeg har nettopp skrevet en artikkel om dette for Satselixia der andre kanskje finner noen svar. https://www.satselixia.no/magazine/trening/fysioterapi/rabdomyolyse-og-trening-arsaker-symptomer-og-behandling/
  8. Jeg har akkurat skrevet en artikkel om emnet for SATSELIXIA. Si gjerne fra om det er ting der som er misvisende eller teit! https://www.satselixia.no/magazine/trening/fysioterapi/rabdomyolyse-og-trening-arsaker-symptomer-og-behandling/
  9. Tidligere
  10. Genosx

    Knebøy program

    Hei! jeg har nå trent 5x5 stronglift programmet i ca 4 måneder og er veldig klar for litt endring på treningen!:) Så har funnet et benkpress program på treningsforum sin side jeg tenker å prøve ut og skulder øvelser blir 2 ganger i uka etc... Det jeg mangler et oppsett på knebøy noe jeg gjerne vil fortsette å trene minst 3 ganger i uka, men ønsker litt variasjon fra 5x5 som jeg egentlig er rimelig lei og ønsker endring. Maks i bøy er noe sted mellom 120-130 så er ikke all verden om noen skulle lure. Tar gjerne imot tips til et knebøy program eller innspill! :)
  11. Har flere kroniske sykdommer, bla spondylartritt, bekhterevlignende med ødeleggelse av ryggvirvler og ledd, mye betennelser i muskler. I aktive sykdomsperioder blir trening en umulighet og plages også av sterk utmattelse i disse periodene. Målet mitt er å ha en så fungerende kropp så lenge som mulig, og unngå tilstivning av brystet og krumming av ryggsøylen så lenge som mulig. Alle er sikkert på utkikk etter en effektiv treningsform, der en bygger/blir sterkest mulig med minst mulig trening. Men for meg er dette helt essensielt da lange treningsøkter med mange øvelser blir umulig. Dette ble utprøvd via fysioterapi med mange og skånsomme øvelser som gav økte betennelser og smerter. Når trening uansett gir smerter vil jeg heller kjøre tungt for å få noe igjen av treningen. Leste en nye artikkel som også viser at pasienter med spondyloartritter heller bør trene tungt med få repetisjoner pga leddene. Ved siden av styrketrening vil jeg også ha trening i varmtvannsbasseng og turer i skog og mark, samt uttøyingsøvelser. Er et treningsprogram med baseøvelser noe for meg? Jeg bryr meg særdeles lite bygging av muskler for utseende, kvinnelige former etc, hovedsaken her er altså en effektiv trening, sterk kropp som kan holde meg oppegående så lenge som mulig.
  12. Lindhardt

    Hvordan gjøre 5x5???

    5x5 med samme vekt er vanligst, og mest sannsynlig det du vil få mest ut av. Dette varierer av vekten du bruker i oppbygnings-seriene. Det viktigste er at du har vektprogresjon i treningen generelt, så så lenge du tracker hva du løfter i alle seriene burde du kunne se progresjon uansett, spesielt i begynnelsen. Har aldri sett noen program som har oppbygnings-serier på den måten, noe av det mer vanlige er trening i Dorian Yates stil der du øker intensiteten og senker repetisjoner per serie opp mot en maks serie. Både programmer som Jason Blaha 5x5 og stronglifts 5x5 går ut i fra at du bruker samme vekt.
  13. situs judi online

    SITUS JUDI ONLINE TERBAIK

    1. POKERSTAR365.NET poker online 2. DOMPETCASINO.ORG judi online 3. GO88POKER.ORG Poker online 4. ASETQQ.VIP Poker online 5. ONEKARTU.NET poker online 6. APPLEBOLA.NET bandarjudi online 7. HOKIDATANG.COM poker online 8. HAPPYDOMINO.COM poker online judi online domino situs poker domino domino qq online poker domino qq judi poker domino 9. LIGA369.CO Agen bola terpercaya 10. 4KGOAL.COM liveskor livescore 11. JDK88.ID Judi Online 12. HUAITHAI99.COM ทางเข้าsbobet คาสิโนที่ดีที่สุดในไทย คาสิโนสดตรงจากบ่อน แทงบอลออนไลน์ คาสิโนผ่านมือถือ 13. SPESIALISSEO.NET Jasa seo indonesia 14. MARKETINGSEO.CO.ID Jasa SEO Indonesia 15. ONLINE DATING SITE online dating site daftar judi online
  14. Finnes stativ til å gjøre begge deler i men finnes nok ingen anretning som er laget på skinner til bruken du ønsker. Det må du nok i så fall lage selv 😊 Om du henger et hangupstativ lenger opp på veggen over dipsstativet tar det jo strengt ikke noe mer plass enn om du bare skulle hatt en innretning du kunne skyve opp/ned så skjønner ikke helt problemstillingen. Hva skal veggplassen du "sparer" brukes til om du eventuelt hadde begge deler i en anretning?
  15. Jeg har klart å google meg frem til de samme resultatene selv. Det jeg ønsker er et stativ som jeg kan gjøre begge deler i, enten ved at en kan justere høyden via skinner eller tilsvarende slik at det tar minst mulig plass.
  16. https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=dips+veggmontert https://www.google.no/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=SmuUW_6uK8SZsgHps4Bw&ins=true&q=chins+stativ+veggmontert&oq=chins+stativ+veggmontert&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3...62369.74179..74906...5.0..0.171.2973.14j13....2..0....1.......5..0j35i39j46i39j0i131j0i67j46i131j0i10i203j0i203j46i10i203j0i22i30j0i22i10i30j0i13i30j0i13i5i30j0i8i13i30j30i10j33i21j33i160.S8uiCP5pXDE Her har du alternativer til begge deler for under tusenlappen!
  17. Har fått laget meg ett lite treningsrom i kjelleren. Ikke mye plassen jeg har å benytte meg av, men har fått inn mølle, romaskin og ett lite utvalg av kettlebell. Det jeg savner nå er mulighet for dips og pull ups, men sliter med å finne gulvplass til et slikt stativ. Er det noen som vet om noen slike stativ som kan festes på vegg, gjerne på skinner så det kan justeres i høyden alt etter om en skal ta dips eller pull ups, og på den måten unngå at det tar verdifull gulvplass? Eventuelt andre smarte løsninger? Leter også etter noen strikk en kan bruke for å få litt ekstra hjelp i starten.
  18. Per V

    Mills Potetmos, kcal innhold?? Hva er riktig??

    Hei, har sett på det samme. Toro sin med 3 porsjoner inneholder 12,2 gram karbohydrater pr 100 g. Og 321 kj. Mils har 79 gram karbo og 1500 kj. Til sammenligning samme energi innhold som i ekte krem fløte. Hadde vore fint med litt oppklarende info 😉
  19. Petter1

    Prosjekt økt og kutte...

    Ser at jeg har begynt i feil emne, så jeg starter på nytt i loggbok...
  20. Petter1

    Prosjekt økt og kutte...

    Tenkte å legge ut en video, for å vise og kanskje få litt tilbakemelding på teknikken. Er det noe spesielt format filen bør være?
  21. Petter1

    Prosjekt økt og kutte...

    trening 2.9 - løping 35 minutter, kupert. Trening 3.9 - bein og rygg Knebøy (2x4x43 oppvarming), 11x77,5, 10x77,5, 12x67,5 Markløft 4x95, 3x100, 4x95,5 Stående roing med stang, underhånd 4x48 Biceps hammercurl direkte til biceps curl 2x20x10kg Kommentar: gode resultater i går :-) I knebøy økte jeg to kg til 77,5, og håpet å klare å 8 reps likevel. Så ble det 11! Veldig fornøyd, må øke til +80 neste gang... I markløft jobbet jeg tydeligvis fortsatt med å finne riktig arbeidsvekt. 100 føltes bra, kan prøve å holde meg rundt der eller rett over. Kan være 3x4x100 er bedre enn omvendt pyramide på mark. Satser mer på styrke enn vekst på markløft... Stående roing ble bare et forsøk, for jeg hadde brent alt kruttet på knebøy og markløft. Men greit nok, for jeg følte nærmest for første gang at jeg hadde gitt alt i markløft. Så ble det litt biceps på slutten. Ti på hver arm hammer rett over i ti på hver arm vanlig curl. Brant det og 😉
  22. Petter1

    Prosjekt økt og kutte...

    Trening 1.9 benk 4x38, 6x38, 9x64, 10x59, 11x53 skråbenk hantel 12x10,10x12, 15x12 skulderpress 11x25,5, 12x25,5, 10x25,5 kommentar: 9 reps i første sett på benken, selv med 1kg økning siden sist😀 veldig fornøyd med det! Da blir det 65,5 kg neste økt. Skråbenken litt opp og ned i antall reps, kan ha vært lite pause etter benkpress... og i skulderpress har jeg ikke funnet rett vekt ennå. Satser på 30 kg første sett neste gang. Målet er nok kg til at det blir maks åtte reps i første sett. Øke kg når jeg tar 9...
  23. Helene961

    Opp i muskelmasse? Kjipe resultater.

    Hahaha🤭😂
  24. Petter1

    Prosjekt økt og kutte...

    1.9 og veiedag det ble 97,3 kg og 111 cm på midten. nå er det synd jeg ikke målte midjen 1.8, men jeg syns det ser ut som den er mindre... vekt 1.8 var rundt 94. Spennende å følge vekt ift midje neste måned. Vekt alene er som kjent bare halve sannheten😀
  25. Petter1

    Prosjekt økt og kutte...

    31.8 rygg-økt Markløft: 4x48, 3x68 oppvarming. 4x93, 5x88, 8x83 Hangups: 1/2... Omvendt hangups: 5, 6 Flies liggende på magen på benk: 3x10x10 Vertikal roing med et kne på benken: 2x10x12 Biceps curl: 2x10x10 Biceps hammercurl: 10x10 Abtwist m stang på nakken: 2x50 Kommentar: da ble det en økt i dag også, og det er på høy tid med noen hviledager! Nådde målet i markløft, men det er et litt umodent mål. Med umodent mener jeg at det fremdeles er litt gjetting på kg jeg skal løfte. Øker neste gang, og helt til jeg ikke klarer 4 reps i første serie. Følte ikke at det var absolutt maks med 4x93 der. Hangups kommer veldig sakte men sikkert tilbake. Snart kommer jeg helt opp. Treningseffekten blir en helt annen når jeg kan ta 2+2 hangups. Det blir fort 3+2 osv. Har strikk jeg kan bruke til nedtrekk, men jeg gadd faktisk ikke ta det i dag... Ellers slang jeg inn litt biceps på slutten, og spesielt hammercurl føles bra. Tror jeg kjører litt på det fremover. Abtwist blir akkurat så hardt som man gjør det til selv. Jeg vred meg fra side til side og strammet magen så hardt jeg klarte hele tiden. Synes den ble bra! I morgen er det veiedag, og jeg skal ha det en gang i måneden. Veier meg oftere, men logger 1. i hver måned. Tar da også med midjemål, evt også bryst, biceps og lår. Greit å følge med på fettprosenten på den måten. Anbefaling fra kinobody - men det er alt jeg tar med derfra så lenge. Mitt tips til andre i samme situasjon som meg, hvor man er på utkikk etter lure ting på nettet: ta litt fra flere, og ikke ha en guru som du tenker gjør alt riktig... god helg 🙂
  26. rano

    Compex SP6.0

    Hei! Selger en så og si ubrukt Compex SP6.0. Finn-kode: 126804748
  27. Petter1

    Prosjekt økt og kutte...

    Gjeldende mål for neste økter: Benkpress: 8x64, 10x59, 12x54 Skulderpress: 8x25,5, 10x24, 12x21,5 Knebøy: 8x76,5, 10x66,5, 12x58 Utfall: 8x40, 10x30, 12x20 Markløft: 4x93, 5x88, 6x83 Hangups: 1 + 2x5 omvendt hangups Antall reps er veiledende, i praksis er det maks reps hver gang!! Ser at det mangler mye på hangups/rygg her. Ser det ellers ut som knebøy og markløft står i forhold til hverandre?
  28. Petter1

    Prosjekt økt og kutte...

    Trening 30.8.18 Benk 2x4x48, 9x63!!,10x58, 10x53 Skråbenk hantel 12x20, 10x20, 12x20 (ti kg i hver hånd) Skulderpress m stang 13x23, 12x23, 13(-)x20,5 Kommentar - da kom repsen seg veldig i benkpress, og jeg gikk fra 5 til 9 reps på 63 kg. Det skyldes som jeg trodde at forrige trening skjedde kl 6 om morgenen uten frokost, men litt kred får jeg ta til økning i styrke også... forrige kveldsøkt i benken tok jeg 5x65, så 9x63 er vel litt bedre...? I dag kom det også nye vekter i posten, nemlig 0,5 kg til stanga. I blant er de minste pakkene mest spennende, for dette gjør at jeg kan øke nesten hver økt. Jeg fant ut hvor jeg hadde lest om omvendt pyramide, det var leangains.com! Han mente at 2,5 kg var for stor økning, og mente 2,5 prosent økning var riktig å legge seg på. 2,5 % av 63 er 1,5 kg. En økning på 2,5 kg vil koste for mange reps, og da tar det lang tid å kommer over 8 reps ved økning. Når jeg øker 1 kg vil repsen fort kommer opp i og over 8. Ved neste økning tar jeg av 0,5 kg vektene og legger på 1,25. Det blir en økning på 1,5. Gleder meg til neste økt, og det er vanskelig å vente om dagen... Det er grunnen til at jeg nå har trent tung styrke 5 ganger på 6 dager. Jeg ser at det er mye, og nå trenger bein og rygg mer hvile før jeg banker til med en ryggøkt. Da skal det knuses til på markløft! I'll be back!
  29. Stikkord: Kvinne 25, ønsker gjensidig treningsoppfølging online, for du som er litt/veldig ute av form som ønsker å hente seg inn. Støtte hverandre, holde hverandre ansvarlige 😊 Mulig det ikke er så mye aktivitet her inne lenger, men jeg prøver likevel. Trente en del fitnessinspirert styrke for noen år tilbake, og ble til slutt ganske fanatisk med spiseforstyrrelser light og det hele. Jobbet lenge med å få snudd dette, og nå er jeg nokså balansert i matveien. Jeg har derimot ikke den samme treningsmotivasjonen som før, men ønsker å gå litt inn for trening en periode for å se hvilken utvikling det har på kroppen. Har veldig fokus på å gå ned til vekten jeg var før, men ønsker i hovedsakelig å bygge en sterk og stram kropp. Har dessuten en rygg/nakke som er avhenging av trening for å slippe å være fast inventar hos kiropraktoren. Ser altså etter noen som ønsker en gjensidig oppfølging slik at vi kan holde hverandre ansvarlige for målene våre. Har familie og venner jeg kunne spurt, men opplever at de ikke er like engasjert/motivert som meg. Tenker ikke så veldig langsiktig til å begynne med, men noen uker og så se hvordan det går. Send meg en pm det høres interessant ut 🙂 Kvinne, 25.
  1. Last inn mer aktivitet
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her