Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. I dag
  3. Begynner ganske tidlig, noen dager er det kappløp med sola ☺
  4. Vil jo gjerne vedlikeholde styrken jeg har opparbeidet målet er større muskler og mindre fett. Det virker ikke som jeg går noe mer ned i fettprosent heller selv om jeg spiser det samme og er mye mer aktiv.
  5. I går
  6. oslomann

    Koffein

    Hei Har hørt at koffein ikke er bra om man er ute etter mest mulig muskelvekst. Stemmer dette? Får i meg litt for mye koffein når jeg tenker meg om.
  7. Siste uke
  8. Hva med å trene før du begynner å male? om du ikke begynner enormt tidlig
  9. FruPippi

    Kosthold

    Hei! Vet ikke om dette er rette stedet å legge inn dette innlegget. Har endret i kostholdet mitt og gått fra å spise 2 ganger om dagen, til 6 ganger om dagen. I tillegg til styrketrening. Er det vanlig å få en overveldende følelse av mengden mat? Synes det er tungt å spise 6 ganger om dagen med frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds.
  10. Det kommer helt an på hva målet ditt er. Hvis målet er Helsedirektoratets anbefaling om minimum aktivitetsnivå, vil jeg tro du er godt innenfor bare med jobben din. Men du vedlikeholder ikke en 180kg mark, 140kg bøy og 100kg benk med å male hus.
  11. Jeg maler og skraper et ganske stort hus nå ut juli måned og lurer på om jeg burde trene styrketrening i tillegg? Jeg holder på i ca 6-8 timer om dagen og er ganske sliten når jeg er ferdig så det frister jo ikke så mye å trene men jeg har jo ikke lyst å bli svakere på denne tiden heller. Jeg pleier å trene 4 ganger i uken til vanlig. Hva tror dere? Setter veldig pris på svar
  12. NoBro

    Nebido erfaringer?

    Jeg finner det temmelig utrolig at norske leger ikke evner å operere med det som er tidlig barneskolematematikk når de skal dosere TRT til pasienter. De forteller sine pasienter at de på en injeksjon med 4ml nebido i snitt får 83mg testosteron pr. uke, hvilket er bullshit. 1000mg olje er ikke synonymt med 1000mg testosteron, er det mangel på viten eller er det mangel på vilje som gjør at de ikke kalkulerer med estervekten? Jo lengre et ester er jo mere veier det, og i nebido (Testosteron Undecanoate) sitt tilfelle så er det 39mg ester pr 100mg med olje. Hvilket betyr at du over 12 uker får i deg 610mg testosteron, og da 50,8mg pr. uke, noe som er meget lavt selv for TRT. Du hadde nok vært enda mere fornøyd på et noe hurtigere ester enn Undecanoate, men igjen, det får man ikke på resept i Norge. Det er ikke rart at vi får flere og flere (Med reelt behov) her i landet på selvmedisinert TRT, både fordi legen(e) nekter å hjelpe og bagatelliserer diagnosen, og fordi nebido er dårlig egnet til å ha en fornuftig Trt-protokoll på. Dette fører da til at vi har en enda større gruppe mennesker som stigmatiseres som kriminelle og som kvier seg for å ta opp relevante utfordringer knyttet til trt med legen sin. Dette er et område hvor Norge ligger langt etter mange andre land, blant annet USA.
  13. olav1988

    Kjøpt leilighet, hva trenger man da?

    Jeg har kjøpt flere gryter, ei stekepanne, to kaffeserviser, og bestikk. I begynnelsen, er det nok, synes jeg!
  14. olav1988

    Verste (jule)gave noensinne ?!

    Ååå! Jeg vi gjerne få kaffeservise sett i gave! Du kan bruke det hvert år med venner. Den verste jeg fikk var dameundertøy sett. Pent men for liten til meg. Jeg var så trist!!!
  15. Tidligere
  16. Kan du beskrive kommoder eller sende bilder av dem? Jeg er interessert!
  17. karl1991

    Billige møbler i Oslo ?

    Jeg har kjøpt kommode soverom på nett! Jeg synes at du kan finne dem i rimelige priser der. Du kan spørre mennesker men jeg tror at det ikke blir veldig rask
  18. karl1991

    Selger møbler! (Off topic)

    Å! Jeg har allerede kjøpt kommode til soverom og har ikke nok penger til å kjøpe sofa Det er så pent! Kanskje i neste måned
  19. åsne221

    Hår og trening...

    Jeg er helt enig med dere! Det er sååå vanskelig å holde kosthold (hvis du håper å slanke seg som jeg ) og ha pene hår og negler. Frekvente dusjer hjelper ikke. Jeg hadde store problemer med negler. Jeg har vært på Geletær Kurs Stavanger i det siste og en av kosmetologer sa at det er bedre å bruke geler hvis vi trener mye. De er motstandyktigere enn hybridlakker, og, det løsriver ikke seg hvis du ødelegge dem!
  20. åsne221

    Hvor mye penger bruker dere på utseendet i året?

    Herregud, det blir bedre å telle ikke det Timer på en salong, hos kometolog. Husk om kosmetikker også! Jeg er lei av prisene hos "profesjonelle" salonger. Jeg vil helst gå til vennina mi. Hun er ferdig med Geletær Kurs Oslo, og jeg kommer til henne alltid! Nå har jeg mer penger i lommeboka
  21. Hei, Litt om, mann, 31 år, 203cm høy, start vekt 76,6 med første mål 90 kg, har alltid sagt at jeg er hardgainer og har det umulig på og og legge på meg men i realiteten spiste jeg bare alt for liten kun en stor måltid om dagen,så jeg bestemte meg på ny bulk forsøk. Og med ny mener jeg en som jeg velgte selv og som jeg tror funker for meg. Før hørte jeg på folk som tipsa det og det, spise 6-8 ganger om dagen til jeg ble dritt lei etter 2-3 uker, den metthetsfølelsen var helt forkastelig. Siden 13 Juni har jeg lagt på meg 6,9 kg som er nå på 83,5. De to første ukene hadde jeg ikke gainer med så da gikk jeg opp 1-1,5 kg i uka vel men når jeg adda gainer så ble det 2-2,5 kg i uka. Nå spiser jeg kun 3 måltider om dagen, frokost, lunsj, middag, noe frukt her og der. + gainer på 1000 ca, så det blir rundt 3000-3500 ca om dagen. 3 ganger om passer meg helt fint med den jobben jeg jobber med men til og med da jeg har lite lyst å spise men man skal ned uansett. Eneste kjipe er at man blir trøtt og det er vel en av grunna at alle mat planer er på å spise flere ganger enn 3 om dagen + alt det andre som. Måltidene mine er kun av ris (minst 100g tørr per målltid), grønsaker, kylling, kjøtt, fisk, egg, hel melk, ikke noe junk borstett fra en gang i helgene. Jeg kjørte myfitnesspal i starten for og få en ide hvor mye spiste jeg per måltid men sitter ikke der og teller hver eneste kallori da jeg ser ikke noe poeng med det helt ennå. Trener med gym ringer da jeg har mulighet til og sette de opp hos meg, annen hverdag. I tillegg til gainer tar jeg BCAA, kreating og ZMA, sover som en gud fy f*** digg. Når jeg begynte med dette sluttet jeg og røyke og snuse noe jeg gjorde begge av samtidig :S :D og drikke hver helg, drakk nå i helgen første gang men ble jo wasted etter 4 øl og det var det. Er det for mye å gaine så mye eller er dette kun i starten av bulken? Vurderer begynne og jogge igjen for brenne av den lille mengden av fett jeg har endelig gainet. Eller vil dette roe seg ned etterhvert nå som jeg blir tyngre for hver uke og kanskje jeg må legge på enda mere kallorier ?
  22. Christian haugom

    Magefett kampen

    Er en gutt på 16 år som elsker å trene mye.Veide for ca 2,5 år siden 115 kg.Har klart å gått ned til 107kg og merker en sykt forberdring på både kondisen og styrken jeg har bygget opp. Er 1.85 cm høy og veldig kraftig bygd.Dette er ca det tredje året jeg har trent styrketrening og intervalleraler.Dag 1, så trener jeg Bein,rygg, mage og biceps.Dag 2 trener jeg bryst, skulder, mage og triceps. Begge programmene er tilpasset så de er like lange og harde. Har en veldig god pt. Trener 4-6 ganger i uken på et treningssenter 7 km unna.Sykler alltid dit på sommeren og holder på i ca 2,5-3 timer også sykler hjem.Starter alltid treningsøktene mine med inntervaller. inntervallene er med makspuls på 3 min og 2 min med restitusjon dette gjør jeg 4 ganger av ALLTID 3 min oppvarming her er hvordan jeg trener kondisen 3-6-8-11-13-16-18-21-23 Bruker totalt 23 min på hele intervalltreninga så starter jeg med styrketreninga Varierer treningen også ved å sykle en runde på ca 15km med 6-7km med lange bratte bakker+Jogger en del også+Har manualer og en 16 kilos kettelbell og trener hjemme hvis det er dårlig vær en dag. Kostholdet mitt i en vanlig hverdag er slik. Frokost: Havrrgrøt,Ommelett eller kjøtt Lunch: Grove lavkarbo brødskiver med servelat eller salami som regel Middag.Laks med lite poteter, men masse kokte gulroter+litt blomkål Mellommåltid: Kan være et eple eller Et par ostesmørbrød Kveldsmat: Kjøtt, ommelett eller lavkarbo brødskiver Har ikke tykke ben eller legger.Normale kraftige armer.Slank i ansiktet. Så og så de lille ekstra kiloene sitter nederst ved magen altså magefettet Glemte å nevne at jeg tat 30•4 reps med sittups hver gang. Håper en eller annen har noen gode tips til å få bedre resultater med vektnedtrapping. Takk på forhånd😃
  23. Har hørt at det er bra med hvite bønner. Hvis du har det i en smoothie, kjenner du ikke noe bønnesmak, siden den omtrent er smakløs.
  24. Torbiz

    Frustrert

    Du har ingen nær deg du kan begynne å trene sammen? En treningspartner er uten tvil undervurdert. Så må du finne en treningsform som du synes er gøy!
  25. krists1503

    Kosthold og kostilskudd

    Hei! Jeg er en jente på 21 år som har begynt å satse på styrketrening. Jeg trener ganske tidlig på morningen, også er jeg desverre ikke et frokost menneske så det blir ikke mye mat før trening..... Jeg vil jo gjerne få et maksimalt utbytte av treningen min så jeg lurte på hvordan et kosthold burde se ut for en som ikke spiser så mye på morningen. Og da lurer jeg spesielt på hva man burde få i seg før, under og etter trening, om det er noen kostilskudd som man kan ta og hvordan de skal tas. Har blant annet lest om at man kan ta BCAA før trening dersom man trener på tom mage, er det noen som har erfaring med dette? :)
  26. NoBro

    Øvelser for magemuskler?

    Med masse fokus på tunge baseøvelser er det lite nødvendig med mye magetrening. Det hender jeg tar et par sett her og der hvis jeg får tid til det, men kan gå ukesvis uten og magemusklene har aldri sett bedre ut på rundt 10% kroppsfett nå. Eget mageprogram er bare tøv.
  27. smb

    Frustrert

    Hei kjære du, har du ikke noen nær deg som du kan åpne deg til angående dette? Det tar på å gå rundt med slike tanker, og oppi det hele med endometriose og jobbsøking. Ofte er det mye som løsner om man bare får snakket litt ut om det. Angående motivasjonen, så er det kjempevanskelig - og jeg har slitt med det selv etter en vektoppgang på over 20 kg under sist svangerskap. Ilsint på megselv for at jeg lot det skje, og det tok et helt år før jeg greide å ta ordentlig tak og få rutiner i treninga igjen. Det er jo ofte en rimelig kostbar affære dette med PT, men om du virkelig sliter - men virkelig VIL få det til, så vil jeg anbefale deg å høre om du kanskje får en prøvetime, eller kanskje har de mulighet for et lite klippekort, slik at du får prøvd det og kjent litt på det? Det høres kanskje rart ut, men det er ofte enklere å gjennomføre planer - det seg være mat eller trening - om man har noen som forventer et resultat av deg. Hva synes du er vanskeligst med maten? Er det at du ikke vet hva/hvor mye du bør spise, eller er det "viljen" det står på? Ofte er kunnskap en veldig fin kilde til motivasjon, så om du ikke allerede har gjort det, så kanskje er det en ide å lese seg skikkelig opp på dette med kosthold? Få tips og inspirasjon til matretter du VIRKELIG har lyst til å lage, ting som er enkelt, men sunt. Hos meg hjalp det veldig å bare endre fordelingen på tallerkenen. Grønnsaker er jo SÅ godt om man bare tilbereder de riktig. Og spiser man litt mer grønnsaker, og litt mindre av alt annet på middagstallerkenen, så er man godt på vei! Spis 2 grove brødskiver/knekkebrød til frokost istedet for tre fine. Gjerne skift ut sånt som stekesmør til pitterlitt rapsolje (eller ingenting), smør på brødskiva kan ofte erstattes med mager philadelphia. Mager kesam istedet for rømme når du skal lage dressing. Mager kesam istedet for yoghurt. Du tar sikkert poenget. Små, smarte valg og utskiftninger monner kjempemye i det store bildet - og er veldig mye mer overkommelig enn å hive seg på et heeelt annet kosthold enn man er vandt til. Det vil heller ikke utgjøre stort på matutgiftene, noe som var viktig hos oss. Håper dette hjalp litt. Og bare send meg en melding om du føler for å få blåst ut litt frustrasjon.
  28. smb

    Øvelser for magemuskler?

    Hei! I stedet for å ha eget program for mage hadde jeg villet lagt inn et par mageøvelser på slutten av 2-3 økter i uka. Funker kjempebra for meg. Det finnes mange gode mageøvelser, men noen av de jeg synes tar best er cable crunch, beinhev, windshield wiper, russian twist og hmmm... usikker på hva denne heter, men du står i "plankeposisjon" bare med strake armer og beina oppå en pilatesball - så trekker du beina/ruller du pilatesballen mot henda (du klapper liksom sammen og blir stående som en opp-ned "V" (herregud, mine forklaringsevner - eller mangel på, sådan)). Husk at også de store baseøvelsene som knebøy, mark, benkpress osv. også er gode øvelser for magen/kjernemuskulaturen, så å dedikere en helt økt for magen (mener jeg) er unødvendig om man kjører litt baseøvelser i tillegg.
  29. Jansen

    Øvelser for magemuskler?

    Hei. jeg har trent i noen måneder nå, har ett godt program, men jeg mangler noen gode øvelser for mage(core?). Det er usedvanlig lite av det å finne her på fitnessbloggen, så jeg lurte på om noen her hadde ett program de kunne dele?. Missliker planking ganske sterkt, kanskje jeg gjør den feil, men den er krevende på ene skulderen min (har vært plaget med den en stund). Tenkte å lage lage ett program for mage som jeg skal følge minst to ganger i uken.
  30. mka1234

    Frustrert

    siden januar 2017 har jeg gått ned 28 kg. Målet mitt er å gå ned yttligere 19 kg, men nå sliter jeg. Alt av motivasjon er borte da jeg ikke klarer å komme meg på rett vei igjen. Gikk ned hovedsakelig fra januar og til sommeren 2017 og fra sommeren 2017 har eg slitt kjempe masse. Klarer tidvis å være flink med maten, men det går aldri mer enn noen uker før jeg er tilbake i gamle spor. Jeg er frustrert og lei meg. Jeg har alltid slitt med vekten, men har store deler av livet vært aktiv og har på den måten holdt vekta under kontroll. For noen år siden opplevde jeg et traume og vekta sa pang. Hovedproblemet mitt er at jeg ikke har trua lengre på at jeg kommer til å nå målet mitt "hva er vitsen". Treningen klarer jeg heller ikke å få flyt i, har noen dager her og der, men klarer ikke å holde det gående over tid. Har vært i veldig god form tidligere og jeg klarer ikke å slutte å tenke på hvordan jeg var for noen år siden og være sint på meg selv for hvordan jeg har latt kroppen forfalle. Nå i den senere tid sliter jeg med endometriose og tidvis mye smerter og en jobbsøkertilværelse som tar hardt på humøret. Jeg vet at jeg har det bedre med et sunnere kosthold og en aktiv livsstil, hvorfor klarer jeg ikke å motivere meg til å ta de valgene som jeg trenger? Jeg trenger hjelp, men føler meg så alene med tanker og følelser. Just do it var tankegangen min før, hvorfor i faen kan jeg ikke hente den frem igjen??
  1. Last inn mer aktivitet
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her