Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. I går
  3. jerome

    hvor mye burde jeg få i meg??

    Begynner å bli litt frustrert kjøpte en kostplan av en pt på nettet å fulgte planen men skjedde ikke noe endringer med kroppen så lurer på hvor mye protein og karbohydrater burde jeg få i meg om dagen og hvor mye frukt og grønt burde jeg få i meg? ønsker helst å spise 2 ganger om dagen + frukt eller en smoothie som mellom måltid da jeg sliter med å få i meg mat flere ganger om dagen å sliter med IBS så blir som regel dårlig når jeg spiser. akkuratt nå har jeg ikke muligheter for å trene på studio så aktivitetene jeg har vær dag er å gå/jogge tur i skogen med hundene mellom 1-2 timer vær dag, kickbike med hundene i ca 30 min ( er mest de som jobber ene veien men jeg må hjelpe til å sparke på hjemveien når de er slitne) også pleier jeg å trene annevær dag med 20-30 min med dansing og med vekter jeg har hjemme. er det for lite trening?? Jeg er 163 høy veier ca 75 kilo har et mål om å gå ned 10 kilo ca og få bedre kondis :) sliter også med sterk sosial angst, varig deprisjon, og to personlighets forstyrrelser å lurer på om det psykiske kan hindre meg i å nå målene mine? syns det er frustrerende å jobbe så hardt å ikke komme noe vei :/ føler det fratar meg motivasjon å mestringsfølelse så tenkte å spørre her å håpe på å finne en løsning som kanskje kan hjelpe meg å komme i mål :)
  4. Siste uke
  5. Hei! Gikk ned 10 kg før det kom en liten overasskelse graviditet, som førte til late dager og mye mat. Nå 9 mnd etter ungen ble pressa ut (prøv hardere treningsøkt, dere😛) har jeg endelig fått starta igjen, akkurat der jeg var sist. Siden den gang er mye (nesten alt) glemt, og jeg føler jeg står her helt på nytt igjen! Målet mitt er å veie ca 60-63 kg med mye muskler og minst mulig fett. Er 163 cm over bakken og veier nå 75 kg. Har mye fett å ta av, spesielt på overkroppen. Det jeg har av kroppsvekt nå er nok 80% fett, hvertfall i mitt hode! Trener overkropp 2 ganger i uken, og underkropp 2. Går fjellturer eller jogger/går 2 dager og fri en dag. Elsker trening så det er ingen problem. Maten er det verre med. Teller kalorier nå og forslaget på appen er 1500 kalorier. Blir småsulten på kvelden men holder ut. Blir dette lite i forhold til aktivitetsnivå eller er det greit? Vekta har stått stille i 3 uker så noe må da være galt. Her er det jeg spiste idag feks; 2 knekkebrød til frokost med 1osteskive og 1skinkeskive, 1 skyr yogurt, 1 yt restutisjonsdrikk etter trening, 1 mellombar på 100 kcal, wok med kylling og grønnsaker til middag og litt yogurt og musli til kvelds. Loggført alt til punkt og prikke (det jeg steker med, smør- ALT! ). Spiser jeg for lite? Trener jeg for lite? Pulsen var helt oppi 194 på trening idag så innsatsen er ikke akkurat laber. Setter stor pris på innputt fra folk som vet bedre enn meg 🙂 Og veldig imponerende om noen orker å lese alt dette. Bibel😅
  6. Superspurv

    Kretanin - Spørsmål

    Vet du i det hele tatt hva kreatinin er? Hvorfor vil du senke den? Er det bare fordi du ser at verdien er over referansen? .. " Den er typisk høyere hos yngre menn " .. Kutt ut litt av kjøttet i kostholdet ditt, så blir den lavere.
  7. NinjaKenneth

    Kretanin - Spørsmål

    Hei Jeg har tatt utvidet blodprøve hos legen for å sjekke kroppen litt. Alt kom veldig bra ut, utenom Kretanin. Ifg arket så er referanse verdien 60-105 , jeg har 106. Vet ikke hvor mye det er mtp kun er 1 "over" men syns likevel jeg har for høyt. Legen sa jeg skulle ta en ny sjekk i løpet av året. Etter å ha googlet litt fant jeg ut at Grønn te kan bidra til å senke kretanin. Jeg er også veldig overvekt ( som jeg jobber hardt med ) Var 145 kg, nå er jeg på 141kg. Trener i tilegg 3 dager styrke og kondisjon for å hjelpe til. Jobber også med en kostholdsveilder. Ville bare gi litt kjapp bakgrunnsinfo. Så kommer spørsmålet, har noen noe forslag eller noe å tilføye mtp å senke verdien? Takk
  8. rudboy

    Går ikke ned i vekt :O

    Om du veier like mye som du har gjort de siste 1-3 månedene, så må du forandre noe, jeg ville faktisk ha spist litt mer mat, for å se om det kan gjøre effekt. 1400 kalorier er ikke veldig mye om du trener opptil 6 ganger i uka prøv å legg deg på 2000 kalorier og trapp ned ettersom vekta går ned
  9. pilatus

    Tips til pulsklokke?

    Jeg har lest noen tester som støtter det selgeren sier: pulsmåling på håndleddet er veldig unøyaktig. Jeg bruker et Polar pulsbelte som snakker med mobilen og bruker Endomondo både til å styre intervallene og til å se pulsen. Det er mye billigere enn pulsklokke, og du får en funksjonalitet som er langt bedre enn de mest avanserte klokkene.
  10. Hei! Er en jente på 21 år som sliter sånn med å gå ned i vekt. Begynte i 2016 gikk da fra 95kg - 78kg. Før påsken i år var jeg på 72kg. Men etter påsken var jeg 78kg, enda jeg ikke spiste så alt for mye mer heller. Har nå klart å gå ned til 76kg. Hvor det har stoppet helt opp. Blir forferdelig frustrert av dette. Har veid 76 + i 1-3 mnd nå! Ligger på ca 1400 - 1600 kcal pr dag. Trener kondisjon og styrke, har ca 3 - 6 økter pr uke totalt. Men ingenting skjer. Utrolig deprimerende. Både veier og måler meg ca en gang i uka, men det skjer ikke noe på verken cm eller kg. Er 170cm høy, så kunne tenkt meg å gå ned til rundt 65kg.
  11. 19-91

    Lavkarbo

    Husker ikke hvor mye jeg lå på, men lå i underskudd og høyt på protein! På de 2 mnd gikk jeg ikke ned i styrke -derimot økte den litt. Men muskelmassen ble jo såklart ikke større 😛
  12. Hjema

    Lekk tarm

    Ved faste vil ikke kroppen ha noe å jobbe med for å "reparere" seg. Skal kroppen kunne "reparere" seg må den ha næring, altså mat. Nå har jeg ikke satt meg inn i den boka eller hva dietten din går ut på. Men, skulle jeg anbefalt noe så er det å evt først være flink til å få nok søvn, regelmessig aktivitet, spise regelmessig, forsøke laktosefritt en periode, forsiktig med kaffe og alkohol, unngå trevlete mat, seigt kjøtt, kullsyre, løk, hvitløk (og andre grønnsaker som kan skape mye luft), koke grønnsakene dine godt, tygge maten godt, drikke regelmessig osv og deretter evt prøve lav FODMAP-diett en periode (for så å reintrodusere matvarer). Fermentert mat er bra, men det er ikke anbefalt å bruke kun dette heller. Inkluder litt fermentert mat, gjerne litt biola, og spis ellers så variert som mulig.
  13. hei<3

    Hårtap pågrunn av underernæring

    jeg er en jente på 17 år som har i tider tilbake slanket meg på en helt gal og usunn måte. altså ved å så vidt spise noe mat og være ekstremt fysisk aktiv i en mnd eller mere, jeg gikk da ned 5-6 kg. og etter det begynte jeg å miste eksremt mye hår noe som jeg gjør enda en mnd etter. er det noe der som vet om dette vil noe gang ta slutt? jeg spiser normalt igjen nå og tar multivitaminer, B6, D12 og omega 3 hver dag og det ser ikke ut til å hjelpe med hårtapet mitt:( er veldig bekymret for å miste alt håret mitt eller at det aldri kommer tilbake til sånn det var før alt detta skjedde.
  14. Pantherus

    Lekk tarm

    Takk
  15. Tidligere
  16. PaulM

    Lekk tarm

    Spennede prosjekt! Lykke til.
  17. Pantherus

    Lekk tarm

    Sliter med lekk tarm, spennings hodepine, har gluten og egg allergi, masse eksem... Slapp, lite energi. Har nok en ganske dårlig tarm flora.... Kom over boken tarmens medisin, som går i dybden på alt man trenger å vite, samt 6 steg for å forbedre tarmen, bakterie floraen... Min plan er å starte med 7 dagers vann faste. La kroppen få litt tid til å reparere litt. Neste steg er å spise blant annet mye fermentert mat. Har valgt ut de tingene jeg er sikker på kommer til å smake ok, å setter i gang fermentering prosessen så jeg har klart til etter fasten. Sylteagurk, røbetter, ingefær, surkål.. Tenkte å prøve meg på å lage kombucha... Kjøpe mest mulig økologisk kjøtt og grønnsaker, vill fisk... Tenker spise etter foodmap en stund. Merker at jeg reagerer på flere ting, som løk... Har lest st probiotika hjelper, men det er ikke samme gode bakterier selv om de ligner, å at flere blir dårligere når de slutter, derfor høres det bedre ut med å fermentere selv. Noen generelle tips, egne erfaringer? Kanskje ta probiotika under resten av fasten, å parallelt en stund mens jeg innfører fermentert mat? Fastingen: Fredag 18 mai kl:23:30 spiste et solid siste måltid i starten av nattevakt, mye kjøtt for å holde meg mett lenge. Dag1: Sov 4 timer etter nattevakt, sliten og trøtt, rolig dag, gikk til sammen nesten 2 timers tur. Halvparten I terreng. Gikk overraskende lett. Ikke vert spesielt sulten Dag2: nattevakt, Magen rommler litt, å vert litt oppblåst. Ikke spesielt sulten, selv om jeg har tenkt litt på junk food. Merker jeg ble svimmel når jeg reiste meg fort. Spenningshodepinen har faktisk lettet litt gradvis i løpet av natta. Konstant tørst, tungen føles merkelig å har blitt hvit. Sliten men overraskende avslappet.
  18. Camillajf88

    Lavkarbo

    Wow! Så utrolig bra! 😃 Spiste du mye på en typisk dag ?
  19. 19-91

    Lavkarbo

    Har ikke bilder, men i fjor så veide jeg 100 kg i januar (100 kg er min vanlige vekt) - ville da finne ut hvor fort jeg klarte å nå 90 kg. Bestemte meg for lavkarbo og fulgte dette slavisk med oppkarbing i ca 30 timer hver uke, falt da naturlig for meg fredag kveld og lørdagen (tilbake til lavkarbo søndag). Fulgte et spesielt opplegg, som jeg syntes funka veldig bra. På 1.5-2 mnd gikk jeg ned 10 kg
  20. Camillajf88

    Lavkarbo

    Noen som har fått resultater på lavkarbo som vil hjelpe meg igang? Send meg gjerne ei mld 😃
  21. getsome

    Vanvittige smerter i bakhodet etter trening

    Har opplevd det samme selv! Skjedde meg i beinpress på et dropset hvor jeg ga full pinne. Lynende smerte og trodde selvfølgelig jeg hadde fått hjerneblødning eller lignende. Satt i noen dager før det forsvant. Aldri kjent det verken før eller siden.
  22. Gjest

    Slett kontoen min.

    Kan noen slette denne kontoen?
  23. Kjetil Larsen

    Vanvittige smerter i bakhodet etter trening

    Jeg har hatt et par pasienter med lignende problemstillinger. Det som var problemet der, var at kragebenet lå for lavt når de trente markløft og knebøy (jeg regner med at du holder deg fast i håndtak når du trener beinpress, evt. drar skulderblad bak og ned). Dette kan medføre kompresjon av arteria subclavia, noe som vil presse mer blod opp i hodet og subsekvent skaper thunderclap headache, som det heter. Én pasient svimte nesten av hver gang han nærmet seg 150kg i knebøy. Det er jo litt kjedelig å svime av når man har 150 kg på ryggen. Det viste seg at kragebenet lå alt for lavt på begge sider. Dette ble HELT borte, for godt, når han lærte å holde skulderbladene oppe, kontra å dra dem bak og ned (og knuse blodårene mellom costa 1 og kragebenet). Kan selvsagt ikke garantere at dette er problemet her, men det er en enkel ting å prøve før man dramatiserer dette videre.
  24. Kjetil Larsen

    Skade - Isjias

    Høres ut som at du har fått den en smell i quadratus lumborum. Igjennom denne går en nerve som heter clunialis superior, som passer godt med det du beskriver. Jeg foreslår at du prøver opptrening av quadratus lumborum. Anbefaler ikke strekking av piriformis; dette vil medføre midlertidig lette, men forverring på sikt. Opptrening av piriformis er mye lurere. Dog høres ikke dette ut som et isjiasproblem.
  25. getsome

    Jobben mot mitt nye jeg

    Velkommen og lykke til! Høres ut som du har noen fornuftige målsetninger så dette tror jeg jaggu 😊
  26. oslomann

    Mindre karbs, mer fett

    Hei Har hørt så mye forskjellig rundt dette med med lavkarbo og muskelvekst. Noen sier at for å bygge muskler må man ha karbohydrater i maten sin. Men andre sier at det er det totale kalorimengden som har noe å si. Så jeg håper noen her inne kan gi meg ett litt bedre svar. Er det vanskeligere å bygge muskler om man spiser kun fett og proteiner, enn om man spiser fett, proteiner og karbohydrater?
  27. Dettrorjegjaggu...

    Jobben mot mitt nye jeg

    Hei hei ! Ny på en måte her. Jeg startet sånn smått rett før påske...MÅL: stramme opp skrotten da - etter vekt som har svingt opp og ned 50 kilo de siste 8 årene.Det er jo en del å ta av såklart..hihi. Dagens mål er 170cm over gressmatta og 72 kilo , grevinne heng ( ughhh) ryggfett ( har blitt mindre siden start ) ...prøver å fokusere på kostholdet da...proteiner og rene varer , litt grønt og frukt. Brød er uansett ikke greia for meg lengre. Så flink i noen uker - også litt kræsj og pån igjen. Har som minste trening 3 dager pr uke , men prøver å ligge på 4 helst ;-) 2 dager i uka med rompe og beinøveler og 2 dager i uka overkropp , innimellom der putter jeg inn 2 dager med mage og kondis . Styrketrening er nå blitt gøy , ellers er jeg gjerne med på en spinning time / høypuls innimellom. Jeg vet jeg aldri kommer til å bli verken en sylfide eller Fitness Queen - men heller en bedre versjon av meg selv Liker heller få øvelser med tyngre vekter ( tunge for meg ) , enn lette og 80 repitisjoner som skal være bedre. Jeg har ei jente via youtube jeg følger litt med på ;-) Og jeg får noen råd av en tidligere bodybuilder da - men vi ser veldig forskjellig på hva eller hvordan en kropp bør eller kan være . Melder meg inn her nå da - om mulig kan få litt tips og råd. Har skummet meg gjennom både her og der før disse linjer bli skrevet ned ;-) Har også et veddemål jeg skal gjennomføre om under 4 mnd nå - gjennomføre tjejmilen ( 10 km ) i Stockholm - og jeg som ikke liker å løpe engang - dumme ting man gjør for å impe litt på ungdommen. Ja ja - det er jo muligheter for å gå og jogge på 70 min. I nuet klarer jeg ikke å løpe 1 km uten å få åndenød engang. Så må bli litt kombo-trening frem til det er gjennomført da i det minste. Begynte med det i forrige uke - intervall trening 2 dager i uken ute i skogen faktisk. Jeg gleder meg til å lære meg - se hva dere gjør - ta imot gode råd og ikke minst ha enda en ny hobby å følge med på Gleder meg til å høre fra Dere <3 Mvh Dettrorjegjaggu...
  28. Snordskog

    Ck verdier?

    Hvorfor har du tatt en CK? Først ta en kontrollprøven (la vær å trene noen dager i forkant) og helst en myoglobin. Har over 1000 jeg også, og har litt erfaring med rabdo så fikk kranglet meg til å ta en myoglobin. Disse to prøvene vil sannsynligvis følge hverandre om det kommer fra styrketrening. Det kan også være tegn på mitokondriesykdom men lite sannsynlig. I mitt tilfelle var CK-kontrollen det samme men myoglobinen normal, så er henvist videre til spesialist og muskelbiopsi.
  29. LilleLotta92

    Psmf og overvekt

    Hva bør jeg ligge på for å få best mulig resultater etter 14 dager på dietten? Jeg bruker lifesum app til å skrive inn alt jeg spiser for å lettere følge med. Er 167 høy og veier per nå 75 kg. Gikk opp 10 kg ufrivillig da jeg sluttet på prevensjon, veide 67 kg da jeg ble gravid gikk opp 10kg i graviditeten og ned kun 3 kg etter så jeg har en del uønsket vekt. Tidligere har jeg ligget på 55-60 kg, ønsket vekt er 63 kg. Jeg er inne i dag 2, men føler ikke stor forskjell på annet enn at jeg går sulten. Mitt problem er også mat allergi, alt av kål, det meste av grønnsaker og egg er jeg veldig allergisk for. Det jeg tåler som er på listen for grønnsaker er moderat mengde tomat, ikke noe jeg kan spise hver dag det heller. Tåler sjampinjong bra og tåler spinat bra. Legger ved bilde før dagen i dag og lurer på om jeg kan legge inn et måltid til for å slukke litt sultfølelse. Prøver også å ikke spise etter kl 18 ettersom jeg legger meg til 21 hver dag.
  1. Last inn mer aktivitet
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her