Gå til innhold

Sigvar Garfors

Medlemmer
  • Innholdsteller

    487
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Sigvar Garfors vant dagen sist 22. april 2012

Sigvar Garfors hadde mest likt innhold!

Om Sigvar Garfors

  • Rang
    Avansert medlem

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://www.webcoaching.no/

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Her trengs det en update! - Webcoach, redaktør og medeier i webcoaching.no - Osteopat, Bs.C., D.O., MNOF - Personlig trener ved Optimal Trening - Utøver i fitness/bodybuilding og styrkeløft På forhånd hjertelig takk!
  2. Vil tippe mellom 15 og 20 %, men det er vanskelig å anslå da det er store individuelle variasjoner Er veldig individuelt hvor mye folk må ned for at magerutene skal synes. Selv har jeg synlige mageruter selv om jeg er godt over 15 %. Hvor stort underskudd du må ha og hvor lang tid det kommer til å ta kommer an på hva målet ditt er. 1) Hardt og brutalt, eller 2) sakte men sikkert.
  3. Joda, du har definitivt et poeng der. Fysio-/manuellterapeuter er faktisk pliktet til å forholde seg til beste evidens, mens det er ikke de andre (kanskje kiropraktorer forresten er det også!?). Men i praksis har dette, etter min erfaring, ingenting å si. Hva man definerer som alternativt og ikke er ulikt fra land til land. I USA er f.eks. alle osteopater leger, og i Norge er kiropraktorer primærkontakter. Ikke lett å ha oversikt her. Vi er vel egentlig enig i at man bør komme seg til noen med evidensbasert praksis
  4. Feil. Både utdannelsen til osteopater, kiropraktorer og naprapater er NOKUT-akkreditert. Alle utdannelsene baserer seg på fag som sykdomslære/patologi, ortopedisk undersøkelse og behandling. I den grad det er mulig, er dette basert på vitenskap. Det handler om "best available evidence" - og det gjelder alle yrkesgruppene. Jeg har møtt nok av alternative fysio- og manuellterapeuter. Om man vil basere seg på best available evidence eller ikke, er opp til hver enkelt behandler.
  5. Feil. Alle disse yrkene har trening i undersøkelse og behandling av muskuloskeletale problemer. Hvem som er best egnet til å finne ut av/løse problemet kommer an på person, ikke yrkesgruppe. Når det er sagt, så er det vel ingen hemmelighet at de aller fleste leger fokuserer på andre ting enn muskel-/skjelettplager. Gå til en behandler som vet hva h*n driver med, samme om det er manuellterapeut, fysio, naprapat, osteopat eller kiropraktor.
  6. HAHAHAHAHAHAHA Er han her også? Jeg døøøøøøøøør!!!!!!!!!!!!
  7. Her om dagen trente jeg på Elixia. Thank god for at jeg ikke gjør det oftere. Anyways, det var ei jente som trente markløft med TIDENES kyfose, stanga en halvmeter utenfor kroppen, valgus på hver rep og NULL spenn i posterior chain whatsoever. Jeg gikk bort, spurte om jeg kunne få snakke med henne på tomannshånd og sa rett ut at jeg ville anbefale henne å ikke trene markløft før hun evt. skaffa seg en PT eller fikk noen med peiling til å se på teknikken hennes. Hun: "Ja, men kan ikke du bare vise meg, da?" Meg: "Du trenger en seriøs innføring i teknikk". Så slutta hun å trene ma
  8. Ikke etterett, gjør det. I promise results 1. Håper du skal trene bein o.l. i tillegg, så ja, det må integreres i den andre treningen din. Om du separerer øktene er en annen sak, det må du gjerne gjøre Annenhver dag funker gjerne best, ja. Men tenk logisk, trener du pull-ups såpass ofte, så trenger du ikke 3 økter til med latsdrag, latsroing og bicepscurls. Ville passet på å slenge inn en del trening av trapezius/bakre delt. Vanskelig å uttale seg om frekvens og mengde når jeg ikke vet noe om treningserfaringen din. 2. Ja, kutt det helt ut hvis du kjører ovennevnte program 4 ganger per uke
  9. Dette er pull-ups. Om noen har skrevet chins i en artikkel her inne eller andre steder er det feil. Skal du ta maks antall reps med kroppsvekt, så bør hovedbolken av treningen din bestå av trening med kroppsvekt. Det som fungerer best for dette er høy mengde og høy frekvens. Har du både høy mengde og høy frekvens, så fungerer det rett og slett ikke å gå til failure hver trening, så ALDRI gå til failure (alltid ha 2-3 reps til inne). Jeg kan garantere deg at du vil øke antall pull-ups hvis du gjennomfører følgende program 4 ganger per uke. Program basert på en som tar ca. 18-20
  10. Henger meg på Ole-Mats, 10/10 - enig. Synsing via nettforum bl.a. av random folk som ikke har noe som helst utdannelse innenfor manuell medisin = not the way to go. Kom deg til en terapeut som vet hva h*n driver med. Som Ole-Mats sier, irrelevant hvilken tittel han h*n har, kiropraktor, fysioterapeut, massør, naprapat, osteopat, manuellterapeut, muskelterapeut - ett fett, så lenge h*n er flink!
  11. Haha, titter innom i ny og ne! Har nok med eksamener og kunder for tiden, forumtrolling får vente * Og YngvildFastForm
  12. Digger det faktum at han har ei dame som er 31 år yngre, what a stud!
×
×
  • Opprett ny...