Gå til innhold

Lotta

Medlemmer
  • Innholdsteller

    252
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Lotta

  1. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å forstå hva det er som hindrer meg fra å ta knebøy uten å få smerter. Bakgrunnen for spørsmålet: Jeg fikk vondt i korsryggen i romjulen i fjor, trente på tross av smertene videre i en måned før jeg gikk til behandling. Prolapsen skjedde ikke under trening, og skyldes ifølge kiro hovedsakelig dårlig sittestilling på jobb. Behandlere (fysio/kiropraktor) trodde da det var en låsning mellom bekken og korsrygg, og forsøkte å behandle dette. Det hjalp minimalt. Jeg var så hos fysioterapaut og kiropraktor andre steder for å forsøke å finne ut av det. I april vist
  2. Jeg fant på MR ut at jeg har to prolapser i ryggen. En mindre en i brystryggen, og en på venstre side i korsryggen. Fysioterapaut og kiropraktor har gitt meg beskjed om å trene det jeg vil, så lenge det ikke gjør vondt + mye core. Det gjør jeg. Jeg har aldri hatt noen strålinger noen av stedene, og prolapsene oppstod ikke akutt. Den i korsryggen er den jeg har hatt mest problemer med, og den som hindrer meg i å gjøre det jeg synes er mest gøy; mark, bøy etc. Den begynte å gjøre vondt rundt nyttår, og jeg fikk behandling for det de trodde var en låsning mellom bekken og korsrygg i flere måneder
  3. Tenk nå heller på det som en positiv ting. Hvis du ikke vil ha barn, og de vil ha, så er det jo best for dere begge at dere går hver deres vei
  4. Jeg tenkte 40 kr flaska - høres det ok ut? Har ikke sett oppdateringene her, så svar gjerne med å quote meg Jeg tror vinninga vil gå opp i spinninga for deg ved å sende dem i posten. De er ganske tunge..
  5. Da jeg ikke lenger tåler Walden Farms produktene må jeg selge lageret i skapet. Har 3 uåpnede sjokoladesiruper og 2 uåpnede karamellsiruper. Bor i Oslo og kan møte i sentrum evt.
  6. Om det er en trøst har jeg opplevd akkurat samme greia med en mann. Det forundrer meg stadig at det finnes mennesker som tenker at det å trene og det å ha gått Besseggen er samme greia - "been there, done that - gjelder for alltid". Jeg synes forøvrig du er tøff som inviterer dama hjem til deg første gang dere møtes.
  7. Vil dette over tid skape irritasjon og gi risiko for skade? Er det noe jeg kan gjøre med det? Jeg synes forøvrig ledd i kroppen min klikker litt vel mye for tiden generelt. Ankler og skuldre og sånt også..
  8. Klikker på vei ned i løftet, ikke opp. Det glemte jeg visst å presisere. Det skjer når jeg setter meg ned.
  9. I det siste har det stadig hyppigere klikket i min venstre hofteleddsbøyer under knebøy. Jeg har ved to anledninger tidligere fått en strekk i nettopp denne venstre hofteleddsbøyeren, så selv om det ikke gjør vondt gjør lyden meg litt bekymret. Jeg har forsøkt å tøye både hamstrings og hofteleddsbøyeren godt, i tillegg til å tøye rompe, innside og utside lår, og også gjort øvelser som squat-to-stand. Det er som sagt ingen smerte, men det forekommer sjeldnere ved lettere vekter enn ved tyngre - noe som igjen gjør meg bekymret. Årsaken til tidligere strekker har vært svak støttemuskulatur i utov
  10. Og hvis man vil gjøre det enda vanskeligere så hiver man på ordentlig telefonstolpe-legger. Bootcut ser ut som skinny jeans, skinny jeans funker aldri og chinos blir en vits. Disse blir drøøøøye om man har ganske mye rompe og kjøper så de skal passe i livet... Jeg kjøpte, prøvde den på badet, innså at jeg aldri ville tort å gå ut i den og sendte tilbake. Likevel - jeg bruker aldri tights utenom trening. Jeg slår et slag for kjole og skjørt til hverdags. Det finnes til alle kroppsformer
  11. Ja, løp mye der i fjor, da jeg bodde rett ved. Dog ikke drag hele veien opp, det ble for langt for meg. Avsluttet ofte en økt med å gå opp der, også gå en runde i skogen på vei ned etterpå. Jeg har foreløpig funnet ut at jeg føler fremgangen er raskest om jeg jobber med korte og eksplosive drag, med rask stegfrekvens, fremfor lange - da melkesyra kommer tidlig og blokker høyere puls. Derfor synes jeg tribunetrappene i Kollen er bedre. I dag løp jeg denne økta: 35 minutter gåtur til Kollen 2 drag fra bunnen av sidetribunetrappene (ca 170 trinn) 2 drag fra 1 gjerde i sidetribunetrappene
  12. Jeg og en venninne løper trappeintervaller en gang i uken. Det varierer litt hvor mange drag vi kjører, og ofte avgjøres det underveis av hvor slitne vi er. Er det noen som har tips/forslag til hvor mange drag vi burde kjøre og hvor lange de bør være? Vi løper intervallene i Holmenkollen, så kan forsåvidt velge mellom trapper med kort avstand (tyngst for legger) og lang avstand (tyngst for lår), og av ulik lengde.
  13. Hei. Har du disse enda? Kan du i såfall sende meg bilde?
  14. Lotta

    Dagens Glade

    Spontanpersing i knebøy under dagens treningsøkt; 102,5 kg Feiret med tacofest og smågodt! What's not to love?
  15. Lotta

    Dagens Glade

    Treningsøkt på gym i Tromsø mellom jobbseminar og jobbmiddag. Megashabby gym og måtte bruke masse småvekter for å få kjørt tung mark. Ble bra likevel Det er noe eget å kjøre markløftøkt med 6 plater på hver side, hvor alle er i ulike farger. Regnbuemarkøkt!
  16. Lotta

    Dagens Glade

    130 kilo mark :joyful: Merkelig hvor happy man kan bli av å lufte tunge metallstenger fra bakken.
  17. Nja. Det er et godt poeng. Da trenger jeg i såfall bare hjelp med å vurdere hva jeg skal legge meg på av makroene - for å ikke verken legge meg for lavt eller for høyt. Noen tips til en god artikkel på det?
  18. Jeg har flere ganger bestilt og betalt for kostholdsoppsett fra nettcoacher, men synes alltid at jeg må prøve å tilpasse hverdagen til dem fremfor at de tilpasser opplegget til hverdagen min. Jeg reiser mye, og er i gjennomsnittet minst en natt i uken bortreist på hotell. Det betyr hotellbuffeter til frokost og lunsj, samt treretters middager sent på kvelden. Tidligere coacher har stort sett sagt at jeg da må fokusere på protein og grønnsaker, men i lengden blir dette et problem når kurs og hotellopphold er hverdag. Noen som har anbefalinger på folk som evner å se litt lenger enn sine egne pre
  19. Signerer på dette med GourmetPro. Sjokolade og vanilje er alltid i hus her, og funker veldig bra i baking siden de er litt kaseinlignende i egenskapene = tykner røra godt
  20. Da kutter jeg ut å spise laks daglig, hvertfall. Da må jeg bare finne noe å bytte det ut med.
  21. En venninne, som tar mastergrad i toksikologi, oversendte meg denne artikkelen fra Folkehelseinstituttet der de tydelig anbefaler at kvinner i fruktbar alder ikke bør spise mer enn gjennomsnitt to måltider med fet fisk i uka. I det kostholdsoppsettet jeg nå følger har jeg et måltid med laks om dagen, noe som tilsvarer en vesentlig større ukentlig mengde enn anbefalt. Hva tenker kostholdsflinkiser her om dette? Therese BluebearFastform Bør man følge anbefalingene fra FHI, eventuelt hvorfor ikke? Og hvaslags matvarer er det i såfall nærliggende å bytte laks/makrell/annen fet fisk
  22. Ja, det er det. Over 2 år. Men jeg har ikke tatt dips før. Det ga seg fort, og var ikke vondt, men det føltes som om alt blodet i kroppen samlet seg i brystet (hele området, ikke bare brystene). Har forøvrig over muskel, ikke under.
  23. Er det noen av dere som har opplevd en sprengende følelse i brystet etter å ha tatt dips?
  24. Noen som kan gi noen pointers på teknikken her? Ser at første reppen ikke er helt i balanse, og at jeg bør få brystet mer opp og tøye litt mer på anklene. Fra siden ser det ca sånn ut:
×
×
  • Opprett ny...