Jump to content

MA1

Members
  • Content Count

    176
  • Joined

  • Last visited

About MA1

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/27/1990
  1. 162,5 cm 67 cm midje, 57 cm lår, 32 cm bicepz
  2. MA1

    Min første BULK

    Haha, men da er du heldig. For tilbudet gjelder bare ut dagen. Så da slipper du! Jo ja jeg skal jo opp i vekt uansett, så jeg regner ikke med at det har noe særlig å si. Jeg bare lurer på hvor stor forskjellen ville blitt. Om jeg f eks spiser noe usunt en dag i uka. i Forhold til å spise helt "rent" hele uka. Hvor mye muskelmasse går jeg glipp av tidligere har jeg spist sjokolade/kake eller lignende en sjelden gang uten at det har hatt noe betydning. Men det er først nå jeg går inn for å faktisk bygge så mye muskler som mulig, også vil jeg helst unngå å legge på meg alt for mye fett.
  3. MA1

    Min første BULK

    Takk for svar. Skjønner at jeg kompliserer ting, grunnen er egentlig bare fordi jeg er nysgjerrig, jeg vil vite. Synes det er utrolig spennende. (Såpass mye at når jeg er ferdig med utdanningen jeg tar nå, kommer jeg sansynligvis til å utdanne meg på nytt innen trening/ernæring) Fordelingen varier litt fra dag til dag, MEN jeg får alltid i meg minst 2g protein/kg. og mellom 1-1,5g fett/kg og resten karbs. Jeg spiser ikke kjøtt (jeg prøvde kylling her om dagen, men brakk meg etter 3 bit. men jeg prøver) Ellers er matvarene jeg spiser/drikker mye; egg, cottage cheese, melk, masse frukt og grønnsaker, havregryn, peanøttsmør, mandler, proteinpulver. Ris, poteter/søtpotet. skyr eller gresk yoghurt. Det var det jeg kom på nå i farten. Ellers omega 3 og multivitamin. Haha ja ang det utsagnet om at jeg ikke spiser junk, men spør om ben & jerrys. Jeg har ikke gjort det enda!!! Jeg bare lurer litt på om jeg kan unne meg det nå som jeg er på bulk. Det er tilbud på meny skjønner du. og ja, nysgjerrigheten min.
  4. MA1

    Min første BULK

    Bulk for the girls Tror jeg har spist ca 2400 kcal nå i det siste, men fra i går av startet jeg med 2700 per dag. +300kcal per dag, for bulk (tenkte å starte med å legge til 300 og muligens øke til 500 etter hvert hvis jeg føler det blir nødvendig) 300 kcal x 30dager = 9000 = 1kg? Eller er 7000kcal 1 kg? I så fall er 9k kcal ca 1,3kg opp i vekt. Og for MENN som ikke har trent i åresvis kan man regne med ca 0,45kg muskelmasse på 1 mnd. (men hvor mye er det for jentene? Og bør vårt overskudd være mindre enn mennenes da?) Og da ville det blitt 0,85kg fett på en mnd? Men hvis jentene kan regne med 0,22kg muskel per mnd, så blir det 1,08kg fett per mnd? Menn: 0,45kg muskel, 0,85kg fett Kvinner: 0,22kg muskel, 1,08kg fett Håper noen kan hjelpe meg litt, er litt usikker på hvordan dette fungerer, setter opp min første bulk og synes det er utrolig spennende og gleder meg til å se #gains både i muskelmasse og styrke!!! Mine tall har jeg fra forskjellige artikler/kommentarer osv, jeg vet ikke om dette er helt fakta. Men etter hva jeg har forstått skal det stemme nogen lunde. J Alle kaloriene kommer fra gode kilder, ikke junk. Og med optimale fordelinger mellom protein, fett og karb. Også har jeg bare et tilleggsspørsmål, dersom jeg velger å spise 3700 kaloreier en dag og 1700 kalorier en dag. og den dagen jeg spiser 3700, så er f eks en boks med ben&jerrys inkludert, hvor mye har det å si for muskelveksten egentlig? og herregud for et trykk jeg hadde på trening i dag
  5. just do it. jeg tror ikke du kommer til å legge på deg et eneste gram av å gå bananas en dag. Det overskuddet kommer ikke til å ødelegge helheten i det hele tatt. bare pass på å nyt det kos deg.
  6. MA1

    For lavt kaloriinntak?

    Ja det er lite energi(kcal). Hvis å få lavere fettprosent er målet ville jeg heller lagt meg på et vedlikehold og fokusert på å bygge muskler, for du har ingen grunn til å gå ned i vekt! Dersom du spiser så lite som 1450 vil du sansynligvis ha lite overskudd så du holder deg kanskje mer i ro, og dermed forbrenner mindre. Så jeg tror absolutt ikke at det er særlig lurt!
  7. Gratulerer! Vi er ganske like i vekt og høyde. Jeg ville lagt til 100 kcal ekstra per dag for hver uke til du finner ditt vedlikehold. Dette er individuelt. Jeg har selv gått fra rundt 1800(der jeg ikke gikk ned i vekt).. til 2200 og bygd muskler/spent opp fettet. Blitt sterkere men beholdt vekten eller faktisk gått litt ned ...(uten at det var målet, men har heldigvis ikke tapt styrke) Nå spiser jeg enda mer, jeg teller ikke kalorier lenger, dvs, jeg har det i bakhodet og spiser næringsrikt til jeg blir mett. Jeg vil tippe at gjennomsnittet mitt er 2500 kalorier per dag. men jeg kan godt spise 4000 en dag og 1500 en annen, noen dager har man mer matlyst enn andre. Jeg har alltid pleid å få i meg hvertfall 120gram protein og 60gram fett hver dag. og resten karbo, eller mer fett/protein, det du foretrekker. Jeg er ganske aktiv selv og trener som regel 4-5 dager per uke(styrke). De 14 dagene du har fri kan du jo enten spise litt mindre eller finne på diverse aktiviteter? Egentlig så er det ganske enkelt. Nå som du (sansynligvis) er ganske ny i styrketreningsgamet så kommer nok musklene dine til å suge til seg de ekstra kaloriene uansett! Så ikke vær redd for å legge på deg. I denne fasen du er i nå er det å veie seg litt "skummelt" fordi styrketrening, hormoner, vann, muskler og alt det der! Kroppen er så rar. Bruk tid og progresjonsbilder/målebånd. En annen ting som har vert viktig for meg er å kjenne etter på hva kroppen trenger. Dersom du har en craving så er det sansynligvis kroppen som trenger noe. Dersom du f eks skal spise 2000 kalorier en dag, men ender opp på 2900, så må det nesten bare få være greit. Og dersom du sliter med "dårlig samvittighet" kan du f eks ta tre dager. med 1700 kcal (dager der det kjennes greit for kroppen). Sett deg noen konkrete mål innenfor treningen. Og løft tungt!
  8. Jeg liker å lage grøt av 50/50 mandelmel og havregryn +melk og sukker/sukrin. Godt med kanel på og
  9. to brødskiver med fetaost og pesto, tre egg, en skyr, en banan, et eple, gojibær og en liter kaffe
  10. MA1

    Dagens Glade

    Yez, har hørt om Westerdals! kunstakademiet i trondheim! er ganske greit egentlig, helt fritt og med mulighet til å jobbe når som helst på døgnet, så da passer det fint for meg som liker å trene på dagtid!
  11. MA1

    Dagens Glade

    haha. satser på at jeg finner en måte å kombinere kunst og trening på til slutt! revolusjon
  12. MA1

    Dagens Glade

    så gøy! hvor studerer du? fitnessbloggen4--->
  13. MA1

    Dagens Glade

    hah, ja. jeg er en misforstått kunststudent som bare vil løfte vekter, mens de andre drikker rødvin! (neida de drikker øl..) så der er det jeg som er rar! Bra at vi har fitnessbloggen, da!
  14. MA1

    Dagens Glade

    Klarte dobbel kroppsvekt i knebøy i dag!!!!!! Veide 59kg før jeg gikk på trening og 120kg i bøy. Har ingen løftevenner å skryte til så det får bli her!! :cool:
×
×
  • Create New...