Jump to content

melis1988

Members
  • Content Count

    751
  • Joined

  • Last visited

About melis1988

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 12/19/1988

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takk for at du tok deg tid til å svare! Skal definitivt spare opp til en runde med PT, selv om det akkurat nå ikke er mye å spare av. Skal teste ut den første øvelsen du viste meg, og lese godt gjennom linken du gav meg.
  2. Hei dyktige mennesker! Etter et langt år med en tøff jobb som eneste servitør i en travel restaurant og med 10-12 timersdager, ble jeg slått ut med tre skiveutglidninger i ryggen i juni. Jeg var 100% sykemeldt fra slutten av juni til september (omtrent 100% sengeliggende), deretter gikk jeg tilbake i jobb i 50% (uten særskilt tilrettelegging). Begynte med fysioterapi i oktober, men fikk da betennelse i ryggen på toppen av det hele og all behandling måtte avsluttes. I tillegg mistet jeg også jobben i november pga nedskjæringer i restauranten, og dagpenger er ikke akkurat noe å skryte av. Nå har jeg heldigvis begynt å bli bedre, etter noen mnder på en steinhard "seng" om jeg kan kalle det det, og gåturer ute. Jeg er veldig innstilt på å begynne styrketrening igjen, først og fremst for å bygge opp musklaturen i ryggen og komme meg ut i jobb igjen. Siden jeg er arbeidsledig må jeg prioritere andre ting enn PT-timer på senteret jeg er medlem av, og lurer derfor på om det er noen snille folk her inne som kan hjelpe meg litt? Trenger i utgangspunktet eksempler på øvelser jeg kan gjøre, tips på hvilken belastning jeg bør begynne med osv. Og selvfølgelig andre tips på hva jeg kan gjøre for å minske smertene hvis noen her har kunnskap om sånt. Jeg var tidligere veldig godt trent og har stor kunnskap om styrketrening. Men jeg er redd for å gjøre vondt verre hvis jeg begynner på et av mine gamle treningsprogram som jo er tilpasset en normalt sterk rygg. Håper på svar! Hilsen Marthe
  3. Glute Bridge? Hip Thrust? Donkey Kick?
  4. Var overhode ikke ment ironisk. Jeg er helt enig med deg!
  5. Enig der, ville aldri anbefalt en med kneskade å kjøre knebøy. Det ble glemt bort, my bad! Poenget var ihvertfall at et helkroppsprogram vil gjøre myyyye større nytte enn et 4-splitt (!!!) program
  6. Kostholdet ditt ser ikke så galt ut, men jeg lurer på en ting: Hvorfor har du delt opp treninga di sånn? Trene bein èn dag i uken, skuldre en annen, gir jo ingen mening.. For å få mer muskelmasse må du trene en muskelgruppe mer enn èn gang i uka. Å vie en hel treningsøkt til biceps er bare tull og bortkastet tid. Jeg ville heller begynt på et helkroppsprogram tre dager i uken, og et par cardio-økter i tillegg. Starting Stength er et godt nybegynnerprogram som du vil få mye mer utbytte av enn det du har satt opp ovenfor her. Så kan du heller skaffe deg et splitt-program etterhvert. Legger ved link til SS http://fitnessbloggen.no/starting-strength/
  7. Hva mener du? Slutt å legg til bokstaver på ordene mine Takk for det, er naturlig brunette så skulle vel helst bare mangle at jeg kler det
  8. Jeg har hatt mange farger og lengder de siste årene. Brace yourself, her kommer en brøkdel: [ATTACH]132355[/ATTACH] Russ 2006, eheheh [ATTACH]132360[/ATTACH] Mellomblond 2009 (og rund i kinnene.. velvel) [ATTACH]132361[/ATTACH] Blond igjen typ 2010 (halloween vel å merke) [ATTACH]132363[/ATTACH] Møørk med en effekt av magmarød 2011 [ATTACH]132365[/ATTACH] Brownie med hjemmelaget ombre, 2012 [ATTACH]132366[/ATTACH] Sort, langt og waavy 2013 [ATTACH]132367[/ATTACH] Brownie igjen (troor jeg trives best som brunette) 2014 Leker med tanken på å bli litt lysere igjen, men klarer ikke helt å bestemme meg
  9. Vi spiser alltid ribbe på julaften. Er ikke så fryktelig fan av selve kjøttet - jeg LEVER nemlig for sprø svor! Er jeg riktig heldig sniker pappa noen av sine svor-biter over på min tallerken Ellers spiser vi pinnekjøtt ihvertfall en dag i jula, samt et tonn klementiner, sånne røde, SVÆRE snøhvitepler sveitsiske julekaker (hemmelig familieoppskrift) og godteri fra pepperkakeborgen/bilen/båten, alt an på hva vi lager det året. Av drikke går det mest rødvin (egentlig i hele desember), litt gløgg og så julebrus selvfølgelig. JEG ELSKER JULEN
  10. 5-10 kg i MÅNEDEN? Hvordan i Guds navn klarer du det?? Du må jo enten være veldig overvektig eller spise veldig lite!
  11. Har du prøvd med strikk rundt knærne? Jeg sliter også med å "kjenne" det i rumpa, men når jeg har strikk rundt knærne får jeg mye bedre kontakt
  12. Noen goder må vi i Nord ha for å stampe rundt i total mørke fra november til januar
×
×
  • Create New...