Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Vi har alle sett det, folk som kjører fetere rutiner enn man på forhånd kunne forestille seg. Hva er den feteste rutinen du har observert?

Det sier seg selv at fortellingene så langt det lar seg gjøre bør anonymiseres!

Jeg og Asle Bøe observerte følgende i dag:

Et par bro's skulle kjøre benkpress med kloss, og på stangen lå det 110kg. Heldigvis skjedde dette midt i en pause i vår benking, så vi hadde god utsikt. Planen med benk til kloss er normalt å løfte noenlunde kontrollert, men disse broene hadde en annen strategi.

Spotterbroen hjalp til med avløftet, før løftebroen umiddelbart av full kraft trakk stangen mot klossen, slik at denne ble trykket minst et par cm ned i brystet. Stangen spratt da selvfølgelig ganske langt opp igjen, og løftebroen klarte å locke ut stangen. Etter et par reps til med hjelp, var det tid for å røske av vektene i beste crossfitstil. Her var det åpenbart duket for dropsett!

På lettere belastning klarte løftebroen et par reps selv, men på rep nr 4 måtte spotterbroen ta i et tak. Heldigvis hadde han på forhånd trent en del bicepscurl, så dette var ikke noe problem. Problemet oppstod når spotterbroen så seg nødt til å multitaske. Nå begynte nemlig klossen å skli ned mot ansiktet til løftebroen, så mens spotterbroen fortsatte å hjelpe med en hånd, brukte han den andre til å justere klossen. Resultatet var uunngåelig, og stangen raste ned på den siden som nå ikke fikk hjelp, men spotterbroen hadde åpenbart vært borti dette før, og klarte å avverge katastrofen.

Her ville de fleste kanskje tro at settet var ferdig, men i godt samarbeid klarte begge broene å gjennomføre 3 eller 4 reps til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer liksom ikke så mye gøy der jeg trener, men det jeg har blitt mest oppgitt over var hun som satt på sykkelen og leste avisen først, så gikk hun over til styrkerommet der hun KUN var opptatt av å vise frem (henge)rumpen :huh: Avsluttet med en vill dans inne på tøyerommet, og jeg tuller ikke når jeg sier at hun brukte HELE rommet, holdt på å sparke ned et par som stod der... :confused: Ble redd.. I tillegg har jeg noen venner der som jeg aldri har sett trene noe annet enn benkpress (som er en fin øvelse det, men kunne jo kanskje lagt til et par...?) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bidrag.

Jeg var ferdig å trene og satt å sløva på preachercurlbenken for å få igjen pusten. Sqautracket er rett ved siden av.

Her kommer en fyr i full fotballdrakt (Chelsea? jeg kan ikke mye om fotball) og lasta på en 40-50kg.

Han gikk dyyyypt og jeg tenkte: oppvarming...

MEN! På tur opp slet han som faen og reiste seg på tærne gjennom hele løftet slik at han slet med å holde balansen og tippa nesten fremover på hver rep.

Han kjørte ti eller vare det elleve reps på den måten. Impressive... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen mens jeg avsluttet økten min med kardio på tredemølla observerte jeg en mørkhudet bro som pratet i mobilen. Han kom inn stilte seg ved hammer strength skulder press maskinen og begynte faktisk å "trene" armene sine ved å dytte opp vekten mens han stod på siden (utenfor) av appratet (se på bilde) med en arm av gangen mens han pratet i telefonen.

hsshoulderpress.gif

Slik holdt han på flere sett i sikkert 10-15min før han så beveget seg til knebøy maskin og begynte på den mens han holdt mobilen til øre med den ene hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte bror som loker rundt på senteret og glor på alle andre.

Laget en ny øvelse, som er en kombinasjon av grunne knebøy, tåhev og shrugs... Steller seg i tåhev-maskia, justrer ned skulderputene så han får med litt lår i bunn, så er det tåhev. Og når han kommer på toppen i tåhev så shrugger han vekta så det smeller godt opp i toppen av aparatet så jeg får hjerteatakk, før han slipper vektene rett ned så de kræsjer i resten av vektplatene mens den skjærende metallyden lager ekko i rommet.

28_xplux.jpg Ny baseøvelse for bein og nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere burde sende en konsept ide til TvNorge.

Kan se for meg dere 2 + Calle Hellevang-Larsen i et episkt TV program, hvor Vegard forteller, Asle sprader i baris å Calle viser Feil å Rett utføring av en øvelse.

Med et innslag av Plyo's mirrorflexing i ny å ne.

å Tuba, for han har et par gode kommentarer på lager.

22min. hver tirsdag å torsdag mellom CSI å CSI Miami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten ta med den fete rutinen jeg og Tuba observerte for noen dager siden.

Det var lite folk på vektertorget, så vi okkuperte to knebøyrack. Ved siden av oss var det en middelaldrende bro som skulle kjøre hacksquat. Midt i et knebøysett fikk jeg med meg at det var noen som drev og beveget seg mellom rackene vi brukte, og etter settet så jeg at dette var hackbroen.

Det som skjedde, var at mellom hvert sett med hacksquat så hentet han to nye 20kg-plater, og disse satte han fint på plass på hacksquatstativet. Det eneste som skurret litt var at han ikke satte de på den stangen som ble løftet, men på oppbevaringsstengene. Hen fortsatte altså å løfte på den samme belastningen, og i pausene flyttet han 40kg fra knebøyracket over til hacksquatstativet.

Etter 3 runder med dette måtte Tuba av ren nysgjerrighet gå bort og høre hvorfor han drev og flyttet på vektene sånn, og da viste det seg at han var hellig overbevist om at han løftet på de vektene (som selvfølgelig stod helt i ro mens han bøyet). Hvordan han ikke kan ha lagt merke til at det ikke ble tyngre, til tross for at han "la på" 40kg hver gang, vites ikke.

Når Tuba fortalte han at han faktisk ikke løftet disse vektene ble han sur, og sa at jo, det gjorde han! Etter å ha studert apparatet i noen minutter endte det likevel med at han flyttet noen av vektskivene over på riktig stang, hvorpå han løftet noen reps med svært begrenset ROM. Kanskje det var blitt litt tyngre siden forrige sett!

:rofl::rofl::rofl:!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sett min egen rutine idag som bestod av 50 sett benk og 10 sett curls over 3.5 timer hadde jeg synes det var en vel fet rutine.

Ble slått på målstreken av den Vegard nevte.

Ellers må hun som tok markløft med belte rundt knærne nevnes, og han som bøyet med belte rundt knærne.

ok, nå føler jeg meg dum her... jeg tar knebøy med strikk rundt knærne. Er det også rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...