Gå til innhold

Samboer-diskusjoner


02-snapper

Anbefalte innlegg

Hvorfor sa ikke mamma det???:cry:

Fordi d finnes unntak! Er meget fornøy med at gubben vasker klær flere ganger i uka! Fungerer godt i et forhold når begge vet å sette pris på d den andre gjør- og d er ikke lett hvis ikke begge bidrar og dermed vet hva de ulike småpliktene faktisk betyr i form av innsats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har riktignok ikke samboer i ordets rette forstand, men samboerE (kollektiv, hurra).

Ting jeg irriterer meg over men som jeg ikke alltid sier ifra om:

- Dolokket (jeg gir opp, bor med 3 gutter)

- Ta ned tøy fra tørkestativet som har hengt i 4 dager

- Hvorfor er det alltid jeg som skjønner at søpla må tømmes (renner over jo) eller at kluter må slenges til vask (lukter vondt) ??

Ting som jeg sier ifra om og som også kan bli uenighet om (krangler aldri, fordi folk pleier å gi seg når det skjønner at jeg har rett)

- Si fra før du planlegger å bruke laaang tid på badet, særlig om morgenen

- Rens sluket i dusjen når du vasker badet, jeg har ikke noe mer lyst til å gjøre det enn deg, men det er verre med tett dusj og vann utover hele gulvet

- Når folk reiser vekk og ikke tar hånd om maten i kjøleskapet først - her er det visst automatikk at jeg har lyst til å spise/rydde i andres ost, tunfisk og halvspiste gamle matpakker?!

- Har du lagt igjen bremsespor i do, vennligst benytt dobørsten

- Kildesortering skal gjøres, og det korrekt - hvis ikke blir poenget borte, f.eks han ene jeg bor med mener vi ikke trenger å skylle plasten først fordi det er jo ikke noen miljøgevinst å bruke energi på det, mens jeg mener at vi skal gjøre som renholdsverket sier - fordi det handler om f.eks bakterier og lukt også

- Har du brukt siste dopapir, venligst hent mer doruller fra skapet i gangen

- Spør før du har besøk som skal okkupere fellesarealer en hel kveld og for guds skyld si fra om overnattingsgjester. At folk nærmest bor hos oss i over en uke er IKKE greit (kanskje hvis du spør først og det er en spesiell grunn og man tar hensyn)

- Når du har vaskeuke i uke 14 så betyr det at du kan gjøre det senest på dag 7 i uke 14. Passer det ikke, så gjør en innsats for å enten bytte eller spør om du kan utsette, ikke spør om dette søndag kveld fordi du er fyllesjuk etter lørdag

Jeg er visst litt streng jeg .. men deilig å få ut litt frustrasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater ikke så mye med min kona. Faktisk så har jeg ikke snakket til henne på tre dager nå. Det er fordi jeg ikke liker å avbryte henne…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, her i gården går det primært på at kjæledyrene bare delvis aksepterer meg som deres herre og mester (menneskedyret har).

At menneskedyret mener jeg er for stor til å være en god lilleskje.

At håndarbeidet i leiligheten er gjort for dårlig fra før, og at jeg ikke får nok skryt for den jobben det er å fikse. (sist måtte jeg bruke nesten ti sekunder på å fikse et skap)

Trolig snart noen krangler om at den andre personen betaler for alt, mens jeg bare klager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva en karakter vil reagere på i en roman, kommer jo an på karakteren, ikke på forfatteren ;) . Og HVA er problemet med dosetet???? Jeg har bodd sammen med to kvinner i mitt 45 årige liv, og de har heller aldri fattet hvorfor noen krangler om hvor dosetet er når de kommer inn? Hvorfor skal bare menn lukke det ned? Vi foretrekker jo at det står oppe....? Da må jo vi lukke det igjen (for å tekkes dere) og dere må lukke det opp (for å tekkes oss...)?? Makes no sense...

Fordi når man må ta det ned må man ta under dosetet. Det er jo der alt dovannet spruter opp! :S

Om folk hadde bare lukket dolokket helt når de trakk ned i do hadde problemet løst seg! Når man trekker i do med dolokket åpent spruter det jo dritt- og piss-bakterier over halve badet! Inkludert på f.eks tannbørste og hårbørste... ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi når man må ta det ned må man ta under dosetet. Det er jo der alt dovannet spruter opp! :S

Om folk hadde bare lukket dolokket helt når de trakk ned i do hadde problemet løst seg! Når man trekker i do med dolokket åpent spruter det jo dritt- og piss-bakterier over halve badet! Inkludert på f.eks tannbørste og hårbørste... ÆSJ!

Hvordan toalett et det egentlig du har? 0.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagtermen er "toilet plume", altså den lille "skyen" med basselusker som fyker rundt omkring når du trekker ned. Herlig :) Her har du en toilet plume i slow motion, fra Discovery-programmet Time Warp: http://www.discovery.com/tv-shows/other-shows/videos/time-warp-toilet-flush/

Det er til og med studier som viser at bajsbakterier spres rundt omkring, selv om risikoen for smitte er ukjent: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23040490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bæsjebakterier over alt. Neste gang du får omgangsyken kan du tenke på at det er en fair sjans for at du hår fått en vilt frenmeds diarébæsjebakterier i munnen din.

God helg!

Vurderer virkelig å rapportere det innlegget ditt... psykisk terror..!!! :(

Jeg har faktisk skrubba ned hele huset nå etter å ha lest de siste postene her. Fra og med i dag er det absolutt nulltoleranse for å la dolokket stå åpent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir i utgangspunktet faen i om doringen er opp eller ned, her i huset er irritasjonen rettet mot at det ikke vaskes godt nok etter hans nummer to. Jeg setter svært lite pris på å måtte vaske doringen før jeg selv får gått.

Øvrige irritasjoner for min del er nok av den svært klassiske arten. Eksempelvis når han ....

  • ... kjøper seg nok en dings han ikke trenger og så klager over at vi har lite plass.
  • ... lar det henge igjen en tom dorull på holderen.
  • ... setter dårlig skylte kopper i oppvaskmaskinen, slik at de må vaskes på nytt etterpå.
  • ... setter kjøkkentingene på forskjellige feile plasser for tusende gang, slik at jeg ikke finner det jeg trenger.
  • ... setter tomme beholdere tilbake i skapet slik at jeg tror vi har mer.
  • ... lar nok et brød råtne i skapet.
  • ... ikke bruker bakepapir i ovnen slik at alt svir seg nederst og røyklegger hele kjøkkenet.
  • ... ikke vasker smulene av brødfjøla slik at alt til slutt havner i bestikkskuffen.

... men mest av alt irriterer jeg meg over at han ...

  • ... prøver å rettferdiggjøre og forsvare at han er en slask i stedet for å si beklager og ordne opp i det.

Hans irritasjon over meg er helt sikkert at jeg maser for mye, men det er jo veldig enkelt å gjøre noe med. Drit i å være en slask, så slutter jeg å mase. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir i utgangspunktet faen i om doringen er opp eller ned, her i huset er irritasjonen rettet mot at det ikke vaskes godt nok etter hans nummer to. Jeg setter svært lite pris på å måtte vaske doringen før jeg selv får gått.

Øvrige irritasjoner for min del er nok av den svært klassiske arten. Eksempelvis når han ....

  • ... kjøper seg nok en dings han ikke trenger og så klager over at vi har lite plass.
  • ... lar det henge igjen en tom dorull på holderen.
  • ... setter dårlig skylte kopper i oppvaskmaskinen, slik at de må vaskes på nytt etterpå.
  • ... setter kjøkkentingene på forskjellige feile plasser for tusende gang, slik at jeg ikke finner det jeg trenger.
  • ... setter tomme beholdere tilbake i skapet slik at jeg tror vi har mer.
  • ... lar nok et brød råtne i skapet.
  • ... ikke bruker bakepapir i ovnen slik at alt svir seg nederst og røyklegger hele kjøkkenet.
  • ... ikke vasker smulene av brødfjøla slik at alt til slutt havner i bestikkskuffen.

... men mest av alt irriterer jeg meg over at han ...

  • ... prøver å rettferdiggjøre og forsvare at han er en slask i stedet for å si beklager og ordne opp i det.

Hans irritasjon over meg er helt sikkert at jeg maser for mye, men det er jo veldig enkelt å gjøre noe med. Drit i å være en slask, så slutter jeg å mase. Ferdig snakka.

wow.

Vurdert å bytte samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor det med do-setet er et problem. Man skal jo LUKKE IGJEN LOKKET OGSÅ!!! Jeg har da ingen interesse av å slumpe til å se hva som har blitt gjort før meg i dass om noen skulle ha glemt å skylle ned, eller om "flushen" av en eller annen grunn ikke funker!

Ikke vil jeg gjøre det lettere for ungene å "miste" ting oppi der heller, og jeg har alt fiska katta ut av do, så hos oss skal lokket igjen! Basta bom og vel så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere jenter gradvis går fra "slik vi har det" til "slik hun har det" og du må minne henne på at et samboerskap betyr ikke at en lager alle reglene og en må ta konsekvensene av regelbrudd. Da må man rett og slett innføre nok teite egne regler til at det reverseres tilbake til en 50/50 periode (for en stund, evig runddans).

Om skitne kopper absolutt må stå til høyre for vasken (og gud forby at de havner på venstresiden så en hel dyrepark stryker med i satans straff) så får hun finne seg i at fjernkontrollene aldri skal ligge borte ved TV`n men på bordet. Om det irriterer så får vi løsne litt på koppestrikken slik at man begge kan få være hjemme i sitt eget hjem, uten at en er inspektør og en er arbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...