Gå til innhold

Samboer-diskusjoner


02-snapper

Anbefalte innlegg

Min andre roman inneholder (blandt mye alvor) innspill av krangling/diskusjoner mellom et ungt samboerpar. Har det meste på plass, men har alltid plass for inspirasjons. Så derfor ber jeg dere dele noen av tingene dere ofte krangler om/diskuterer hjemme! (I tillegg til å inspirere skrivingen, er dette rett og slett fascinerende å lese;))

Bla. har jeg tatt med dette med dusjtemp., da det er noe som mange tydeligvis opplever. At damen bruker en mye høyere temperatur enn mannen. Samboeren min ser ofte at han nærmest ble skåldet i dusjen den første tiden vi flyttet sammen!

Ellers; kjøleskapet - hvor skal ting stå, og hvorofr!? Det er vel ikke bar oss som "krangler" om dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken vei bestikket skal stå i oppvaskmaskinen, om kniver og gafler skal grupperes sammen eller spredt, og selvfølgelig, den store parforholdødeleggeren; hvilken vei toalettpapirrullen skal monteres.

Pfft, there's only one way! Skilsmissegrunn.

ToiletPaper-Over-3.gif

http://knowyourmeme.com/memes/the-great-toilet-paper-debate

541128_624801854200935_1876022942_n_large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husarbeid er en gjenganger .

Har sakt om hun ikke vil bidra med typpisk "manns arbeid" vil ikke jeg gjøre dame arbeid

Den dagen hun står for dekkskifte ute i nordavind og sidelengs sludd og hagl på en gjørmete oppgjørsel i alt for lite klær.... så skal jeg vaske gulvet med et smil inne i varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke samme dorull-problem. Det har ingen av oss noen gang nevnt, faktisk! =) MEN: jeg sliter dersom han er vekkreist lenge - for jeg kjøper ALDRI dopapir. Det er sinnsykt teit, men jeg klarer det ikke. Alle vet jo hva jeg skal bruke det til, og jeg blir så sykt flau at det ikke går! I fjor var han vekke i en hel mnd, og da stjal jeg doruller fra Elxia, og fra jobb:blush: Hvorfor forteller jeg dette ...?:banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiker: damen prater, og gubben bare svarer mhm. Så starter hurlumheiet med påstander om at gubben ikke lytter og gubben svarer med at damen prater i et sett.

Denne gjeldr for begge kjønn: skal du ut med gutta/jentene nå igjen? Svar: jeg er da aldri ute med dem lengre, så blir kranglen når sist gang, hvor ofte og hva som telles som ute osv…

Klemme midt på tannkremtuben er også en klassiker, eller om gutten skal få beholde de kolossale høytalerne og de stjælte ølglassene.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke samme dorull-problem. Det har ingen av oss noen gang nevnt, faktisk! =) MEN: jeg sliter dersom han er vekkreist lenge - for jeg kjøper ALDRI dopapir. Det er sinnsykt teit, men jeg klarer det ikke. Alle vet jo hva jeg skal bruke det til, og jeg blir så sykt flau at det ikke går! I fjor var han vekke i en hel mnd, og da stjal jeg doruller fra Elxia, og fra jobb:blush:Hvorfor forteller jeg dette ...?:banghead:

On that note: Jeg må tilstå, i mine yngre dager, et visst ubehag når jeg ble bedt om å ta med tamponger/bind hjem fra butikken.

I det hele tatt: Viktigheten av at uviktige ting gjøres på hennes måte. Dorullen, dolokket, bestikket, skapdører (som jeg notorisk glemmer å lukke, hvorpå hun tar det som en dødelig fornærmelse (og egentlig casus belli for samlivsbrudd)), organiseringen av sko i gangen, hvordan sengetøyet skal brettes.

Og, det som forundrer er ikke å måtte gjøre ting på hennes måte, men hvor usannsynlig viktig det er for henne at hun får viljen sin på disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper du kjøkkenmaskin, så er det ikke gave. Den er til OSS fordi fellesskapen skal bruke den. Det dr jeg HELT enig i, men kjøp av garasjejekk og verktøy det er til MEG. Enda jekken og verktøyet brukes på hennes bil…

Sånn går dagan, vi har vært gift i 22 år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden, innser jeg hvor velfungerende samboerskap jeg har:cool:

Øy! Hvorfor skal du ha det no' mindre jævlig enn oss andre arme skapninger? Finn deg noe å irriter deg over og joine klubben;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig bare husarbeid. I form av "har du ikke støvsugd??" og "slutt å bare fylle ting med vann og glemme dem i vasken!".

Det med dosetet var aldri noe problem, og jeg skjønner ikke at andre krangler om det. Lukker ned hele lokket hver gang selvsagt! Så spruter det ikke dovann i hele lokalet når man trekker ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har en svært tålmodig samboer som aldri (!!) klager eller maser på meg, kun omvendt :D småtteri som at han tar grøtskjea mi (ja jeg har en perfekt skje til å spise grøt med), eller vi skal dele på de modne bananene og han ender opp med å ta begge så jeg får de mindre modne, ikke tar like mye insj til husarbeid(fordi vi har ulike grader av når det trengs, naturligvis) eller spiller World of Warcraft

Dersom jeg er bitch (ja det skjer om jeg er sulten+stressa) så sier han ingenting og bare hjelper meg "no stress, du er jo sulten". Dæven

Det er vel det.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...