Gå til innhold

Indiska

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2 303
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

Indiska vant dagen sist September 18 2015

Indiska hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Indiska

  • Rang
    Fitnessblogger
  • Bursdag 29. mai 1991

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Indiska

    Dagens negative

    Moren min ligger på sykehuset og er dårlig av kreft, min "far" (han jeg er vokst opp med som pappa) hadde hjerneslag i natt og er dårlig, jeg har arvet kreftgenene til mamma og kommer til å få kreft med mindre jeg opererer bort alt jeg har av kvinnelige organer, hypersomnien min holder på å ta livet av meg selv om jeg får masse sentralstimulerende (som gjør at jeg er kvalm, er svimmel og har hodepine konstant, pluss at all berøring er smertefull), jeg har en samboer som ikke har de beste empatiske evnene (dere vet hvem <3), jeg får uendelig med kjeft fra bestemor for at jeg ikke stiller opp for henne (hun har også kreft) og har dårlig samvittighet ca hele tien, og jeg har blitt svak og ynkelig fordi jeg bruker all energien min på å komme meg gjennom dagene og ikke orker å trene særlig. Make. It. Stahp. Årets negative går definitivt til Indiska.
  2. Indiska

    Secret Santa '15

    Minner om at det er november, trenger flere deltakere om det skal funke!
  3. Holder på å skrive eksamen i russisk utenrikspolitkk for øyeblikket, og hadde sånn semirespekt for Putin helt til jeg så at han brukte treningshansker
  4. Bulgarske utfall med fronthold med hantler, funker det? Du klarer garantert ikke mange kiloene i den øvelsen, så belastningen på knærne blir ganske liten, pluss at du får trent opp litt stabilitet. Der kan du også droppe lockout i toppen (spesielt om du er sånn som meg som "hopper" på toppen), og heller kjøre 3/4 utfall. Dreper låra dine, I promise you.
  5. La oss kaste all kvalitativ forskning ut av vinduet - ingen har mange deltakere, og alle omhandler personer som faller innunder det man forsøker å undersøke Alle vet jo at induksjon ikke er gyldig, lzm. Når det er sagt, studien er muligens god, men både skrivestilen og generaliseringen i innlegget kunne med fordel blitt... Forbedret.
  6. Indiska

    Krav til loggbokinnhold?

    Sier hun som ber meg være vanlig hele tiden Men altså. Jeg fikk klager tidligere fordi folk rapporterte låggen min fordi den inneholdt for lite trening og for mye pussies&hatin'. Det eneste det medførte var at jeg ikke gadd å logge (fordi helt seriøst, hvorfor skal folk bry seg om hvor mye jeg bøyde i går?). Hadde folk bare tatt seg ei bolle og DROPPET Å LESE LÅGGEN MIN OM DEN IRRITERTE DEM hadde alle kunne leve videre i godt humør 4ever and ever. I stedet måtte man altså være moralpoliti og kommentere at Fitnessbloggen tross alt handler om torsk&fitness... Dermed går også verden glipp av pussy
  7. Indiska

    Secret Santa '15

    Jeg er lat og kopierer fra i fjor: Det nærmer seg jul - og det er på tide med den store Secret Santa-tråden! For de som ikke har vært med på liknende tidligere, går konseptet ut på at hver av de påmeldte både sender gave og mottar gave - og avsender er selvsagt hemmelig. 30. november vil jeg trekke nisseunger og nisseforeldre, og det er selvsagt helt tilfeldig hvem som får hvem. Jeg kommer ikke til å blande meg stort inn i resultatet, forutenom at jeg vil trekke ny unge dersom man får samboeren sin e.l. Innen 10. desember bør alle ha postet en slags ønskeliste med mindre de er velkjente figurer her inne og har loggbøker hvor man kan avdekke interesser. Noe av moroa er å lete seg frem til en passende gave - men det er selvsagt greit å få litt tips på veien. Husk at det er kvalitet fremfor kvantitet, og de fleste setter pris på en godt gjennomtenkt gave. Meld interesse her, og i løpet av november kommer jeg til å sende en PM til alle påmeldte for å få bekreftet deltakelse. Etter dette er påmeldingen bindende. Dere oppgir navn og addresse til meg når jeg ber om bekreftelse, og det er selvsagt ingen andre enn din nissemamma/nissepappa som får utlevert noe informasjon om deg. Dersom noen ikke ønsker å oppgi navn/addresse til andre enn meg - gi beskjed - så blir jeg mellomleddet mellom dere. Krav for å delta: - Ha vært aktivt medlem siden før denne tråden ble opprettet. - Minimum 200 relevante innlegg. - Må være over 18. - Gaven skal koste maks 200, ekskludert frakt. - Evner å unnlate å hinte seg frem til hvem man har som nisseunge. - Har tilstrekkelig planleggingsevne til å handle, pakke og sende en gave innen 20.desember, slik at alle mottar gaven før jul. Ettersom jeg stiller som ansvarlig, er kravene i utgangspunktet ufravikelige. Unntak kan gjøres på innleggsfronten, men da skal jeg eller noen av moderatorene kunne gå god for dere. Siden verden er full av douchebags, er det av erfaring alltid noen som ikke får gave. Jeg sender da trøstegave til den/de som ikke får noen gave, slik at alle selvsagt får en nissegave. Jeg håper likevel at alle er ærlige og redelige, slik at jeg ikke går personlig konkurs i forsøket. Forvent jævlig dårlig gainz, offentlig uthengning og et sint brev fra kattedamen dersom du ikke sender gave til ditt nissebarn. Jeg skal ikke fucke det til med folk som heter det samme neste år. God jul!
  8. Indiska

    Styrketrening, (ekstremt) overvektig

    Trening har vist seg å være svært lite effektivt for vektnedgang hos kraftig til morbid overvektige, men meget effektivt for å opprettholde vektnedgangen etter man når nådd normalvekt. For de aller, aller fleste blir det for mye å endre alt av gangen, og derfor er det hos overvektige mye mer gunstig å begynne med små kostholdsendringer og først introdusere fysisk aktivitet når kostholdet er godt internalisert, kanskje først etter et år eller to. Gåturer og slikt er fint, men styrketrening blir helt feil fokus i en slik situasjon. Hos såpass overvektige er det viktig å tenke på at de har et ekstremt høyt vedlikeholdsnivå, og at selv om de er bælfeite, bør de ikke kutte med mer enn 500-800kcals om dagen. Dette er gunstig både for psykologi og fysiologi, spesielt ved en så kraftig overvekt at kroppen benytter cardiac output og hormonell regulering av blodtrykket som mekanismer for i det hele tatt å overleve. Ettersom kiloene renner av, vil også vedlikeholdsnivået synke, og da er det viktig at man for f.eks hver tiende kilo (etterhvert hver femte) justerer daglig kaloriinntak, som alltid vil være vedlikehold - 500-800. Ettersom det i starten fremdeles skal mange kalorier inn, er det lite gunstig å fjerne alle kaloririke matvarer samtidig. Da vil en måtte spise ekstremt mye "sunn" mat, og en ødelegger hele poenget med å få ned porsjonsstørrelser parallelt med kaloriinntaket. Derfor kan man gradvis fjerne flere og flere kaloririke matvarer, samtidig som man introduserer mer kalorifattige matvarer. Da slipper en både tapsfølelsen og følelsen av at man ikke får det til ("jeg vet ikke hvordan jeg skal lage dette"), samtidig som man tilrettelegger for en gradvis og naturlig endring av kostholdet.
  9. Indiska

    Flyktningskrisa

    Jeg mener det er prinsipielt galt å respektere at folk er uenige dersom ulikheten skyldes feilinformasjon og ikke direkte motstridende meninger som kan begrunnes rasjonelt. Hvis en kollega er meg er uenig i at jeg ikke trenger å være steril for å håndtere et sentralt venekateter, kan ikke jeg bare OK, HVIS DU MENER DET SÅ...
  10. Indiska

    Flyktningskrisa

    Jeg elsker at folk alltid tror at innvandrere = utgifter. Sånn fordi det sikkert ikke finnes velutdannede innvandrere og garantert ikke finnes batshitcrazy nordmenn som tror på Illuminati og lever på trøgda si. Og sånn går nu dagan, her i det illusoriske nord.
  11. Indiska

    Isotretinoin (roaccutan) og trening

    Jeg vet hva kravene er, men jeg vet også at meget få hudleger følger dem Til og med ikke da jeg ble fulgt opp av hudlege på Rikshospitalet var kravet annet enn sikker prevensjon. Ble først fulgt opp da fastlegen oppdaget at jeg hadde leverprøver som en hardcore alkis. Har full forståelse for det, jeg vet hvor fælt det føles. Bivirkningene er ganske plagsomme, men doseavhengige, så det går an å vurdere hvorvidt man vil ha lite bivirkninger i lang tid eller et helvete i kort tid; det er totaldose som teller. Det er tross alt en cellegift, og den er heller ikke godkjent som legemiddel mot kviser (hudlegene søker fritak i hvert enkelt tilfelle), så du slipper ikke unna bivirkningene. Det er en tøff kur på mange måter, men det er garantert verdt det for dem som blir kvisefrie i etterkant og som ikke har langvarige bivirkninger. Må også nevne at jeg fikk tilbake kvisene etter et år, og er fremdeles plaget, om enn i mye mindre grad enn tidligere. Jeg måtte ha to kurer, og samboeren tre, så det kan selvsagt være derfor vi sliter med bivirkninger også. Hos meg viste deg seg i alle fall at kvisene skyldtes PCOS, og dermed vil de alltid komme tilbake uansett. Har du fått utelukket dette hos deg? Jeg led meg gjennom to år med iso, og hadde så sinnsykt mye ubehag, at jeg ville aldri valgt kuren dersom jeg visste at det ikke kom til å hjelpe eller var stor risiko for tilbakefall.
  12. Indiska

    Isotretinoin (roaccutan) og trening

    Jeg har aldri tatt hverken graviditetstest eller blodprøver. Vet noen tar blodprøver etter noen uker for å vurdere levermarkører, men det er litt varierende praksis fordi omtrent alle vil ha en økning i leverprøvene etter noen uker. De fleste hudlegene jeg har vært hos har ikke stilt annet krav en sikker prevensjon. Eneste forskjellen er at du bare får resept for tre måneder av gangen. Uansett anbefaler jeg deg å vurdere sterkt om det er verdt å ta kuren; jeg har kronisk forhøyede leverenzymer i etterkant, og samboeren har fått terapiresistent seboreeisk eksem, er sår i huden og blør fremdeles neseblod. Og dette er fire år etterpå...
  13. Indiska

    Trening på ferie? Sjekk dette.

    Den funka greit i Italia, i hvert fall i storbyene. Var dog mer effektivt å google BODYBUILDING <RANDOM PLACE>. Fordelen med slike lokale gym er at de ofte er meget billig eller gratis (vi droppa inn gratis på mange styrkeløftergym), og de har ofte det utstyret fitnessblåggere etterspør.
  14. Indiska

    Selfiesjekken

    Herregud. Skal jeg gidde å tenke på hva slags undertøy jeg har på meg når jeg trener? Fordi andre menn synes det er deilig å se på jenter med bra undertøy? Sorry ass, jeg vil ikke være hun der. Hat meg alt dere vil, grannypants er behagelig å trene i.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her