Jump to content

olveh

Members
  • Content Count

    232
  • Joined

  • Last visited

About olveh

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Super er mindre i størrelsen og stroppene sitter bredere
  2. Jeg sier ikke at jeg er enig, bare hvorfor det er sånn
  3. Folk sier trykk på hælen fordi 90% som feilbalanserer gjør det ved for mye trykk på fremsiden av foten. At de prøver å presse med hælen fører de da inn i balanse. Samme prinsippet hva gjelder knærne ut - man ønsker at de peker i linje med foten, men de fleste skyter de inn fremfor for mye ut.
  4. Tvert om. God unnskyldning, dybden er helt ok.
  5. Frekvens vil ha mye å si, kanskje spesielt på dette nivået. Hovedfordelen av å øke frekvens utover 3 ganger i uken er at man trener bevegelsesmønsteret oftere, og for nye løftere er det ofte ganske mye å hente på nettopp det å forbedre bevegelsesmønsteret. "Hengepunktanalyse" er akkurat hva det høres ut som, analyse av punktet i løftet hvor man som oftest henger igjen/stopper opp/mister fart. Analysen blir å finne punktet og årsaken til at det stopper opp der, så bruker man det til å bestemme treningen videre. "Brospenn" er svaien man gjør i ryggen for å korte ned løftebanen. Google benchpress arch for illustrative bilder... Når det gjelder hvor lang tid det tar er det umulig å svare på. Om du ønsker at det skal ta kortest mulig tid er vektoppgang og frekvens svaret.
  6. hvem sa de dette om?
  7. Min erfaring vedrørende testing i styrkeløft: "Store" klubber får testbesøk i klubben, mindre klubber som ligger mindre sentralt til får lite testbesøk (unntaket er de som har landslagsutøvere, men da testes stort sett kun landslagsutøverne). I tillegg testes det på stevner fra RM og oppover(aldri hørt om testing på klubbstevner), men det har vært NM som så sent som i 2013 hvor de ikke en gang var til stede...
  8. Jeg tror det nærmeste du kommer er å følge løftere på instagram nå...
  9. For muskelvekst så absolutt, trolig overlegen vanlig benkpress så lenge strikkmotstanden ikke overdrives i forhold til vekta som brukes. For styrkeøkning? Tja. Løfter man uten benkpresskjorte er tvilsomt toppstyrken noe problem uansett, løfter man med vil den derimot være veldig spesifikk.
  10. I min erfaring nei, saktevarianter er først og fremst teknikktrening, og det å kjøre sakte oppover er en utmerket måte å finne ut hvilke posisjoner av løftet du fristes mest til å "jukse" (good morning-e i knebøy f.eks.)
×
×
  • Create New...