Jump to content

CelineMaria

Members
  • Content Count

    278
  • Joined

  • Last visited

About CelineMaria

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takk for svar folkens, dette var virkelig optimistisk! Kroppen vår er virkelig fantastisk altså.
  2. Heisann! Etter en alt for lang tid borte fra trening (og fitnessbloggen) pga ryggskade har jeg så smått begynt å trene igjen. Var i relativt god form for 1 år siden, men kroppen har forfalt siden den gang. Har gått opp noe i vekt, og må starte fra scratch både når det gjelder styrketrening og kondisjon. Var i relativt god form før jeg måtte ta pause, løftet rundt 90 kg i knebøy og 100 i markløft. Det jeg lurer på er om noen har vært i lignende situasjon, og kan fortelle meg noe om hvordan det var å skulle bli sterk igjen? Har fått med meg at det finnes en viss grad av "muskelhukommelse", men vil gjerne høre hva slags erfaringer folk har med det. Er det slik at framgangen vil skje på samme måte som da jeg trente meg opp første gang, eller vil det gå raskere i og med at jeg har vært i god form før? Beklager på forhånd om det finnes en slik tråd fra før, da er det bare å linke til. Ser at forumet har endret seg en del siden sist gang jeg var her inne, er ikke helt vant med det ennå!
  3. Dette var meg i dusjen for 10 min siden. Jeg begynte å tenke på mennesker som har det vanskelig, og av en eller annen merkelig grunn havnet jeg opp med å tenke på blinde, døve og stumme. Mitt dumme men geniale spørsmål er: Går det an å være alle tre tingene på en gang? I så fall, hvordan kommuniserer de med folk rundt seg?
  4. Disse kosepratene om svada og visvas er hovedgrunnen til at jeg titter innom fitnessbloggens forum så ofte, det må jeg innrømme! Synes det er en god blanding av syklubb og fagprat jeg :cool: Ser også poenget til TS når det gjelder utlevering av personlig data med fullt navn, enten det gjelder seg selv eller andre, veldig enig med Tor her. Men typ randomness er da alltid på sin plass
  5. Angsten din for å legge på deg blir bare bittelitt mindre ved å hele tiden spørre på et forum for #fitness. Du er nødt å ta et oppgjør med denne frykten selv, for den vokser seg bare sterkere om man hele tiden søker bekreftelse på at å skeie ut er ok fra folk på et forum eller rundt deg selv. Ønsker deg lykke til mot et friere liv for kalorimas, kan skrive under på at det er verdt det!
  6. :eek: Verste jeg har hørt.
  7. Veit ikke om det er et kjent fenomen, men opplever akkurat det samme. Blir hoven og holder masse vann! Dersom jeg ikke trener styrke 4-5 dager ser jeg plutselig mye tynnere ut uten at dette er faktisk vektnedgang. Jeg ser på det som kroppens reaksjon på en hard, utfordrende økt, så lært å ikke bry meg så mye om det. Ang vanndrivende eller tips imot dette følger jeg tråden for råd
  8. CelineMaria

    Russekort

    Denne chatten ble bare sinusselig, noe så molekult! Off topic
  9. 02-snapper, tror du egentlig vet dette innerst inne, men du er rett og slett nødt til å trene mindre. Slapp av og spis mye så skal du se det årnær sæ! 4 kg på et halvt år er lite, spesielt med tanke på din treningsmengde. Det er ikke fett, det er muskler. Det beste for kroppen din er egentlig treningsfri, lette spaserturer og rolig styrke.
  10. CelineMaria

    Gourmettråden

    Det er vel lov å anbefale resturanter på gourmettråden? For alle som skal en tur til London har obligatorisk middag på Steak & Co! Der serverer de helt fantastiske proteiner (aka biff) som man selv steker ferdig ved bordet på en liten slags "stekeplate" på tallerkenen. Man velger selv smør å steke i, saus, krydder og tilbehør. Heaven on a plate!! Synes vi burde få noe liknende til Norge. Hjemmeside http://www.steakand.co.uk Steika alene er verdt en tur til London
  11. Tror ikke problemet til trådstarter er mangel på øvelser, men mangel på kontakt med rumpa. Riktig Lioni? I så fall har jeg slitt leeeeenge med det samme, og løsningen kom når jeg skjønte at jeg må trene rumpemuskelen, ikke bare gjøre øvelsene. Skvis og klem rumpeballene sammen alt du kan i topposisjoner og gjør isolasjonsøvelser for rumpa sammen med baseøvelser for bein. Pass på at teknikk sitter inne og at du alltid fokuserer på rumpa under øvelsene. Gi faen i at det ser jævlig ut bakfra når man tar i alt man har. Det kreves for å gå fra rumpe til #datass.
  12. Wot the fuk. Er dette en oppmuntring til å fortsette å overanalysere eller et råd om å prøve å analysere overanalyseringen til den forsvinner?
×
×
  • Create New...