Gå til innhold

Snordskog

Medlemmer
  • Innholdsteller

    154
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Snordskog

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Snordskog

    Ck verdier?

    Hvorfor har du tatt en CK? Først ta en kontrollprøven (la vær å trene noen dager i forkant) og helst en myoglobin. Har over 1000 jeg også, og har litt erfaring med rabdo så fikk kranglet meg til å ta en myoglobin. Disse to prøvene vil sannsynligvis følge hverandre om det kommer fra styrketrening. Det kan også være tegn på mitokondriesykdom men lite sannsynlig. I mitt tilfelle var CK-kontrollen det samme men myoglobinen normal, så er henvist videre til spesialist og muskelbiopsi.
  2. Snordskog

    Havner for langt frampå i knebøy(video)

    Jeg er sikkert ikke den rette til å gi råd om knebøy, men kanskje jobbe med ankelmobiliteten og bruke løftesko? Varm godt opp med f eks suat-to-stand og bruke lett nok vekt til å kunne gå sakte opp og ned for å kjenne balansen over midtfot hele veien. Øvelse gjør mester.
  3. Snordskog

    Gode treningsenter på Åsane i Bergen

    Anbefaler også Crossftsenteret. De er godt utstyrt, har separte priser for de som ikke er med på crossfittimer, samt bedre åpningstider. Ikke noe å tenke på en gang:)
  4. Snordskog

    STRONGMAN/WOMAN

    Det er veldig variende altså.... en tar gjerne utgangspunkt i utøverene litt sånn på sparket i forhold til startvekter om det ikke er forhåndsbestemt. Du kan jo høre med arrangøren? Alle klarer noe og sannsynligvis litt mer enn forventet:)
  5. Snordskog

    STRONGMAN/WOMAN

    Haha, jeg VET du ikke tenkte på meg i forhold til program, men generelle tips har jeg! Tenker det samme som @LtdEdFred, med bare 3 uker har du mye å vinne på å trene gjennom øvelsene et par ganger og få tips av noen som kan det. Skal du trene farmers walk eller yoke gjør det lett ettersom å gå tungt på disse øvelsene vil sitte i kroppen lenge på samme måte som tung markløft gjør. Hvis det trekkes øvelser tror jeg ikke det blir helt random, men sannsynligvis delt opp i kategorier som en pressøvelse, en loadingøvelse en markløftøvelse en grepsøvelse osv. Om du vet hvordan en markløft gjøres trenger du ikke trene på det siste 3 ukene, grepsøvelser er også ganske rett fram. Har snoket i loggboken din og du er allerede sterk i mark;) Fokusér heller på det du ikke har vært bort i fra før. Hjelper lite å være sterk om du ikke har teknikk på mange av de mer sære øvelsene! Prøv å finne et gym i nærheten av deg som har stokk, atlasstein, yoke, farmers, dekk, sandsekk og prøv deg litt i alt. Om du ikke har prøvd noe før har du vanvittig mye å vinne på det. Øvelser jeg føler det er en stor fordel å ha testet ut - stokkvending og press (se opp i taket før øverstøtet, nytter ikke se fram som ved vanlig press) - sandsekk (selve vendingen, fordel både for distanse og loading) - stein (dra med rette armer opp i fanget. Ikke bruk belte her) - apollons vending og overstøt (anbefaler over/underhåndsgrep i starten med skift til doh underveis og magevending) - dekk (her har teknikk ALT å si! Ikke bruk belte her) Her er et par videotuturial jeg synes er enkle og gode: https://www.youtube.com/watch?v=8ZJYpZTGPFk https://www.youtube.com/watch?v=HebP35c7vzU https://www.youtube.com/watch?v=ccwOGlHDALo Strongman er litt sånn "alt er lov" konkurranse, så vil anbefale deg å ta med det du kan av utstyr du kan få bruk for i tilfelle. Jeg ville ihvertfall hatt med meg -varmebelte (regner med at dere kanskje må bruke løs t-shorte, så varmebelte hindrer at klisteret setter seg fast i t-shorten. Av samme grunn bør du bruke tights her, ikke løs joggebukse) - klister (tacky) til evnt steinløft (ordentlig, ikke sånn håndballklister. Dette er sikkert noe du kan låne på konkurransedag, vanskelig å få tak i ellers) - et par ruller med hestebandasje til evnt steinløft (10 kr på biltema) - løftebelte, magnesium, reimer, reimer, flate sko og oly-sko (til pressøvelser om du er vant med å bruke det) Strongwoman er veldig gøy! Kult at du bare hopper i det, har en følelse av at det er slik de fleste begynner. Håper du får blod på tann etter konkurransen for det trenges sårt flere jenter her!
  6. Snordskog

    Vondt i lysk eller hofteleddsbøyer av sumomark

    Konvensjonell mark fungerer greit? Slet selv med en strekk i lysken etter sumomark en stund. Det som fungerte for meg var å starte løftet fra klosser ( 2x20kg i starten) og så gradvis redusere opphøyningen. Jeg hadde riktignok ikke vondt på toppen av løftet, kun i bunnen, men kanskje det er verdt et forsøk? Du må jo ikke trene sumo heller.....
  7. Snordskog

    Muskelbruk i hverdagen

    Jobber på en sykehusavdeling med multimorbide pasienter hvor snittalderen sikkert er rundt 70-80. Godt over halvparten trenger hjelp i forflytning og det er mange tunge tak. Treningen har helt klart hjulpet på her, bruker mindre energi i stell enn det de fleste kollegene mine gjør, og har grunnet dette ikke hatt en eneste sykemelding på flere år i en 100% stilling. Fin tråd forresten, viktig å sette pris på hvor godt kroppen fungerer i det daglige også. Det er vanligvis ikke før man får et handikap av noe slag en egentlig tenker over det:)
  8. Snordskog

    Olaf Tuftes grep i knebøy

    Får vel stanga lengre ned på ryggen med bredere grep om det skulle vært målet? Ikke at det gjelder i dette tilfelle, men sånn generelt.
  9. Snordskog

    En drakt til utlån?

    Lykke til!
  10. Snordskog

    En drakt til utlån?

    Hehe, det skal du bare være glad for, reservedraktene er ikke mye fine! Har begge med meg og er i byen nå frem til ca 14:)
  11. Snordskog

    En drakt til utlån?

    Har to i str s og m du kan prøve om du vil, bare å melde 91698548 i så fall:) Er i sentrum rundt 13- 14 i dag (men er også ganske sikker på at klubbene har drakter til utlån?)
  12. Snordskog

    Rabdomyolyse

    Har du mørk urin eller hovne armer? Vanskelig å strekke ut? Du har hørt mye om den, fordi det er en typisk skrekkhistorie avisene liker å skrive om.....er du veldig bekymret kan du sikkert ta en blodprøve på legevakten.
  13. Snordskog

    Dagens negative

    Var så sliten etter jobb og trening i går at jeg begynte å grine da ekspeditøren på Jernia ikke ville la meg kjøpe varmeovnen som allerede var tatt ut av pappeska fordi den var til utstilling.....og nå både fryser jeg og har jeg dårlig samvittighet (egentlig en hyggelig fyr, men det var den dråpen som får begeret til å renne over da...)
  14. Morsomt spørsmål! Mitt idealgym ville vært noe slikt som de fleste crossfitboxer er. åpent døgnet rundt, også helligdager mulighet til å spille høy musikk (noe med litt futt som en ikke har hørt 1000 ganger før) gulv en kan slippe vekter ned på og med nok friksjon til at det går an å stå på hendene/leke seg litt og slikt mellom sett (god plass) høyt under taket (mulighet for tauklatring, slynger og ringer) magnesium personlig liker jeg det litt mørkt i rommet og med ikke mer enn ett speil En liten sofakrok med bord, mulighet til å spise før/etter trening, være sosial eller noe sånt... ingen dresscode en tavle med gymrekorder egne workshops, konkurranser eller lignende for medlemmer, for å bli kjent med hverandre og skape et motiverende miljø (miljøet er kanskje litt vanskelig å styre, men med et godt miljø vil du få igjen for det i form av at folk rydder opp etter seg, er med på eventuelle dugnader og lignende, som igjen vil gi dem en følelse av å føle seg hjemme på gymmet. Vinn-vinn. Utstyr: flere ordentlige benk og bøystativ med sikringer, GHD (ordentlig, ikke sånn tull som ruller), strikk i alle farger, nok vektskiver (eleiko), ordentlige stenger, ab-roll, pullup-stang, dipsstativ, hantler, kettlebells, en boks, noen matter, foamroller (kunne lagt til prowler, stokk, apollonsstang og farmers her, en mulig det blir litt spesielt. Resten ser jeg på som nesten et must) Vil i hvertfall anbefale deg å ihvertfall sørge for gode åpningstider. For oss i turnusstillinger (og vi er mange) har det veldig mye å si! Nøkkelkortordning for eksempel.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her