Jump to content

Dovendyret

Members
  • Content Count

    1487
  • Joined

  • Last visited

About Dovendyret

  • Rank
    Fitness blogger

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nei. jeg foretrekker melk. Det er ikke mange kcal du sparer ved å bruke vann.. Heller litt mer kcal enn helt forjævlig smak.
  2. jeg har myoprotein i både bourbon vanilla og mocca chocolate. Jeg er også veeeldig sær på smak og nektet før å drikke noe fordi det smakte høgg. Men sjokoladen var helt utrolig god, faktisk. En ondentlig sjoko milkshake vil den aldri bli, men god nok til at du slipper å måtte styrte den som tran. Det er bare veldig viktig at du lar den stå litt, etter å ha mikset melk og pulver sammen. Merket stor forskjell fra når jeg drakk med en gang, og når jeg lot den stå 5-6min mens jeg sjekket instagram.
  3. Kan med en gang si at å spise 1300kcal om dagen ikke er nok;) Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men tok i utgangspunkt 20år. Her er tallene jeg fikk: Liten eller ingen aktivitet: Stillesittende arbeid. 1744.56 kalorier Lav aktivitet: Rolig trening 1-3 ganger per uke. 1998.97 kalorier Middels aktivitet: Moderat trening 3-5 ganger per uke. 2253.39 kalorier Veldig aktiv: Hard trening 6-7 ganger per uke. 2507.80 kalorier Ekstremt aktiv: Hard trening og/eller tung fysisk jobb. 2762.22 kalorier Her ser du at du har en god del å rutte med. Hvis jeg var deg ville jeg lagt meg på 2300kcal i starten, og gått noen uker og sjekket hvor vekta gikk. Siden du har ligget på såpass lavt fra før, vil du nok merke at vekten først vil gå litt opp før den stabiliserer seg / går nedover igjen. Hvis vekten ligger stabilt i kansje 3-4 uker, så kan du prøve å spise 100kcal mindre, også følge litt med på hvor vekten går. Hvorfor spiser du ikke noe "hvitt" egentlig, og hvorfor vil du gå akkurat 5kg ned i vekt? Vil anbefale deg å bruke målebånd og speil fremfor vekt.
  4. Kommer jo ann på hva hun liker. Liker hu høyt liv, lavt liv, hold in, løs, korte, lange, stoff osv.. Hvorfor ikke kikke i skuffen hennes og sjekke hvilke type tights det går mest av? Mye som finnes på markedet, men jeg digger ihvertfall disse: https://www.gsport.no/produkt/111023/nike-df-epic-run-shorts-dame#008
  5. 1. Hva var dine høydepunkter og nedturer? Høydepunkt: Definitivt debuten på julestevnet, og at 60kg i benk faktisk gikk opp på stevnet. Og selvfølgelig sesjon som gikk bedre enn forventa. Militæret 2016, see you soon! Nedtur: Helt ærlig kan jeg ikke komme på noen ondentlige nedturer på treningsfronten. Privat gikk det mye opp og ned, men treningen gikk lineært oppover, faktisk.. (med en del dårlige økter selvfølgelig) 2. Hvilke nål nådde du? Hadde aldri noe konkrete mål annet enn at jeg skulle bli sterkere.. 3. Beste treningsminner fra året? Mye latter og tørre vitser om leggene til @Ojive (Helt til han ditcha magnat) 4. Noe du vil klare før året er omme? 135kg i mark og 65kg i benk hadde vært utrolig gøy. 5. Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv? Definitivt! Både privat og på trening. 6. Hva er målene for 2016? 140 i mark, løpe 3000m på under 13:40, 110kg i bøy, 40 pushups, og 15 pullups, alt før jeg skal opp til Setermoen.
  6. skal du på julestevne på Christiania? (sorry urelevant spm)
  7. "Embrace your stretch marks". Dessverre er de der og vil forbli der. Hvis det hjelper: 1. De vil bli mindre synlig med tiden. 2. Du vil lære deg å like dem. 3. Du vil knapt merke dem etterhvert. Jeg har strekkmerker over så og si hele rumpa, så du kan trygt si at jeg ser ut som en sebra når jeg går i bikini. Jeg trodde det var verdens undergang når de først kom og gjorde virkelig alt for å prøve å få de bort. Med tiden ble de hvite og nå merker jeg dem knapt. Jeg vil anbefale deg å bare allerede nå gå bort fra tanken om å prøve alle disse hokkus pokkus greiene som lover gull og grønne skoger for det skjer ikke dessverre. De vil forbli på kroppen din, og de vil være en del av deg. Og gutta (menn som vet hvordan en realistisk kvinnekropp ser ut) vil knapt bry seg.
  8. Ønsker en jul med en veldig bra fyr, og det ønsket går i oppfyllelse Ellers fra familien ønsker jeg meg nye hverdagssko, medlemskap i CAK + lisens ut dette året og neste, og nye løftesko. Liten men veldig praktisk og litt dyr ønskeliste.
  9. heh, jeg gidder ikke å kuppe tråden for å diskutere hvorvidt høyden spiller en rolle eller ei. Alt jeg sier er at jeg svært sjelden har hørt om noen med lang overkropp og korte bein, og som er relativt lave, som har gjort det bra i løping. Hvorvidt høyde spiller rolle vet jeg ikke, men lengde på bena er nok en faktor som har en liten finger i det hele. Men selvfølgelig, med målrettet trening kan en komme et godt stykke uavhengig kroppsbygging, men mtp på situasjonen min, at jeg først og fremst prioriterer styrkeløft, med kun løping på siden (enn så lenge), så vil nok mine sjangser på å greie 3000m på under 13:00 være minimale
  10. @SamGold så fort jeg er ferdig på trening skal jeg love deg jeg forvandles til et dovendyr;) @boltzmann så er 167cm også ganske langt over høyden min. Jeg har aldri i mitt korte liv (no pun intended) sett noen som gjør det bra i løping som er under 160cm med korte bein og lang rygg.
  11. Jeg har kondisjonstrening 2ganger i uka, selv om målet mitt fremover nå er en sterk mark. Kondisjonstreningen fungerer igrunn slik som du beskriver det, en frisk pust. Det er deilig kunne svette skikkelig, og bli ondentlig andpusten. Når jeg trener styrke sitter jeg jo over halve økta, så kondisjon er et absolutt must for min del. Mitt mål er å få en god tid på 3000m, mtp på at jeg skal inn i militæret om under ett år. God tid på 3000m er alt under 13:00 for meg, men enn så lenge velger jeg å ikke ha noe spesifikk maks tid på 3000m. Edit: Jeg har jo korte ben, og er lav generelt, så en tid på under 12:00 vil nok være uoppnåelig for min del.
  12. Dovendyret

    Dagens Glade

    Denne går vel mer under "Ukens glade" men shit au.. Makrsreps på mandag endte som følger: 105kg x 10 i mark 83kg x 7 i knebøy 52,5kg x 8 i benk Kan leve på disse repspersene leeeenge
  13. Teller kcal for å vite at jeg får i meg nok, men aldri vært nazi-diett greier. Kun ca. på de måltidene jeg har mulighet til å kunne raskt summere sammen. Spiser jeg ute blant venner / take away så lar jeg vær uten å tenke noe særlig mer over.
  14. Går utifra at du har satt opp programmet selv. Hvorfor ikke betale litt ekstra for å få oppsatt et program av en som faktisk vet hva han gjør? Også kan du få en dæsj av min tankegang, uten at jeg har noe form for faglig bakgrunn rundt dette: Alt kan ikke være gøy og motiverende. Hva jeg har lært er at treningen består av ca. 70% ok økter, 20% dårlig økter, og 10% gode økter.
  15. Dovendyret

    Dagens Glade

    Spammet både snap, insta og nå her men shit au. Kom inn i Panserbataljonen med innrykk i August 2016! Til tross for at jeg greide å møte opp på feil dag, så ble det et sykt bra sluttresultat *lykke*
×
×
  • Create New...