Gå til innhold

Samboer-diskusjoner


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fordi hun klager hvis de ikke har sex på to dager?

Er det ønskelig å få slengt i fleisen hvis man er litt lite viril i en periode?

Man trenger jo ikke være så engasjert for å gi en orgasme. Det gjelder begge parter, forøvrig. Dessuten ser jeg ikke for meg at jeg, og dermed med overføringsverdi til andre, som ønsker å ha mye sex, blir sammen med noen som ikke har det samme behovet. Jeg vil også anta at andre, siden jeg har, også har forståelse for at man ikke vil ha sex om man har influensa eller har hatt noen helvetesdager med eksamen.

Kattedamen hit a man-nerve :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger jo ikke være så engasjert for å gi en orgasme. Det gjelder begge parter, forøvrig. Dessuten ser jeg ikke for meg at jeg, og dermed med overføringsverdi til andre, som ønsker å ha mye sex, blir sammen med noen som ikke har det samme behovet. Jeg vil også anta at andre, siden jeg har, også har forståelse for at man ikke vil ha sex om man har influensa eller har hatt noen helvetesdager med eksamen.

Kattedamen hit a man-nerve :D

Man kan klage på hva man vil selvfølgelig.

Om det er den mest effektive måten å oppnå målet er noe helt annet. Klaging innebærer slik jeg oppfatter det kanskje mangel på forsøk på å løse "problemet" selv eller å bidra til løsning

Det er ikke legitimiteten på klagingen jeg bestrider, bare at det å klage på sexfrekvensen gjør ikke en til "den beste kjæresten ever".

Det å ta saken i egne hender (pun intended) og sørge for å bidra nok til at behovet dekkes ser jeg derimot som positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva en karakter vil reagere på i en roman, kommer jo an på karakteren, ikke på forfatteren ;) . Og HVA er problemet med dosetet???? Jeg har bodd sammen med to kvinner i mitt 45 årige liv, og de har heller aldri fattet hvorfor noen krangler om hvor dosetet er når de kommer inn? Hvorfor skal bare menn lukke det ned? Vi foretrekker jo at det står oppe....? Da må jo vi lukke det igjen (for å tekkes dere) og dere må lukke det opp (for å tekkes oss...)?? Makes no sense...

Jeg krever at lokket er nede når man skylder ned, ellers spruter det på vegger, gulv og alt som er i nærheten. Ingen som tenker på dette? Vet at mange ikke gjør det, men det er jo ganske ekkelt. Når lokket er nede er det likt for begge kjønn når man skal på do igjen. Lokket (og evt ringen) tar man jo opp når man skal på do.

Dessuten er ikke dette en relevant problemstilling for oss på grunn av at vi lærer katten å gå på mennesketoalettet (ved hjelp av Litter Kwitter). Denne greia må ligge direkte oppå doskåla, så ringen og lokket er alltid oppe (bortsett fra når vi skyller ned). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever at lokket er nede når man skylder ned, ellers spruter det på vegger, gulv og alt som er i nærheten. Ingen som tenker på dette? Vet at mange ikke gjør det, men det er jo ganske ekkelt. Når lokket er nede er det likt for begge kjønn når man skal på do igjen. Lokket (og evt ringen) tar man jo opp når man skal på do.

Dessuten er ikke dette en relevant problemstilling for oss på grunn av at vi lærer katten å gå på mennesketoalettet (ved hjelp av Litter Kwitter). Denne greia må ligge direkte oppå doskåla, så ringen og lokket er alltid oppe (bortsett fra når vi skyller ned). :D

Så du er redd for dine og samboerens tarmbakterier, men synes det er helt greit med katten sine? Wat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere jenter gradvis går fra "slik vi har det" til "slik hun har det" og du må minne henne på at et samboerskap betyr ikke at en lager alle reglene og en må ta konsekvensene av regelbrudd. Da må man rett og slett innføre nok teite egne regler til at det reverseres tilbake til en 50/50 periode (for en stund, evig runddans).

Om skitne kopper absolutt må stå til høyre for vasken (og gud forby at de havner på venstresiden så en hel dyrepark stryker med i satans straff) så får hun finne seg i at fjernkontrollene aldri skal ligge borte ved TV`n men på bordet. Om det irriterer så får vi løsne litt på koppestrikken slik at man begge kan få være hjemme i sitt eget hjem, uten at en er inspektør og en er arbeider.

Det viktige er jo ikke at skitne kopper står til høyre, det viktige er at hun får bestemme alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan klage på hva man vil selvfølgelig.

Om det er den mest effektive måten å oppnå målet er noe helt annet. Klaging innebærer slik jeg oppfatter det kanskje mangel på forsøk på å løse "problemet" selv eller å bidra til løsning

Det er ikke legitimiteten på klagingen jeg bestrider, bare at det å klage på sexfrekvensen gjør ikke en til "den beste kjæresten ever".

Det å ta saken i egne hender (pun intended) og sørge for å bidra nok til at behovet dekkes ser jeg derimot som positivt.

Ja, det er jo selvfølgelig bare derfor jeg tror Indiska er "den beste kjæresten ever", og ikke fordi jeg synes hun generelt er ei flott jente ... #girlcrush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige er jo ikke at skitne kopper står til høyre, det viktige er at hun får bestemme alt! :)

Sant, kunne forsåvidt bare korta det ned til det. Men måtte "skape et bilde" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt samboer forhold krangler vi ikke om noen ting. Grunnen? Vi ble samboere 1 desember. Med tanke på at jeg har et 25 års langt samboerforhold bak meg før dette, hvor vi kranglet sånn ca 10 dager i uka, så er jeg for tiden i himmlen. Min nye samboer har et 12 års langt forhold bak seg. Vi har vært sammen et år, og har snakket mye om hvordan vi unngår det vi begge to hater mest: KRANGLING. Ta opp det som plager en DER og DA. UTEN at den andre tar det ille opp. Med den tanken i bahodet at vi er alle forskjellige, og om det er noe som oppfattes dårlig av den ene, så må det tas opp og renses der og da. Men sånt tullball som at skitne kopper må stå enten der eller der...det er diskusjoner som er for barn, da er man ikke voksen ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har riktignok ikke samboer i ordets rette forstand, men samboerE (kollektiv, hurra).

Ting jeg irriterer meg over men som jeg ikke alltid sier ifra om:

- Dolokket (jeg gir opp, bor med 3 gutter)

- Ta ned tøy fra tørkestativet som har hengt i 4 dager

- Hvorfor er det alltid jeg som skjønner at søpla må tømmes (renner over jo) eller at kluter må slenges til vask (lukter vondt) ??

Ting som jeg sier ifra om og som også kan bli uenighet om (krangler aldri, fordi folk pleier å gi seg når det skjønner at jeg har rett)

- Si fra før du planlegger å bruke laaang tid på badet, særlig om morgenen

- Rens sluket i dusjen når du vasker badet, jeg har ikke noe mer lyst til å gjøre det enn deg, men det er verre med tett dusj og vann utover hele gulvet

- Når folk reiser vekk og ikke tar hånd om maten i kjøleskapet først - her er det visst automatikk at jeg har lyst til å spise/rydde i andres ost, tunfisk og halvspiste gamle matpakker?!

- Har du lagt igjen bremsespor i do, vennligst benytt dobørsten

- Kildesortering skal gjøres, og det korrekt - hvis ikke blir poenget borte, f.eks han ene jeg bor med mener vi ikke trenger å skylle plasten først fordi det er jo ikke noen miljøgevinst å bruke energi på det, mens jeg mener at vi skal gjøre som renholdsverket sier - fordi det handler om f.eks bakterier og lukt også

- Har du brukt siste dopapir, venligst hent mer doruller fra skapet i gangen

- Spør før du har besøk som skal okkupere fellesarealer en hel kveld og for guds skyld si fra om overnattingsgjester. At folk nærmest bor hos oss i over en uke er IKKE greit (kanskje hvis du spør først og det er en spesiell grunn og man tar hensyn)

- Når du har vaskeuke i uke 14 så betyr det at du kan gjøre det senest på dag 7 i uke 14. Passer det ikke, så gjør en innsats for å enten bytte eller spør om du kan utsette, ikke spør om dette søndag kveld fordi du er fyllesjuk etter lørdag

Jeg er visst litt streng jeg .. men deilig å få ut litt frustrasjon :)

Glad jeg ikke bor i kollektiv med deg...finnes det NOE positivt der..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg hadde samboer kranglet vi for det meste om hvor ofte vi skulle ha oss (haha). Må le når jeg ser tilbake på det. Ellers ble det dårlig stemning hvis han ikke hørte etter, skrev på mobilen og begynte å gjøre alt annet når jeg snakket, hvis han glemte å si i fra at han kommer seinere hjem, hvis jeg tok opp temaet "oss to i fremtiden", eller hvis jeg hadde en deppedag og ikke var i mitt vanligvis gode humør.

Kranglet faktisk aldri om husarbeid, matlaging, innkjøp og den slags. Det ble naturlig jevnt fordelt, uten at en av oss begynte å grine hvis man måtte ta oppvasken to dager på rad. Finnes verre ting å krangle om. Hvis jeg kommer tidligere hjem og han er travel, synes jeg det er mye bedre at jeg får unnagjort husarbeid før han kommer hjem, slik at vi kan gjøre andre ting sammen når begge to først er hjemme ;)

Er litt sjokka over at han aldri klagde når jeg gikk med den grå adidasjoggebuksa som var dekket med snus- og kaffeflekker over alt, spilte pokemon i timesvis og rapte høyt. Tror de fleste mannfolk ville klikka hvis de så meg fra den usexy siden der :roflmao: Ei venninne av meg og typen hennes krangler en del om at hun aldri kler seg sexy for ham og at hun går som en slask hjemme - glad det ikke er meg :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke bor i kollektiv med deg...finnes det NOE positivt der..?

Haha! Jeg var inspirert i gjerningsøyeblikket (evt lei at mennesker generelt). Oppretter du en tråd med tema "positive ting med kollektiv/samboer" så skal jeg med glede bidra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med dosetet var aldri noe problem, og jeg skjønner ikke at andre krangler om det. Lukker ned hele lokket hver gang selvsagt! Så spruter det ikke dovann i hele lokalet når man trekker ned...

Slike som det er det verste. Da vet en jo ikke om en må ta en runde med dobørsten eller ikke og overlater drittjobben til nestemann som uforskyldt åpner lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...