Jump to content

Kiira

Members
  • Content Count

    871
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Kiira last won the day on November 21 2015

Kiira had the most liked content!

About Kiira

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 11/15/1987

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg har aldri løpt i trapp før, så jeg aner ikke hvilke krav som er kjekt å ha. Vil bare starte / teste det. Men takk for tips. Får vel prøve å Google litt også
  2. Og jeg ønsker tips til gode trapper for trappeintervall! Helst sentrum / a.kiellands plass / Oslo øst. Vet foreløpig bare av noen trapper på kampen.
  3. @Tronaldo cherry picker In sports, someone who prefers to take only easy shots. Mildly disparaging. A common example comes from basketball, in which a "cherry picker" is a person who favors short shots, but especially a person who sits in the back court by the basket waiting for an outlet pass on a change of possession, enabling them to score easily before any defenders can reach them. The origins of this term may come from the notion of "cherry picking" as attempting, or picking, only those things that are easily obtained, or only what suits your taste best, as a cherry might. (fra urban dictionary) (Lett-tjente penger mao)
  4. Støtter meg til det @NoBro sier. Videre er det dumt å starte med å legge seg for lavt - du kan ende med alt for lite energi og å stagnere tidligere. Hvis du legger deg på et moderat underskudd vil det være lettere å endre på noe dersom du ikke får den fremgangen du ønsker. Selv er jeg på 1500kcal nå (hver dag, men med en "Cheatday" i uka) og veier mindre og har betydelig lavere aktivitetsnivå enn deg - og går fortsatt ned. Da sier det seg nesten selv at du burde kunne ligge en del høyere enn meg og fortsatt gå ned (selv om man tar høyde for litt individuell variasjon i forbrenning). og til slutt; du har ikke dårlig tid! Hvis det er livsstilsendring du ønsker så er det bedre å øve på den og ikke leve så ekstremt at du mister totalt livsgnisten og motivasjonen.
  5. Helt enig med deg! Men så var det det med teori og praksis som ikke alltid er like lett. Og noen ganger virker det som (og jeg vet at det faktisk skjer i gate-narko-miljøet i Oslo innimellom) at politiet gjør noen rykk for å få tatt mange og få masse kred, uten at det egentlig har så mye påvirkning på det store bildet. Men det er vel bedre å ta noen enn ingen, og man sender nå ihvertfall ut noen signaler man kan håpe at har en effekt.
  6. Politiet har meldeplikt til barnevernet når det gjelder rus ihvertfall. For førerkort gjelder det andre regler, man er f.eks ikke nødvendigvis full hele tiden.. Men på det punktet kunne de absolutt vært strengere, ja. (evt loven mer tydelig). Det brukes også generelt mye ressurser på arbeid mot narkotika (overdrevent mye ifølge noen), det bare kommer ikke så mye frem i media fordi det ikke øker klikkstatistikken like mye. (så kan man diskutere om det er de "riktige" tingene som det brukes ressurser på, men det får bli i en annen tråd). Men dette her er bra greier - og bra det er fokus på i media så folk som nekter å la seg opplyse på andre måter får seg en liten vekker.
  7. Hvis du veier absolutt alt du spiser hjemme så vil du etter hvert få en feeling på ting slik at du kan plotte inn ca hvis du en dag spiser ute. Men som nevnt over her: vil du ned i vekt så må du ofre noe. Du må ha med matpakke og kanskje være den "kjipe" som bestiller mat som er enkel å regne kalorier på når du er ute og spiser. Sier ikke at du skal være streng resten av livet, og du må selv finne ut hvilket strenghetsnivå som passer for deg. Men opplever du ikke ønsket fremgang så er du for slakk på en av variablene i regnestykket.
  8. @YouMakeMe jeg er ikke så opptatt av dette med selvtillit hos personer jeg kun kjenner via Internett. Men jeg er opptatt av folkeskikk - og det har ihvertfall ikke du. @SamGold bra du sendte mail. Jeg har ikke kommet så langt pga travle dager. Uansett hva så tenker jeg at det er verdt et forsøk og at forbruker kan ha makt hvis man bare er mange nok. Hvis ikke så er det aldri feil i å øve seg i å skrive klagebrev sånn at man er godt forberedt til å bli småbarnsforeldrer og misfornøyd med matrutinene i barnehagen
  9. Må dessverre trekke tipset mitt tilbake da vaniljekesamen nå også har gått opp i pris. Så da er det cottage cheese du nesten må lære deg å like et lite tips der er steviadråper med smak eller å ha en sånn "squeeze" fra funlight å ha oppi. Selv synes jeg cottage cheese funker helt ok sammen med banan eller eplebiter. Men jeg undres virkelig over prisøkningen.. Det er jo billigere å produsere større kvanta av en vare så teoretisk sett burde prisen (kunne) gå ned. Lurer på om jeg rett og slett skal sende en undrende mail.. For de sukkerholdige kesam-produktene er jo fortsatt for billig for folks eget beste... (så det er å ta ut fett og la vær så mye sukker som tydeligvis er blitt dyrere.. )
  10. Kun 19,90 ja. De endra i forrige uke. Kjøpt 3 stk ene dagen til 19,90 og 2 dager senere var det plutselig 30... Men Rema1000 er jo generelt helt ville på å justere prisene opp og ned, så tenker det må bli billigere igjen en dag. Evt er mager kesam med vanilje fortsatt billig, 1g protein mindre og 4karbs mer per 100g enn vanlig mager kesam. Noe som ikke er krise med mindre man har en veldig streng diett.
  11. Rema1000 solgte 420g til 19,90 inntil for en uke siden. Jeg har regnet med at prisøkningen har vært midlertidig og har derfor gått tilbake til cottage cheese. Handler igrunn alltid det som har lavest kilopris kombinert med høyt proteininnhold. Sjekker prisen på rema hver gang jeg er der, så kan oppdatere dersom jeg ser at de setter den ned igjen. Forøvrig hyggelig tips med kolonial.no - har jeg aldri hørt om før
  12. Når man sover så vil hele nervesystemet ditt restituere seg - og nervesystemet styrer hvor klare musklene er for trening. Ergo vil jeg holde en knapp på at du er mer klar for trening ved 8t søvn per natt. Videre er det en del hormonproduksjon som skjer mens man sover (nevnt over her) som du går glipp av med mindre søvn. I tillegg vil lite søvn generelt øke stressnivået i kroppen (bl.a kortisol), som igjen er negativt for restitusjonen. Så hvis du har et reelt valg mellom 4 og 8 timers søvn så ville jeg helt klart gått for 8. Men som et engangstilfelle gjør det vel ikke noe i den store sammenhengen å ha hatt noen dager med lite søvn, men optimalt er det nok ikke.
  13. Men er det virkelig slik at kjønn var den eneste faktoren som avgjør hvor mye kalorier dere skulle spise? Dvs at alle kvinnene spiser akkurat like mye uavhengig av vekt? I så fall ville jeg også stusset. Men sånn utenom det er det ikke unormalt å ta med kjønn som en (av flere!!) faktorer når man beregner BMR/kaloribehov.
  14. At folk avbryter setningene mine. Nei, vi er ikke sjelefrender som fullfører hverandres setninger. Slutt.
  15. Myfitnesspal er genial (app for logging av matvarer)
×
×
  • Create New...