Gå til innhold

Samboer-diskusjoner


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.delbart.no/2015/01/jeg-har-ikke-behandlet-mannen-min-bra-og-det-var-urettferdig/

- Det trengs to personer for å forme et partnerskap. Ingen har rett hele tiden, og ingen tar feil hele tiden.

Jeg vil slå nok et slag for at et samboerskap handler ikke om at en alltid har rett (hun) og en må alltid må føye seg (han), slik det virker å fungere i mange samboerskap.

Ofte gjør gutta som fruene sier for å unngå at hun skal bli sur, noe som bare gjør vondt verre, men jeg har til gode å se gutter true med å bli sur eller lage helvete bare for å få viljen sin.

Når hun blir sur, så kommer han løpende for å få henne blid igjen...

Når han blir sur, så blir hun også sur og vinner i grad av sur

Har du prøvd å si "Du får ikke viljen din før du gir et solid argument. Du kan bli så sur du bare vil."?

Det har jeg, og da pleier hun å true med å gjøre det slutt, i hvilket tilfelle jeg spør om det er rimelig å gjøre det slutt bare fordi en sokk lå på gulvet og om forholdet ikke betyr mer enn som så. Og da vil hun gjøre det dobbelt så slutt. Det er kjempeartig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å si "Du får ikke viljen din før du gir et solid argument. Du kan bli så sur du bare vil."?

Det har jeg, og da pleier hun å true med å gjøre det slutt, i hvilket tilfelle jeg spør om det er rimelig å gjøre det slutt bare fordi en sokk lå på gulvet og om forholdet ikke betyr mer enn som så. Og da vil hun gjøre det dobbelt så slutt. Det er kjempeartig! :)

Skal ærlig innrømme at jeg har ikke egentlig noen problemer med det, og som du sier, det er bare å være kald og rasjonell helt til hun ikke har mer å prøve og overtale seg selv med at det er rett som hun sier ;)

Men føler fortsatt for å slå et slag på vegne av alle menn som lever i et regelstyrt minefelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at jeg har ikke egentlig noen problemer med det, og som du sier, det er bare å være kald og rasjonell helt til hun ikke har mer å prøve og overtale seg selv med at det er rett som hun sier ;)

Men føler fortsatt for å slå et slag på vegne av alle menn som lever i et regelstyrt minefelt :)

Min er sånn at hun vil bestemme alt og stadig lager helvete for å få viljen sin. Eller, hun var slik. Nå har det faktisk ebbet ut etter at det ikke har ført frem i nevneverdig grad siste årene. Hvor skal en dame gå fra det å være sint egentlig? Sexnekt? Da siterer jeg komiker Bill Burr for hvordan du vinner hele diskusjonen: Du trekker ned buksen og ser henne inn i øynene mens du runker to completion. She's got nothing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er sånn at hun vil bestemme alt og stadig lager helvete for å få viljen sin. Eller, hun var slik. Nå har det faktisk ebbet ut etter at det ikke har ført frem i nevneverdig grad siste årene. Hvor skal en dame gå fra det å være sint egentlig? Sexnekt? Da siterer jeg komiker Bill Burr for hvordan du vinner hele diskusjonen: Du trekker ned buksen og ser henne inn i øynene mens du runker to completion. She's got nothing!

Bill Burr har et poeng (som vanlig), alternativt så sexnekter hun seg ut på boligmarkedet, alene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bill Burr har et poeng (som vanlig), alternativt så sexnekter hun seg ut på boligmarkedet, alene... ;)

Vi har forsåvidt begge råd til å kjøpe oss hus alene, men det skal sies at hele forholdet fungerer bedre for begge når damen slutter å prøve å være sjef. Jeg er også mer behagelig og gjør og gir mer "uoppfordret". Sånn apropos til jentene her på forumet ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører mange som beskriver å være i sånne forhold, men hvem ER de damene egentlig? Selv om jeg har mine meninger og standarder for hvordan jeg liker å ha det hjemme så ville jeg aldri blitt sammen med noen jeg hadde følt at jeg måtte oppdra. Men det er vel kanskje noen ting som viser seg først etter man har vært samboere en stund?

Dessuten tror jeg ikke det bare er damer som irriterer seg over "huslige" ting. Jeg bor med 3 gutter, hvor 1 ikke bryr seg om noen verdens ting, mens de andre 2 er mer pertentlige og er f.eks veldig opptatt av at man ikke må putte kluter brukt på bade og kluter brukt på kjøkket i samme runde i vaskemaskinen (selv om det er 90grader).

Vi har alle vårt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det handler om hvor håndklet ligger etc, men om et malignt ønske om å dominere motparten. En venninne av meg forklarte meg en gang hvorfor hun nektet å gjøre som PT-kjæresten hennes sa: Hun var blitt oppdratt i likestillingsnorge, og der skal ikke mannen ha mer makt enn damen i et forhold. Siden kunnskap var makt ville hun ikke anerkjenne hans kunnskap. True story, dette er nærmest ordrett fra en jente! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det handler om hvor håndklet ligger etc, men om et malignt ønske om å dominere motparten. En venninne av meg forklarte meg en gang hvorfor hun nektet å gjøre som PT-kjæresten hennes sa: Hun var blitt oppdratt i likestillingsnorge, og der skal ikke mannen ha mer makt enn damen i et forhold. Siden kunnskap var makt ville hun ikke anerkjenne hans kunnskap. True story, dette er nærmest ordrett fra en jente! :D

Haha. I dette tilfellet tror jeg ikke det handler om makt, men det faktum at han har en idè om hva han synes er ekkelt. Fikk beskjed fra annen roomie før jeg hadde møtt han at "tror ikke han kommer til å like at du vasker de sammen" .. o_O

Men det er nok relevant i mange andre sammenhenger og forklarer delvis hvorfor min far alltid var den som var mest nøye når det gjaldt husarbeid (han som har oppdratt meg til å pirke på andre), mens min mor alltid har vært litt sånn "Oj, det glemte jeg" eller "Er det så nøye da, kan vi ikke bare kose oss?". (de er skilt nå, pga massiv sexnekt og at dolokket ble funnet åpent for endte gang).

Selv merker jeg at jeg ikke nødvendigvis har et behov for makt (spørs vel hvordan man definerer), men at jeg har et behov for å være selvstendig og for å si mine meninger. Dog er jeg demokratisk og synes at man burde stemme og/eller fordele slik at alle kan få bestemme en viktig ting hver. Hvis jeg kan få lov til å bestemme dolokket så kan han velge en annen ting å bestemme over, så respekterer jeg det (dog må det man vil bestemme være saklig begrunnet fra begge parter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par jeg vet om har mannen forsøkt å slå opp flere ganger, men hun sparker kattene eller prøver å ta selvmord hver gang helt til han gir seg. De er sammen enda og kommer mest sannsynlig til å bli det for alltid.

En kilde til krangling er jo alltids pms og mensen. Utrolig irriterende når mannen gjør seg til det største offeret fordi han må tåle all klagingen på magevondt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes vel ikke en ting i verden, som kan veie opp for all den dritten som kommer frem her???

Evig ungkar!!

Noen få ting på stående fot, som kan veie opp for små uenigheter i et samboerskap:

  • At man kan kjøpe gode ingredienser, som på magisk vis blir til et fantastisk måltid.
  • Noen å komme hjem til, le med og kysse god natt.
  • Noen man kan kjøpe en blomsterkvast til nå og da, bare fordi, som man ser de blir oppriktig glade for.
  • Barn (vi ble foreldre for første gang i fjor sommer, og goddamn det er fantastisk moro så langt!)
  • Noen å ha i armkroken eller dele gjensidig fotkos med en sløv tv-kveld.
  • Noen til å klø deg på ryggen. Lawd allmightey!

Ellers hjelper det godt å være noenlunde voksen i hue, og være sammen med noen som ikke har en mental alder på 13-14. Da blir fort disse listene av irritasjonsmomenter redusert til "Du kan godt hjelpe til litt mer hjemme. Det er så rotete her." fra hennes side, og "Men.. men.. trenger du så mye ting? Vi har 473 ganger flere ting sammen enn jeg eide før vi møttes, og jeg led ingen nød. Det er ikke så rart det blir fort rotete..." fra hans. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med PlastBox. Nå er jeg riktignok singel, men min tankegang er slik at det ikke er verdt å "slå seg til ro" før man finner noen som kan veie opp for de kjipe tingene og som også kanskje er litt lik på hvilken standard man ønsker å ha.

Og i noen tilfeller så synes jeg det er helt OK å rydde etter andre for å få det sånn jeg vil ha det. Gjør mye heller det for en kjæreste enn for en random i et kollektiv. (Da blir det jo vinn-vinn; han slipper å rydde og jeg rydder for å få det fint) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikkje sjølv at eg krever så mye, så det må være svært avansert å utføre.

- Kva skjer med å tørke opp melkesøl eller verre tørke av etter å ha kuttet rått kyllingkjøtt på fjøla, for å så bare slenge kluten i vasken. Kjempe deilig å skulle vaske disken, med ein klut som har ligget ein heil dag våt og full av bakterier. Skifter faen meg ut den kluten daglig :cautious:.

- Ta ut bosset når det er fullt. Når du legger ting i bosset og det ramler ut på gulvet, då er det stort sett eit sikkert tegn.

Ellers så er eg nok skyldig sjølv i å legge hårnåler overalt. Hmmm aldri tenkt på at det er eit irritasjonsmoment :bookworm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Frekvensen er dog betraktelig høyere ;)

Burde kanskje skrevet "regelmessige blowjobs". Stort pluss.

Bah.... Vært gift i 22 år. Sist gang det var snakk om blow job, kosta krone isen fortsatt ei krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...