Gå til innhold

Det du IKKE spiser


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spiser alt som blir servert, har null problemer med å få i meg mat uansett hva det er, som regel.

Uansett har jeg en del ting, jeg virkelig unngår har jeg muligheten til det

Poteter, uansett ossen de er lagd, kokt, stekt, bakt eller gratinert. Jeg virkelig skyr poteter, det er ulandsmat for Irer.

Sushi, jeg har prøvd, jeg har virkelig det altså. Sushi ser bare så godt ut, men smaker død i algeruller, huff.

Hvit fisk, liker det rett og slett ikke, elsker Laks og Ørret da.

Ostekake, to ting som ikke burde kombineres. Finnes sikkert varianter jeg liker, men av erfaring er det udigg.

Tran. Gikk på en smell i militæret, hadde ikke spist på over et døgn, men hadde en ganske full flaske tran i skapet. Styrta den sammen med 2 pakker rosiner i et desperat forsøk på å få næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skinke på boks- lukter og smaker hundemat

rakfisk- smaker 100 ganger mer fisk enn tran

oliven- liker det bare ikke

pultost- bra næringsinnhold...men smaker høgg

frityrstekte ting er NO GO!

ellers så liker jeg så og si alt, men jeg spiser ikke alt. skulle av og til ønske jeg var mer kresen ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølse, servelat og majones; liker virkelig ikke smaken, og føler jeg spiser rent fett

Kokt laks; smaker merkelig

"Sjokolade"; blir skikkelig dårlig og hoven i munnen av sjokolade..men ja spiser allikevel! can't resist it!

Brus; aldri likt det, noe med den kunstige smaken

Sennep; smaker rett og slett ille

Alt av ferdig dressinger; for mange rare smaker i en flakse

ellers er jeg ganske så altetende! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ikke mat med lang holdbarhet :)

Så mat som er bra konservert, med feks salter, røyking, hermetisering osv er uaktuelt? Skal maten helst være ukonservert og gå ut på dato før den kommer hjem fra butikken?

Huff, mye stakkarslig i denne tråden. Nå tenker jeg faktisk på barna i Afrika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke poteter, delvis pga tidligere spiseforstyrrelse, delvis fordi jeg ikke liker poteter noe særlig. Pasta har ikke vært et problem etter tilfriskningen men jeg er såklart veldig obs på mengdene, det gjelder ris også.

Jeg spiser lite ost, også pga spiseforstyrrelsen. Spiser ost når vi har det på pizza til lørdagskosen osv, men velger det aldri til pålegg eller tilbehør i salat og taco.

Dressing takler jeg ikke smaken av.

Jeg spiser ikke makrell i tomat eller andre fiskepålegg fordi jeg hater både lukten og smaken.

Tomat liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy tråd.

Det er mye mat jeg vet ikke er bra for meg som jeg holder meg unna for det meste, men som jeg ikke kan si at jeg absolutt ikke spiser. Pasta og brød for eksempel. Matvarer jeg absolutt IKKE spiser er følgende:

Scampi: produksjon av scampi går ut over både miljø og mennesker i så stor grad at jeg ikke klarer å putte det i munnen

Mango, kiwi, ananas, aprikos: allergisk

Posesauser/frossenpizza/Fjordland/annen halvfabrikata: dette spiser jeg kun om jeg får det servert og jeg vil være høflig

Sjokolade/godteri: en gang i skuddåret får jeg kanskje lyst på dette, men som regel synes jeg ikke det er så godt at det er noen vits i å få i seg såpass med kalorier/karbohydrater (skulle ønske jeg tenkte det samme om chips... og kake)

Cola: elsket det før, så målte jeg blodsukkeret mitt en gang etter å ha drukket det. Og sluttet tvert. Nå liker jeg ikke smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...