Gå til innhold

Det du IKKE spiser


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så mat som er bra konservert, med feks salter, røyking, hermetisering osv er uaktuelt? Skal maten helst være ukonservert og gå ut på dato før den kommer hjem fra butikken?

Huff, mye stakkarslig i denne tråden. Nå tenker jeg faktisk på barna i Afrika :)

Hvis maten er salta og røyka på en skikkelig måte, så ja :)Barna i afrika får det ikke bedre om jeg spiser "drittmat":) ( gir litt penger i stedet for, jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke:

sushi (har smakt en hvit fisk, en laks, og en kreps.. var helt forjævlig..)

torskelever (har også smakt, transmak.. :sick:)

blekksprut som ikke er frityrstekt (gummikonsistens ftw)

magen på krabbe (ser ut som spy eller diarè..)

snegler (har ikke smakt, men har ikke så veldig lyst til å smake heller.. bare fordi, det er snegler :wtf:)

Eliza du har glemt sylteagurk og tunfisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke:

sushi (har smakt en hvit fisk, en laks, og en kreps.. var helt forjævlig..)

torskelever (har også smakt, transmak.. :sick:)

blekksprut som ikke er frityrstekt (gummikonsistens ftw)

magen på krabbe (ser ut som spy eller diarè..)

snegler (har ikke smakt, men har ikke så veldig lyst til å smake heller.. bare fordi, det er snegler :wtf:)

Eliza du har glemt sylteagurk og tunfisk?

sant sant...

sylteagurk og tunfisk og ja !!

varme reker og ( kalde er superdigg.. en kun i norge, ikke frankrike :yuck:)

Melk!! ( men det spiser man kanskje ikke :p )

Er vel mer og.. men det husker jeg ikke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg spiser ikke oliven, muggoster, "sterke" oster, avocado, sushi, gravlaks , østers og sikkert noen få ting til jeg ikke kommer på, bare fordi jeg ikke liker det..

(eller ikke tør smake... hihi..)

jeg har også lett for å spise for mye av en ting, for så å ikke klare å spise det mer på flere år!!

eksempler på dette er spinat ( sist spist i 98 )og tunfisk ( sist spist i 06-07..)..

jeg prøver å leve lavkarbo, og lever nå helt glutenfritt..

dette fordi kroppen min trives mye bedre på lavkarbo, og fordi gluten gir meg mye fibromyalgismerter..

det er ikke allt annet jeg syns er spesiellt godt, men det meste spiser jeg om jeg får det servert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gele. Og alt som har lignende konsistens. Av en eller annen grunn har jeg aldri klart å få noe geleaktig inn i munnen uten å få brekninger. Det spiller ingen rolle hvor godt det smaker!

Mariekjeks. De er knusktørre og knaker i hodet. Huff.

Oliven.

Ketchup, ferdiglaget eller halvfabrikata tomatsaus/pastasaus/pizzasaus osv. Hvorfor smaker alt dette BARE ketchup? Ketchup er til hotdogs. Punktum. (For samboeren min er ketchup til ALT. Punktum. Kan ikke forestille meg det engang. Kanskje han gjør det for at jeg ikke skal stjele maten hans??? o_O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvfabrikat: liker å lage maten fra bunn selv, men spiser det om jeg er borte på middag.

Rosiner: æsj!!! Fæl smak og konsistens.

Oliven: takler ikke smaken!

Sjokolade med nøtter/frukt: helt på tryne...

Vanlig yoghurt: konsistensen... Minner meg om sikkel! Æsj.

Dressing: vet ikke helt hvorfor, men brekker meg av det. Bare liker det ikke.

Pølse: føler jeg spiser tarmer!!!

Paprika og løk: konsistensen

Loff: rett og slett fordi jeg føler jeg spiser luft.

All slags suppe: for flytende konsistens... Minner om sikkel!

Fisk med bein og kjøtt med brusk: blir mett med engang og begynner å brekke meg :p

Spiser opp fisken og kjøttet, men er alltid "på vakt" så jeg ikke kommer borti bein eller brusk :p

Sikkert mye mer også, men var dette jeg kom på i farta :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke:

-Ting av blod, fordi.. Blod.

-Rå fisk. Synes røykalaks o.l. lukter kjempegodt, men klarer ikke tanken på at det er rått.

-Skalldyr. Konsistensen på reker minner meg om brusk, og at det ser ut som en liten hjerne gjør ikke saken bedre.

-Lutefisk. Rømmer huset når det lages hjemme, vil ikke dø av amoniakkforgiftning.

-Innvoller, fordi... Innvoller.

-Gele på salt mat, typ aspik, bogskinke osv. Lite som er eklere.

Spiser ikke:

-Oliven. Små biter på f.eks pizza går greit

-Brunost. Setter seg fast i ganen og i tennene. Alltid.

-Kjøttkaker. Èn bruskbit and I'm out!

-Cottage cheese. Funker kun i pai/omelett. CH og Fun-saft smaker IKKE riskrem med rødsaus. Punktum.

-Mager kesam. Surt med en merkelig bismak. Kan funke med fun-saft.

-Rosenkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå bare møtt to ting som er helt glemmesak.

Sweet cured prunes. Asiatisk snack. Den skal de få ha helt i fred. Også omtrent den eneste ikke-bedervede maten jeg noensinne har spyttet ut fordi jeg ikke taklet smaken.

Taskekrabbe. Fått tilberedt i alle mulige varianter og på flere bra restauranter men det blir bare aldri godt :(

Ellers synes jeg det er mange pingler her inne! :D Lev litt! Å prøve alt en gang er en god leveregel i matvien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...