Gå til innhold

Det du IKKE spiser


02-snapper

Anbefalte innlegg

Selv om det er noen av dere som syns vi som ikke spiser ditt og datt er pingler, så har det for min del mye med å gjøre at jeg ikke liker smaken og det har absolutt ikke noe med å være pingle å gjøre ;) Hvis man derimot ikke har spist det og bare sier æsj, det ser ekkelt ut, syns jeg ikke man skal uttale seg før man har smakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om det er noen av dere som syns vi som ikke spiser ditt og datt er pingler, så har det for min del mye med å gjøre at jeg ikke liker smaken og det har absolutt ikke noe med å være pingle å gjøre ;) Hvis man derimot ikke har spist det og bare sier æsj, det ser ekkelt ut, syns jeg ikke man skal uttale seg før man har smakt.

Det var mer en reaksjon til nærmest den generelle tendensen i samfunnet der det å måtte spise noe annet enn fileter og ferske grønnsaker anses som et slags overgrep... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

INGENTING :love:

Kan spise alt, men ikke alltid. Finnes ikke kresen, så om jeg blir servert blodpudding med sukker på (ja, det har skjedd - takk farmor) spiser jeg med liv og lyst. Men det er stor forskjell på om man ikke LIKER ting eller om man bevisst UNNGÅR ting (for eksempel på diett).

Holder meg unna sukker og hvetemel (er allergisk mot hvetemel, så thank god for speltlomper), og prøver også å ikke få i meg for mye tilsetningsstoffer. Ellers sklir det meste ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGENTING :love:

Kan spise alt, men ikke alltid. Finnes ikke kresen, så om jeg blir servert blodpudding med sukker på (ja, det har skjedd - takk farmor) spiser jeg med liv og lyst. Men det er stor forskjell på om man ikke LIKER ting eller om man bevisst UNNGÅR ting (for eksempel på diett).

Holder meg unna sukker og hvetemel (er allergisk mot hvetemel, så thank god for speltlomper), og prøver også å ikke få i meg for mye tilsetningsstoffer. Ellers sklir det meste ned :)

Sprelt er en eldre sort hvetemel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprelt er en eldre sort hvetemel

Jess, populært kalt ur-hvete. Holdt meg helt unna spelt da jeg fant ut jeg var allergisk, men har funnet ut at det faktisk går greit! Reagerer med eksem i omtrent hele fjeset om jeg får i meg hvete, men merker ingenting om jeg spiser spelt. Heldigvis, for det er en velsignelse å kunne trøkke i seg speltlomper uten å være redd for å se ut som Sahara (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eek: Gjør de? På gjøviklompene står det at de kun er bakt ut med hvetemel, og jeg har tenkt at så små mengder går greit (har ikke merket noe som sagt).

Jo, sant! Kan hende det er at det er lite som gjør at du ikke reagerer - Du vet jo så klart det bedre enn jeg :D Tenkte bare å si det, fort andre missoppfatter spelt for å være et vidundermel (I)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, sant! Kan hende det er at det er lite som gjør at du ikke reagerer - Du vet jo så klart det bedre enn jeg :D Tenkte bare å si det, fort andre missoppfatter spelt for å være et vidundermel (I)

Ja, det er sant! Men for en hveteallergiker er speltlomper helt prima sammenliknet med hjemmelagde lomper av havremel... Tried it, never again :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte med supersunn kost spiser jeg svært lite.

Er uansett ikke så uberkresen i matveien..

er et par ting da..

Sushi - nekter jeg å smake.. kunne like godt funnet en makrell å gnage på..

Lungemos - nettopp fordi det heter lungemos

Lever - ÆSJ ... vemmelig konsistens

Krabbe... - FYTTI så vemmelig lukt. Brakk meg når jeg prøvde engang jeg var liten.. skjer ikke at jeg prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...