Gå til innhold

Det du IKKE spiser


02-snapper

Anbefalte innlegg

Det er så himla psykologisk.... i dag spiste jeg, som mange ganger før, en helt utmerket chicken cesar paprika wrap tortilla fra det lokale bakeriet her og halvveis gjennom ble det bråstopp. Jeg fikk plutselig en kyllingbit med litt vel mye marg/bein/fett i seg og begynte å brekke meg etterhvert som jeg spytta ut bitene. Det var det, nå er den matvaren ødelagt. Faen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker nesten alt jeg har smakt hittil, og er veldig glad i grønnsaker, men merkelig nok takler jeg ikke ubehandla vanlige tomater. Er det snakk om sånne små cherrytomater (iblant), eller hakkede tomater og sånn i gryter, så er det greit, men en vanlig tomat på egenhånd? Æsj.

Er også veldig glad i egg i ulike former, men bløtkokt takler jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjetter meg til at mange av de innbitte sjømat-haterne her inne, og spesiellt de som syntes lukta var for skabbjævlig, rett og slett har smakt/luktet på bedervet sjømat. Og det er noe helt for seg selv, og bør ikke forveksles; )

Tror det ja. Fikk sjokk da jeg flytta til Oslo og begynte å se på slaktedatoen på sjømaten i ferskvarediskene rundt om kring... Vokst opp med en regel om at fersk fisk er ikke fersk lengre etter 3 dager(skal du ikke bruke fisken innen den tid skal den fryses straks du har filitert/kutta den i biter), noe av fiskevarene får lov å selges fram til de er 10-14 dager etter slakt:nailbiting:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare generelt, siden jeg er for lat til å google..

Men hva gjør du da, siden du er allergisk mot vitamin c?

Jeg har fått det "svart på hvitt" at det er sitrusfrukter og sitronsyre jeg reagerer på, men det er egentlig KUN selve frukten + brus og te jeg ikke tåler. Kanskje fordi det er mye av det i de varene, jeg vet ikke? Har ikke mangel på vit c såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å være allergisk mot sitrus, men da "kan" det da ikke være sitrussyre man er allergisk mot?

Sitrussyre er, som Aurelius sier, askorbinsyre... og askorbinsyre er vitamin c.

Så hvis greia var at man var allergisk mot vit c, så ville det jo vært nærliggende å tro at man også hadde mangel på vitamin c. :)

Regner med hun mente vanlig sitrus og sa sitrussyre fordi det gjelder de syrlige fruktene aka kiwi, sitron, lime, appelsin etc:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det "svart på hvitt" at det er sitrusfrukter og sitronsyre jeg reagerer på, men det er egentlig KUN selve frukten + brus og te jeg ikke tåler. Kanskje fordi det er mye av det i de varene, jeg vet ikke? Har ikke mangel på vit c såvidt jeg vet.

Jeg tvilte aldri på at du var allergisk.

Det var også bare jeg som kuka, da jeg egentlig regnet med at du gjorde som så mange andre og sa sitronsyre når du mente askorbinsyre.

Veit ikke hvorfor jeg gjorde det, men jeg gjorde nå det. Sorry sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus med sukker

Veldig sukkerholdige kjeks (i hverdagen, på tur eller servert kan jeg spise det)

Ketchup, rømme, dressing: smak.

Smør (på skiva)

Loff (med mindre jeg får det servert borte)

Vin og øl (liker det ikke) Liker derimot brennevin, som jeg ikke har lov å kjøpe ennå..

Kanin og hest - hallo, man spiser ikke dyra sine!

Scampi (Smaker fantastisk, men har lest for mye om miljøkonsekvenser)

Marsipan: smak.

Potetgull: har aldri i huset. foretrekker popcorn. (selvpoppet). Ikke spesielt bra næringsinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...