Gå til innhold

CelineMaria

Medlemmer
  • Innholdsteller

    278
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av CelineMaria

  1. Takk for svar folkens, dette var virkelig optimistisk! Kroppen vår er virkelig fantastisk altså.
  2. Heisann! Etter en alt for lang tid borte fra trening (og fitnessbloggen) pga ryggskade har jeg så smått begynt å trene igjen. Var i relativt god form for 1 år siden, men kroppen har forfalt siden den gang. Har gått opp noe i vekt, og må starte fra scratch både når det gjelder styrketrening og kondisjon. Var i relativt god form før jeg måtte ta pause, løftet rundt 90 kg i knebøy og 100 i markløft. Det jeg lurer på er om noen har vært i lignende situasjon, og kan fortelle meg noe om hvordan det var å skulle bli sterk igjen? Har fått med meg at det finnes en viss grad av "muskelhukomme
  3. Dette var meg i dusjen for 10 min siden. Jeg begynte å tenke på mennesker som har det vanskelig, og av en eller annen merkelig grunn havnet jeg opp med å tenke på blinde, døve og stumme. Mitt dumme men geniale spørsmål er: Går det an å være alle tre tingene på en gang? I så fall, hvordan kommuniserer de med folk rundt seg?
  4. Disse kosepratene om svada og visvas er hovedgrunnen til at jeg titter innom fitnessbloggens forum så ofte, det må jeg innrømme! Synes det er en god blanding av syklubb og fagprat jeg :cool: Ser også poenget til TS når det gjelder utlevering av personlig data med fullt navn, enten det gjelder seg selv eller andre, veldig enig med Tor her. Men typ randomness er da alltid på sin plass
  5. Angsten din for å legge på deg blir bare bittelitt mindre ved å hele tiden spørre på et forum for #fitness. Du er nødt å ta et oppgjør med denne frykten selv, for den vokser seg bare sterkere om man hele tiden søker bekreftelse på at å skeie ut er ok fra folk på et forum eller rundt deg selv. Ønsker deg lykke til mot et friere liv for kalorimas, kan skrive under på at det er verdt det!
  6. :eek: Verste jeg har hørt.
  7. Jeg og jeg oooog har lyst!
  8. Veit ikke om det er et kjent fenomen, men opplever akkurat det samme. Blir hoven og holder masse vann! Dersom jeg ikke trener styrke 4-5 dager ser jeg plutselig mye tynnere ut uten at dette er faktisk vektnedgang. Jeg ser på det som kroppens reaksjon på en hard, utfordrende økt, så lært å ikke bry meg så mye om det. Ang vanndrivende eller tips imot dette følger jeg tråden for råd
  9. CelineMaria

    Russekort

    Denne chatten ble bare sinusselig, noe så molekult! Off topic
  10. 02-snapper, tror du egentlig vet dette innerst inne, men du er rett og slett nødt til å trene mindre. Slapp av og spis mye så skal du se det årnær sæ! 4 kg på et halvt år er lite, spesielt med tanke på din treningsmengde. Det er ikke fett, det er muskler. Det beste for kroppen din er egentlig treningsfri, lette spaserturer og rolig styrke.
  11. CelineMaria

    Gourmettråden

    Det er vel lov å anbefale resturanter på gourmettråden? For alle som skal en tur til London har obligatorisk middag på Steak & Co! Der serverer de helt fantastiske proteiner (aka biff) som man selv steker ferdig ved bordet på en liten slags "stekeplate" på tallerkenen. Man velger selv smør å steke i, saus, krydder og tilbehør. Heaven on a plate!! Synes vi burde få noe liknende til Norge. Hjemmeside http://www.steakand.co.uk Steika alene er verdt en tur til London
  12. Tror ikke problemet til trådstarter er mangel på øvelser, men mangel på kontakt med rumpa. Riktig Lioni? I så fall har jeg slitt leeeeenge med det samme, og løsningen kom når jeg skjønte at jeg må trene rumpemuskelen, ikke bare gjøre øvelsene. Skvis og klem rumpeballene sammen alt du kan i topposisjoner og gjør isolasjonsøvelser for rumpa sammen med baseøvelser for bein. Pass på at teknikk sitter inne og at du alltid fokuserer på rumpa under øvelsene. Gi faen i at det ser jævlig ut bakfra når man tar i alt man har. Det kreves for å gå fra rumpe til #datass.
  13. Wot the fuk. Er dette en oppmuntring til å fortsette å overanalysere eller et råd om å prøve å analysere overanalyseringen til den forsvinner?
  14. Hvordan havnet jeg som skulle lese til eksamen inne på denne tråden.
  15. Er det ikke nettopp dette artikkelen handler om? At man i dag har et forvridd bilde på hva som er normalt og ønskelig? Det er ikke antifitness, det er du som underbygger det forvrengte synet til samfunnet.
  16. Stemmer det Raptorial sier, det gjelder både knebøy, mark, utfall, kick-backs og alle andre øvelser. Virker som en litt uvanlig problemstilling dette her, så får ta meg en tur til noen som kan se på det!
  17. (Prøver meg på en overskrift som tiltrekker folk:p ) Har et problem når det gjelder beintrening, mer spesifikt rumpetrening. Har trent opp knallgod kontakt med rumpen, men venstre side henger langt bak høyre. Når jeg prøver å stramme venstre gluteus maximus på samme måte som med høyre, opplever heller vondt i halebeinet, som om det ligger litt i veien for muskelen. Merker ellers lett at hamstrings tar over jobben, men tror selv dette skyldes latskap med tøying siste tiden. Men at halebeinet gjør vondt bekymrer meg. Det synes faktisk nå at høyre del av rumpen er større enn den vens
  18. Man får ikke mindre fokus på mat av å se eller poste bilder av mat hele tiden, sunn eller usunn. Det er akkurat som kroppspressdebatten. Jeg mener at løsningen mot et overfokus er å ta avstand og finne nye ting å bryne hjernekapasiteten på, ikke lete etter motpolen til fokuset. Om du er tjukk eller tynn har du fortsatt stort kroppsfokus når du skal fronte en eller annen sak for det å elske kroppen sin. Om du er fitness eller antifitness har du fortsatt et stort fokus på mat når du poster bilder av hvert eneste måltid, uavhengig av hva det er. Fokuset er problemet, man trenger andre arenaer.
  19. Illustrert vitenskap. :cool: Call me a nerd, men det bladet er søren meg interessant!!
  20. Bare at bikinijentene heller ikke går tilbake til normalt kosthold etter scenen. De fråtser i sjokolade en dag eller to, og er deretter tilbake på torsk, havregryn og kabonadedeig, bare litt større mengder, "for det er denne livsstilen jeg elsker". Finnes unntak, men de bikinijentene jeg kjenner til spiser diettmat året rundt.
  21. Vil det ha noe å si for fettprosent og progresjon på trening hva slags karbohydrat man velger? I mange sammenhenger blir man anbefalt såkalte trege karbohydrat, med lav glykemisk indeks, framfor raske karbohydrater med høy GI. Er dette kun med tanke på metthetsfølelse og såkalt "clean-eating"-prinsipper samt noen vitaminer, eller ligger det noe mer i det? Merker kroppen forskjell på raske og trege karbohydrater, og hvordan behandler den de to forskjellig?
  22. Jævlig generaliserende da… Grunnen er kanskje at han bare har møtt damer som de på Paradise. Finnes vesener med vagina som har mer selvinnsikt enn de, for å si det sånn.
×
×
  • Opprett ny...