Gå til innhold

Det du IKKE spiser


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mat og drikke som jeg med åra har følt blir mindre og mindre "nyttig", og derfor spiser/drikker mindre av...

Loff (og melprodukter med altfor høy melprosent) smaker lite, er usunt og inneholder lite viktige næringsstoffer

Sjokoladepålegg (mistet lysten på å blande godteri med mat)

Brus (drikker lite sukkerholdig brus, da smaken blir mindre god ved stadig sjeldnere inntak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser nesten alt - men en matvare er sjelden god alene. Mye mat er veldig kjedelig uten tilbehør. Eksempelvis poteter uten en god og fyldig saus - laget av bestemor hvor sausen er lagd på ekte smør, kraft fra et dyr og alt er bare perfekt. Blandet med poteter og mørt kjøtt er kanskje den beste kombinasjonen, hver for seg.... Tja, hvis sausen er god så går det med bare grønnsaker, men føler jeg savner poteten - som jo skal være melete og perfekt kokt.

Det jeg ikke spiser: (jeg skal heller aldri lære meg å like dette)

Rogn (ikke fisk og rogn, men rogn) (fikk det av mor da jeg var liten, og på den tiden måtte jeg spise det som ble servert. Tok vel to timer før jeg forlot bordet. Etter det har vi aldri hatt rogn alene til middag, og jeg slipper alltid rogn).

Ertestuing

Lakris

Oliven

Det jeg nesten aldri spiser:

Lever - smaker ikke godt. I tilfelle må det en ekstremt god saus til.

Sushi - Ok, har begynt å like det litt, men at det skal være så ekstremt godt kan jeg ikke forstå. Men det er vel et elsk-hat forhold man har til sushi, vet ikke om det er fordi det er så innmari trendy og sunt som gjør at folk sier det er det absolutt beste som finnes i hele verden.

Rabarbra - surt, og man må ha sukker på det.

Dressing - syns det ødelegger smakene. Med unntak av kebab - den må dynkes i den spesialdressingen (som av en eller annen grunn ikke selges i butikken) ellers er den ikke god.

Det jeg ønsker å lære meg å like bedre:

Ost - Liker så og si bare Norwegia og Brie.

Sushi - Som over - det er visst sunt og så jævlig trendy at det må man bare lære seg å like.

Erter - jeg spiser det, men det er ikke noe godt. (ertestuing skal jeg aldri lære meg å like).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår:

Egg (blir liggende i fosterstilling med mageknip i timesvis etterpå :()

Salami (det lukter fysj og fy)

Brus som ikke er pepsi max, cola zero eller dahls julebrus

Løk i store mengder

Øl

Farris

Oliven

Lakris

Krabbe (men reker funker hvis det er nok majones og loff under...)

Lutefisk

ellers spiser jeg det meste, til og med loff, nugatti, fjordland og billys pizza *gasp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skikkelig problemer med kaviar og makrell i tomat, takler verken utseende eller lukten. Fikk faktisk tilsnakk flere ganger på barneskolen fordi jeg åpenlyst brakk meg når folk i nærheten hadde dette i matpakken.. Helt jævlig!

Liker heller ikke; kjøttdeig, kjøttkake eller hamburger. Vet ikke helt om det er smaken eller konsistensen. Vet i alle fall at jeg ikke takler konsistensen på løk og sopp. Bortsett fra det spiser jeg det meste, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skrevet her før.. men kan legge til endel ting.

Kjøttdeig, kyllingkjøttdeig, koteletter, lamme/fårekjøtt, så og si alle typer stek.

Salami, servelat

ost, majones, rømme, fløte, melk (skummet kan gå til nøds)

Hadde et ganske greit forhold til disse før, men så sleit jeg med en spiseforstyrrelse.. og etter jeg ble helt frisk igjen har jeg egentlig bare fått helt stygga på de tinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet her før.. men kan legge til endel ting.

Kjøttdeig, kyllingkjøttdeig, koteletter, lamme/fårekjøtt, så og si alle typer stek.

Salami, servelat

ost, majones, rømme, fløte, melk (skummet kan gå til nøds)

Hadde et ganske greit forhold til disse før, men så sleit jeg med en spiseforstyrrelse.. og etter jeg ble helt frisk igjen har jeg egentlig bare fått helt stygga på de tinga.

Da må jeg jo egentlig spørre... Hvis du hadde et greit forhold til det før, men ikke kan spise det nå... har du da blitt helt frisk igjen?

Det er jo absolutt ingenting feil med disse matvarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pistasj-kan ikke fordra smaken

majones- det samme gjelder for majones

lutfisk-teksturen er bare motbydelig

smør på brødskiva-kvalmende

potet og pasta-for mye stivelse og jeg får vondt i magen av pasta

rømme-for mye kalorier, for lite proteiner

asparges-liker ikke smaken

blomkål-blomkål og fordøyelsen min er ikke venner

sild-smaker for fett og ofte mye bein i

makrell- det samme gjelder for makrell

gjærbakst-vondt i magen og blir oppblåst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...