Gå til innhold

Friskus21

Medlemmer
  • Innholdsteller

    103
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Friskus21

  1. Jeg sliter i perioder (spesielt i perioder med mye trening) med ubehag og "klikking" i hofteleddet. Denne klikkingen/snapping kjennes ut som lårbenshodet sklir litt ut av leddhulen for så å skli tilbake for hvert skritt jeg tar. Jeg har vært hos legen, men hun visste ikke riktig hva det kunne være og ga meg bare en resept på voltaren. Jeg opplever også periodevis smerter/ubehag (og i blandt knirking) i kneleddet. Jeg har hørt snakk om at visse matvarer kan virke antiinflammatorisk og andre matvarer inflammatorisk. Stemmer dette eller er det bare tull, og vil det evt. kunne redusere leddpla
  2. Dette kommer jo helt an på hva annet en spiser i løpet av en dag
  3. Friskus21

    Leve på luft

    Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt Damen som intervjues fra 4.00, kan virkelig ikke være ved sine fulle fem
  4. Hm.. "Det første jeg gjorde da programmet var over var å hive meg over den første og beste McDonalds’en som var i nærheten. Da kjøpte jeg en extra large BigMac-meny og la på meg det jeg hadde mistet i løpet av en uke." )http://www.kk.no/915827/kathrine-sorland-det-var-stas-aa-faa-smalere-midje)
  5. Krydder og friske urter er også et must
  6. Joo, fiskekaker er jo så godt!
  7. Kiwi - tåler ikke. Smaker godt, men er ikke verdt det når jeg hovner opp i halsen Ribbe - skjønner fortsatt ikke greie med det Kokt potet og pommes frites - kokt potet er noe av det kjedeligste jeg vet og pommes frites liker jeg ikke smaken av. Potetmos, ovsbakte poteter (med mye krydder og hvitløk) og fløtegratinerte poteter er helt ok, men ikke noe jeg spiser særlig ofte med mindre jeg blir servert det. Solbær, hasselnøtter, paranøtter, majones, minimais, aspik - aldri likt det Jarlsbergost - Synnøve og norvegia all the way Innmat, snegler - :s Loff - skikkelig grovt brød med masse kor
  8. Det kan hende hun har udiagnostisert diabetes eller høyt stoffskifte. Men med dette følger det også flere symptomer, så det er nok lite sannsynlig. Jeg tror nok heller at kalorioverslaget ditt er litt feil. Det er vansklig å regne ut en annen persons nøyaktige kaloriinntak på grunnlag av hva personen selv sier h*n har spist (med mindre vedkommende oppgir nøyaktig mål) og øyemål. Selv om dere tidligere har bodd sammen, er det vansklig å vite nøyaktig hva og hvor mye hun har spist hver dag over en lengre periode. Kanskje hadde hun et kalorioverskudd denne ene dagen, og for alt du vet kan det hen
  9. Uff, det må være verdens tørreste pizza:p Lett-osten kan evt. byttes ut med mager cottage cheese for å gjøre den hakket tørrere.
  10. På questproteinbar.com kan du hvert fall kjøpe en og en bar, og velge blant alle smakene. Det blir litt dyrer for hver enkelt bar enn om du kjøper en pakke med tolv, men ikke veldig mye dyrere. Det koster ca. 14 kr per bar (dersom kursen er ca. 5.9) og ca. 12.3 kr per bar dersom du kjøper en pakke med tolv.
  11. Er det noen som har bestilt questbarer fra questproteinbar.com? I så fall, hvordan var det med leveringstid ol.? De har litt dyrere frakt enn iherb, men du kan sette sammen din egen boks med ulike smaker. Lurer litt om jeg skal bestille her ifra, men er litt usikker. Og et siste spørsmål; hvilken smak synes du er best? Har hittil bare smakt chocolate brownie og chocolate chip cookie. Sistenevne vår kjempegod og den andre falt ikke i smak i det hele tatt.
  12. Jeg synes den var kjempegod! men litt for stiv pris til at jeg kjøper den ofte
  13. - Jeg liker rødt kjøtt dersom andre har tilberedt det (utenom karbonadedeig), men mister appetitten dersom jeg må tilberede det selv. - Speltlomper med leverpostei og tubeost sammen er nam - Liker ingenting som har gelekonsistens. - Yoghurnøtter med mandler er best (til nød de med cashew også) Jeg likte ikke brownie questbarene. Disse questbarene har fått skryt opp i skyene her inne, så jeg testet disse med smak av brownie. Innholdet var veldig bra, men smaksmessig var de ikke spesielt gode. Alt for salt og unaturlig smak. Har bestilt cookie dough barene nå, så får håpe de er bedre på sm
  14. Litt off topic, men protein kan også omdannes til glukose og brukes som energi.
  15. Synes det blir litt kjedelig når jeg er vant til alt mulig rart av topping (cottage cheese/skyr/frukt/bær/nøtter/nøttesmør/søtning)
  16. Friskus21

    Sulten!!

    Nå vet jeg ikke hva målet ditt er, men hvis du trener mer og er i mer aktivitet en tidligere så forbrenner du mer, og kroppen trenger mer energi, derav større appetitt. Tror som flere ovenfor her nevner, nemlig at du kanskje spiser for lite. Og en ting til, det er viktig med nok og riktig næring for fremgang i forhold til trening. For lite mat vil ha motsatt effekt.
  17. Hehe! Jeg har bare smakt cottage cheese i USA, men går ut ifra at Canada har samme merkene/typene. Er enig i at den noske smaker tusen ganger bedre, men det gikk nå ned
  18. Liten avsporing, men det finnes da cottage cheese i Canada
  19. Ja, det er et godt poeng! Barn trenger jo også langt mindre protein enn oss i løpet av en dag, så å gi barn proteinpulver kan vel lett føre til at deres behov overskrides. Store mengder sukrin setter i hvert fall fart på fordøyelsen og gir magevondt. Stevia har jeg derimot ikke merket noe av, men bruker som regel veldig lite om gangen
  20. Hehe! Jeg elsket også cottage cheese i barneskole-alder, cottage cheese og syltetøy
  21. Nå mente jeg ikke nødvendigvis sukkeret vi kjøper i butikken, men det finnes jo andre søtningsalternativer som stevia og erythritol som ikke går under katergorien kunstig søtning. Har i hvert fall sett proteinpulver søtet med stevia. Ang. smpørsmålet om alder siktet jeg til TS sin datter
  22. Ok, da er det nok ikke lenge igjen, hehe! Har pleid å bestille med UPS, så er vant til å motta dem raskt Snakk om å være utålmodig!
  23. Ja, det er vel ikke anbefalt å gi kunstig søtning til små barn, men det finnes jo proteinpulver uten kunstig søtning også (ikke det at jeg nødvendigvis ville gitt proteinpulver til så små barn) Hvor gammel er datteren din forresten?
×
×
  • Opprett ny...