Jump to content

psychgeek

Members
  • Content Count

    467
  • Joined

  • Last visited

About psychgeek

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 04/22/1986

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg har gode 10 kg som skal av, og merker at en jobb på farta gjør at man lett kan gjøre litt vel lettvinte løsninger. Så har dere tips til mat som kan preppes dagen før som er slankevennlig (lavkalori, gjerne litt karboredusert) som ikke krever så himla mye matlaging?
  2. Forsøkt å øve med å sette meg på huk, men det skjer noe med en gang jeg bruker stang...men skal definitivt slutte å se i taket. Står bredt med beina allerede. Jaja, da har jeg fått bekreftet at jeg gjør noe galt. Da får jeg øve mer
  3. Ja, beklager dårlig vinkel. Takk for svar, folkens! Jeg vet jeg svaier mye, men synes det er veldig vanskelig å la være. Står med bredt mellomrom med tærne vendt ut og prøver å presse knærne ut. Jeg har veldig svai i ryggen naturlig. Synes også det er mest behagelig å se opp, men hvis det er dårlig for nakken skal jeg slutte med det.
  4. I know, men får det ikke til!
  5. Jobber med å mestre knebøy. Har stressa med denne øvelsen alltid, redd for å skade ryggen. Beklager dårlig filming. Er det for mye svai i korsryggen? Hvordan kan man motvirke det i såfall? XiaoYing_Video_1446934224755.mp4
  6. Det reklameres for et program som gir trening- og kostholdsprogram for 6 uker: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3516 Jeg er kjempemotivert til bra trening frem til bryllup om drøye 2 1/2 måned å virkelig gi jernet på trening og lurer på om dette kan være noe for meg. Har noen prøvd det? Erfaringer?
  7. Ble en 1'er i dag. Siste halvåret har det vært helt jævlig å få gjort alt man skal. Føler mye av dagen bare går med på å stirre inn i dataskjermen eller boka uten å klare å bevege meg videre. Prøver alltid å få meg over 8 timers søvn. (8,5 timer er optimalt), men selv om jeg våkner av meg selv til omtrent samme tid hver dag, har det ingenting å si: er like dautrøtt. Sovner på lesesalen, i sofaen, på t-banen. Det å følge med på forelesninger føles umulig, noe som er frustrerende, for temaene interesserer meg jo. Det mest tragiske: jeg kan ikke drikke kaffe :sleep:
  8. Min fastlege gav meg rett i at jeg så ut til å oppfylle kravene til en diagnose for kronisk utmattelse, men at hun ikke så poenget med å fortsette prosessen med å gi meg den diagnosen. Jeg skjønner det ikke selv heller. Hva skal jeg med nok en eksklusjonsdiagnose?
  9. Vel, jeg har vært i narkose. To ganger, faktisk. Opplevde dog ikke en slik bedring, faktisk var jeg mer sliten i over en uke etterpå. Jeg har også gått regelmessig til fysioterapeut med knytninger i nakke og skuldre, og opplevde bedring i skuldre, men ikke i energi...dessverre..
  10. Jeg har også forhøyet kortisol, eneste prøven som viser noe som helst unormalt. Jeg merker også med trening, at de øktene hvor jeg tar skikkelig i, så blir jeg umiddelbart kvalm, og har lav energi. Dagen etter er jeg veldig tung og trøtt. Men har ikke lyst til å slutte å trene, det er så viktig for meg. Jeg har kuttet ut gluten etter jul, og opplevde en god bedring en god stund. Så "sprakk" jeg på kake, og har gått i kjelleren igjen, og selv om jeg nå er på glutenfri igjen, så finner jeg ikke tilbake til energien....
  11. Ble modig en morgen og kastet meg på "egg i havregrøten"-trenden. Blitt fast innslag hele uka.
  12. oj, hadde glemt at jeg hadde delt så mye bilder i den gamle loggen. Var litt voldsomt å se dem sånn på rekke og rad på åpent forum. Skal nevnes at disse bildene er litt gamle, da energinivået var et annet og derfor virket hvor mye trening jeg fikk inn. Jeg skjønner at det er lett å få inntrykk av at selvbildet er dårlig, men det er det ikke, det er bare at jeg har et mål jeg har lyst til å nå innen juni, og er usikker på hvordan jeg skal nå det. Noen trener og slanker seg for å flekse på en scene, andre for viktige begivenheter.
  13. Hvor mange økter styrke burde jeg få inn, da? Jeg kjører x-press programmet (med litt variasjon at et par øvelser jeg ikke er så glad i).
  14. jeg veier maten og bruker myfitnesspal. Om jeg så overvurderer/undervurderer noen av matvarene, burde det likevel være et relativt stort underskudd. Høyde: 167, vekt 65,5. Vekten er jo ikke egentlig så himla viktig for meg, men jeg ønsker ned i fettprosent, litt strammere figur. Veldig pæreformet i dag. Er to økter på 30-45 min i uka, pluss litt oppvarming på mølla før styrke overdrevent mye cardio?
  15. Jeg har hatt kontinuitet på et kaloriinntak på 1600 hvor jeg har rippet kostholdet for godis, usunt snacks og i stor grad brød, ris og drikkekalorier. Dette i seg selv har ikke ført til vekttap, selv etter mange måneder. Ved siden av har jeg trent i snitt 3 ganger i uka, hovedsakelig styrke. Jeg er ikke redd for å ta i Vedlikehold er i overkant av 2000 kcal, men så er hverdagen utenfor treningen ganske inaktiv. Spørsmål: hvorfor burde løping være minimalt? Er ikke det en bra måte å smelte vekk fett, feks ved intervalltrening? - Personlig blir jeg mer gira på å trene styrke om jeg har hatt 15-20 min på mølla først.
×
×
  • Create New...