Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Okay, her har vi gårsdagens fete/forstyrrende rutine:

Sto og gjorde meg klar til de siste fem repetisjonene med dips da en kar tok plass ved siden av meg for å ta triceps push down med tau. Greit nok.

Men neida, det var ikke greit nok. Han hadde nemlig tweaka øvelsen litt og gjorde den ikke med begge hender rett ned, men heller på skrå innover (sikkert for å treffe triceps bedre, det oste kukerundtsyndrom av hele fyren) Uansett, så endte han på slutten av hver repetisjon med hånda mot skrittet. Dere som ser for dere situasjonen kan nå tenke dere hva det så ut som.

Jepp. Det så ut som duden sto der og hadde fryktelige problemer med å pule sin egen hånd.. Og jada, stønning var det også. Så jeg var pent nødt til å vente til han ble ferdig (neida, han ble ikke den type ferdig..) før jeg fikk fullført dipssettet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Jenter som LØPER på 6 km/t (det går jo ikke an eller?)

!

Off topic

Men joda det går an, og jeg var nok en av de. Skal sies jeg går sykt sakte (fortsatt), og tidligere gikk jeg på 4,5 og begynte å jogge på 6 - og for i det hele tatt klare og få inn det å jogge lenge av gangen måtte jeg jogge på det tempoet.

Heldigvis går verden fremover og jeg ville aldri klart å jogge på det tempoet nå siden jeg nå kan gå på 6. Men er du kort og stutt må man begynne et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- En jente som tok 2 dips og deretter falt på gulvet (litt stakkars, men man bør vel kjenne sine egne begrensninger)

Hun gjorde sikkert sitt beste, kanskje hun klarer 3 neste gang siden hun presset seg litt ekstra? :)

- Denne er ikke sååå bra, men det stod et kjempekraftig fyr i en sånn..... vektstanggreie, også en gammel mann (70+?) i en lik ved siden av. De gjorde samme øvelse og den gamle mannen utkonkurrerte han store. Hehe. Var litt søtt![/

Kanskje han kraftige fyren nettopp har begynt å trene? han gamle kan jo ha trent i mange år for hva vi vet :) alle må begynne er sted vet du :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- å stå og snakke høylytt i over 30 min. enkelte gjenger er jo på 7-8 personer. trodde man kom for å trene ikke for å prate og halveis okkupere plass og sittendes ro maskin greia?

- jenter som sitter med nedtrekken på 5 kg og trekker ned i sånn 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det kan være ja, men det er ganske høyt ned fra den greien hun var på :p

Spurte om det gikk bra med henne og sånt da, men tror hun skjønte at hun burde gitt seg på den før. Har ikke sett henne på den siden :p

Isåfall må jo han ha et sinnsykt anlegg med innebygde muskler fra før. Han ser ut som mange av de veldig kraftige store fyrene her inne. Han er der hver dag også :p Så tror ikke han er helt i startfasen. Så han gamle mannen igjen idag, han løfter mer enn både meg og mannfolket mitt også. Kjempesøt mann :D Han pleier å high five meg på tredemøllen.

Jaja, men det er jo ikke en "fet rutine" at man presser seg litt mye vel? Vedder på at maange her inne har falt eller gjort noe lignende i forsøk på å gjøre sitt beste.. Og det er heller ikke en fet rutine det at man ikke er sterkere enn sidemannen.. Kanskje jeg virker litt krass, men det at man gjør sitt beste syns jeg er litt feil å latterligjøre :-)

Poenget mitt: gjør man sitt beste og deretter failer, so what? Man må av og til ut av komforsonen også :) og om man ikke er sterkere enn sidemannen, so what? Kanskje man gjør sitt beste uansett? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg observerte en sykt fet rutine på Elixia Carl Berner nylig. En idiot av en fyr bestemmer seg for å prøve seg på stående lårcurl-apparatet til Hammer Strength, som skal brukes slik:

Det idioten i stedet gjør er å bruke armene til å løfte opp leveren, og deretter plassere et kne i skåla og foten under leveren. Deretter slipper han opp vekten slik at den hviler på beinet, og står i denne posisjonen og tar kvartlegcurls.

Og ja, denne idioten var meg... (det skal sies at det brant som faen i hamstrings! :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn sett er det jo ikke noen forskjell på om man bruker det hjemme eller på senteret som Anneide ville frem til.

Hvis du bare løper x antall km for å forbrenne kalorier, så har det jo ikke så mye å si så lenge du jogger så langt du skal.

Joda. Det er en grunn til at mange kondisjonsapparater har tv-skjermer. Hvis man løper bare for å løpe - så funker det sikkert fint. For folk som løper intervaller, så er det vanskelig å skulle følge med på en skjerm samtidig. Det funker iallefall ikke for meg. Og generelt sett, så ville jeg ikke hatt med meg ipaden på trening fordi jeg ville vært redd for å ødelegge den.

Morsom reklame under her! Hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dette er sikkert en veldig velkjent øvelse og en sinnsykt fet rutine, men denne øvelsen har nå fått et navn :D :

Benk-hipthrust :D

Denne øvelsen kjennetegnes med sinnsykt tunge hantler i hver hånd, utført med helt utrolig teknikk, samtidig som rumpa får seg et skikkelig løft. Hip thrusten kommer bra inn mens vektene i hver hånd blir skutt opp i lufta og kommer like fort ned igjen, mens denne hip thrusten strammer skikkelig rumpa og gjør at man får trent to muskler, samtidig. Er ikke det den beste og mest effektive kombinasjonen og tidssparingen som fins så vet ikke jeg ;) AWESOME :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt vi er flere, brant meg på det jeg og for en uke siden xD

Hva er egentlig greia med å drasse med seg ipad og se den mens en løper/sykler/elipsemaskin?... ok hjemme sikkert, men på et treningssenter?

hah! Jeg drasset med meg LAPTOPEN i stad når jeg gjorde 4x4 på ellipsen. Så film. Tiden gikk fint fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par uker siden kom det inn en ung fyr med stor overkropp på gymmet, rett fra bilen, minusgrader utenfor. Kastet mobilen og nøklene og shaken på gulvet og heiv på 75 kg på knebøy.

Javel, tenkte jeg. Skeptisk.

Han tok så 5 reps med noe som var mellom kvart og halv bøy. Deretter fortsatte han med å hive på 20 kg til å tok 5 nye reps som liknet mer på kvart enn halv bøy.

Da var jeg heldigvis ferdig med benkpressen min og kunne gå. En lidelse å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observerte en litt eldre herremann (40+) her om dagen som skulle til å begynne tøyinga si når jeg kom inn i salen. Han hadde på seg t-skjorte, DONGERIskjorts og CROCS ( :cautious: ) , og dette skulle han altså tøye ut i.

Han starter med å legge seg på rygg, og fortsetter med å rulle bakover (som i stupe kråke baklengs). Trenger vel egentlig ikke å nevne at rørleggersprekken som dukka opp var den største jeg har sett, for det som var morsomst med hele greia var trynet til hun stakkars dama som satt ved siden av (og dermed fikk den svette sprekken til mannen langt innenfor sin intimsone)... Måten (og hastigheten) hun spratt opp på var helt sinnsyk, og helt ubeskrivelig, og hun forsvant på under sekundet. :lol:

(kan vel i utgangspunktet ikke kategoriseres som en fet "rutine" da dette forhåpentligvis var et engangstilfelle, men det var dødelig morsomt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...