Jump to content

Synan

Members
  • Content Count

    1107
  • Joined

  • Last visited

About Synan

  • Rank
    Fitness blogger

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Generelt: Gjør det motsatte av typiske råd om "hvordan gå ned i vekt" Spis av store tallerkener, spis gjerne foran TV-n, ikke spis glovarm mat (da går det fortere), "spis med øya", ha gjerne gryta foran deg og forsyn deg flere ganger, ikke dropp smøret på skiva/dressingen på salaten/sausen på middagen, dropp lettprodukter, bruk pesto, olivenolje, nøttesmør, kokosmelk, majones, seterrømme osv. på alt du liker (feks på brødskiva under pålegg og grønnsaker), velg (i hvert fall innimellom) kyllinglår+vinger over filet, entrecôte over indrefilet (nam!), laks over torsk, og kjøttdeig over karbonadedeig, ta deg en bolle, drikk/lag shake av H-melk, si ja til det kakestykket, og vend deg til å være skikkelig mett. 3500 kcal er ikke SÅ mye, så du burde fint kunne komme i mål med god og "vanlig" mat uten å måtte rulle deg i salt og sukker før leggetid
  2. Synan

    Dagens negative

    Artikkelsamling her også, skriver om tilbakefall til kriminalitet
  3. Synan

    Dagens negative

    Leverer til jul neste år! Enn du? Og hva skriver du i (og om)?
  4. Synan

    Dagens negative

    Hvordan har du tatt tiden på deg selv? Snakket høyt ut i rommet? Av erfaring er det det eneste som funker, da du automatisk legger til deg flere pauser og "fyllord" når du snakker høyt enn når du snakker/leser inni deg. Inkluder introduksjon av deg selv+det du skal snakke om, så går jo 15 min fort som fy! Og er det konferanse du skal på blir de som regel bare glade hvis noen går litt under tiden, da de fleste som regel går over...
  5. Vegetabilske oljer av typen solsikke, raps, soya osv., eller ingenting Det var det jeg tenkte også. Dama i butikken sa at det står info om dette i enten i blekka som følger med eller på nettet, men jeg gadd ikke sjekke opp. En tykkbunnet panne av typen dritdyr som man ikke kan steke biff i har jeg ikke plass til i kjøkkenskapet uansett
  6. Til alle frustrerte Woll-panne-eiere kan jeg videreformidle følgende beskjed vi fikk fra produsenten da belegget på panna vår begynte å løsne etter få måneders bruk: Panna tåler hverken smør eller olivenolje, og om du bruker dette er det din egen feil om belegget tar kvelden. En bortkasta investering for de aller fleste med andre ord
  7. Til dere som har fått en eller annen diagnose og/eller behandling: Hvilken vei har dere har gått for å oppnå dette? Fastlegen? Andre behandlere?
  8. Jeg skal på Graspop i Belgia! Har aldri vært der før, men liker både Belgia og metall så det kan ikke bli feil. Skal supe i meg iskald framboise mens jeg hopper rundt i sola eller regnet, blir stas Sover såklart i telt, og gleder meg mest til Shining tror jeg :happy:
  9. Hva var dine høydepunkter og nedturer? 2014 har vært et fullstendig bedritent treningsår for min del, så nedturene orker jeg ikke liste opp engang. Høydepunktene er at jeg har "oppdaget" yoga, og hatt en del fine økter på OSK på dager hvor alt egentlig har vært grått. Fine fine klubben! Hvilke mål nådde du? Ingen Var farlig nær å nå 60kg. (dvs. over kroppsvekt) i benk, men kroppen ville ikke allikevel. Tar det neste år! Beste treningsminner fra året? 110 kg mark med fin kontroll på Nasjonalt, samt å heie høyt på alle som løfta på NM på Storefjell i mai Noe du vil klare før året er omme? Ikke skade meg mer? Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv? Fysisk svakere, psykisk sterkere. That's how I roll :cool: Hva er målene for 2015? - Bli skadefri, og å kunne bøye+marke uten smerte. Jeg døper herved 2015 til rehabens, rullingens og tøyingens år i min treningsverden - Gjøre yoga - Ikke gi opp styrkeløften
  10. Synan

    Dagens negative

    Skikkelig sjuk på 3. uka, og immunforsvaret viser ingen tegn til å jobbe med noe som helst Ser ut til at Sydnorsk neste helg utgår, og jeg er bortreist de to neste stevnene. Vil. perse. i. benk. NÅ.!!!!1!!!1111!!!
  11. Med henvisning fikk jeg time hos Curato i Sandvika i.l.a. noen dager, og Unilabs i Oslo etter et par uker. Kan være greit å ringe litt rundt, er jo ikke så langt til Ski feks Lykke til! Og da må jeg nesten spørre om det skal hjelpe med kortison i leddet eller ikke? Jeg får i hvertfall vondt ved all fleksjon i fofta (inkl. når jeg trekker beinet mot magen), og det blir værre ved innoverrotasjon (men bedre ved utoverrotasjon). Både røntgen og MR har vært negative her, så er fremdeles litt rådvill
  12. Jeg har vært gjennom mye av samme greia som deg høres det ut som, og fikk av manuellterapeut anbefalt (og har gjennomført) Røntgen for å undersøke cam- og/eller pincerproblematikk (eller i dine ord "om det er utforminga av bekken og lårbein som ikke digger knebøy") MR av vev i hofta (i mitt tilfelle hadde de mye fokus på labrum) Det er ikke sikkert de finner noe, men da vet du i hvert fall mer om hva det ikke er Hvis jeg var deg ville jeg kanskje bare satt meg på venteliste (de har kortere køer utenfor storbyene) og trent som du gjør nå frem til den tid? Du er i hvertfall ikke alene om denne typen smerter, hvis det er noen trøst
  13. Synan

    Dagens Glade

    Løfta ikke, var innom med kaffetrakter og stod ved døra til litt uti bøyen før jeg rusla hjem til sofaen igjen (skranten form). Men kom tilbake en annen gang, så sier vi hei
  14. Synan

    Dagens Glade

    Syns jeg så deg ja, gøy du tok turen
×
×
  • Create New...