Jump to content

Titanium

Members
  • Content Count

    892
  • Joined

  • Last visited

About Titanium

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday January 1

Recent Profile Visitors

1150 profile views
  1. Hei! Har nå så alt for lenge hatt problemer med kroppen min, og synes det er alt for tidlig å ta til takke med det som 20-åring. Har først og fremst lyst til å prøve ut fysioterapi, ettersom det er en av de få behandlingsformene jeg ikke har testet ut tidligere. Kiropraktikk og naprapat har ikke fungert på skader og problemer tidligere, men en osteopat (ikke i Oslo) har faktisk hjulpet meg en del. Tror jeg hovedsaklig trenger hjelp til å endre bevegelsesmønsteret mitt, holdningen min og hjelp til generell opptrening ettersom jeg har så vondt at jeg ikke klarer trene. Flyttet til Oslo i høst og aner ikke hvor jeg skal dra. Helst privat eller driftstilskudd, uten flere måneders kø. Har søkt litt rundt, også her inne, men synes det er vanskelig å finne hva som hadde passet for meg og mine problemer, ettersom terapeuter er gode på forskjellige områder. Problemer jeg har i forhold til hvilken fysioterapeut dere kanskje anbefaler: - betennelse i bursae i skulder - myalgi intercostalt som kommer og går, men akkurat nå kan jeg ikke gå en tur engang uten at det blir verre - muskelknuter, vet spesielt om en stor på ryggen som ingen har klart å løsne opp (kanskje heller massasjeterapeut for dette?) - generelt veldig mye spenning i kroppen som gjør vondt, og til tider vondt å puste og plutselig vondt i brystkassa (spenninger i kjeve, lår, bryst, legger, egentlig over alt..). Klarer faktisk ikke sitte stille på en stol i over 10 minutter før det gjør fysisk vondt i kroppen og jeg må bevege på meg. Så hva tror dere? Setter stor pris på alt av svar!
  2. Trodde veldig lenge at det stod Jeg er brød på Jegerbrødet <3
  3. Har vel lovt kona at han skal trene om morgenen. Greit å i allefall være i nærheten av åstedet når man først skal lyge
  4. Hva var dine høydepunkter og nedturer? Nedturer: Skulderskade, rygg- og leggproblemer som hindret en del trening og progresjon Høydepunkter: Ble kvitt skulderskaden, selv om den stadig lurer seg innpå... Hvilke mål nådde du? Har ikke nådd noen mål i år! Gikk fra et supert treningsår i 2013 til å ikke oppnå noen ting i 2014. Beste treningsminner fra året? Fikk marsjet mye i forsvaret med tung sekk tho! :happy: Noe du vil klare før året er omme? Hadde jeg klart å bli kvitt alle smertene hadde det vært topp! Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv? På noen måter ja, andre måter nei. Men alt i alt tror jeg jeg går i pluss med erfaring uansett. Hva er målene for 2015? Bli mer smidig og starte med enten yoga eller polefitness. I tillegg vende sakte tilbake til styrketrening, og kanskje til og med komme meg tilbake på nivået jeg var tidligere. Ønsker også å gå ned noe i kroppsvekt da jeg begynner å bli lei av å drasse rundt på mer enn jeg trenger. Altså bare grunner til å se positivt på nyåret som kommer
  5. Of course! Vondten i kneet var av typen vondt å løpe/knebøye, trapper... Behandlingsmetoden var at jeg lå på en benk, og hun rettet opp i flere områder i kroppen min ved å løfte på den, og trykket også på magen/mellomgulvet. Før behandlingen skjekket hun fjæringen/dempingen eller hva du vil kalle det ved å dra i beina mine. Jeg merket ikke at det var noe galt, men kjente godt forskjell etterpå når hun gjorde det samme. Det var som at hele kroppen fulgte etter, og knevondten har ikke vært der siden, uten at jeg hadde sagt noe om det engang.
  6. Var veldig mye her så har ikke lest alt, men kan komme med et lite inspill; Dro til osteopat. Var ikke der for kneet mitt, men hadde hatt vondt i kneet i ca 1 måned, som kom litt til og fra. Hun fant ut at jeg ikke hadde noe "fjæring" i kneet, gjorde noe som jeg synes var litt magisk, så var jeg bra igjen. Bare et litt sånn annet alternativ
  7. Titanium

    Dagens Glade

    Skjønner plutselig hvorfor folk trenger motivasjon til å trene. Det slo meg da jeg dro for å trene i dag, uten å kunne gjøre noe av det jeg ville pga skade, så må bygge meg fryktelig sakte opp. Altså at trening nå er kjedelig. Dette er dagens glade fordi jeg trener sammen med så fantastisk hyggelige folk som er motivasjon nok i seg selv til å komme seg på trening
  8. Kjører litt uhøytidelig biorytme selv for tida, og vil si at det jeg synes er optimalt er noen egg til frokost, med kaviar, som omelett eller liknende, og en (god) havregrøt til kvelds. Eventuelt pannekaker som blir nevnt over her, gjerne på havregryn. Selv om du ikke spør etter det, kan jeg legge til at en type salat med en svær proteinkilde og litt brød er god deal-middag! Hvis man da i tillegg øker størrelsen på måltidene x5 i forhold til det du fikk i hodet da jeg skrev egg, salat og havregrøt, så har du jo en fin periodisk faste-liknende diett.
  9. Tusen takk for svar! Høres fornuftig ut, skal absolutt vurdere fysio/manuellterapaut
  10. Har slitt med betennelse i bursa siden slutten av november, og begynner og bli rimelig lei av dårlig bedring. Så jeg lurer på om noen har opplevd det samme, og hva som hjalp for akkurat deg? For min del kom det av overbelastning da jeg startet på et 5-dagersprogram med skulder hver dag. Ikke et problem i utgangspunktet, men hadde rett og slett for høy belastningsprosent. Etter ca 1,5 uke med smerter gikk jeg til legen og fikk en voltarenkur. Ble bedre, men klarte å "rive det opp" igjen av uheldig belastning på skuldra senere. Har altså bygd meg opp en eller to ganger, men forverret det på nytt. Kom som akutt betennelse, og har vel kanskje utviklet seg til en mer kronisk betennelse ettersom det har vart i tre måneder nå. Startet å gå til kiropraktor i midten av januar, hvor han fant ut at betennelsen har opphav i noe nervesaker (som jeg ikke kan noe særlig om) i nakken, som han nå driver og knekker og presser på osv. Dvs jeg kjenner også strålinger ut mot begge armene, men dette har ikke så mye med betennelsens bedring å gjøre... Problemstillingen er at skulderen helst ikke skal være inaktiv så lenge for å unngå redusert bevegelighet i skulderleddet, men med en gang jeg trener noe bevegelighet etc blir betennelsen egentlig bare verre. Kjenner forsåvidt også vondter bare av å sitte i ro og skrive sånn som nå, eller av å kjøre bil, sove osv. Egentlig bedre å gå en tur. Så hva er deres beste tips? Fysioterapaut? Akupunktur? Kortisonsprøyte? Vil bare høre litt erfaringer eller synsinger, skal inn i hæren i august og er litt smådesperat etter å bli bedre, ettersom det er noe jeg virkelig ser fram til.
  11. Titanium

    Dagens Glade

    Egentlig ukas glade, men kjører på; Gjennomførte sesjon med glans, og har blitt innkalt til førstegangstjeneste! Så ubeskrivelig deilig å vite hva jeg skal gjøre til høsten. Også ikke minst hæren da! Pluss at jeg klarte kravene til befal, sånn at det er en mulighet i framtida
  12. http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html Her er hvertfall noen standarder
  13. En (litt drøy) dose selvironi
  14. Var absolutt ikke meningen å gjøre det sånn! Tenkte bare å få inn et litt annet synspunkt
×
×
  • Create New...