Jump to content

Knugen

Members
  • Content Count

    438
  • Joined

  • Last visited

About Knugen

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg har disse og er veldig fornøyd! Fra før har jeg prøvd Do-Wins og Mirunz.
  2. Og det er bra for deg å få tankene over på noe annet den stunden økten din tar, godt å lufte hjernen rett og slett.
  3. Jeg er også psykopat, en skikkelig rå en! Iflg en av mine tidligere kjærester i alle fall
  4. Bra! Jeg er ikke tilhenger av det i utgangspunktet jeg heller, men nå er det ingen vei utenom. Artrose: http://www.revmatiker.no/diagnoser/artrose/_attachment/5226/binary/43688?_ts=12d7575e0a2
  5. Takk for tipset! Hvorfor støtter du ikke bruken? Snakker du rent generelt eller i mitt tilfelle?
  6. Jeg har artrose i fingrene, foreløpig mest i de to ytterste leddene. De er deformert, stive og smertefulle. Nå sliter jeg med for eksempel øvelser som markløft og andre øvelser der stangen hviler hovedsakelig mot fingrene. Det er rett og slett forferdelig vondt når jeg kommer opp mot en 60-70 kg i mark og hendene er ikke brukervennlige på et par dager etterpå . -Vil jeg likevel få effektiv trening selv om jeg ikke øker og øker i vekt? Alternativer til markløft? -Har ikke forsøkt løftestropper foreløpig, men kan de gi en avlastning for fingrene? -Hansker ser jeg ikke vitsen med, da de mest beskytter håndflaten og ikke fingrene. Stemmer dette, eller bør jeg prøve? Andre øvelser som er vonde er nedtrekk. Noen gode tips?
  7. Ceridal Lipogel, fås på apotektet. Jeg bruker den for å holde det sjakk når det er på det verste.
  8. Først var det for å bli tynn. Så for å bli god i styrkeløft. Nå fordi jeg kan, på tross av fibromyalgi og artrose.
  9. Ta reseptfrie smertestillende hvis du tåler det, og ha en lindrende ispose (eller en pose med frosne grønnsaker på den vonde siden). Klarer du ikke å svelge, så finnes for eksempel Paracet som stikkpiller også. Har fjernet 3 av fire visdomstenner, jeg vet hva jeg snakker om:).
  10. Ble resultatet av bukplastikken ødelagt pga det siste svangerskapet eller var ikke operasjonen vellykket i utgangspunktet?
  11. Jeg fikk vondt på fremsiden av lårene i begynnelsen, fordi jeg ikke hadde god nok kontakt med musklene på baksiden slik at jeg på en måte dro meg opp med musklene foran i stedet for å jobbe med baksiden og rompa i knebøyen. Nå har jo du holdt på med knebøy en stund, så det er ikke sikkert det er samme problemstillingen da.
  12. Dette er som å lese om meg selv! Jeg klarte ikke knebøy med kroppsvekt engang.... Da tok jeg beinpress, goblet squats og bulgarske utfall en periode. Innimellom tok jeg litt knebøy med kroppsvekt der jeg fokuserte kun på teknikken. Etter en del uker klarte jeg til slutt knebøy med 10 kg-stang, så noen reps med 20 kg og nå går det så det griner (nesten). Bare å kjøre på !
  13. Marte S: kan du si noe mer om kostholdet? Hvilke matvarer hjalp det å kutte ut?
  14. Jeg har fibromyalgi og artrose, og for meg funker styrketrening. Med funker mener jeg at jeg kan utføre det, revmatismen blir ikke bedre av treningen. Jeg har også erfart at for meg så fungerer få reps og tung vekt bedre enn mange reps og lette vekter, men det er nok veldig individuelt. Har ikke noen formening om kosthold:).
×
×
  • Create New...