Gå til innhold

Velvet

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3 470
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Velvet

  1. Ja, det er fullt mulig, til en viss grad med visse modifikasjoner. Alt handler om progresjon. I det legger jeg at den neste økta di burde være "mer" enn forrige økt. Det vil ikke si at du skal lasse på med vekter, men at det kan enten være A)tyngre enn sist, eller B)Flere reps enn sist. Det ligger bak premisset progressive overload. For å jobbe opp trenger man egentlig bare litt gulvplass og kanskje en strikk eller tre. Når man skal bygge rumpe bør man også tenke år, ikke måneder.
  2. Sikker på at du har akillesbetennelse, og ikke kroppen som har reagert på spurt? Betennelsesdempende midler hjelper i akuttfasen, er man disponert for dette bør man forebygge med bevegelse/tøying/egenmassasje på triggerpunkt. PS: Leggsmerter/betennelser sitter ofte med årsak litt lengre opp enn det selve betente området. Ole-Mats er jo forresten klok på dette så rådene hans er gode.
  3. Det her er helt normalt. Den kan også variere med 1-3 ila dagen avhengig av når på dagen du veier deg og parametrene rundt veeingen (nettopp tissa, tissetrengt, mensen, eggløsning, hva du har spist, hva du har i tarmen etc)
  4. Velvet

    Dagens Glade

    Logget seg på for første gang å månedsvis. Første man ser: Tuba-post. Made my day
  5. Fant ut at man kan ta flytoget til lysaker, så da er alt såre vel, så har man GPS til rette adresse
  6. Velvet skal på storbytur! Og som den orienteringsløse personen jeg er; Hvordan kommer man seg fra Oslo S til Lysaker?
  7. Jeg har vært; I røntgen, hos ortoped, hos osteopat, manuellteraput og kiropraktor i de siste ukene. Jeg har cerebral parese og bekknet har tiltet etterhvert som jeg har vokst og utfordringer blitt større.
  8. Velvet

    Dagens negative

    Elsker treigt internett. Helt og holdent Finnes det noe annet som kan drive relativt normale folk til rage?
  9. Begge deler Har både bekkentilt og lengdeforskjell.
  10. Da har jeg endelig fått karret meg til spesialist og fått svar på en del av helseproblemene mine Jeg har minimal grad av CP, og har i tillegg bilateral plattfot, dropfot, og mangelfull evertering av fot. Høyre bein er 2 cm kortere enn venstre og bekkenet mitt tilter. Jeg får derfor leggskinne, spesialbygde sko og fotsenger. Hvordan skal man best forholde seg itl dette treningsmessig? Er ettbeinsøvelser ett must for meg?
  11. Jeg må innrømme det, det trolles mye herfra
  12. Nei, de fleste under 25 i dag er totalt ubrukelige når det gjelder tillit til dem. Jeg har helt sluttet å ansette folk under 25. Hvorfor? Du kan ikke stole på dem. De gjør akkurat det de må, i sitt eget tempo og bruker systemet for det det er verdt for å slippe å jobbe. True story: En sommervikar, på 2 mnd greide farens hans å gå bort, datteren hadde feber 12 ganger, kom konstant for sent og gikk en halv time tidligere i den tro at jeg ikke fikk med meg dette her. Jeg sparket han på dagen, men ikke uten at han melket systemet for det som kunnes uten at han til syvende og sist kom noen
  13. Det handler ikke om treningskapasitet. Det handler om at hun ikke har kapasitet og må velge hva hun skal bruke sin kapasitet på. Ergo må hun til lege for å undersøke hva det er. Jeg har cerebral parese. For dere vanlige vil dere ikke se noe som helst galt med meg, annet enn kanskje litt rart ganglag dersom dere studerer meg. Men, på grunn av dette, vil jeg bruke omtrent dobbelt så mye energi på ett sett, kontra hva dere ville brukt. Hvis dere bruker 80% energi på noe, bruker jeg 150% energi på det samme. Jeg brenner meg derfor raskere ut - og det blir ikke bedre med alderen, ergo jeg må ve
  14. Jeg er plattfot, med (bare) 20% dorsalfleksjon og tendenser til droppfot. Det gjør også sitt at det mangler støtabsorbasjon i fotbladet og dermed vil kroppen legge mer fokus på min friske fot, med konsekvenser at kroppen skeivbelastes. Foten roterer utover uten innleggssåler, som gjør sitt til at hele leggen feilbelastes og det har konsekvenser helt opp til skuldrene. Så nei, det er ikke bare latskap. Med oprotesen og sålene mine fungerer jeg tilnærmet normal. Uten disse må jeg bruke all mental energi hvis jeg skal klare å holde stabilitet og symetri
  15. Velvet

    Dagens Glade

    Sjefen til Velvet: Du får stryke gutta på verkstedet litt på låret så fikser de det der Skulle gjerne ha blitt fornærmet om det ikke var akkurat det jeg ville gjort
  16. Jeg stusser nå mest på at hun, som er vant til å trene, tar på seg KUN en treningsjakke over sportsbhen sin. Hun må da kjenne seg selv godt nok til at hun vet at den jakka forsvinner? Og nei, sportsbh er ikke passende bekledning på treningsstudio like lite som hotpants er. Lik det eller ei, men folk er noe forskjellig og flerparten av samfunnet lever etter den normen at enkelte deler av kroppen skal man tildekke i offentlig rom. Det er heller ingen som vet om hun i hotpantsa også fikk tilsnakk.
  17. Hver gang jeg skal justere litt på fettprosenten forsvinner det fra puppene og rumpa. Hver gang! Ikke magen, ikke ryggen - puppene og sitteputa! HVORFOR???
  18. Snuser på den ved neste bilskifte!
  19. Kjærstn sier at lille meg drukner i den store bilen
  20. 1. På bildet ditt, hvor skal du ned i vekt? 2. Det handler mer om kroppskomposisjon enn ren vektnedgang 3. Å spise sent, å spise lite og ofte og blabla...bare tull. Kvitt deg med det. Spis proteiner, fett og karbs, men i balanserte og gode mengder.
×
×
  • Opprett ny...