Gå til innhold

Tjoms

Medlemmer
  • Innholdsteller

    212
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Tjoms

  1. Det står vitterlig i artikkelen både dommen fra tingretten og den nye? Dommen kan da ikke ankes, men straffeutmålingen kan ankes til høyesterett. Om jeg ikke tar helt feil.
  2. http://www.dn.no/nyheter/2015/01/14/1420/Jus/treningstopper-dopingdmt
  3. Tjoms

    Vitamin d inntak

    http://examine.com/supplements/Vitamin+D/
  4. Badeballmageovervektig kompis som er sterk som en okse. Trener styrke og har gjort det lenge. Skipper stort sett leg day. Vel og bra, han om det. Uttaler: "Jeg trener aldri markløft for da får man sånn tønneform på overkroppen" Så badeball eller tønne. Dilemmass...
  5. "Jeg kan ikke ta av for jeg har ikke disiplin til å spise 5 ganger om dagen" Jeg prøvde meg med at forskning viser at måltidfrekvens i seg selv ikke er noen avgjørende faktor for å "ta av". "Det er annen forskning som viser at det betyr noe" Samtale avsluttet. Jeg kunne jo sagt at jeg forsto om å spise 5 ganger om dagen gjorde at han klarte å spise lite nok til å ta av og at han sikkert ble sultnere av å spise sjeldnere og derfor spiste for mye om han spiste sjeldnere. Er redd han hadde hatt annen forskning som viste at det også var "feil". My bad.
  6. Fra: http://www.unbroken.no/cut-the-crap-og-kom-til-poenget-skulderproblemer-del-2/ ART pec – mobilitet Ligg på ryggen, og ta et godt tak i brystmuskulaturen. Hold dette pinsettgrepet mens du fører armen bakover, opp over hodet. Ikke slipp trykket som du appliserer på muskulaturen med fingrene, mens du beveger armen. Bra øvelse som kan brukes til å slippe i bindevevet til brystmuskulaturen. For de som ikke får noe tøy på vanlig stretching av brystmuskulaturen, er dette en fin måte å løsne i både muskel og bindevev
  7. Denne er fin for strekking av brystryggen:
  8. http://www.unbroken.no/cut-the-crap-og-kom-til-poenget-skulderproblemer-del-2/
  9. Kvinnelig kollega som mener hun har peiling på det meste innen trening og kosthold. Er selvfølgelig crossfitter. I lunsjen her om dagen: "Ikke rart så mange er så feite, siden det ikke serveres fullkornspasta i kantina her" Ok, det serveres veldig ofte pasta i kantina og aldri fullkornspasta, men jeg ville vite hva hun mente med det. Svaret var så klart fiberinnholdet. Jaha? Jeg prøvde å opplyse om at fiber er vel og bra, men kaloriene i fullkornspasta virker prinsipielt på samme måte som kaloriene i all annen mat, uavhengig av fiber. Hun var helt uenig, også når jeg prøvde å fort
  10. Whey isolate er så og si laktosefritt. Er du hypersensitiv for laktose, kan det vel tenkes at du reagerer på Questbars. Melkeisolat som det også står, kan nok inneholde litt mer laktose, men også her veldig lite. Alt dette ble forresten funnet ut ved hjelp av google.
  11. The amount of dumb is just too damn high!
  12. http://www.questproteinbar.com/ingredients
  13. JFGI! http://prestasjonstrener.com/2013/04/03/x-size-oppdatert/
  14. Hm... Men har det noen "ekstra boost" på fettforbrenningen å gjøre det slik kontra en mer "moderat" strategi på underskuddsdag(er)?
  15. Tiwas: Slik jeg har forstått det så kan kroppen teoretisk kunne hente ca 60-70 kcal per kg kroppsvekt per dag fra fettvev. For en 80 kg tung mann vil det si ca 500 kcal per dag. Det vil si at om du spiser slik at du ligger i mer enn 500 kcal i underskudd kan ikke kroppen dekke inn dette underskuddet ved å hente mer energi fra fettvev og må da hente fra andre kilder, for eksempel muskelvev. Hva er da vitsen med å ligge i 1000-1500 i minus noen dager i uka? Hvorfor ikke ligge i ca 500 i minus på hviledager og ca 500 i pluss på 2 av treningsdagene og enda mer i pluss på spisedagen(trening
  16. JC Deen: http://www.jcdfitness.com/2010/04/build-muscle-and-lose-fat-part-2/
  17. Kasein et avfallsstoff fra myseproduksjon? http://www.friskogfunksjonell.no/proteinkvalitet/ Melk er 80% kasein og 20% myse og problemer relatert til inntak av melk er vel i hovedsak knyttet til laktose i melk og ikke kasein? Hvor har du lest at kasein er er uheldig for tarmen?
  18. 300g mager kesam 150g blåbær 50g bringebær 30g hakkede mandler strødd over eller bytter ut mandlene med 15g kokosmasse og 15g mandelmel som jeg strør over.
  19. Prøv Biorytmedietten. Som ikke er en diett, men en relativt enkel måte å legge opp spisemønsteret sitt. En av fordelene er at man kan legge seg mett og sove godt. Jeg følger denne måten å legge opp måltidene og trives med det. Kaloriunderskudd er som det sies over her det viktigste og deretter å finne et spisemønster som passer din hverdag og kropp. Om det er lavkarbo, PF, biorytme eller annet betyr mindre. Les her: Biorytme dietten | MyRevolution
  20. Noen som har erfaringer med dette programmet? Hypertrophy-Specific Training : : Official Home of HST
  21. Jill Michaels veti hvert fall hva som skal til for å få abs!!!
×
×
  • Opprett ny...