Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bokstavkjeksgjeng-wannabe curla i knebøystativet, noe han supersetta med hantelcurls. Lenge. Snakker om over halvtimen. Under rush hour. Med en teknikk som sikret at ikke et eneste fiber i biceps fikk jobbe den dagen.

Lar man seg ikke irritere av det er man ikke mye interessert i trening.

Rettelse(?): Lar man seg ikke irritere av det er man ikke mye interessert i andres trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet "markløft"rutine fra noe som så ut som en newbie-sis midt i 30-årene på gymmet nå nylig. Hun trente egentlig ikke så mye, men noterte flittig. Gudene vet hva hun noterte, men.. Uansett. Hun la en 30 kg-stang foran seg på gulvet (på kanskje det minste egnede stedet på hele sentret) og satt igang. Hun stod med bena heelt inntil hverandre, satt seg på huk, litt bakoverlent, tok tak i stangen, rullet fra helen frem på tærne og reiste seg opp. I topposisjon strakk hun seg helt ut, senket seg ned (fortsatt på tærne) og rullet tilbake på helene. Rutinen ble repetert x antall ganger. Det var vel egentlig ingenting som i det hele tatt kunne minne om markløft.

Dipsdama var der igjen idag óg. Samme rutine som forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går stod en PT og hans disippel og gjorde roterende skulderøvelser (2.5/5 kg) MELLOM knebøystavinene.. Måtte snike meg forbi dem for å slenge på vektene. Så gjorde det nesten umulig å kjøre knebøy.

Klarte å få kjørt et par sett og hadde jobbet meg opp til 165 kg og var helt på bunnen av bøyen (rumpa cirka i marka) så dulter PTen borti stanga (ikke med vilje) for å hente 5 kg skivene til disippelen sin. Kan trygt si at jeg var ikke veldig fornøyd med dette!

PTen hadde denne stakkars disppelen til å gjøre cirka 100 div små spesifike skulder øvelser på 30 min, så kan tenke meg at ho forbrente cirka 15 kalorier på økta. Hvis ikke ho driver å trener opp skuldra grunnet skade/operasjon er dette helt idiotisk imo.

Kan også legge til at inni garderoben satt det en mann i 60 årene, naken, og sov på benken. Trodde først han var dau, men kom plutselig et grynt som vekket han selv opp. Jeg holdt på å sprekke av latter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går stod en PT og hans disippel og gjorde roterende skulderøvelser (2.5/5 kg) MELLOM knebøystavinene.. Måtte snike meg forbi dem for å slenge på vektene. Så gjorde det nesten umulig å kjøre knebøy.

Klarte å få kjørt et par sett og hadde jobbet meg opp til 165 kg og var helt på bunnen av bøyen (rumpa cirka i marka) så dulter PTen borti stanga (ikke med vilje) for å hente 5 kg skivene til disippelen sin. Kan trygt si at jeg var ikke veldig fornøyd med dette!

PTen hadde denne stakkars disppelen til å gjøre cirka 100 div små spesifike skulder øvelser på 30 min, så kan tenke meg at ho forbrente cirka 15 kalorier på økta. Hvis ikke ho driver å trener opp skuldra grunnet skade/operasjon er dette helt idiotisk imo.

Kan også legge til at inni garderoben satt det en mann i 60 årene, naken, og sov på benken. Trodde først han var dau, men kom plutselig et grynt som vekket han selv opp. Jeg holdt på å sprekke av latter..

Hater folk som gjør dette, går an å tenke litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alle sett det, folk som kjører fetere rutiner enn man på forhånd kunne forestille seg. Hva er den feteste rutinen du har observert?

Det sier seg selv at fortellingene så langt det lar seg gjøre bør anonymiseres!

Jeg og Asle Bøe observerte følgende i dag:

Et par bro's skulle kjøre benkpress med kloss, og på stangen lå det 110kg. Heldigvis skjedde dette midt i en pause i vår benking, så vi hadde god utsikt. Planen med benk til kloss er normalt å løfte noenlunde kontrollert, men disse broene hadde en annen strategi.

Spotterbroen hjalp til med avløftet, før løftebroen umiddelbart av full kraft trakk stangen mot klossen, slik at denne ble trykket minst et par cm ned i brystet. Stangen spratt da selvfølgelig ganske langt opp igjen, og løftebroen klarte å locke ut stangen. Etter et par reps til med hjelp, var det tid for å røske av vektene i beste crossfitstil. Her var det åpenbart duket for dropsett!

På lettere belastning klarte løftebroen et par reps selv, men på rep nr 4 måtte spotterbroen ta i et tak. Heldigvis hadde han på forhånd trent en del bicepscurl, så dette var ikke noe problem. Problemet oppstod når spotterbroen så seg nødt til å multitaske. Nå begynte nemlig klossen å skli ned mot ansiktet til løftebroen, så mens spotterbroen fortsatte å hjelpe med en hånd, brukte han den andre til å justere klossen. Resultatet var uunngåelig, og stangen raste ned på den siden som nå ikke fikk hjelp, men spotterbroen hadde åpenbart vært borti dette før, og klarte å avverge katastrofen.

Her ville de fleste kanskje tro at settet var ferdig, men i godt samarbeid klarte begge broene å gjennomføre 3 eller 4 reps til!

Vi har alle sett det, folk som kjører fetere rutiner enn man på forhånd kunne forestille seg. Hva er den feteste rutinen du har observert?

Det sier seg selv at fortellingene så langt det lar seg gjøre bør anonymiseres!

Jeg og Asle Bøe observerte følgende i dag:

Et par bro's skulle kjøre benkpress med kloss, og på stangen lå det 110kg. Heldigvis skjedde dette midt i en pause i vår benking, så vi hadde god utsikt. Planen med benk til kloss er normalt å løfte noenlunde kontrollert, men disse broene hadde en annen strategi.

Spotterbroen hjalp til med avløftet, før løftebroen umiddelbart av full kraft trakk stangen mot klossen, slik at denne ble trykket minst et par cm ned i brystet. Stangen spratt da selvfølgelig ganske langt opp igjen, og løftebroen klarte å locke ut stangen. Etter et par reps til med hjelp, var det tid for å røske av vektene i beste crossfitstil. Her var det åpenbart duket for dropsett!

På lettere belastning klarte løftebroen et par reps selv, men på rep nr 4 måtte spotterbroen ta i et tak. Heldigvis hadde han på forhånd trent en del bicepscurl, så dette var ikke noe problem. Problemet oppstod når spotterbroen så seg nødt til å multitaske. Nå begynte nemlig klossen å skli ned mot ansiktet til løftebroen, så mens spotterbroen fortsatte å hjelpe med en hånd, brukte han den andre til å justere klossen. Resultatet var uunngåelig, og stangen raste ned på den siden som nå ikke fikk hjelp, men spotterbroen hadde åpenbart vært borti dette før, og klarte å avverge katastrofen.

Her ville de fleste kanskje tro at settet var ferdig, men i godt samarbeid klarte begge broene å gjennomføre 3 eller 4 reps til!

Det var en gang jeg ble spå fasinert at oppvarmingen min tok 30 min. Observerte en kar som syklet på en slik sykkel hvor du sitter godt bakoverlent å slapper av. Han så ut som en løpsk vindturbin og når du sykler fo fort på for lett belastning begynner du på merkelig vis å hoppe...

Resultatet var at sykkelen nå hoppet bortover gulvet nærmere og nærmere avsatsen som var på treningssenteret. I spenning ble jeg helt satt ut til han klarte å sykle utfor kanten. verste av alt var at flere perosner hadde prøvd å si til han at nettopp å sykle utfor kanten kunne bli et faktum hvis han fortsatte slik han gjorde. Made my day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse(?): Lar man seg ikke irritere av det er man ikke mye interessert i andres trening

Hvorfor i alle dager leser du denne tråden? Treningintersesse innbefatter interesse for trening og det som følger med det. Mye rart å se på et studio hvis man tar blikket vekk fra speilet.

Dagens oppservasjon: eldre kar supersetta neiing i Smith med noe som kunne minne om pullovers. Iført verdens minste shorts. Næsty innsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente midt i rushen i dag, da ser man mye rart!

1) En kar som jogget på mølla med en 1kgs hantel som han byttet fra hånd til hånd ca hvert minutt. Vet ikke om dette egentlig har effekt for noe spesielt, kanskje det blir mindre kjedelig å jogge når du kan se fram til å bytte hånd?

2) To gutter som opplagt hadde kjøpt seg nye belter, for de var på hele økten. Som var biceps-bryst økt. Jeg hadde store problemer med å ikke le.

3) De samme guttene som skulle trene benkpress, i klassisk spotteren curler-stil. På alle reps. Godt samarbeid? Jaja, det var i alle fall bryst-biceps-torsdag, så kanskje dette var en av curl-øvelsene?

4) En tredje gutt som gikk bort til de to overnevnte og lurte på om han kunne ta benkpress med dem, for endelig så han noen som var flinke nok til å spotte når han skulle trene ordentlig tungt. Ble mye curling på spotteren der også, gitt! Hva med å ta av ca 30 kilo og faktisk jobbe litt selv også, så man blir sterkere?

5) Også en jente som hadde med et blad og satte seg på sykkelen, og etterhvert glemte å tråkke fordi bladet tydeligvis var mer spennende. Så satt hun der på sykkelsetet og leste, da! Tipper den økta var verdt ekstra sjokolade i kveld :p

Ikke rart økta tar lenger tid enn vanlig når det er mange på senteret, det er jo så mye å se på! :roflmao: (gleder meg til å trene på et ordentlig gym når jeg er tilbake i Norge, får helt vondt i øynene av dette...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å observere mye vittig, det har jeg og gjort med mine snart 10 år på diverse gym. Det er i det man begynner å irritere seg over det jeg synes man burde stoppe opp et sekund og tenke over hva man egentlig er på gymmet for.

Du fikk med deg at dette var en kar som opptok det eneste knebøystativet med helkroppscurl i en halvtime under rushour? Lar man seg ikke irritere av det har man aldri trent på studio. Trumfer deg med fem år så evnen til å irritere seg er kanskje noe som kommer med treningsalder. Eller så er det fordi jeg bryr meg om annet enn meg selv og dermed sympatiserte med de som måtte vente på cørlkongen. Hensyn, det er en fin ting synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye fete rutiner der jeg trener, at jeg kunne skrevet en hel bok om det, men har samlet sammen noe av det beste.

1) En skoleklasse som hadde gymtime på treningssenteret. Greit nok, men når de da begynte å kjøre sirkeltrening rundt den lille plassen vi har frivekter da lurte jeg på hva som er galt med verden. Vi har et lite område med frivekter som er ca 5m x 5m, og der valgte de å trene en Zumba lignende aktivitet med 1 og 2 kilos hantler.. Det verste var at deres gymlærer som tydeligvis hadde "masse" av erfaring med styrketrening ble smålig oppgitt fordi jeg skulle trene skulderpress der.. jaja :wtf: De hadde forresten hele lokalet å ta av, som var tomt, men de skulle kjøre sirkeltrening på det ene stedet der det faktisk var noen som skulle trene..

2) En iPad-bro som så på TV på sin iPad mens han tok sit-ups i en eller annen maskin.. SÆRT! :woot:

3) En bro som lærte opp sin venninne til også å curle i knebøy racket :stop: Oppmuntret og heiet på henne i rene Rocky 4 stilen.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden har potensiale!

På vårt senter har vi en slik old school belte-riste-maskin. Rett og slett et band som går på en motor som rister. Poenget her er jo at den skulle fungere som en form for massasje/løse opp sak, men folk har fått det for seg at denne trener magen. De kan stå i 20 min i strekk å få innvollene ristet som om de satt seg i en malingsblander! Geez

Han ene ble litt snurt da jeg sa at treningsutbyttet var det samme som om han la begge hendene på magen og ristet kraftig

belt-vibration-machine.jpg

Denner er pefekt. Gir folk en illusjon av at de trener. Senteret tjener penger, og folk er fornøyde. Vinn-vinn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia endte med at jeg gikk bort til mannen og sa at han burde revurdere å gjøre øvelsen i det hele tatt, eller ihvertfall få en bedre teknikk og droppe ekstra vekt. Da fikk jeg meg en ''Jævla drittunge'' i fleisen, mannen viste fingeren og gikk. en relativt hyggelig start på treningsøkten :)

Haha - the male ego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet rutine på gymmen her om dagen.

Jålete singletbro med verdens korteste tights hadde kjøpt seg knebind slik som styrkeløfterne bruker. Men istedet for å surre dem rundt knærna, så knytter han dem rundt låret helt oppe ved lysken. Så stramt at han nesten mister blodtilførselen. Så går han igang med å ta 30 reps knebøy med 30 kg :lol:

Fikk knipset et bilde...

0003.png

Det er faktisk skrevet artikkler om okklusjons trening :) Skulle visstnok være veeeldig effektivt :)

tsk tsk.. :X3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...