Jump to content

Kalii

Members
  • Content Count

    820
  • Joined

  • Last visited

About Kalii

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 05/06/1983

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Du kan da trene FØR du gir blod, bare du ikke kommer dit og er svett og fæl og til sjenanse.. Gå hjem og dusj og spis godt først, så går det helt fint. Det var iallefall beskjeden jeg fikk :-)
  2. Bak hvitløken i ovn så blir den mild, rund og god
  3. Man vet ikke. De tror at risikoen for kapsling øker, dessuten øker vel sjansen for at resultatet blir mindre pent dersom huden strekker seg pga melken, og så ikke trekker seg helt sammen igjen, det er jo ganske vanlig.. Jeg mener å ha hørt at silikon også KAN påvirke mengden melk man får - noen får kindof plass til mindre enn de ellers ville hatt.. Du må nesten bare vurdere risiko mot risiko og bestemme deg. Mange som opererer seg, velger å gjøre det på nytt etter at de er ferdige med barn. Alt dette er ting du kan spørre om på konsultasjon
  4. Hehe. Det aner jeg ikke. Det er sikkert tre mnd siden sist jeg har trent noe bryst... jeg har fokusert på løping og spenst i det siste, har nemlig meldt meg på halvmaraton og dermed har treninga blitt litt annerledes. Kan godt hende det tar kortere tid, men det kan hende det tar mer tid og - har hørt om folk som bruker over et år. Man vet aldri, du må nesten bare prøve deg frem... Jeg hadde ingen problemer med å trene bryst etter et par mnd, men da kjente jeg at det var "noe der", uten at det var vondt eller noe... Men nå kjenner jeg absolutt ingenting.
  5. Seks mnd etter merker jeg iallefall INGENTING mtp treninga. Har relativt store, under muskel.
  6. Jeg har hørt mye rart om situps (mer enn nok til å finne fine, alternative øvelser), men LIVMORFREMFALL? Kilder, takk.
  7. Ikke minst må du være klar over at det tar tid å bygge viljestyrke - det er ikke noe man enten har eller ikke har, den må trenes opp. Øv deg i ufarlige situasjoner, og kjenn at du blir sterkere og sterkere
  8. Alt tatt i betraktning virker det som om han ønsker å holdes i øra. Han vil ikke gjøre jobben selv, han vil at alt skal tilrettelegges rundt ham på en slik måte at han ikke har noe annet valg. Det funker ikke, er ikke realistisk, ikke aktuelt og et hån mot mennesker som faktisk kunne tenke seg å jobbe med seg selv. Å bli sydd puter under armene på og få alt løst på den måten lærer aldri noen noen ting, og dermed ville problemet vært tilbake så fort "Ledelsen" snudde ryggen til. Om han ville slippe Hellstrøm og Jaqueson løs på seg i et år eller to, så de kunne detaljstyre både mat og trening (kanskje fortrinnsvis Kari ang begge deler, når jeg tenker meg om), så ville det nok blitt vei i vellinga. Det er hardt å innrømme det ovenfor seg selv og omverdenen, men grunnen til at man blir feit er jo i 99,9 (sikkert) % av tilfellene uvitenhet og manglende vilje til å begrense inntaket av både sunne og usunne ting.
  9. Gikk forbi et par bro's på Aker Brygge i går, og hørte bare én setning men det var jaggu dumt nok: "Ja du vet, musklene går bare i dvale sant, så nå må vi begynne å trene snart, snart sommer" .....
  10. Godt mulig det faktisk ER en øvelse, men det så mest ut som en skikkelig morsom, fet rutine; I forrige uke var det en dame som "svømte" i redcord'en, hun la seg over det breie beltet og tok en form for svingende rygghev/plankebalanse-øvelse. Litt redd for at redcord'en skulle ramle ned...
  11. Det er en jobb. Man legger ikke personlige følelser og preferanser i en slik jobb, gud forby at PT skal sitte og vurdere samtlige kunder etter om de er seksuelt attraktive eller ei? Flåsete kommentar synes jeg
  12. 8- rep/RM (TUNGT) gir best utvikling i maksimal styrke - 8-15rep er best for utvikling av hypertrofi (men du blir ikke råsterk uten å få større muskler, så de henger jo sammen..) og 15+ rep gir deg "lokal muskulær utholdenhet" som det så fint heter. Musklene dine er så lange som de er, de er festet til beina dine og du kan ikke flytte muskelfestene, og ikke få lenger eller kortere bein. Jo større bevegelsesutslag du har, dess større del av muskelen vil du trene, men det er ikke dermed slik at du bare trener halve om du bare tar kvartbøy.. Her er det sikkert noen fysiologer som kan forklare langt bedre enn meg Føttene må nødvendigvis stå bredere enn hoftebredde - du skal i alle tilfelle sette deg ned MELLOM beina, ikke oppå dem.. Knær og tær bør i tillegg peke litt utover. Du må finne den vinkelen som er bra for deg, og pass for all del på at knærne ikke vandrer frem og tilbake - press dem utover og hold dem i ro under løftet. Den konsentriske delen (når du er på vei opp) skal ideelt sett vare kortere enn den eksentriske (du er på vei ned) ja. Du skal opp i en kjapp, kontrollert bevegelse. Variasjon er fint for motivasjonen, men det er ikke sikkert at du må ha en million forskjellige øvelser for best resultat.. Men kanskje flere øvelser gjør deg mer motivert, og at (og her kommer det viktige) stresset på muskelen blir større. Jo større mekanisk og metabolsk stress, dess større stimuli til vekst.
×
×
  • Create New...