Jump to content

Freckles

Members
  • Content Count

    184
  • Joined

  • Last visited

About Freckles

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I perioder har jeg laget proteinrik smoothie kvelden før, evt overnight oats. Tør ikke sette på plata på hektiske morgener.....da må jeg snu 50 meter fra huset og løpe tilbake for å sjekke at jeg skrudde den av igjen:eek: Orker heller ikke passe på omeletten mens jeg skal ha unger av gårde:p I bunn og runn, det som funker best for meg når jeg jobber, er å lage ferdig noe kvelden før. Helst spiser jeg når jeg kommer på jobb (cottage cheese, bær og nøtter. Eller havregrøt varmet i mikroen. Eller omelett/egg kokt kvelden før.)
  2. Ikke innafor, og det er ikke lov på "mitt" senter.
  3. Karbs er nå ikke det store onde, akkurat Bør vel være forsiktig med å være så bastant på hva som er "riktig" og "galt" kosthold for en annen. I love my carbs!
  4. Er det noe særlig å spare, egentlig? Og har noen tips om butikker med kule/bra utvalg av treningsklær, bortsett fra Nike Factory i Oxford Street?
  5. "Lider" av det samme Jeg gjør gjerne litt meditasjon/avspenningsøvelser (last f.eks ned en app på mobilen din, så slipper du å tenke så mye selv). Eller rolig yoga for å roe ned. Da jobber man jo også med fokus på pusten, som får hodet og kroppen til å slappe av. Jeg avslutter gjerne med å ligge med bena rett opp etter veggen, og puste langsomt og dypt inn og ut gjennom nesen. Har ellers en app med avslappende lyder/musikk, som jeg kan stille inn på antall minutter før den fader ut av seg selv. En pusteøvelse jeg synes er effektiv i sengen, er å holde for høyre nesebor, og puste normalt gjennom venstre (puster da gjennom nesen). Også en "yogagreie", men hodet mitt tømmes lettere da. Bottom line for meg er igrunnen pusten! Mister jeg fokuset på den, strømmer tankene fort tilbake igjen
  6. Freckles

    .

    Synes Lifesum er veldig enkel og grei. Akkurat nå har jeg ikke behov for å synkronisere med noe annet. Prøvde MyFitnessPal en kort stund, men var allerede vant til LifeSum. (Dessuten ville ikke MFP synke med det armbåndet jeg brukte på den tiden, så da gadd jef ikke bytte) (Men...vet ikke om andre har hatt problemer, men alt jeg logget på mandag, la seg samtidig inn på søndagen, dagen før. Så ukestotalen ble jo relativt høy, da:p Funker greit igjen nå, men blir litt skeptisk av og til...om alt faktisk stemmer.)
  7. Fantastisk program! Er enig i at de som går forbi er lett gjenkjennelige for folk som kjenner dem, men jeg liker at de har med en sosiolog som ikke fordømmer noen, kun forklarer hvorfor vi oppfører oss som vi gjør. Og de aller fleste (om de går i seg selv) vil kjenne seg igjen i det. Fordi vi rasjonaliserer. Vi prøver å tenke alle mulige naturlige teorier i hodet før vi vil tenke at det er noe alvorlig/utenom normalen. Jeg skal innrømme at det er veldig situasjonsbetinget hvordan jeg handler, men jeg liker å tro at dersom det er noe som potensielt kan sette meg i fare eller en tvilsom situasjon, allierer jeg meg med flere - eller i det minste ringer sykebil/politibil e.l. Men man kan alltid gjøre NOE. Det er synd at det blir oppfattet som noe ekstraordinært og ekstremt heltemodig, når det egentlig kun handler om å være et medmennenske, bry seg om andre enn seg selv - og innha et "normalt nivå" av empati og oppdragelse. Samtidig når slike historier ut til flere takket være sosiale medier og likes - og verden er nå engang blitt slik at vi trenger å minnes på å bry oss. Slike historier trenger å bli delt, tenker jeg. Trist, men sant.
  8. Stress gjorde meg veldig oppblåst... det sammen med for mye proteiner og for lite fett (spesielt) og karbs. Kan det være faktorer som spiller inn hos deg?
  9. Det høres jo ut som du gjør det riktig, så det er bare å fortsette, være tålmodig og stole på at kroppen er ganske så smart og tilpasningsdyktig
  10. Har skrevet i et par tidligere tråder her også (søk på f.eks reverse diet), men jeg har altså vært gjennom det samme, og stolte ikke på at andre sa jeg skulle ha is i magen og ikke freake ut. Det gikk jo feil vei! Første gangen økte jeg kalorier over natten, så og si. Det fungerte ikke for meg, ble for brå overgang. Jeg følte meg tung, oppblåst, gikk opp i både vekt og cm. Men så fikk jeg dårlig tid og panikk fordi sommeren nærmet seg, og jeg kuttet igjen. Nå har jeg økt svært gradvis på kaloriene siden i sommer, samt trener smart istedetfor mye. Har ikke gått opp i vekt eller cm denne gangen, har bedre energi på trening, og ser faktisk slankere ut rundt midjen og i ansiktet. Har økt på karbohydrater, men spiser ganske moderat med det, og heller litt mer fett. Skal også sies at jeg har kuttet ut alt stress fra livet mitt, som nok bidro til mye ubalanse i systemet.... Stress (ikke bare pga jobb/skole, men også rundt mat/kropp/vekt) kan sabotere mye! Stress er stress (Spiser løselig etter biorytmeprinsippene. Med løselig mener jeg at jeg ikke er nazi på det dersom jeg en dag føler for noe annet, men det er stort sett det mønsteret som er naturlig for meg). Det anbefales gjerne å øke litt uke for uke, så kroppen tilpasser seg. Kankskje du skal prøve det?
  11. Jeg kjører samme opplegg (av og på, er ikke helt nazi lenger. Men som oftest passer biorytmedietten meg best.) Jeg har alltid trent mest på morgenen, før jobb. Tar en liten shake + en frukt før trening, hvis jeg føler behov. Spiser så en del karbs i måltidet rett etter trening, deretter lite karbs de to neste måltidene, og mer karbs igjen til kvelden. Flere her som gjør det slik, vet jeg
  12. Takk for svar Trodde ikke det var "bra" for kroppen å spise for mye proteiner.... Derfor prøver jeg spise maks 2xkroppsvekt.
×
×
  • Create New...