Gå til innhold

Thess

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5 416
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    6

Thess vant dagen sist 20. desember 2013

Thess hadde mest likt innhold!

Om Thess

  • Rang
    VIP medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei. Når du ikke har trent siden ungdommen og nå er 37 år, så er det absolutt ikke overraskende det du forteller om. Det ER pyton å løpe når man ikke er i form, det er vondt og du får blodsmak, nesten uansett hvordan du går frem. Heldigvis er dette kun i en relativt kort periode om du klarer å ha noe kontinuitet. Dessuten er du som nybegynner velsignet med de hellige nybegynnergainza som nesten kommer av seg selv bare du gjør litt Et forslag til deg er å ta det litt piano i starten. Det er fint å kjøre gåintervaller i bakke for å få opp kondisjonen, men om det er løping du vil bli bedre på
  2. Hva mener du med kraftig forstoppelse? Generelt så er behandlingen for forstoppelse: aktivitet!, væskeinntak (minimum 2l. pr/dag) og fiberrik mat. Dersom dette ikke løser problemet så kjør på med laktulose og evt. laxoberaldråper som du får kjøpt på apoteket (så fremt du ikke har noen inflammasjontilstand i tarm f.eks. ulcerøs kolitt). Men kort fortalt, kom deg på trening og drikk mye væske!
  3. Thess

    Dagens Glade

    40x60 kg i bøy, med mer i tanken. Full retard 8-)
  4. Thess

    Dagens Glade

    3x110 kg i bøy :cool: Exposure, du lyste opp hele Magnat! Hveldi fin
  5. Skal se du løper fra Ole-Mats under løpet
  6. Når 5 km går greit, selv om du er sliten etterpå, er ikke 8 km noe problem. Særlig tatt i betraktning de endorfinene du kommer til å i blodbanen ha på løpsdagen Nå vet jeg ikke hvor ofte du løper, hvor langt og intensiteten. Men på generelt grunnlag, siden det bare er tre uker igjen, hadde jeg økt distansen med 1 km hver økt ( frem til du når 8 km) frem til løpet. Du må gjerne sette ned tempoet for å orke å gjennomføre. Tenk at du alltid skal løpe første halvdel rolig og øk gradvis neste halvdel. Jeg hadde ikke satt igang med masse intervaller når det er så kort tid til løpet. Du vil ha en
  7. Thess

    Dagens Glade

    Den tid er nok forbi. Er utrolig befriende å kun trene for min egen del og uten å skulle logge noe som helst (annet en i egen notatbok)
  8. Thess

    Dagens Glade

    6x100 kg bøy :cool:
  9. Oljebaserte uparfymerte såper kan hjelpe på tørr og flassete hud. Ellers så trenger du jo ikke såpe inn hele kroppen hver gang du dusjer. Ta en tur innom apoteket og spør etter en såpe for tørr og irritert hud.
  10. Seriøst folkens, det er jo for f*** ikke helt normalt å spise så mye at man blir kvalm og kaster opp, for så å fortsette å spise mer! At folk normaliserer dette gjør meg rett og slett kvalm. Rina12, at du spiste 4000 kcal er ingen krise som enkelttilfelle, jeg er mer bekymret for måten det blir gjort på (som nevnt over). For meg, så tyder det på at kroppen din signaliserer at den er rimelig stressa. Virker ikke som du synes det var en så veldig ok opplevelse å binge på den måten, så hva med å se litt på hvordan du faktisk spiser og sover til vanlig?
  11. Med trening (løping?) annenhver dag så kommer det litt an på varigheten på økten vedrørende om sone 3 vil påvirke for mye. Men generelt, spiser du nok og livet ellers er ok så går det helt fint. Gjør du ting riktig vil du merke at det blir lettere å holde sone 1-2. Regner med at det er Olympiatoppen sine soner du forholder seg til?
  12. Det nytter ikke å bedre løpekondisen ved rask gange, så om du vil bli bedre til å løpe, så må du løpe. Når du kun trener tre ganger i uken, så er det som sagt over her, ikke nødvendig å tenke så alt for mye på lav sone. Langkjøring i sone 3 tilsvarer en hurtig langkjøring og gir en fin økt. Om du kjører intervaller de andre to gangene vil jeg tro kondisjonen din kommer seg raskt. Siden du benytter deg av sonetrening regner jeg med at du har testet maxpuls i løping? Om du benytter deg av 220 - alder eller noen andre mer eller mindre fancy utregninger kan det gi store feilmarginer.
  13. De som driver med mer avansert trening fastsetter sonene basert på flere ting enn bare puls, blant annet laktat, watt++. Og du har rett i det at opphopning av laktat nok er den største begrensningen mht å oppnå høyere puls i en idrett som bruker mindre andel muskler og hvor utøveren ikke er godt nok trent i aktuelle idrett. Ola Normann vil stort sett ikke styre intensiteten ved hjelp av laktatmåler på trening, og da vil det å teste "makspuls" i aktuell idrett kunne være en god hjelp til å finne de riktigere sonene, eller så kan man jo gjøre det enda enklere, å styre etter subjektiv følelse.
  14. Som Indiska skriver så tar du utgangspunkt i nåværende puls, altså etter medisinering. Nå vet ikke jeg hvor seriøs du er med treningen, men for å gjøre det enkelt for deg selv kan du også trene mer etter subjektiv følelse. Lett trening tilsvarer pratetempo, moderat trening tilsvarer at du kan snakke korte setninger og hard trening tilsvarer at du hiver etter pusten og kjenner syre om du holder på over tid. Terskeltrening, om man bare har en makspuls eller ikke spiller ingen rolle. Som du selv sier så er det vanskeligere å oppnå høy puls i idretter man ikke er så godt trent i, ikke bare grunn
  15. Thess

    Dagens Glade

    Fått jobb som sykepleier fra høsten av I tillegg til at sommervikariatet er i boks!
×
×
  • Opprett ny...