Jump to content

Bro

Members
  • Content Count

    476
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Bro

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

1259 profile views
  1. Hei, Jeg flytter til Oslo - Frogner i august. Hvilken treningssenter anbefaller dere rundt området Frogner? Jeg er veldig lite kjent i Oslo :/ Mvh Bro
  2. Det eneste tragiske med dette, er at de ikke kom før nå. Det har tatt litt tid, men dersom de kjører på ofterer med dopingprøver så tror jeg dette kan være med på å skape et sunnere miljø.
  3. Veldig enig i alt dere sier, men kunnskap er jo noe man aldri kan få nok av. Personlig, ser jeg etter erfaringer her ettersom jeg er litt kjent med dette forumet.
  4. Hei, Noen som har erfaring med kostilskudded HMB ( β-Hydroxy β-Methylbutyrate ) ? - Slik jeg forstår, var det ikke lovlig i Norge før. I dag selges deg noen steder, men veldig dyrt i forhold til utlandet. Altså, man leser utrolig mye bra om dette produktet, men det er så vanskelig å stole på noe som helst nå om dagen om hva man leser via forumer og artikler. Hilsen Bro
  5. Hey mister, Kjenner meg igjen her. FrkHoel har egentlig gitt deg enn oppskrift og spart deg for mange timer søking på nett. Jeg mener du bør høre på henne. Jeg kan fortelle deg om min erfaring: Jeg har trent kroppsbygging og styrke i mange år, ca 12 -14 år. Er 31 år i dag. De siste 6- 8 årene, har det vært mye mer seriøs trening. Mine største ønsker var å få større biceps. Jeg prøvde all mulig forskjellig armtrening, til og med et sånt 8 timers armprogram (Dummeste jeg gjorde noensinne, men skal love deg at jeg lærte noe og aldri mer). Den tiden hvor min grunnstyrke på ryggøvelser økte mye, var den tiden bicepsen begynte å vokse. Men dette mener jeg øvelser som mark, stående roing, sittende roing og spesielt pullups. Med tiden, kuttet jeg store baseøvelser for biceps og fokuserte mer og mer på isolasjonsøvelse. Ellers et annet eksempel som gjelder skuldre. Jeg trener neste aldri skuldre, og får alltid spm på hvordan jeg har fått disse skuldrene. Kan hende at en gang i uken, tar jeg et myo sett for skulder. Øvelser jeg har blitt veldig sterk i er benk, dips, mark (får stimuli på bakside skulder) og ulike varianter av ryggøvelser som tar en del på skuldrene bak. Har vært perioder hvor jeg har fokusert på skuldrene og lagt til skulderøvelser, men jeg har desverre ikke da klart å få noe resultater jeg klarer å huske. Så du kan tenke deg, jeg har litt lengre treningserfaring enn deg og dette er mitt program for armer i løpet av en uke den siste tiden: Mandag: 1 sett biceps myo sett (Kunne tatt 3 sett, men tar ikke mer) Tirsdag: Biceps medium tungt ca 6 - 10 reps med 2 sett (En øvelse) Torsdag:1 sett biceps myo sett (Kunne tatt 3 sett, men tar ikke mer) Fredag: Biceps medium tungt ca 6 - 10 reps med 2 sett (En øvelse) Tilsammen på en uke er ikke dette mye, spesielt for meg hvor jeg har vært opp i 20 sett i uka med sett på bicepsen. Men får faktisk bedre fremgang med opplegget nevnt ovenvfor enn feks 20 sett. Samme opplegg kjører jeg på triceps, men har kankje litt flere sett av og til. Og igjen, som du har hørt, størrelsen på armene er det triceps som styrer.
  6. Hey, Jeg fikk en del gratis kroppsanalyser for noen år tilbake, dersom du tenker på inbody eller tanita. Den ene dagen tok jeg analysen på morgen før jeg spiste noe mat. Samme dag tok jeg analysen lengere ut på kvelden, og hadde økt ca 5 % kroppsfett husker jeg Tenk da, på 1 dag økte jeg med 5% kroppsfett? Ville du stolt på denne?
  7. Hey FrkHoel, Har du god erfaring med L-Karnitin? Hvordan føler du den funker?
  8. Ja det har jeg. Det der er tilpasset meg og begynner slikt med lite volum. Har funnet ut for lenge siden at litt for mye volum gjør at jeg ikke blir sterkere. Kan hende ut i programmet etterhvert at jeg øker noen få sett på de tunge øktene eller øker til 2 myo sett. Kan variere hvordan jeg gjør det, prøver å følge med på hvordan progresjonen utvikler seg og tilpasser meg.
  9. Hva slags opplegg kjørte du på med Børge? Lyst å dele?
  10. Ja, se vedlegg. U1 og U2 = underarmer øvelser jeg har Har kjørt det programmet nå i 3 uker, liker det veldig godt så langt. Har lang erfaring med å kjøre slikt og det er det eneste jeg foretrekker, hvor jeg trener kroppen flere ganger pr uke. Varierer fra å trene kroppen 4 til 2 ganger pr uke. Ellers, begynner jeg med å kjøre 1 myo sett pr kroppsdell, og kanskje etter 6 uker begynner jeg å kjøre 2 sett myo. Altså dobler nesten myo øktene. Ellers, går de myo øktene ganske kjapt. I tillegg har jeg tung magetrening på de tunge dagene, det vil du ikke se på programmet. Kjører nok dette opplegget i ca 10 - 12 uker. Deretter går jeg over til kanskje 2 eller 3 ganger pr uke. Spørs på hva jeg er motivert til. Trening 2016.xlsx
  11. Kjører et program hvor jeg trener kroppen 4 ganger pr uke slik: Feks: Søndag: MYO fullkropp med tung bøy (1 sett myo på hele kroppen, hvor jeg kjører bøy 3-4 sett) Mandag: Tung fullkropp (bare baseøvelser og starter med markløft ca 3 - 4 sett) Tirsdag: Sprint intervaller/Fri Onsdag: Myo fullkropp med tung bøy (1 sett myo på hele kroppen, hvor jeg kjører bøy 3-4 sett) Torsdag: Tung fullkropp (Baseøvelser og starter med Hipthrust) Fredag og lørdag: Fri
  12. Begynte å se følgende tv serier, virker veldig bra etter få episoder. Litt tidlig å si ennå. Dette er serier som nettopp har startet: The Expanse - http://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=nv_sr_1 The magicians - http://www.imdb.com/title/tt4254242/?ref_=fn_al_tt_1 Colony - http://www.imdb.com/title/tt4209256/?ref_=nv_sr_1 Second chance- http://www.imdb.com/title/tt4378456/?ref_=nv_sr_1 The man in the high castle - http://www.imdb.com/title/tt1740299/?ref_=nv_sr_1
  13. Se der ja, masse bra tips og mer pålitelige artikler. Takk folkens
  14. Takk FrkHoel for din erfaring. Tenker litt som deg, at det er muligens bedre å tøye etter en treningsøkt. Noen flere som har tips?
  15. Hei, Jeg er ikke akkurat en av de flinkeste når det gjelder tøying. Har som mål nå å bli flinkere når det gjelder tøying. Etter mange år med styrketrening, har jeg nok bare godt av dette. Jeg har en følelse på at mange her inne er flinke med tøying, men hvordan gjør dere dette? Føler at det står mye rart på nettet. Noen hevder man skal tøye før trening, noen hevder etter trening. Dersom man tøyer før trening, er ikke muskulaturen veldig kald? Er det ikke dumt å tøye når musklene er kalde? Men samtidig, skal man tøye når muskulaturen knust og nedbrutt etter trening? Kanskje løsningen er å tøye dager man har fri fra trening? Jeg håper dere kan gi meg noen tips. Hilsen Bro
×
×
  • Create New...