Gå til innhold

Therese

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5 678
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    13

Therese vant dagen sist 17. april 2016

Therese hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om Therese

  • Rang
    VIP medlem
  • Bursdag 28. mars 1991

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://www.mthereseo.no

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne
  • Sted
    Oslo

Nylige profilbesøk

7 936 profilvisninger
  1. Det er helt klart et marked for PTer, både nå og i fremtiden. Å si at markedet er mettet kan kanskje være tilfelle for enkelte steder, men nasjonalt sett vil jeg absolutt mene det er jobb å få. Viktig å huske at personlig trening er så utrolig mye mer enn å bygge muskler og gå ned i fettprosent, og det har jeg fått kjenne på ila hele min karriere. Det utvikler seg i alle retninger og en kan ikke gape over alt på en gang, det er viktig å holde seg til det en kan. Jeg sier ikke at man ikke skal utdanne seg, men at man skal begrense seg til å ikke tro at man kan bli ekspert i _alt_. H
  2. Å dele opp 3000m i kortere intervaller er en fin start http://aktivtrening.com/trening/intervalltrening/lange-eller-korte-intervaller
  3. Undulerende periodisering http://www.motion-online.dk/fora/index.php?/topic/29761-undulating-or-linear-periodization/
  4. Lite fett i kosten derav fettet er plantefett (mindre gunstig kilde sammelignet med maritim omega3 og animalske) kan ha en innvirkning på kolesterolet - nettopp fordi kroppen må frigi mer kolesterol dersom den ikke får dette gjennom kostholdet.
  5. Du nevner at du har vært lang tid på kcalunderskudd, da regner jeg med at du har spist rimelig magert?
  6. Eller enda bedre - varmrøkt makrell fra fiskemannen
  7. Det er et resultat av mange hundre faktorer vi ikke kam kontrollere - i hovedsak mat og væske i fordøyelsen, men også generell vannretensjon som også påvirkes av salt og karbohydratinntak, aktivitetsnivå ila dagen, matvarevalg etc Det er helt normalt og det må en bare finne seg i
  8. Først og fremst vil jeg anbefale deg å være litt mer tålmodig, på tre har du nok såvidt begynne å bygge deg opp et underskudd og vektnedgang kommer litt etter litt - det er jo ikke slik at du ikke går ned noe overhodet, så det du gjør fungerer åpenbart
  9. Den jeg vet om som kjenner til dette @Snordskog
  10. I følge termodynamikkens lover er det mengden og ikke typen energi som avgir om en går opp, ned eller vedlikeholder vekten. likevel vet vi at det ikke er "så enkelt" da det er hundre (tusen?) faktorer som skjer i kroppen og vi ikke kan kontrollere når det gjelder å prestere og endre kroppssammensetning - nettopp fordi til et visst punkt er ikke dette noe naturlig lengre og må derfor manipuleres (ved treningsprogrammering, livvstilvalg, kostholdsplan og ikke minst restitusjon). Det er først og fremst viktig(og riktig) å starte med det grunnleggende og først når dette ikke er "bra nok"
  11. Hei! Kjedelig med slike historier der en blir sendt rundt og en står igjen med flere spørsmål enn svar - sånn er det dessverre da alle fagpersonene skal si sin mening (noe du også vil få her da du spør på et åpent nettforum). Dersom du hadde kommet til meg med denne historien ville jeg gått litt dypere i treningen og bevegelsene dine. Du forteller ikke så mye om treningen din, men at du sier "nedsatt styrke og stabilitet i glutes og nedsatt utrotasjon i selve hofteleddet" får meg til å lure på - hva men å trene opp styrken og stabiliteten, har ikke dette kommet som noe forslag før
  12. En hel del gode og reflekterte bidrag rundt tema, oppsummert er hva en selv mener en "fit look" er, subjektiv, og dermed vil det alltid drøftes hva som er og hva som ikke er - og ikke minst hvordan denne looken oppnås. Noen faktorer som spiller rolle på hvordan en ser ut er genetikk og hvor lenge (og seriøst) en har trent/spist. Selvsagt finnes det outliners som får raskere og bedre resultater enn "alle andre", selv uten bruk av sterioder - nettopp fordi de har en eller flere faktorer tilstede for å nettopp se slik ut! (feks min samboer(31år) som ble både norges- og nordisk mester i cl
  13. Du fikk en hel del tilbakemeldinger i denne tråden der samtlige anbefalte deg noen justeringer - hvordan blir dette annerledes i denne tråden?
  14. Det kommer helt an på hva du ønsker å oppnå med treningen din - og ditt totale energiinntak. Basert på det du skrev i den andre tråden vil jeg si at det blir overkill å jogge for din målsetning, iallefall før du i det hele tatt har sett noe resultat av nye endringer
×
×
  • Opprett ny...