Hiraeth Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Haha, jeg er så redd for å finne noe om meg selv i denne tråden! Brokkoli og Ove_68 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1120279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Andreas Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 såg en kar på onsdag..legger seg på magen på en benk..tar en 10 kg hantel opp med føttene..og løfter opp what is this called Regner med det er ett forsøk på å få til noe à la reverse hyperextension Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1120283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TEW Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Det er så mye "fantastisk" å se på trening om dagen at ingen ting gjør inntrykk lenger. I går så var det to karer som brukte den ene skikkelige knebøy stativet til å henge håndkledene og hodetelefonene på mens de holdt et høylytt ”show” med hoiing og rop. Den ene tok tiden, mens den andre gjorde en eller annen form for utfall uten vekter i ca 60 sekunder , for deretter å kjøre en form for oppreist hantelroing med 10kg(!) manual, mens han lente seg imot et lite stativ med vektskiver i 60 sekunder, for så å falle om på gulvet og hive etter luft. Slik vekslet de på 3-4 ganger, 60 sekunder utfall, 60 sekunder ”hantelroing”, 5 minutter med høylytt hiksting og pesing på gulvet. For et fantastisk show, tenkte jeg, og knurret så høflig jeg klarte, om de faktisk brukte stativet, så de rasket sammen tingene sine og forsvant. Å bruke racket som tørkestativ er hakke verre en å curle i det spør du meg, neste helligbrøde. FitFish, Swålruz, Tutogkjør og 7 andre 10 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlayerDad Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Det er så mye "fantastisk" å se på trening om dagen at ingen ting gjør inntrykk lenger. I går så var det to karer som brukte den ene skikkelige knebøy stativet til å henge håndkledene og hodetelefonene på mens de holdt et høylytt ”show” med hoiing og rop. Den ene tok tiden, mens den andre gjorde en eller annen form for utfall uten vekter i ca 60 sekunder , for deretter å kjøre en form for oppreist hantelroing med 10kg(!) manual, mens han lente seg imot et lite stativ med vektskiver i 60 sekunder, for så å falle om på gulvet og hive etter luft. Slik vekslet de på 3-4 ganger, 60 sekunder utfall, 60 sekunder ”hantelroing”, 5 minutter med høylytt hiksting og pesing på gulvet. For et fantastisk show, tenkte jeg, og knurret så høflig jeg klarte, om de faktisk brukte stativet, så de rasket sammen tingene sine og forsvant. Å bruke racket som tørkestativ er hakke verre en å curle i det spør du meg, neste helligbrøde. Kjenner at jeg gleder meg til å begynne der. Har ikke meldt om en eneste fet rutine der jeg trener nå. The joys of a builder gym Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ove_68 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Ser iblant en kar som supersetter spinning med kabelroing. 3 minutter spinning, og så går han rett over til et sett med kabelroing. Pause > spinning > kabelroing osv... FitFish 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Her hvor jeg bor er det en kar som løper ute. Med krykker. Pedrikke og FitFish 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Her hvor jeg bor er det en kar som løper ute. Med krykker. Fett! All creds til han! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptorial Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Her hvor jeg bor er det en kar som løper ute. Med krykker. Med krykker? Som at han bruker dem som staver, eller sånn som man faktisk bruker dem som krykker? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmmalin Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det er ei jente jeg har sett ett par ganger nå som har ett opplegget på bein som er helt insane. Jeg får melkesyre bare av å se på hun:eek: Dette er ei lita spinkel jente, men fytti så sterk hun er. Bulgarske utfall med 2x20 kg (ein haug med reps) før hun går rett over på bulgarske utfall i trx (haug med reps) før hoppende utfall (haug med reps) før burpees med ett beins box jump (haug med reps) og rett på hoppende utfall igjen (haug med reps) også gjentar hun dette sikkert 4-5 ganger. Om det plutselig dukker opp ett innlegg her om hun blonde som nistirrer med åpen munn...sorry:D Power woman, Aurelius, TEW og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest QueenWinther Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 En jente på typ stairmaster/ellipsemaskin - en hybrid, ellipse i oppoverbakke. Hun bevegde seg så vidt opp og ned, og shaket skikkelig med museskritt i stedet for. Så skikkelig fest ut (': Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sephania Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Kanskje ikke det morsomte, men pussige observasjoner likevel. 1. To jenter som kjørte russian twist synkront, før de i pausa satt og tasta på mobilene like synkront. 2. En passe schær kar, tørker svette i ansiktet med bunnen av singleten sin, så tilfeldigvis hele magen og brystet vises... 3. En slags markvariant! En fyrhadde stang med en del vekt oppå to kasser på hver side, og det ble brukt drareimer. Hver gang han gjorde øvelsen så det ut som om han løfta stanga halve veien før han nesten slapp og lot den henge i reimene, mens han åpna munnen og gjorde et rart glis av noe slag! Lurer på hva det var for noe. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ove_68 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 3. En slags markvariant! En fyrhadde stang med en del vekt oppå to kasser på hver side, og det ble brukt drareimer. Hver gang han gjorde øvelsen så det ut som om han løfta stanga halve veien før han nesten slapp og lot den henge i reimene, mens han åpna munnen og gjorde et rart glis av noe slag! Lurer på hva det var for noe. Mange kule markvarianter Jeg har ikke sett det selv, men fått det fortalt av en kompis. Vet derfor ikke om det stemmer, men han hadde sett en som trente markløft fra kloss på kloss Amba 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1123999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsMjau Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Mye snålt å lese om her - nesten så jeg "savner" alt det rare jeg så på Sats (nå går jeg på et "skikkelig" sted ) Men fyren som hin dagen gjorde noe som kanskje skulle være shrugs - 5 kg hantler og et vanvittig tempo - syntes bare synd i nakken hans! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1124002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Med krykker? Som at han bruker dem som staver, eller sånn som man faktisk bruker dem som krykker? Han bruker de som krykker, så godt det lar seg gjøre! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1124018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Jeg har sett litt forskjellig de siste dagene, ikke så "fete rutiner", mest litt småkomisk. Ung jente som satt på ergometersykkelen, mens hun spilte tetris eller noe lignende på tlf. Ung jente som tok planken mens hun snakket høyt og engasjert i tlf. To unge gutter ved mattene/slyngene. Den ene trente, mens nr 2 enten sto og støttet veggen, eller satt godt inni en krok i veggen og trykket på telefonen. FitFish 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1124260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteMo Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Armhevinger gjort på knærne, med krummest mulig rygg, hodet hengende ned mot gulvet mens hun tittet ut mellom tærne. Repsa regnet som fullført når hestehalen feide i gulvet - noe som betød ca fem cm fra topp til bunnposisjon. Gjentatt gjennom fire sett. Tonje_86 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1124652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swålruz Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Så to jenter mekke en joint i garderoben i dag, og etterpå stod de utenfor gymmen og røyka den. Lål. Very thug life okveine, Aurelius, TEW og 8 andre 11 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1125610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Amba Skrevet 20. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 20. mars 2015 Tha coach Det var en torsdag som alle andre, og jeg var på trening. Nyditchet som jeg var, prøvde jeg å overkompansere med ny fresh frisyre, og slengte overlegne blikk i alle retninger. Det var det strengt tatt ingen som merket, ettersom ingen så mye som ofret meg et blikk tilbake. For å bøte på dette fant jeg ut at jeg fikk kjøre litt markløft for en gangs skyld, og jeg tenkte at dersomk jeg slamrer vektene i plattingen så hardt jeg bare makter mellom hver repetisjon, så kanskje jeg fikk litt oppmerksomhet. Jeg igang med markløft, og her kunne denne beskrivelsen av patetisk treningsrutine hvert over. Slik gikk det ikke. Isteden ble jeg vitne til den verste coach in action som noensinne har vandret på denne siden av elven Styx. En kort introduksjon av coach er på sin plass: Hans navn hvis ikke er meg kjent men sannsyneligvis begynner med M, fra nå av referert til som Han-du-vet, er Fantofts store gymtroll. Om du noensinne har forvillet dine plattføtter inn på Fantoft treningssenter vet du garantert hvem han er, for han er der 4 ganger i uken, hver uke, hver måned, hvert år. Hvor lenge han har gått der, og hvor lenge han kommer til å fortsette å gå der, vites ikke. Han bare er. Der. På fantoft. Han-du-vet er i 50-årene, og kommer fra et spennende land. Han lider av en rekke vrangforestillinger, hvorav den mest påfallende er et slags schisofrent forhold mellom mentalitet og fysikk: Han er en hard core bodybuilder fanget i en på ingen måte hard core bodybuilderkropp. Dette fører til at han sjekker opp jenter som er så unge at jeg selv ville havnet i min egen pedobok om jeg så mye som så på dem, og ved to anledninger har det gått så langt som at han ble kastet ut av Fantoft. Hvordan Han-du-vet kom seg tilbake er det ingen som vet, men Han-du-vet har jo en tendens til å gjøre nettopp dette. Han snakker norsk flytende, men foretrekker å snakke på engelsk, noe som antagelig har mest å gjøre med den enorme Bro-faktoren som er Han-du-vets mest særegne trekk. Du kan sikkert selv tenke deg at det lyder bedre med «come on baby» enn «kom igjen beibi», noe han lirer av seg til alt som kan krype og gå, mens han danser rundt og synger høyt til sin egen musikk, som heldigvis det kun er han som kan høre. En gang jeg satt og glodde i veggen og tenkte mine apatiske tanker fikk jeg høre at «U mirin’ bro? I saw U mirin’», og at «I look better than U, even though Im twice your age bro! U mirin’?». Jeg syns det var å ta hardt i, men så var det noen kids som spurte om jeg var 40 år for under 6 mnd siden, så han skal heller få den under tvil. I blant er det vanskelig ikke å «mire» litt når en 50 år gammel fyr roper og skriker mens han vifter på rassen til den store gullmedaljen. Jeg kunne antagelig skrevet en hel bok om dette gymtrollet, men nå ser jeg at det allerede er gitt ut syv, så vi gir oss her og kommer til poenget. Han-du-vet kom bort til markplattingen (på Fantoft er det bare én), liret av seg en kommentar om at jeg ikke kommer til å bli Schwole om jeg har så lange pauser, og begynte å trene chins i apparatet foran. Det var da jeg så det: Han hadde tatt med seg en disippel. Stakkaren var en grovbygd kar fra den tredje verden, for anledningen ikledd dongribukse, som slet med å holde sin egen vekt i chinsstativet. Han var ikke god for en eneste chin-up, og det lyste lang vei at dette var en kar som var ny innen løfting og styrketrening. Hvordan han endte opp med Han-du-vet som coach og introducer til løftingens verden er et spørsmål som kunne vært tatt rett ut av Jobs bok. Etter et par sett med voldsomt assisterte chins, høy brølefaktor og bedre underholdning enn det meste som går på TV, skulle Han-du-vet lære sin nye dispippel markløft. Siden jeg, treig som et dårlig ligg, fremdeles ikke var ferdig med min egen marking, fant de seg en egen stang, og kjørte lenger fremme på plattingen. Det ble med ett tydelig at disippelen, fra nå av referert til som Petter (Pittelpytt), aldri hadde lastet en stang før, for han hadde store problemer med å få den blå 20kgs-skiven inn på stangen. Det var her denne rutinen begynte på et paradigmeskifte innen sjanger, og det som til nå hadde vært hysterisk komedie, skulle bevege seg gjennom drama, thriller, tragedie, og ende opp som skrekkfilm fra 30-tallet. Han-du-vet instruerte og Petter gjorde som han fikk beskjed om. Først lærte Petter hvordan han skulle holde stangen. Trikset var å bruke omvendt grep, med såkalt monkeyhook (tommelen på samme side som resten av fingrene) og reimer. På 60kg. Dette førte til at stangens bane i forhold til løfteren ble så skjeiv at Jan thomas blir straight til sammenligning, og allerede på «oppspennet» så Petter ut som en hund med akutt diare. Selve løftet ble utført uten å bruke en trevl av bena, og med en rygg som var så krummet, at jeg kastet meg ned for å unngå å bli skutt av en av ryggskivene til Petter. De kjørte tre til fire repetisjoner hver med 60kg, hvorav første reppen var desidert styggest, ettersom resten av repetisjonene ble kjørt med veldig kort rom, veldg langt over bakken i en slags voldtatt variant av romensk mark. Det ble lagt stor vekt (bokstavelig talt) på å kaste disse 60kgene i plattingen så hardt man maktet. Jeg begynte å bli ganske sikker på at det var første gang Petter kjørte mark. Han-du-vet was mirin’. Etter den mildt sagt halsbrekkende debuten, fikk Petter tilbakemelding på teknikken. Ting som «Use them legs some more bro, what’s wrong with you?» ble nevnt, men hovedfokuset var på å holde armene strake, som iogforseg er riktig, men LAWD for en prioritering! På klumpete vis fikk de lastet stangen til 100 kg, og da jeg skjønte at Petter, til tross for eminent ny innføring i teknikk, skulle på enda større vekter landet jeg på at jeg virkelig burde gjøre noe. Dette strider heftig mot min natur. Jeg liker ikke å blande meg. Jeg liker ikke at folk blander seg. Jeg blander meg kun om jeg kan avverge selvmord, og jeg var ikke sikker på om vi var kommet dit enda. Men da jeg så hvordan Petter slet med å dytte vektene inntil kulelageret på stangen, som en indianer som nettopp ble utdelt en iphone, var det ingen vei utenom. Vi hilste, og pratet litt, og det kom fram at jeg hadde rett; han hadde trent i et år, men han hadde aldri tatt markløft før i hele sitt liv. Jeg gav han noen tekniske råd, som hovedsaklig gikk på spenn i ryggen, som å presse brystet ut og opp osv, og noen generelle råd om at teknikk var essensielt i begynnelsen, og at selv om det kunne kjennes tyngre ut først, ville det bli lettere på sikt. Så veldig mye mer fikk jeg ikke sagt, for da kom Han-du-vet stormende (han hadde fylt vann) og skulle høre hvilke råd jeg hadde gitt eleven hans: «U wanna steal my apprentice dog? What adwice did u give man?», og til Petter «don’t u listen to no bullshit, I teach u proper form babe! Whats the matter with U?!». Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grate, men siden jeg må spare lattermusklene til alternativmessen i helgen, fikk det bli det siste, og gjennom et slør av tårer så jeg Petter marke 100kg. Uten å bli nevneverdig overrasket ble det fort tydelig at det eneste teknikktipset Petter hadde fått med seg var å holde armene strake, men om det skyldtes bevissthet eller bare at det var litt mer vekter på stangen, vites ikke. Vekten gikk opp, og det er ikke så mye mer å si om den saken. Det var omtrent like pent som morgentrynet til Linjemannen, og etter to repetisjoner ville Petter gi seg, men Han-du-vet forlangte fire repetisjoner til. Herre skaper. Petter var fortsatt i live. Ville galskapen ingen ende ta? Var Han-du-vet leid inn for å ta livet av Petter? Overdriver jeg? Min bett er nr 1. For nå ble stangen lastet til 140 kg. Coach tok tre repetisjoner, og nå begynte teknikken hans å ligne på den han lærte vekk (not in a good way). Så stilte Petter seg opp. Skivene var ikke skikkelig inntil stangen på ene siden, det omvendte monkeyhook-grepet med reimer var engasjert, men denne gangen, til min store lettelse og overraskelse, kom Han-du-vet meg i forkjøpet, og avbrøt løftet til Petter. De var ferdige. Takk Odin. Jeg fikk samvittighet til å gå videre med min egen trening, og lusket bort til hantlene. Værre enn den marken blir det jo ikke uansett. Og her kunne denne historien endt. Den burde det. Jeg har jo skrevet altfor mye allerede, og om noen har giddet å lese så langt så regner jeg med det er en åtte tolv torpedoer på vei for å lære meg å fatte meg i korthet. Forståelig. Men den gang ei! Tre sett med hantelrows senere, gikk jeg for å beundre mitt groteske ytre i speilet. Det var da jeg så det. Som i et glimt fra helvete. Det var Petter. Det var Han-du-vet. Og 140kg på stangen. Som om hele verden gikk i sakte film så jeg Petter marke. Det omvendte monkeygripet, dongribuksen, quasimodoryggen, den spirale stangbanen, og Petters lidende ansikt. Vekten rikket seg fra bakken, den ene siden et halvt år før den andre. Bena var locked out etter 3 cm, absolutt all vekt var plassert på ryggskive 5 og 6, og en intens strongmanjokking (som ville gjort alle strongmenn flau) ble iverksatt etter omtrent 4 dm rom. Etter en evighet i skjærsilden klarte Petter en slags lockout, dvs: han mistet balansen og begynte å vandre fremover med stangen i en nesten erekt porisjon, før han tok til vettet og slapp taket. Han-du-vet forlangte enda en repetisjon, men det orket ikke Petter. Det orket ingen andre på Fantoft heller. Jeg følte meg medskyldig i voldtekt. Det vil si, det ville jeg ha følt, dersom jeg hadde vært utstyrt med normale følelser. Han-du-vet oppsummerte økten med å bemerke at Petter kom til å få «pump» i korsryggen. Tonje_86, Ostemannen, ThereseHag og 59 andre 62 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1126163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
asdfghijkl Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 tl;dr Raptorial 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1126213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TonyMontanaSC Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 tl;dr Hva betyr: "tl;dr" ? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8979-fete-rutiner-p%C3%A5-gymmet/page/79/#findComment-1126258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.