Gå til innhold

miaheart

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 907
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av miaheart

  1. miaheart

    Dagens Glade

    Gikk fra ingen jobb til tre jobber.. Siste jobben jeg ble tilbudt var det over 100 søkere på, 7 ble innkalt til fellesintervju.....
  2. Du har ikke tenkt at all denne syklingen har økte muskelmassen i underkroppen? Hadde jeg vært deg ville jeg fokusert på styrketrening på overkroppen for å utligne/forandre kroppsproporsjonene dine og ellers fortsatt som du gjør.
  3. "Typiske symptomer er smerter, hevelse og svakhet i den rammede muskulaturen, samt utskillelse av store mengder pigment i urinen, noe som gjør urinen rødbrun på farge." http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/rabdomyolyse-37682.html Om du ikke har en mørk urin og du "bare" har vondt i muskulaturen som ved stølhet tviler jeg på at du har fått det.. Hadde du vært nybegynner ville du ikke hatt like stor treningstoleranse og du ville vært lettere utsatt, men med en relativt trent kropp skal du kjøre deg rimelig langt ned i grøfta før du pådrar deg noe slikt.
  4. Bruker du pusten din aktivt og skaper buktrykk? For i mine øyne ser det ut som du har et lite bekkentilt/svai korsrygg i startposisjonen i knebøy, men kan være jeg ser feil.
  5. http://fitnessbloggen.no/ovelser/squat-to-stand/
  6. miaheart

    The thigh gap

    Et spørsmål tilbake; Vil du bli lykkeligere av mellomrom mellom lårene?
  7. Øke matmengdene. Generelt spise mer mat! Mer mat med høyere energiinnhold (mer kalorier per gram). Det er ingenting magisk med å øke vekten! Har selv en kunde som var som deg. Vi satte opp 4 faste måltider og 1-2 mellommåltider hvis det trengtes hver dag, med en god sammensettning av fett, protein og karbohydrater og nok mat. H*n øker vekten gradvis og har fått et helt annet liv. Nok mat gir så mye mer enn bare å øke vekten Så ja, spis MER mat! Og planlegg måltider slik at du har alt klart hver dag.
  8. Kjønn, høyde, alder, vekt? 8 økter i uka på 1800 kcal? I tillegg til full skolegang?
  9. Du gjør som Tonje sier, en knebøy med vekta i hendene. Prøv å tenke at det er i hofta bevegelsen skjer, så rumpa di skal "stikkes ut" bak. Gjør du dette og flytter vekten på hælene vil du ikke falle bakover, falle bakover gjør du bare hvis du står i den stillingen du gjør på videoen, da er det nemlig tilnærmet umulig å få vekten bakpå. Har du prøvd Rumenske markløft eller strake mark? De er fine for å få inne hip henge, altså hoftebevegelsen som må til for å få til et vellykket markløft.
  10. Hvordan ser matinntaket ditt ut per dag nå?
  11. miaheart

    Dagens usikre!

    "Hva du ville gjort?" Vel, nå vet jeg at jeg som eneste person på hele togperrongen gikk rett bort til h*n som gikk ned i togsporet for å ende sitt liv og fikk personen opp igjen! Politiet ble ringt og jeg ble stående med hånda på ryggen til h*n og prøvde å trøste og prate helt til h*n ble hentet. Herregud så vondt jeg har det i etterkant. Tenk å ha det så ille at dette er siste løsning for å få den hjelpen person helt klart burde ha fått for lengst, og så ung som h*n var! Fantastiske helse-Norge!
  12. Jeg synes ikke det er så rart at Inger-Lise reagerte som ho gjorde. Det er ikke veldig stor sammenheng mellom det du beskriver som ditt syn på underkroppen din og hva bildene og din høyde/vekt tilsier. "Jeg ser på beina mine som noen «klubber» som går helt rett fra ankelen og opp til rumpa, derfor har jeg prøvd å gjøre noe med kroppen og forme den bedre i stedet for å være misfornøyd." Kan være enig i at du har et stort potensiale til å få mer muskelmasse i underkroppen, men at beina dine er som klubber er jeg helt uenig i. Hadde du ordlagt deg anerledes så ville kanskje Inger-Lise heller ikke
  13. Hvordan vet du at det ikke har skjedd før og at dette ikke er normalt for din kropp? Du sier selv at du før pleide å veie deg annenhver uke (i mine øyne altfor ofte), og at du denne uken har veid deg hver dag. Kan være at vekten din er tilbake på din stabile vekt når det har gått disse to ukene som det vanligvis gjør.
  14. Det som LeanMachine skrev. Er du syk en dag eller en uke, så er du det. Skal du måtte stresse med å spise inn de kaloriene du "mistet" sykedagene så vil du aldri bli a jour og det skaper altfor mye stress. Spis heller vanlig som du skal de neste dagene, ukene og månedene, så vil det jevne seg ut.
  15. Nei. Det kan være vekten viser litt mer pga vann i kroppen etter at du spiser mer og ikke kaster opp og mer mat i mage/tarm. Hva viser vekten nå for tiden, siden du er så "redd" for å legge på deg?
  16. Hvordan klarte du å spise bare 200 kcal på en dag?
  17. Kan jeg få spørre hvorfor du fortsatt spiser så lite og er på diett? Kroppen din og din psykiske helse har godt av et høyere inntak! Ved forrige tråd ble du anbefalt mer mat. Ja, vekten viser mer pga mer mage/tarm-innhold. Ja, den kan holde på vann. Du er ei jente, og vi jenter har sykluser som kan endre kroppsvekten vår uavhengig av matinntak. Så endre ditt fokus fra vekt til livsglede. Lover det er et mye mer givende fokus. eirich She is back!
  18. miaheart

    Dagens Glade

    *Vært på Optimal Trening i Moss. Fantastisk sted og fantastisk dyktige ansatte som sprer kunnskap og glede! * Eieren spurte om ikke jeg var styrkeløfter etter å ha sett knebøyen min.
  19. Alle har startet et sted, og det er ikke feil å begynne med knebøy med kroppsvekt, eller lette vekter og bare stanga på diverse øvelser. Begynn f.eks med goblet squat (knebøy m/manual foran brystet), markløft m/kettlebells, diverse utfall med kroppsvekt, benkpress m/lette manualer osv. Du vil fort bli sterkere om du spiser nok og øker motstanden/vektene når du klarer. Hvordan pådro du rabdomyolyse? Beste rådet er å ta hensyn til ditt utgansgspunkt, ikke bit over for mye og stå på
  20. VI har en eldre herremann på vårt senter, 89 år ung. Han fulgte med i dag når jeg øvde meg på disse hersens chins-ene. Under en av mine pauser kom han bort. "Det ser mye lettere ut når jeg tar chins!" Og så gikk han opp på stepp-kassa mi, hvor jeg da sa; "Du skal vise meg hvordan det gjøres du nå da?" "Ja!", var svaret med et glis om munnen. Han tok 12 chins på rappen. Vet jo at han er rå, så lot han få holde på og jeg skrøt uhemmet av ham i etterkant. Jeg sa at "mitt mål er å bli like god som deg!"
  21. 2200 hørtes ut som en passe mengde. Du har allerede gått ned veldig mange kilo, så å flytte fokuset fra vekten og over til målebånd og styrketrening nå er en god idè. Øk kaloriene gradvis, si 50 kcal daglig. Da vil både kroppen og du venne deg til mer mat
  22. miaheart

    Dagens Glade

    Vært på samtale med pasientene og de ansatte der jeg tidligere var innlagt. Skummelt, spennende, men mest av alt givende! Håper pasientene fikk litt motivasjon av min historie. Jeg var hjertelig tilbake senere og. + Jeg fikk nydelige blomster. [ATTACH]166353[/ATTACH]
  23. miaheart

    Dagens Glade

    Gamle pers i knebøy var lett og mye dypere, og det helt på slutten av min knebøy-økt i dag:nin:
×
×
  • Opprett ny...