Jump to content

Serafin

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Serafin

  1. Jeg lagde i en periode kjøleskapsgrøt som jeg spiste på morgenen, men så gikk jeg litt lei. Gjør alltid klar ungenes mat til skole og bhg kvelden før mens de spiser, så det er ikke noe problem. Mye av problemet er å få tid til å spise maten på morgenen, innimellom "jeg er sulten" "jeg ville ikke ha sånn" "kom og tøøøøøørk", "Storebror slååååååår meg" "Maaaaaaammaaa" *ler*
  2. Tid er noe jeg har ekstremt lite av, som alenemor til 2 små unger, der en har spesielle behov.
  3. Jeg sliter med å spise nok og riktig i forhold til trening. Noe sier meg at når man er kvalm og svimmel etter å ha trent kondisjon og styrke i 1 1/2 time, så har man spist for lite. Jeg ligger på 1500-1600 kcal om dag, og planen er å gå ned i vekt. Jeg trener vel mer eller mindre hver dag, men ca annenhver dag er å gå tur. Styrke 2-3 ganger i uka, den ene gangen med PT. Styrkeprogrammet mitt tar ca 30 min nå. 15 min oppvarming først, også kjører jeg 15 - 45 min på mølla etterpå, noen ganger med intervaller. Jeg går jevnt, men sakte ned i vekt, rundt 10-11 kg på 14 uker nå. Det gjenstår enda rundt 30 kg. Har gått "inn" veldig mye i omkrets, så tydelig at det er mer muskler i omløp. Jeg trener ofte på morgenen, og frokost er ofte en nutrilettbar, da det er det jeg rekker med unger og alt. Trener jeg fra rundt 09.00 går det bra, men hvis jeg trener litt senere på dagen, så "kræsjer" jeg. Myfitnesspal påstår at jeg ofte brenner rundt 1000 kcal på en trening, men jeg tror ikke så mye på det. *ler* Jeg spiser heller ikke "opp" treningskaloriene, men kanskje jeg skulle økt litt de dagene jeg trener? Jeg har gått meg litt fast, er matlei og generelt lei av det meste jeg har spist. Og ender ofte opp med å være skrubbsulten på kvelden, for jeg spiser lite på dagtid.
  4. Jeg har sett litt forskjellig de siste dagene, ikke så "fete rutiner", mest litt småkomisk. Ung jente som satt på ergometersykkelen, mens hun spilte tetris eller noe lignende på tlf. Ung jente som tok planken mens hun snakket høyt og engasjert i tlf. To unge gutter ved mattene/slyngene. Den ene trente, mens nr 2 enten sto og støttet veggen, eller satt godt inni en krok i veggen og trykket på telefonen.
  5. Vi har tøyeprogram til guttungen her, og i følge fysio må det tøyes 40 s * 3 - 3 ganger om dag.
  6. Hvis jeg skulle begynt med litt øvelser hjemme med i hovedsak gutt 7 1/2 år, og der jente 5 1/2 år helt sikkert henger seg på - hva burde jeg begynt med? Dette er vel ikke helt PK, men jeg har gode grunner til å tenke i disse banene. (Kommune-fysio er en vits, for å si det mildt)
  7. Det er med andre ord ikke så uvanlig?
  8. Jeg ser nå at når stressnivået øker til umenneskelige høyder i privatlivet, så er dette vanskelig. Men jeg klorer meg fast, og den som gir seg er en dritt eller noe.
  9. Hehe, jeg drar opp denne tråden, for den var ganske morsom. I min bag er: - Sko - Håndkle - En liten toalettmappe med dusjting og sånn - Bluetooth headset - Back up headset itilfelle jeg glemmer å lade det andre. - En sånn greie for å feste tlf på armen - En pakke FRES. - Vann flaske - Pulsbelte + klokke - Reim til pulsbelte til spinning - Sminkefjerner servietter. (why?)
  10. Ja, jeg er veldig obs på at dette er varig. Jeg skal IKKE opp igjen, ikke pokker.
  11. Jeg er nok dårlig på fett. Jeg bruker litt olje til steking (olivenolje), spiser endel leverpostei, pålegg er kyllingpålegg og kokt skinke og sånn. Bruker litt majones på leverposteien. (lettmajones) Spesielt på fett er jeg veldig usikker på hva jeg skal spise og sånn. Bruker litt ost, men da lett-ost. Bruker ekstra lett rømme. Kanskje jeg bruker litt vel mye lett? Jeg er hjemmeværende pga sykdom (psykosomatisk - enkelt forklart) Men dagene er jo ganske travle med to unger, og spesielt mye oppfølging rundt guttungen. Søvn er ofte en mangelvare, men prøver å være i seng 22-22.30, med oppvåkninger og tidlig morgen får jeg iallefall rundt 6 timer da. (Bedre tidligere, jeg har vært nede på 4 timer i døgnet i lange perioder). Prøver å la sult bestemme litt om jeg trenger mer mat eller ikke. Men spiser da heller et lite måltid, og venter litt og ser om jeg fortsatt er sulten.
  12. Ja, PT har sagt hun kan hjelpe til. Fastlegen er også på lag. Jeg må nok spørre litt mer rundt. I dag er jeg oppe i 1700, og det er det vektklubb.no mener jeg skal ha. Det er jo litt bedre enn 1500. Det er bare ofte jeg rett og slett ikke spiser alt, fordi jeg ikke er sulten. Også tenker jeg at litt slingringsmonn må man ha. Men i dag har jeg vært kjempesulten, men trente ganske hardt med PT også i formiddag.
  13. Snart 2 år, etter å ha vært i forhold/gift med samme dama fra jeg var 19 til jeg var 32. Jeg trives VELDIG godt som singel, og har tenkt å forbli sånn en god stund til. :knegg: Det er mye mer gøy som singel gitt. (Og før noen klør seg i hode, ja jeg er dame. Og ja, jeg kjøre i den andre filen. Rettere sagt, jeg kjører i begge filer jeg. *enkel* )
  14. Jeg har beregningene fra vektklubb.no. Fitnesspal sier også noe av det samme, ser jeg. Ernæringsfysiolog er nesten umulig å hoste opp her, vi brukte 3 år på å få time til guttungen. Men jeg har selv tenkt litt på at det kanskje er litt lite, iallefall på dager med trening? Jeg har jo lagt meg på ganske stort kaloriunderskudd, og vektklubb har regnet ut utfra at jeg skulle gå ned 24 kg fra 21 januar til 5 juli eller noe slikt.
  15. Skal vel noe til å få til å fortsette med 7 kg i mnd. Jeg sikter meg heller inn på 3-4 kg i mnd sånn etterhvert.
  16. Jepp, fra 22-23 Januar til 23 februar, sånn ca.
  17. Ja, jeg begynner å få en liten mistanke om at 1500-1600 kcal kanskje er litt lite. Men det er det "alle" steder sier jeg skal ha, liksom. Jeg er 1.74 høy og 117 kg nå. Vekta er kommet snikende på helt siden jeg var ungen, og to svangerskap hjalp ikke. Eller, i svangerskapene gikk jeg ned, men barseltiden derimot. Jeg har pr i dag et veldig sunt og "skikkelig" kosthold. Litt snop på lørdag, og thats it. Men kommer det en bursdag, tar jeg kake. Er jeg ute og spiser, ja så er jeg ute og spiser liksom. Det skjer jo ikke hele tiden. Mye av vektoppgangen er nok 1) Få måltider, men store. 2) Potetgull, ostepop og sjokolade på kvelden når ungen var i seng, for "jeg fortjener å kose meg, for i dag har vært slitsom". Jeg trodde den "kose seg på kvelden" skulle bli vanskelig å bli kvitt, men det har gått veldig greit. Nå spiser jeg mat på kvelden isteden. Og favoritt en stund var gresk yoghurt med granola, for det var liksom "kos", nå er ikke det behovet heller så stort lenger. En "vanlig" dag her er: Frokost: Kjøleskapsgrøt av 1 yoplaityoghurt + 3-4 ss havregryn + jordbær + 30 gram granola. Bruker å ende på ca 250 kcal. Jeg tror kanskje jeg burde fylle på med litt mer her? Lunsj: Salat, omelett, brødskiver, middagsrester, havregrøt. 300-400 kcal. Middag: Helt normal middag som funker i en småbarnsfamilie. 500-550 kcal. Her ender jeg ofte opp med mindre, pga jeg spiser lite pasta/ris/poteter, og man skal spise mye rent kjøtt og grønnsaker liksom. Mellommåltid: Knekkebrød, grønnsaker, 150 - 200 kcal. Kvelds: Fortsatt alt mulig. Gresk yoghurt med granola, knekkebrød, brødskiver, speltlomper etc. Her ender det ofte med at jeg må "fylle på" med litt ekstra kalorier, da jeg har en fantastisk evne til å ende opp med 200 kcal til lunsj og 300 kcal til middag liksom. Har jeg under 1500 kcal - så fyller jeg på med gresk yoghurt eller noe, slik at jeg iallefall kommer over 1500 kcal. Vektklubb.no har delt ut 1700 kcal til meg ca. Men jeg har vel knapt vært over 1600. Jeg er rett og slett litt "redd" for å spise for mye, og ikke gå ned.
  18. Jeg har egentlig ikke tenkt lengere enn 23 kg ned, men vet jo at når de 23 kiloene av, så er det 24 til som "bør" av, for å få en BMI på under 25. Selvsagt er iallefall de 10 siste kiloene noe som vurderes fortløpende hvis jeg noen gang kommer dit, da jeg aldri har veid så lite som jeg kan huske. Men altså, 47 kilo er mye! Og de 7 kiloene som er av er liksom bare en dråpe i havet. Det er fortsatt 40 kilo igjen, liksom. Jeg startet for 4 uker siden, med trening for 3 uker siden. Har 1 PT time i uka hver uke frem til sommeren nå. Jeg vil gjerne prøve å trene/bevege meg hver dag, og litt derfor jeg har PT, for da kan hun hjelpe meg å sette opp en plan, så jeg ikke kjører meg på en smell. Nå i første omgang skal vi trene veldig kjernemusklatur, og få tøyd opp endel muskler. Jeg er sterk, men på "feil måte" og har mye feilbelastninger og "lite kontakt med kroppen min" Jeg ligger på rundt 1500 kcal om dag, og jeg "spiser ikke opp" det jeg eventuelt forbrenner med trening. Har aldri vært noen stor karbohydrat-spiser når det gjelder mat, så pasta/ris/potet/brød er greit å begrense. Men kutter det ikke helt ut. Egg må jeg være forsiktig med, da jeg ikke tåler det så godt. Glad i paprika, ikke glad i frukt. Men begynner å bli litt bedre på å spise litt frukt og bær, men da er det typ 2-3 jordbær oppi kjøleskapsgrøten om morgenen. Jeg er alenemamma, og har helseutfordringer selv, og har et funksjonshemmed barn, så det er endel utfordringer. Jeg er hjemmeværende, så jeg trener på dagtid mens barna er i skole/bhg. Prøver å få til aktivitet/tur med barna i helgene. Har mulighet til å sykle på ergometersykkel hjemme. I februar har jeg 19 treningsøkter bak meg. I januar var det 2. I desember 0. Så det går fremover. Jeg kan endel om kosthold, men det er mye "grete roede-ish" greie jeg kan, og jeg tar gjerne imot gode tips og råd. Jeg ser at jeg muligens spiser litt lite proteiner, men vet ikke hvor viktig sånt er? Er det noen som har innspill? Erfaringer? Forslag?
  19. 34 år gammel 2 barnsmor. Trodde du at du fikk møte ungene i løpet av de fem første årene? Tenk om igjen. Først må du bevise at du er god nok og bra nok og normal. Det må du gjøre sånn gjennomsnittelig annenhver helg fra lørdag til søndag. 3-4 ganger i året kan vi ikke møtes på 5-6 uker, for da har jeg ungene hele tiden. Jeg svarer på sms når det passer MEG. Ikke tro at jeg slipper alt jeg har i hendene og kommer løpende når du knipser. Du skal dog svare på mld ganske fort. Hvis ikke kan jeg bli litt needy. Men "hey søta, litt opptatt" holder meg gående lenge. Jeg sover altfor lite i ukedagene, så i helgene skal jeg SOVE. Og helst alene. Så jeg er truende til å sende deg hjem. (Jeg SA jeg var sær) Er du sjalu kan du pakke sekken og gå. Er du eiesyk - same thing. Du må greie å holde meg i nakken, og jeg kommer til å pushe deg, konstant. Du må kunne sette øynene i meg, og si "nok nå!" og få meg til å stå skolerett. Du må ha en god armkrok, som gjør at jeg føler meg trygg og lever i illusjonen om at du kan beskytte meg mot en bjørn. Sutrer du, klager, syter eller er generelt negativ hiver jeg deg på dør. Men vil du ha litt frihet, litt lekenhet, noen som ikke er sjalu og som trekker på skuldrene hvis du flørter litt med andre. Jeg er med på det meste og selv om jeg ikke enda er en snerten snelle, så er jeg på vei, og komplekser greier jeg som oftest å overse. Jeg var i forhold fra jeg var 19-32, har vært singel i to år nå, så jeg har en fortid, og den må du bare godta. Jeg er en god blanding av A4 og så absolutt ikke A4. Alder er ikke så viktig, men du må være voksen i hodet og trygg i deg selv. Jeg slipper ikke spill og mener jeg noe, så sier jeg det. Jeg bruker ikke sex for å oppnå noe (jamfør innlegg lenger opp), og jeg gidder ikke bruke energi på "jeg kan ikke ringe dag, jeg må laaate som om jeg ikke er intereseeeeert" og sånn. WYSIWYG.
×
×
  • Create New...