Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, jeg pleier å kjøre flere benøvelser etter hverandre.. det burde jeg ikke eller??? :S

Det er ikke noe i veien med å kjøre benøvelser etter hverandre. Men han fyren her løp seg jo i stykker på mølla, typ fart på 19-20, som er heftig spurt. DET er lite hensiktsmessig hvis man skal trene ben rett etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg vitne til noe veldig spenstig noe:

Det var en pt-skole som hadde kursdag for sine kommende pter på senteret (en skole jeg ikke har hørt om: "DS" anyone?)

De hadde OLY på programmet, tenkte jeg kunen lære noe så fulgte litt med. Det jeg så var sjokkerende:

- En av øvelsene var å gå ned til en kvartbøy med 4kg hantler for en svær og antagelig sterk kar på 110kg+, stoppe opp i kvarten for så å bicepscurle i bunnposisjon.

- Dette trisettes selvfølgelig med løping på stedet med høye knær og jumping jacks.

- Den andre øvelsen var et langt utfallssteg, stoppe opp i bunnposisjon og sidehev, samme trisett utover det.

oO

Yess, og derfor er tilliten til enhver med tittelen "Personlig Trener" fantastisk lav. Jeg skjønner ikke at det kan lønne seg å utdanne sånne PTer. Hva kan de egentlig lære bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg vitne til noe veldig spenstig noe:

Det var en pt-skole som hadde kursdag for sine kommende pter på senteret (en skole jeg ikke har hørt om: "DS" anyone?)

De hadde OLY på programmet, tenkte jeg kunen lære noe så fulgte litt med. Det jeg så var sjokkerende:

- En av øvelsene var å gå ned til en kvartbøy med 4kg hantler for en svær og antagelig sterk kar på 110kg+, stoppe opp i kvarten for så å bicepscurle i bunnposisjon.

- Dette trisettes selvfølgelig med løping på stedet med høye knær og jumping jacks.

- Den andre øvelsen var et langt utfallssteg, stoppe opp i bunnposisjon og sidehev, samme trisett utover det.

oO

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien med å kjøre benøvelser etter hverandre. Men han fyren her løp seg jo i stykker på mølla, typ fart på 19-20, som er heftig spurt. DET er lite hensiktsmessig hvis man skal trene ben rett etterpå ;)

Vel...hensiktsmessig kommer vel Ann på hva vedkommende sitt mål med økten er det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Vel...hensiktsmessig kommer vel Ann på hva vedkommende sitt mål med økten er det da...

Unnskyld, men om man skal trene ben så ser jeg faktisk ingen hensikt i å bruke mye av energien i benmusklene, f.eks muskelglykogen, på å løpe helt sykt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Er en på elixia som ALLTID bruker straps på nedtrekk. Var også to jenter som måtte ta magnesium, for "nå skal vi ta knebøy!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men om man skal trene ben så ser jeg faktisk ingen hensikt i å bruke mye av energien i benmusklene, f.eks muskelglykogen, på å løpe helt sykt først.

Hvem har sagt at vedkommende hadde som mål å øke styrke i bein denne dagen? Kanskje hovedintensjonen med økta var mest mulig kaloriforbruk? At hovedøkten var kondisjon, men etter økta på kondisjon ikke tømte personen nok så han ønsket å tømme seg totalt ved å kjøre ut beinmusklaturen på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kvalifiserer ikke egentlig som en "fet rutine", mer som en "aww, så søtt"-rutine.

Gruppe på 3 unge gutter i alderen 15-18. To av dem har jeg sett på treningssenteret i lang tid, men han siste er relativt ny - og tydeligvis den med mest peil (og løfter hele 50kg i benken). Han forklarer for de andre i beste bro-stil de essensielle prinsippene ved benkpress, motiverer høylydt treningskompisene sine på hver eneste rep og pumper seg skikkelig opp før han selv legger seg nedpå og gjør 3 reps sprettbenk med horribel teknikk og 50kg på stanga mens han brøler.

Jeg har sjelden sett et mer rendyrket eksempel på kombinasjonen ungdommelig (feilplassert) selvsikkerhet, bro-science og brauting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Hvem har sagt at vedkommende hadde som mål å øke styrke i bein denne dagen? Kanskje hovedintensjonen med økta var mest mulig kaloriforbruk? At hovedøkten var kondisjon, men etter økta på kondisjon ikke tømte personen nok så han ønsket å tømme seg totalt ved å kjøre ut beinmusklaturen på slutten?

Om målet var å forbrenne så mye som mulig hadde han vel ikke løpt i 20km/h OG holdt seg fast på begge sider av mølla under hele økten, før han kjørte et helt benprogram..

mem hva vet vel jeg (-;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Det kan hende ALLE som nevnes i denne tråden hadde som mål å ha det gøy, da - greia er jo at man skal skrive treningsrutiner man har bevitnet som man synes er fete/rare, samme hva han/hun som utførte treningen hadde som mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha enough said - og ja, dette er rutine

Vet du - faktisk ved to ulike anledninger har jeg sett to ulike jenter trene i høye hæler! Den første gangen tenkte jeg bare at sikkert hadde rabla for henne, men når jeg også så en annen random person gjøre det samme tenkte jeg kanskje at de hadde en plan/intensjon med det? Særlig nå som du har sett den tredje? Er det en greie liksom, eller er det bqre tre ulike, tilfeldige jenter som liker å trene i høye hæler/har glemt gymsko og sokker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...