Jump to content

Amba

Members
  • Content Count

    829
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Amba last won the day on January 3 2016

Amba had the most liked content!

1 Follower

About Amba

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @frøken dings Flashback. Det er ikke lett å gripe inn, det har jeg opplevd selv også. Men om du ser det igjen så er du en helt om du gjør det xD Høres skikkelig farlig ut!
  2. Du kan få mitt om du vil. Kjøpte det for en slikk og ingenting hos Maxrep, for merket er ikke ipf-godkjent. Gav meg absolutt ingenting. Helt tynt og jævli var det xD
  3. Amba

    Rabdomyolyse

    Man kan såvidt jeg vet ha forskjellige grader av rabdo. Men man må over en viss mengde slagstoffer i blodet før man får det definert. Jeg har en venninne som gjorde noen tvilsomme superset og gikk til legen for å sjekke. Hun var halvveis til rabdo, men da er det fremdeles ufarlig.
  4. Mine to kroner: Dynamisk tøying før trening, bevegelighetstrening (om nødvendig) etter trening. I begrepet tøying legger jeg at man strekker muskelen ut til sin fulle lengde, mens i bevegelighetstrening legger jeg at man strekker muskelen utover sin opprinnelige lengde. Veldig dumt å gjøre bevegelighetstrening før styrketrening, da man kan risikere å "dra ut strikken", og man kan plutselig oppleve at man ikke får noe strekkreflekseffekt. Man kan også risikere at musklene blir belastet litt anderledes fordi de har ulik mobilitet av hva de er vant til slik at man kan få problemer med å fyre.
  5. Det er nok lov å bruke fivefingers i styrkeløftkonkurranser. Det bare forekommer sjelden.
  6. Jeg vil anta det er mindre effektivt, fordi man vil bruke så lang tid på å restituere seg med sånn wolverine-trening som du skisserer, at den lange restitusjonstiden vil man isteden kunne bruke på mange mindre belastninger som totalt vil gi en større respons enn den totale belastningen du fikk av wolverine-treningen. Det blir typ som 1 økt i uken versus 6. (Selvsagt sett bortifra den enorme skaderisikoen hyppig maksing og brutale negativer medfører). Når det er sagt: jeg trodde denne tråden skulle handle om klining. Gjett om eg ble skuffet.
  7. Jeg røk achillesen under en fotballkamp. Var keeper. Stod ferdig kampen på et bein, og dro på legevakten etterpå. Skjønte at jeg hadde skadet meg, men trodde ikke det var i nærheten av så alvorlig. Ville sjekket det om eg hadde mistanke.
  8. @AnetteMo Tror det medfører riktighet, så sant du ikke konkurrerer internasjonalt. Da gjelder disse reglene fra 01.01.16. Hvertfall er det det inntrykket jeg har.
  9. Man finner vel sjelden leverbelter med livstidsgaranti, eller tar eg helt feil her @burny_? Trodde ikke det var vanlig med mer enn et års garanti på leverbelter. Likte leverbelter kjempegodt før, men så opplevde jeg at mitt under halvannet år gamle leverbelte røk i festet (selve spennen), midt i et løft. Og det unner jeg ingen å oppleve. Hvis man sjekker på nettet så er dette en gjenntagende tendens med disse beltene. Livstidsgaranti får man dog på whalander og single og doble prong beltene fra titan, og det er kjekt å ikke ha i bakhodet at beltet ditt kan ryke i spennen på et tungt løft.
  10. Evnt bruk én reim og bytt hand hver gang. Om det er svette og dårlige stenger (sannsyneligvis er det det, for det er det stort sett på kommersielle gym), samt mangel på kalk som ødelegger selv alternerte grepet ditt, så vil dette funke bedre enn alternert grep, og samtidig får du trent grep.
  11. "Scientific principles of strength training" aka SPOST. Den handler hovedsaklig om styrketrening (ikke fitness, bygging, osv) men om det er der interessen ligger er det en svært opplysende og interessant bok. Vet ikke hvor man får kjøpt den, men regner med den er å finne på nettbutikker fra USA om ikke annet.
  12. sjekk det. Kan fort være at du har fått hoften en antydning ut av ledd, og da kan det være relativt enkelt å fikse opp i om du går til en flink fysio. Ellers kan du bli gående lenge uten at det blir bedre av seg selv. Do it!
  13. u stay away from my nedtrekksmaskin!
×
×
  • Create New...