Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er på besøk i Oslo i helgen og måtte i den anldedning ta turen på Elixia for å trene. Trener vanligvis på Vektertorget i Bergen, hvor jeg føler at de fleste har et visst clue med hva de driver på med når de er der. På Elixia derimot, herregud så mye rart man ser :lol: Flere som føler det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på besøk i Oslo i helgen og måtte i den anldedning ta turen på Elixia for å trene. Trener vanligvis på Vektertorget i Bergen, hvor jeg føler at de fleste har et visst clue med hva de driver på med når de er der. På Elixia derimot, herregud så mye rart man ser :lol: Flere som føler det samme?

Du ser da jammen meg mye rart på VT også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på besøk i Oslo i helgen og måtte i den anldedning ta turen på Elixia for å trene. Trener vanligvis på Vektertorget i Bergen, hvor jeg føler at de fleste har et visst clue med hva de driver på med når de er der. På Elixia derimot, herregud så mye rart man ser :lol: Flere som føler det samme?

Det går ikke EN dag uten at man ser noe retardert skje på Elixia. Om det er mangler på fysiske merkeligheter, kan du alltids ta av deg øreproppene og overhøre en PT eller to randoms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet rutine på gymmen her om dagen.

Jålete singletbro med verdens korteste tights hadde kjøpt seg knebind slik som styrkeløfterne bruker. Men istedet for å surre dem rundt knærna, så knytter han dem rundt låret helt oppe ved lysken. Så stramt at han nesten mister blodtilførselen. Så går han igang med å ta 30 reps knebøy med 30 kg :lol:

Fikk knipset et bilde...

0003.png

okklusjonstrening, the stupid way?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en rå sis som alltid har en ny, fet rutine på lur på sentret der jeg trener. Damen kan vel være mellom 50 og 60 et sted, har alltid matchende klær, gjerne i de mest skrikende fargene du kan få tak i. Har tidligere observert henne gjøre en artig variant av dips hvor du har motvekt (slik at du står på en plate). De fleste pleier bare å heise seg opp slik at overkroppen er rett når du er på toppen, men hun kjører all the way, slik at når hun er på sitt toppunkt, så har hun stjerten helt oppunder taket og hodet nesten i samme høyde som føttene.

Idag kjørte hun en slags kombo av halvcurls og magetrening (kanskje hun hadde dårlig tid?) Hun ligger i skråbenken, tar tak i et par fislemanualer, lener seg bakover, heiser bena høyt opp i været, og mens hun rolig senker bena nedover (typ som liggende benhev), så "curler" hun med annenhver arm. Vil ikke kalle det ordentlig curls engang. Virket i og for seg ikke helt som hun var så dreven på multitasking. Glemte til tider å curle når hun skulle, og andre ganger glemte hun å senke bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden slavisk den siste tiden, fant jeg fort ut at jeg må bytte til et kommersielt gym. Jeg tenkte det kunne gi meg litt insiprasjon/underholdning mellom settene. Med en gang jeg satte foten inn i vektsalen fikk jeg følelsen av at dette kommer til å bli en god økt. Stedet var bombadert med bros. Det virket som om majoriteten hadde biceps på programet i dag. Jeg må ærlig innrømme at bromigoene ikke var spesielt velbygde. Den støreste broen av dem hadde tydligvis bestemt seg for ikke følge "Jay Cutlers Massive Arm Workout" sammen med de andre, og var eneste mann på gymet i knebøy racket. Og nei!! Det var ikke bicepscurl i racket, men markløft om du lurte. Man jo lure på hvorfor han var så sterk i forhold til resten av bromigoene. Sikkert bare gener og flaks ;)

Dagens høydepunt var helt klart en øvelse har alldri har sett før. Droppset med en kombinasjon av goodmorning og bicepscurl på bosuball (!). Goodmorning delen var nok mest for å få litt ekstra moment. Mer moment = mer vekt. Feel the burn!. Når bro 1 ikke klarte mer sto bro 2 og 3 klare for å løfte av en 2,5 kg skive hver av stanga og fortsatte med dette til det bare var stanga igjen (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i ettertid hatt litt dårlig samvittighet over min mangel på inngripen i denne situasjonen, men alt dette skjedde veldig fort, og jeg var midt i en høfteleddsbøyer-strekking på matta.

En liten mann i 40 årene kommer inn på gymmen og går rett til smithmaskinen. Stiller seg opp for å ta knebøy, med bare stanga først, ekstremt smal benposisjon. Løfter av, og bang bang bang høres det fordi hektene på stanga slår borti alle festene i stativet på vei ned...Vel nede sitter mannen på huk på tærne, og tærne er da så bøyd at det er like før kneskålene toucher bakken. Jaja, opp igjen bang bang bang og en bråstopp med skikkelig bøy i øvre rygg og nakke når hektene setter seg fast før mannen var helt oppreist. Veldig uheldig med første rep, tenker jeg. Han må jo justere litt nå. Det gjør han, 20 kg på hver side og ti nye rep med samme teknikken. Det så skikkelig tungt og vondt ut. 10 kg til på hver side (!) og nå klarte han bare 5 reps. Ferdig, over til bicepscurlz.

Ellers er det fett hvordan så mange av bro'ene "varmer opp" med bicepscurl. Kun bicepscurl. Det første de gjør når de kommer inn døra. Godt å få pump i bicepsen med en gang og ikke klare å ta i ordentlig på de neste øvelsene? Curls er kanskje en sånn safe-øvelse hvor de kan stille seg opp i speilet og se om klærne sitter riktig og samtidig få speil-overblikk over hva slags skumle folk som er på gymmen idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På forrige trening så var det et par bros (den ene er visst litt... sosialt utfordret har jeg hørt rykter om, han ser ikke at det finnes andre mennesker i verden enn seg selv) som curlet i knebøyracket. Og spottet hverandre når de ca 50 kg skulle opp. Hvorfor de ikke klarer seg med hantlene som går opp til 40 kg er meg et mysterium. Etterpå var det curlzzz i den der curlzzz-tingen man sitter lent over og har en stang med krøll&bøy på, etterfulgt av curlzzz med hantler. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å disse, men det er ikke dumt å drive eksentrisk trening innimellom.

Ikke spottingen jeg disser, men at de hadde 50kg på stangen, når det er manualer opp til 40kg tilgjengelig. De hadde klart seg fint med manualer og hadde ikke trengt å okkupere det ene av de to bøyrackene gymen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten stående utført benkpress i smith med pussypad var grei rutine observert denne uken.

så var det superspeed mannen da, utførte alle øvelser i et jævelsk tempto uansett øvelse han tok var det om å gjøre og gjøre de absolutt fortest mulig, ventet på at hantlene skulle flyge i taket etterhver...(tenk finish moron training videoen og samme tempo teknikk bare i alle øvelser:D)

så har vi standard ungdommene på ene senteret som skal spotte hverandre men står opptatt i samtaler og andre ting så stang og vekter alltid flyger i gulvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...