Jump to content

Sondre Aalbotsjord

Members
  • Content Count

    4275
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Sondre Aalbotsjord

  1. Kjør benkpress m/manualer med en hand. Ikke kutt ut benkpress med stang, da dette vil jevne seg ut over tid.
  2. Om du trenger hjelp med påbygging og evt. har noen spørsmål, så kan du legge meg til på facebook. Sondre Aalbotsjord. Jeg hadde 6 i flere fag når jeg gikk ut ifjor, og hjelper deg gjerne om du trenger det. Undervisningen vi fikk var veldig bra, men det var lærerne som gjorde. Så lenge du er motivert og øver på fritiden, så greier du det supert. Matten er vanskelig, og det er en del du må gjøre på pcen. Men det finnes tutorials på youtube som er greie.
  3. Ned 13kg og greide chinup med 15kg ekstravekt. Veldig fornøyd med fremgangen mtp. at jeg ikke klarte en eneste chinup for noen måneder siden.
  4. Sondre Aalbotsjord

    Egg

    spiser 3 egg pr dag. Etter jeg begynte å spise det regelmessig så har allergien min mot det blitt borte.
  5. Benkpress og andre brystøvelser kan være vanskelig å øke i. Men de første ukene så vil jeg si at 2.5kg+ pr. uke skal være oppnåelig.
  6. Du presser det, og det er sånn skader oppstår. Det er ingen grunn til å øke før du har fått bukt på strekken.
  7. Tøyer du mye? og hvor bredt står du?
  8. Legg deg iallefall på 2000-2500 kalorier på treningsdager, og 1500-2000 kalorier når du ikke trener.
  9. 500 kalorier er nok med mindre du vil legge på deg unødvendig mye fett.
  10. https://www.dustinhome.no/product/5010782254/revo-wireless?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637147141 Kom i posten idag. Jabra Revo trådløse headset. 2 dager leveringstid fra dustinhome.no Anbefales!
  11. Jeg tar en dag om gangen. Legger inn div. matvarer på myfitnesspal kvelden før, så jeg vet hva jeg skal handle neste dag. Billig lunsj kan jo være speltlomper med Egg og røkt laks eller annet kjøttpålegg. (Røkt laks er ikke det billigste btw). Søk på retter på google eller se på oppskriftene de har her inne, hjelper veldig mye! Når du først kommer deg i gang, så er det ikke så komplisert lengre.
  12. Ferdig med læreboka i Historie, og tilbud på bær på Rema
  13. Titan denmark leverbelte for rundt 600 tror jeg, også kan du få adidas power perfect 2 for 1300 tror jeg
  14. Pitabrød(4 stykker), ketchup, ost, skinke, pepperoni, chilli og paprika. som regel rett før jeg skal legge meg
  15. Tida jeg var undervektig drakk jeg veldig mye sjokomelk og spiste nøtter. Helmelk funker også.
  16. Jeg er en stor fan av å bruke excel når jeg skal lage programmer hvor jeg kalkulerer belastningen uker fremover. f.eks. økning på 2,5% fra uke 1 til 2, og tenkte det ville være nyttig for en del her. Spesielt de som designer treningsprogram. Nedenfor ser dere et eksempel på hvordan en mandag kan se ut. Sett opp en tabell som jeg har gjort på bilde 1 med de øvelsene du velger å ha med i programmet. Nå har jeg tatt utgangspunkt i mine 1rm fra August, og plassert de i en tabell øverst, som jeg kan bruke for å kalkulere prosent av min 1rm. Når dere har laget tabellene som jeg har gjort nedenfor, så begynner dere med å skrive "=". Dette betyr at du skal skrive en formel, og er nødvendig for at excel skal kunne regne ut. Etter det så trykker dere på ruten i tabellen hvor dere har skrevet 1rm. Da vil bokstaven i gruppen (loddrett) og tallet i perioden (vannrett) automatisk dukke opp. Til meg så kom Knebøy opp som B2. Jeg har tatt et dollartegn$ foran og bak bokstaven i formelen. Dette gjør at du kan dra cellen til siden, og det vil automatisk kopiere det som står i cellen. Så begynner vi med prosentregningen. Ettersom det er uke 1 og mandag, så tar jeg 60% av min 1rm. For å finne ut dette så skriver du =B2/100*60. "B2" er cellen du har skrevet din 1rm i, og dette vil variere om du har skrevet det i en annen celle. "/" betyr å dividere, og vi dividerer på 100 for så å gange med 60 som er prosenten. Press Enter og det vil automatisk regne ut 60% av din 1rm. Du forandrer bare på det bakerste tallet for å forandre prosenten.
  17. Du kan delvis isolere kroppsdeler så lenge du velger rett øvelse, men å bare gjøre isolasjonsøvelser anbefales ikke. Det oppstår fort korsryggsproblemer og lignende hvis du unnlater å f.eks. trene bakside/framside lår. Foreslår at du gjør baseøvelser, spesielt knebøy, så kan du legge til en eller to rumpeøvelser for å få det lille ekstra. F.eks. glutebridge eller kickbacks.
  18. Jeg som gikk litt retard der. Skal se om jeg finner et screenshot av diskusjonen.
  19. Jeg har vært i diskusjoner med alternative hvor de mente at vaksiner var årsaken til spanskesyken. Det de ikke visste var at den første vaksinen kom flere tiår etter spanskesyken. Snakk om å skyte seg selv i foten.
  20. Jeg har vært på kurs hvor det ble fokusert på selvrealisering og mindfullness. Kurslederen er en sånn person, og det ble snakket om GMO og hvor farlig det var blant henne og lærerne. Hun anbefalte også en økologisk tannbørste laget av bark og mente at yoga fjernet prolapsen hennes.
  21. Flaut å kalle andre feit når du selv har en BMI som er høyere enn vedkommende. Lulz
  22. 5/6 på heldagsprøven i engelsk så jeg er sikret 5 i standpunkt.
×
×
  • Create New...