Jump to content

Linni91

Members
  • Content Count

    1315
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Everything posted by Linni91

  1. Fürst operer hvertfall med nmol/L
  2. Jo, selvsagt, enig der. Tenkte mer på at det kunne være vanskeligere å plassere seg selv og begrunne plasseringen hvis man ikke kjente idretten så godt.
  3. I tillegg skal du jo, i kapasitetsanalysen, vurdere deg selv oppimot arbeidskravene, så om det er en idrett du har holdt på med en stund er det muligens lettere å vurdere istedenfor en idrett du nylig har begynt med.
  4. Hvorfor skrive arbeidskravs- og kapasitetsanalyse i en idrett du ikke har holdt særlig på med? (Antar det siden du skriver nybegynner). Arbeidskrav- og kapasitetsanalyse er jo en typisk oppgave i treningslære på videregående, og går du idrettslinje hører du vel til en spesiell idrett? Beklager alle spørsmålene, men jeg har skrevet nøyaktig samme oppgave selv, da knyttet til idretten jeg holdt på med, og synes det var mye lettere å skrive oppgave om en idrett jeg kunne fremfor å velge en jeg ikke kunne så veldig mye om. Det er jo tross alt en ganske omfattende oppgave.
  5. "Fanatisk side Første stedet, jeg har turet å vise bilde av formen min Og kunne spørre om hjelp for å nå flere mål Kremen av Facebook"
  6. Hun burde bare sendes tilbake til planeten hun kom fra. Hun og de andre parasittene hun har klart å hjernevaske.
  7. Facebook --> Ingunn Sigurdsdatter --> Scroll ned et par poster til posten om Ebola (eller Ebo-lie) --> Les og riv deg litt i håret. (Kommentarfeltet er som vanlig vanvittig underholdende/skremmende).
  8. Kult! Bodde rett i nærheten der vi og. (Bayswater). Det hørtes fornuftig ut! No problemooo
  9. Kom hjem fra London for et par timer siden faktisk. Hvor i London skal dere bo? Når du kjøper billett fra flyplassen til sentrum, så burde du kjøpe returbilletten samtidig, det er billigere. Kan også nevnes at det er billigere å kjøpe dagskort til metroen om du skal ta den to eller flere turer i løpet av dagen (noe alle gjør). Prisen på enkeltbilletter er helt hinsides. (Enkeltbillett: 4.70 pund, dagskort: 9.00 pund). De har noe som heter "Oyster card", men sjekket det ikke ut, så prøv å google det og sjekk om det er enda billigere igjen. Prisene på spisesteder varierer en del. Det vi erfarte var at samme kjede tok seg litt bedre betalt når de lå litt nærmere hotellene (utnytte hotellgjester ofc.) Dog mulig dette ikke gjelder overalt. Mange av resturantene har meny og priser utenfor, så det går an å sjekke der før man bestemmer seg for å spise. Det er også så sinnsykt mye spisesteder overalt, så å anbefale det blir nesten en umulighet. I tillegg kan priser variere en del innad i restauranten og. Jeg spiste feks. en pizza på italiensk til 9 pund, mens søsteren min spiste en til 15 pund. Du finner sånne expressmatbutikker overalt omtrent (Tesco, Sainsbury etc.). Hadde ikke behov for en stor matbutikk, så erfaringen der er ikke-eksisterende.
  10. Det kommer jo an på hva du er vant til/tåler. Jeg har massert med boccaball av jern. Funker noen steder, men ikke fullt så bra andre steder. Husk at du skal klare å massere og samtidig slappe av i muskulaturen du masserer. Lacrosseball er en del mykere enn crocketball, og en kan primært massere hele kroppen på den uten å være redd for å smadre i stykker skjelettet. (Føles i det minste slik når du legger deg litt feil på en jernkule ). Du får forresten tak i lacrosseball på Ebay hvis det skulle være ønskelig! Jeg bestilte mine derfra og angrer ikke ett sekund. (Anbefales på det varmeste om du driver en del med massasje).
  11. Herremannen over meg var litt tidligere ute
  12. Hvis du prøver noen av de øvelsene i linken, så merker du at de kommer til å gjøre greit vondt, men det blir faktisk litt og litt bedre etterhvert.
  13. Nei, stakkar Unner ingen å gjøre det verre enn det allerede er. Generelt tøyer jeg og masserer hele kroppen, men tilknyttet til denne skaden blir det vel TFL, gluteus max, min og mid, piriformis og sikkert en del muskler i samme område jeg ikke kan navnet på. I tillegg til kun massasje av rectus femoris, vastus medialis og omegn. For min del får jeg en følelse av at jeg klarer å aktivere hele setet bedre når jeg masserer før trening. (Om muskelaktiveringen faktisk blir større/bedre kan jeg ikke uttale meg om). Akkurat de samme symptomene! De gjør noe inni gamperæva vondt på fremsiden ved fleksjon. Jo nærmere knærne kommer brystet, om det måtte være stående eller liggende, jo vondere gjør det på fremsiden der. Jeg har måtte kutte ut både knebøy og frontbøy pga dette. Det gjør altfor vondt. Gleder meg til dagen jeg kan bøye igjen uten smerter. Klarer du å kjøre bøy nå?
  14. TFL tøyes og rulles, men styrking av psoas har jeg ikke tenkt på. Får grave frem noen øvelser. Takk for tips!
  15. Hvis det er noen trøst så sliter jeg med samme elendigheten. Var hos fysio ifjor som mente jeg hadde stramme hofteleddsbøyere (noe hun ikke sjekket, og noe jeg virkelig ikke har. De er rimelig fleksible), og hun mente jeg måtte tøye, tøye og tøye enda litt mer, så ble det bra. Jeg hørte jo selvsagt på hva hun hadde å si siden hun er den faglærte av oss, og endte med å bruke et halvt års tid på å gjøre skaden enda verre. (Man skal jo absolutt IKKE tøye de ved denne skaden, noe jeg også merket da jeg tøyde. Det ble bare vondere og vondere for hver gang). Jeg har ikke blitt kvitt elendigheten helt enda (vil tro det tar litt tid når jeg har brukt såpass lang tid på å forverre det), men har noen øvelser og slikt jeg gjør, flesteparten hentet herfra: http://www.proactivehealthgroup.ca/resources_handouts/Rehabilitation%20for%20Femoral%20Anterior%20Glide%20Syndrome.pdf I tillegg masserer jeg og tøyer en del, samt at jeg prøver å være obs på sittestilling (ikke alltid like lett som student) og sovestilling. I perioder hvor jeg gjør dette regelmessig, 1-2 ganger om dagen, så er smertene mindre, men perioder hvor skole og alt annet i livet tar overhånd og man kanskje ikke fokuserer så mye på det, er det verre igjen. Håper vi begge blir kvitt dette en vakker dag Edit: Marker linken, kopier den og lim den inn. Så at det ikke funket å klikke direkte på den.
  16. Ser jo umiddelbart hva jeg hadde gjort feil. Feil intervall. Hadde 0 < x < 1 istedenfor 0 < x < 1/roten(2).. o-o Tuuusen millioner takk for all hjelp! Du er gull
  17. Sant nok, men her operer vi kun med korrekte definisjoner! Er ikke nevnt noe, så regner med det, ja. Tyngdepunktet som i geometrisk sentrum
  18. Type 1-område er gitt ved D={(x,y)|a<x<b, g(x)<y<h(x)}. (Alle < skal forresten være større eller lik. Fant bare ikke noe bedre måte å skrive det på).
  19. Det er oppg. a), den har jeg gjort. Er b og c jeg trenger hjelp til. Men ellers flott tegning, Håvard
  20. Det ville vært suverent! Har prøvd meg frem litt med formelen for tyngdepunkt og slik, men ingenting av det jeg gjør stemmer.
×
×
  • Create New...