Gå til innhold

Kalii

Medlemmer
  • Innholdsteller

    820
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Kalii

  1. Du kan da trene FØR du gir blod, bare du ikke kommer dit og er svett og fæl og til sjenanse.. Gå hjem og dusj og spis godt først, så går det helt fint. Det var iallefall beskjeden jeg fikk :-)
  2. Bak hvitløken i ovn så blir den mild, rund og god
  3. Man vet ikke. De tror at risikoen for kapsling øker, dessuten øker vel sjansen for at resultatet blir mindre pent dersom huden strekker seg pga melken, og så ikke trekker seg helt sammen igjen, det er jo ganske vanlig.. Jeg mener å ha hørt at silikon også KAN påvirke mengden melk man får - noen får kindof plass til mindre enn de ellers ville hatt.. Du må nesten bare vurdere risiko mot risiko og bestemme deg. Mange som opererer seg, velger å gjøre det på nytt etter at de er ferdige med barn. Alt dette er ting du kan spørre om på konsultasjon
  4. Hehe. Det aner jeg ikke. Det er sikkert tre mnd siden sist jeg har trent noe bryst... jeg har fokusert på løping og spenst i det siste, har nemlig meldt meg på halvmaraton og dermed har treninga blitt litt annerledes. Kan godt hende det tar kortere tid, men det kan hende det tar mer tid og - har hørt om folk som bruker over et år. Man vet aldri, du må nesten bare prøve deg frem... Jeg hadde ingen problemer med å trene bryst etter et par mnd, men da kjente jeg at det var "noe der", uten at det var vondt eller noe... Men nå kjenner jeg absolutt ingenting.
  5. Seks mnd etter merker jeg iallefall INGENTING mtp treninga. Har relativt store, under muskel.
  6. Jeg har hørt mye rart om situps (mer enn nok til å finne fine, alternative øvelser), men LIVMORFREMFALL? Kilder, takk.
  7. Ikke minst må du være klar over at det tar tid å bygge viljestyrke - det er ikke noe man enten har eller ikke har, den må trenes opp. Øv deg i ufarlige situasjoner, og kjenn at du blir sterkere og sterkere
  8. Alt tatt i betraktning virker det som om han ønsker å holdes i øra. Han vil ikke gjøre jobben selv, han vil at alt skal tilrettelegges rundt ham på en slik måte at han ikke har noe annet valg. Det funker ikke, er ikke realistisk, ikke aktuelt og et hån mot mennesker som faktisk kunne tenke seg å jobbe med seg selv. Å bli sydd puter under armene på og få alt løst på den måten lærer aldri noen noen ting, og dermed ville problemet vært tilbake så fort "Ledelsen" snudde ryggen til. Om han ville slippe Hellstrøm og Jaqueson løs på seg i et år eller to, så de kunne detaljstyre både mat og trenin
  9. Gikk forbi et par bro's på Aker Brygge i går, og hørte bare én setning men det var jaggu dumt nok: "Ja du vet, musklene går bare i dvale sant, så nå må vi begynne å trene snart, snart sommer" .....
  10. Godt mulig det faktisk ER en øvelse, men det så mest ut som en skikkelig morsom, fet rutine; I forrige uke var det en dame som "svømte" i redcord'en, hun la seg over det breie beltet og tok en form for svingende rygghev/plankebalanse-øvelse. Litt redd for at redcord'en skulle ramle ned...
  11. Det er en jobb. Man legger ikke personlige følelser og preferanser i en slik jobb, gud forby at PT skal sitte og vurdere samtlige kunder etter om de er seksuelt attraktive eller ei? Flåsete kommentar synes jeg
  12. 8- rep/RM (TUNGT) gir best utvikling i maksimal styrke - 8-15rep er best for utvikling av hypertrofi (men du blir ikke råsterk uten å få større muskler, så de henger jo sammen..) og 15+ rep gir deg "lokal muskulær utholdenhet" som det så fint heter. Musklene dine er så lange som de er, de er festet til beina dine og du kan ikke flytte muskelfestene, og ikke få lenger eller kortere bein. Jo større bevegelsesutslag du har, dess større del av muskelen vil du trene, men det er ikke dermed slik at du bare trener halve om du bare tar kvartbøy.. Her er det sikkert noen fysiologer som kan forklare la
  13. Kalii

    Muskeltap

    Pluss å forhindre blødninger, og unødvendig stygge arr, med mer. Spør kirurgen din, hvis du lurer Det er en grunn til at de sier det skal være sånn.
  14. Kalii

    Muskeltap

    Det kommer nå helt an på hva slags op det er snakk om, jeg har kun måttet faste 10-12 timer før mine siste, og det taper man null og niks på. "Synlig mengde muskler" er i så fall utelukkende vanntap, det går under ingen omstendighet an å miste så mye muskler på bare et par dager... (Om det gjør det, vil jeg ha kilder.)
  15. Njæ, ideelt sett skulle du vel gått på en deff da, og det er ikke det beste for kroppen å ligge i et heftig kaloriunderskudd når du skal komme deg igjen etter en operasjon. Nå kommer den kjedelige, gammel-tante-pekefingeren; Du er ung. Er det ikke viktigere å bli frisk, og heller satse hardere på sommerkroppen 2014, og et langt liv som frisk og sterk? Spis sunt og litt over vedlikehold, med nok vitaminer, mineraler og protein, så går det nok sånn tålelig uansett
  16. Som PT er det noen ganger nødvendig å ta på kunden for å kjenne etter om rette muskler jobber, osv - men dette skal avklares med kunde! Man gir gjerne en headsup om at man må ta på kunden, spør om det er greit, og er det ikke det får man forklare som best man kan. Man kan også legge noe imellom, catslides eller whatever - det er uansett alltid kunden som bestemmer hva som er greit og ikke. At kunden tar på PT'en skjønner jeg strengt tatt ikke vitsen med, det må da holde å peke i så fall?
  17. Jeg vil ikke anbefale deg hverken deff eller bulk frem til operasjonen, tren som normalt og hold deg frisk. Etter operasjonen bør du spise nok protein (hørt den før? ) og holde deg i den aktiviteten du kan. Avhengig av hva slags operasjon det er snakk om, får man ofte iallefall lov til å gå turer og sånn etter et par uker. Min erfaring er at styrken kommer relativt fort tilbake når man begynner på igjen (sist var jeg tilbake der jeg var på de fleste øvelser ila fire uker), men hvor mye man taper i muskelmasse er det vanskelig for meg å si. Sommerkroppen holder nok, så lenge du ikke le
  18. Folk som roter i butikken min. Hallo - hvordan ser det ut hjemme hos deg, roter du like ille der?! Og enda verre - folk som hu jeg nekta å bytte garn her om dagen fordi det OSTE røyk av det (Nei for faen, det lukter askebeger, jeg driter i om du kjøpte det i forrige uke! Salgbar stand, hørt om det?) som kom tilbake dagen etter og klarte å få bytta det hos en kollega av meg. Kollegaen irriterer meg litt, dama irriterer meg noe så inni granhelvete. Hva faen?!
  19. Det er nok fordi at vektarmen blir flyttet når du bruker kabel, og at belastning blir jevnere hele veien, i motsetning til med manualer hvor belastningen er minst når vektarmen er kort.. (Wow, nå kjente jeg at mye av pensum har blitt borte her )
  20. Batistuta, det høres ut som om du er i ferd med å kjøre deg selv skikkelig i grøfta, kan du ikke bare prioritere helsen din og faktisk gå til legen? Jeg kan ingenting på dette fagfeltet, men jeg synes det høres skikkelig skummelt ut.
  21. Følger tråden - jeg har nemlig INGEN anelse. Min vei ned fra 115kg til 71kg begynte med at faren min døde altfor ung. Man trenger en "smell", men hvordan skape noe så vikrningsfullt uten å miste halve familien?
  22. Har ikke Jørgen Foss blitt tynn enda? Han er jo operert! Sorry as, men den fyren irriterer vannet av meg. Det finnes vel belteforlengere man kan be om om man tør, man har å ta vare på sin egen og andres sikkerhet i trafikken! Er man overvektig må man anerkjenne det, og ta ansvaret for og følgene av det.
×
×
  • Opprett ny...