Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Sto i dusjen der jeg trente i dag, etter en noe moro trening hvor jeg selv mistet balansen å trynte med 122kg på nakken (klapp klapp klapp)

Så hører jeg plutselig fra kisen ved siden av meg i dusjen (ja vi var kun 2 stk i hele dusjen). ååååååååoouuuuuuuuuuu (elns), jeg tenkte, HVA FAEN... så tok det 1 min til, så gjorde han nøyaktig samme stønnelyden igjen....... djeeeeeeeezes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fet rutine observert på Arrillaga Center for Sports and Recreation ved Stanford University. Spanet en big bro og hans to little bros som tok knebøy i en justerbar rack (Hammer Strength-lignende). Sjefsbroen legger på 145 kilo på stanga, setter støttene i hoftehøyde, kvartbøyer ned, smeller stanga i støttene og bruker spretten for alt den er verdt – vi snakker ikke pin squats, for å si det sånn – til å lirke opp vekta i tidenes mest foroverlente good morning-knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså jeg vet ikke om det teller da men... Jeg har nettopp begynt på nytt senter (flyttet og måtte dra fra mitt gamle, elskede og kjære :( ) og der ser jeg nesten HVER gang jeg er der (og det er flere ganger i uke så det er ikke skjeldent) ar folk LESER mellom settene sine. LESER!!! BØKER!!! Og ikke treningsbøker, neida, her går det i skjønnlitteratur!!

Ja det er treningssenteret til et universitet, men altså allikevel... (Og så blokkerer de maskinene med lesingen sin) bare se for dere der: fyr sitter i ja/nei -maskin i ja- posisjon og leser en bok mens han tar seg en liten pause. Bare jeg som syns det er rart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså jeg vet ikke om det teller da men... Jeg har nettopp begynt på nytt senter (flyttet og måtte dra fra mitt gamle, elskede og kjære :( ) og der ser jeg nesten HVER gang jeg er der (og det er flere ganger i uke så det er ikke skjeldent) ar folk LESER mellom settene sine. LESER!!! BØKER!!! Og ikke treningsbøker, neida, her går det i skjønnlitteratur!!

Ja det er treningssenteret til et universitet, men altså allikevel... (Og så blokkerer de maskinene med lesingen sin) bare se for dere der: fyr sitter i ja/nei -maskin i ja- posisjon og leser en bok mens han tar seg en liten pause. Bare jeg som syns det er rart??

Jeg må ha opp til 5 min pause mellom settene mine, så jeg leser ofte. Men det går stort sett på mobilen eller dagens avis. OG det er seff bare å høre om man kan ta imellom folk da..særlig maskiner er jo null stress å justere belastning på, kanskje litt mer styr å loade vekter av og på en stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lærte jeg hvordan man skal trene biceps i kabeltrekk. Utgangsposisjon er godt foroverbøyd med knekk i knærne. Bøy deg så så langt bakover du kan, mens du strekker ut knærne. Bøy deg så forover igjen, og knekk knærne til du er tilbake i utgangsposisjon, så det hele ser ut som en slags slangebevegelse. Pass på å låse biceps i ca 90 grader hele veien. Få hjelp av en bro om du ikke klarer å bøye deg bakover for egen maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, var en bro her på senteret som fant ut at han skulle okkupere knebøystativet midt i rushet. Der gjorde han noen øvelser som kunne minne om tøying. La stange ligge i skulderhøyde for så å slenge foten på stanga, briter gjør mye rart på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vanlig benkpress. Floorpress er da helt ok å gjøre, men han her lå på en benk under stativet og utførte heftig benkpress. Aldri sett noe lignende.

Helt sikkert hengepunktspesifikk lockouttrening. Sjekk ut pin press / bottoms up press / dead bench eller på godt norsk bunnstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3
Nei, vanlig benkpress. Floorpress er da helt ok å gjøre, men han her lå på en benk under stativet og utførte heftig benkpress. Aldri sett noe lignende.

Har aldri sett noen gjøre det, men det er mest sannsynlig fordi han ikke har noen til å spotte seg. Hvis det er en repetisjon som ikke går, kan han bare lempe den inn i stativet. Da slipper han hele greia med stangen ned på brystet, og alt det der!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett noen gjøre det, men det er mest sannsynlig fordi han ikke har noen til å spotte seg. Hvis det er en repetisjon som ikke går, kan han bare lempe den inn i stativet. Da slipper han hele greia med stangen ned på brystet, og alt det der!

:)

Jeg har aldri noen til å spotte meg på benkpress da det for meg er psykisk nedtrykkende å ha noen bak meg. Kjører ikke øvelsen i knebøystativ for det om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja altså jeg vet ikke om det teller da men... Jeg har nettopp begynt på nytt senter (flyttet og måtte dra fra mitt gamle, elskede og kjære :( ) og der ser jeg nesten HVER gang jeg er der (og det er flere ganger i uke så det er ikke skjeldent) ar folk LESER mellom settene sine. LESER!!! BØKER!!! Og ikke treningsbøker, neida, her går det i skjønnlitteratur!!

Ja det er treningssenteret til et universitet, men altså allikevel... (Og så blokkerer de maskinene med lesingen sin) bare se for dere der: fyr sitter i ja/nei -maskin i ja- posisjon og leser en bok mens han tar seg en liten pause. Bare jeg som syns det er rart??

ser ikke problemet med å lese i pausen mellom sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du snakke med en voksen om.

Hvorfor det?

Jeg har prøvd flere ganger med spotter. Fungerer ikke, da jeg vet det at det finnes en bak meg som hjelper meg, hvilket psykisk gjør at jeg ikke gir alt og ikke fullfører de repetisjonene jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Jeg har prøvd flere ganger med spotter. Fungerer ikke, da jeg vet det at det finnes en bak meg som hjelper meg, hvilket psykisk gjør at jeg ikke gir alt og ikke fullfører de repetisjonene jeg skal.

Har du noen gang bommet i benkpress? Hvor mye vekter leker du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha opp til 5 min pause mellom settene mine, så jeg leser ofte. Men det går stort sett på mobilen eller dagens avis. OG det er seff bare å høre om man kan ta imellom folk da..særlig maskiner er jo null stress å justere belastning på, kanskje litt mer styr å loade vekter av og på en stang.

jeg har sett folk som leser mens de er på trening, men de gjør det ikke mens de enda bruker maskinene. Vet at man trenger en pause, det er ikke noe galt å lese da, men det virker som om de kommer på trening for å lese og trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...